Opzich geen slecht idee voor diegenen die TOCH al op PF wilde stemmen, maar ik vrees dat er velen uit mededogen op hem zullen gaan stemmen. Helaas.
Dan gaan als ik het goed begrijp de stemmen direct door naar de nummers 2, 3 enz. oftewel die Valera krijgt dan de stemmen van Fortuyn indirect en is dus in weze de 'lijsttrekker' of vergeet ik iets?
quote:Ik ben er zeker van dat vanwege de enorme emoties die er momenteel spelen ook bij de mensen die niet van plan waren op PF te gaan stemmen, zij blijk willen geven van hun woede/ontsteltenis en hun stem gaan uitbrengen op Pim Fortuyn.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:18 schreef Jarno het volgende:
Ai.Opzich geen slecht idee voor diegenen die TOCH al op PF wilde stemmen, maar ik vrees dat er velen uit mededogen op hem zullen gaan stemmen. Helaas.
quote:Dan ben je dus echt dom.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ik ben er zeker van dat vanwege de enorme emoties die er momenteel spelen ook bij de mensen die niet van plan waren op PF te gaan stemmen, zij blijk willen geven van hun woede/ontsteltenis en hun stem gaan uitbrengen op Pim Fortuyn.
Je zit wel ff 4 jaar vast aan de uitslag.
Stem met verstand, of stem niet.
Hoe zit het met die cliché van de "nuchtere Hollander"?
Toch een echte cliché, schijnbaar.
quote:Ik ben daar niet zo zeker van. Misschien dat een groep zwevende kiezers nu voor LPF gaat, maar iemand die van plan was om een andere partij te stemmen zal dat nu nog steeds wel doen lijkt me.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ik ben er zeker van dat vanwege de enorme emoties die er momenteel spelen ook bij de mensen die niet van plan waren op PF te gaan stemmen, zij blijk willen geven van hun woede/ontsteltenis en hun stem gaan uitbrengen op Pim Fortuyn.
Uit medeleven, nee daar is je stem niet voor bedoelt, dat moeten we doen bij zijn begrafenis, herdenking of zelf in stilte. Een partij moet geen zetels verdienen uit medeleven, emotie en verdriet.
Uit respect, nee ook daar dient je stem niet voor.
Uit protest, nee dan help je een stuurloze, inspiratieloze partij aan zetels die ze niet fatsoenlijk kunnen bezetten.
LPF is niet meer, zonder Pim is het anders. Er is voor LPF in de huidige situatie, samenstelling en structuur geen toekomst.
De democratie is gisteren gesloopt en hoe je het ook went of keert er is niets goeds van te maken
Opdat we niet vergeten.
quote:Waarom moet ik nu opeens gaan stemmen op een partij die me -politiek gezien- absoluut niet zint? Hoe tragisch de omstandigheden ook, begrijp me niet verkeerd.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:24 schreef Koos Voos het volgende:
Hij verdient je stem !!Maak LPF de grootste partij en laat de rest 'LINKS' liggen..
quote:Omdat je het eens bent met hem en ook op hem had gestemd als hij niet vermoord was?
Op dinsdag 07 mei 2002 14:26 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:Met alle respect, maar wat heeft het nou nog voor zin om op Pim te stemmen?
De groep mensen die twijfelde over Fortuyn zal ook getwijfeld hebben over de capaciteiten van de rest van de lijst. Die twijfel is nu natuurlijk alleen nog meer versterkt.
quote:Hij is er niet meer.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:24 schreef Koos Voos het volgende:
Hij verdient je stem !!Maak LPF de grootste partij en laat de rest 'LINKS' liggen..
Waarom stemmen op een stelletje onervaren mensen?
We stemmen voor 4 jaar vergeet dat niet.
Over 2 jaar het het allemaal gezust en dan?
Pim was een goede politikus de rest van de lijst niet.
Als je over rechts wilt stem dan gewoon VVD of CDA.
quote:Een groot deel wel ja, maar de emoties zijn enorm en de verkiezingen staan voor de deur, daags na de begrafenis van Pim Fortuyn, plenty mensen zullen een condoleance register tekenen maar anderen zullen het als een symbolische daad zien om op PF te gaan stemmen.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:26 schreef Smike het volgende:[..]
Ik ben daar niet zo zeker van. Misschien dat een groep zwevende kiezers nu voor LPF gaat, maar iemand die van plan was om een andere partij te stemmen zal dat nu nog steeds wel doen lijkt me.
quote:En zo zullen velen denken, ik ben ervan overtuigd dat er vele stemmen op PF zullen worden uitgebracht op basis van emoties, en het zal hier echt niet alleen de PF aanhang betreffen maar ook mensen die gewoon woedend zijn over deze laffe daad, en wie is dat niet?
