abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4093896
Even een praktische vraag, hoe kil het ook mag klinken. Het is slechts interesse.

Gisteren had men het erover dat de naam van PF op de biljetten zou staan, als de verkiezingen doorgaan. Die zijn al gedrukt, doe je niks meer aan volgens 2 Vandaag. Een posthume stem zou dan dus mogelijk zijn.

Maar volgens mij worden er nog amper biljetten gebruikt, en stemt de meerderheid met de computer. Daar zou het een kleine moeite zijn om de naam PF te wijzigen.

Wat is er gebruikelijk? Is het niet erg scheef, als er op de biljetten PF staat, en in de computer niet??

Of blijft de naam 'gewoon' staan, hoe dan ook?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:37:45 #2
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4093924
Ik vind dat de naam moet blijven staan op de kieslijst, hij is immers al ingediend.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4093939
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:37 schreef Kaalhei het volgende:

Ik vind dat de naam moet blijven staan op de kieslijst, hij is immers al ingediend.

Kijk, ik ben maar een 'vieze communist' natuurlijk, maar je kunt je afvragen of veel mensen nu niet gaan stemmen als 'eerbetoon' en uit 'medeleven'. En daarnaast kun je je afvragen of de democratie daarvoer bedoelt is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_4093944
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:34 schreef Jarno het volgende:

Of blijft de naam 'gewoon' staan, hoe dan ook?

Dit lijkt me dus. Dat staat immers in de grondwet beschreven. Het is niet de eerste keer dat er op iemand gestemd kan worden die niet meer leeft.
O+. Ripley. O+.
pi_4093955
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:40 schreef Smike het volgende:

[..]

Dit lijkt me dus. Dat staat immers in de grondwet beschreven. Het is niet de eerste keer dat er op iemand gestemd kan worden die niet meer leeft.

Ah, ok. Dat wilde ik dus maar even weten. Thanks.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:46:59 #6
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4094020
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:39 schreef Jarno het volgende:
Kijk, ik ben maar een 'vieze communist' natuurlijk, maar je kunt je afvragen of veel mensen nu niet gaan stemmen als 'eerbetoon' en uit 'medeleven'. En daarnaast kun je je afvragen of de democratie daarvoer bedoelt is.
Kijk, ik ben 'natuurlijk net zo erg als diegene die Fortuyn vermoord heeft' maar ik denk niet dat het aan jou om te bepalen hoe de democratie bedoelt is. Democratie betekend nl. dat het volk beslist, jij hoopt misschien op een Jarnocratie maar dat zit er helaas niet in.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:48:11 #7
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_4094032
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:46 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Kijk, ik ben 'natuurlijk net zo erg als diegene die Fortuyn vermoord heeft' maar ik denk niet dat het aan jou om te bepalen hoe de democratie bedoelt is. Democratie betekend nl. dat het volk beslist, jij hoopt misschien op een Jarnocratie maar dat zit er helaas niet in.

Dit is onzinnig, en een bijna-flame. Stemmen op iemand die dood is lijkt mij nergens op slaan. (ja ik weet het dit klinkt hard)
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_4094038
quote:

[..]

Ik hoop helemaal op niks. Maar het is te simpel om te zeggen dat 'het nu eenmaal de wil van het volk is' en dat daarmee het verhaal af is. Keuzes die gemaakt worden met het hart verschillen vaak met keuzes die gemaakt worden met verstand. Voor beide valt wat te zeggen, ik pretendeer helemaal niet de juiste keuze te weten, ik vraag het me alleen af. Sorry dat ik denk.
pi_4094047
quote:

Kijk, ik ben 'natuurlijk net zo erg als diegene die Fortuyn vermoord heeft' maar ik denk niet dat het aan jou om te bepalen hoe de democratie bedoelt is.

Sterker nog, als het volk wíl stemmen uit sentiment, dan is dat de enige wijze waarop democratie bedoeld is.

[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 07-05-2002 09:50]

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_4094050
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:48 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Dit is onzinnig, en een bijna-flame.

Ach, dit is nog niks!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:52:08 #11
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4094068
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:50 schreef Jarno het volgende:
Ach, dit is nog niks!
Nee dit is wat om trots op te zijn Jarno
quote:
Getverdemme, jij bent net zo eng als die dwaas die gisteren PF heeft 'omgelegd'!!!!!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:52:58 #12
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_4094074
Jarno, stemmen IS een emotionele/persoonlijke keuze hoe dan ook.
De grond en kieswet geeft grondregels aan en aangezien deze gemaakt zijn om op een zo goed mogelijke wijze een democratisch proces uit te voeren.

Wat mensen met hun stem doen is ten allen tijde een keuze van hun zelf, als dat betekent dat de LPF meer zetels haalt nu, so be it, dat is de consequentie van een democratie en ik ben niet bereid om die voor een moordenaar noch voor Fortuyn op te heffen.

Off topic:

Kaalhei, ga aub weg met je gezuig en uitermate beledigende sig.

[Dit bericht is gewijzigd door Tia_Tijger op 07-05-2002 09:54]

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:53:27 #13
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_4094078
Jarno, en kaalhei. Ik vind beide standpunten helemaal best, maar hou het wel fatsoenlijk, en val elkaar niet op persoonlijke voet aan. Dat dient geen enkel doel.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
pi_4094082
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:52 schreef Tia_Tijger het volgende:
Jarno, stemmen IS een emotionele/persoonlijke keuze hoe dan ook.
De grond en kieswet geeft grondregels aan en aangezien deze gemaakt zijn om op een zo goed mogelijke wijze een democratisch proces uit te voeren.

Wat mensen met hun stem doen is ten allen tijde een keuze van hun zelf, als dat betekent dat de LPF meer zetels haalt nu, so be it, dat is de consequentie van een democratie en ik ben niet bereid om die voor een moordenaar noch voor Fortuyn op te heffen.

Mee eens. Heb ook nooit anders beweerd trouwens.
pi_4094087
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:53 schreef Atrimar het volgende:
Jarno, en kaalhei. Ik vind beide standpunten helemaal best, maar hou het wel fatsoenlijk, en val elkaar niet op persoonlijke voet aan. Dat dient geen enkel doel.
K.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:54:22 #16
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4094089
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:53 schreef Atrimar het volgende:
* Kaalhei is het er mee eens...sorry
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:54:48 #17
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_4094091
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:54 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

* Kaalhei is het er mee eens...sorry

Dank jullie beiden
pi_4094092
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:48 schreef Atrimar het volgende:

Stemmen op iemand die dood is lijkt mij nergens op slaan.

Maar zijn ideeen zijn niet vermoord en zouden in principe door de overige mensen op de lijst ten uitvoer gebracht kunnen worden. Al was LPF natuurlijk een one-man-show.
O+. Ripley. O+.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:55:17 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4094095
quote:
Off topic:
Kaalhei, ga aub weg met je gezuig en uitermate beledigende sig.
Demonisering? ja sorry hoor..ik blijf aangevallen worden op persoonlijke voet.

[Dit bericht is gewijzigd door Kaalhei op 07-05-2002 09:55]

pi_4094099
quote:

Helemaal mee eens. Mensen lijken de essentie van democratie niet in te zien, namelijk dat (de meerderheid van) het volk beslist op haar eigen gronden. Als je het daar niet mee eens bent, dan zou je wellicht een ander systeem aan moeten hangen (zoals ik).

Het vragen van uitstel voor de verkiezingen is wederom een enorme belediging van de gevestigde politieke orde naar het volk toe. Bescherm de mens tegen zichzelf: hij is momenteel niet in staat te beslissen.

Keer op keer word je handelingsonbekwaam gemaakt. Hoe lang pikken we dit nog?

pi_4094109
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:54 schreef Smike het volgende:

[..]

Maar zijn ideeen zijn niet vermoord en zouden in principe door de overige mensen op de lijst ten uitvoer gebracht kunnen worden. Al was LPF natuurlijk een one-man-show.

Smike, bedankt.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:57:00 #22
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_4094112
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:54 schreef Smike het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar als je nu gaat stemmen op de náám Fortuyn sla je de plank toch mis?
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:55 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Demonisering? ja sorry hoor..ik blijf aangevallen worden op persoonlijke voet.

Nuanceer en blijf kalm, dat zou den meer mensen moeten doen
pi_4094122
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:57 schreef Atrimar het volgende:

Daar ben ik het mee eens, maar als je nu gaat stemmen op de náám Fortuyn sla je de plank toch mis?

De symbolische waarde ervan is groot: ons kan niet de mond gesnoerd worden. Je kunt 1 man vermoorden, maar niet de miljoenen waar hij voor staat.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 09:58:57 #24
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_4094130
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De symbolische waarde ervan is groot: ons kan niet de mond gesnoerd worden. Je kunt 1 man vermoorden, maar niet de miljoenen waar hij voor staat.

Het gaat dus om het programma en de mening, niet om degene die het uitdraagt. De ideologie daar gaat het toch om?
pi_4094136
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat heb je straks aan symboliek?
Het klinkt hard, maar er moet straks gewoon weer geregeerd worden. En dan kies ik nog steeds de partij die het dichtst bij mij staat, alhoewel mijn medeleven absoluut uitgaat naar iedereen rond PF.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')