Op dinsdag 07 mei 2002 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Democratie betekent dat mensen vanuit hun eigen motieven mogen stemmen, zo ook emotionele of symbolische. Ik zal het niet erg vinden als deze beslissing 4 jaar lang z'n doorwerking zal hebben in het politieke leven.Opdat we niet vergeten.
quote:idd eens met hem! het is Lijst Pim Fortuyn, niet lijst overige kandidaten. Lijst Pim Fortuyn stond voor hem en niets anders. Hij is er niet meer dus heeft stemmen op hem geen zin want dan komen de stemmen terecht bij een nietszeggende groep mensen die weinig tot geen ervaring hebben om iets met Pim zijn ideeen te doen. Als Pim iets wou doen, deed hij het goed, niet half.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:28 schreef Smike het volgende:[..]
Omdat je het eens bent met hem en ook op hem had gestemd als hij niet vermoord was?
Smoeldriaan wou sowieso niet op LPF stemmen maar dat terzijde.
quote:Dit heb ik vandaag al eerder gehoord, maar wat hadden die mensen dan met die 15+ zetels aangemoeten die ze hadden gekregen? Als ze toch incompetent zijn, wat heeft het dan voor zin om uberhaupt op een kieslijst te staan?
Op dinsdag 07 mei 2002 14:38 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
idd eens met hem! het is Lijst Pim Fortuyn, niet lijst overige kandidaten. Lijst Pim Fortuyn stond voor hem en niets anders. Hij is er niet meer dus heeft stemmen op hem geen zin want dan komen de stemmen terecht bij een nietszeggende groep mensen die weinig tot geen ervaring hebben om iets met Pim zijn ideeen te doen. Als Pim iets wou doen, deed hij het goed, niet half.
Smoeldriaan wou sowieso niet op LPF stemmen maar dat terzijde.
Ik snap het echt niet.
quote:Same here
Op dinsdag 07 mei 2002 14:23 schreef Jarno het volgende:
Mijn stem krijgt LPF (nog steeds) niet. Ik kan mezelf (nog steeds!) niet vinden in hun politieke ideeen en hun standpunten. Daar verandert dit niks aan, hoe tragisch alles ook is.
quote:Feit is dat 15% van de bevolking op deze man wilde stemmen en nu hij er niet meer is lijkt een stem op mensen die het met hem eens waren logischer dan een stem op een andere partij. En van de mensen die ik ken die op LPF gingen stemmen heb ik ook nog niets anders gehoord.
Op dinsdag 07 mei 2002 14:38 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:idd eens met hem! het is Lijst Pim Fortuyn, niet lijst overige kandidaten. Lijst Pim Fortuyn stond voor hem en niets anders. Hij is er niet meer dus heeft stemmen op hem geen zin want dan komen de stemmen terecht bij een nietszeggende groep mensen die weinig tot geen ervaring hebben om iets met Pim zijn ideeen te doen. Als Pim iets wou doen, deed hij het goed, niet half.
quote:Ze hadden een leider, die ze onvoorwaardelijk volgden! Iemand die hun boegbeeld was, iemand die de partij vorm gaf, iemand die de partij was. Hoevaak heb jij voor gisteren iemand anders van LPF op TV gezien, hoevaak heb jij voor gisteren iets van iemand anders van LPF gelezen?
Op dinsdag 07 mei 2002 14:41 schreef Atrimar het volgende:[..]
Dit heb ik vandaag al eerder gehoord, maar wat hadden die mensen dan met die 15+ zetels aangemoeten die ze hadden gekregen? Als ze toch incompetent zijn, wat heeft het dan voor zin om uberhaupt op een kieslijst te staan?
Ik snap het echt niet.
quote:Als je vertrouwen hebt in deze mensen, dan ben ik het met je eens. Indien je dat niet hebt en je vindt de andere partijen je stem niet waard, stem dan blanco, uit protest!
Op dinsdag 07 mei 2002 14:45 schreef Smike het volgende:[..]
Feit is dat 15% van de bevolking op deze man wilde stemmen en nu hij er niet meer is lijkt een stem op mensen die het met hem eens waren logischer dan een stem op een andere partij. En van de mensen die ik ken die op LPF gingen stemmen heb ik ook nog niets anders gehoord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |