Dus de centrale vraag: "Wanneer is iets fout en wanneer niet en waarom?"
quote:Nee. Smaken verschillen, en wat de een geweldige muziek vindt, daar vindt een ander nu eenmaal weer niets aan
Op zondag 05 mei 2002 19:28 schreef metalbazzz het volgende:
Is het niet beetje arrogant om muziek fout te benoemen die een groep mensen leuk vindt
quote:Dat wel. Mensen indelen naar muzieksmaak vind ik sowieso maar vreselijk puberaal.
en die dan ook te bestempelen als een minderwaardige onder jou?
quote:dus voor jou is foute muziek een synoniem voor slechte muziek? ik dacht dat dat toch 2 verschillende dingen waren...
Op zondag 05 mei 2002 19:30 schreef postinggirl het volgende:
Je kunt moeilijk alles goed vinden. Er is niks arrogants aan als je bepaalde muziek wat minder waardeert.
quote:Ik zei het inderdaad een beetje stom, inderdaad is er ook genoeg 'foute' muziek die gewoon goed is (Abba).
Op zondag 05 mei 2002 19:35 schreef metalbazzz het volgende:[..]
dus voor jou is foute muziek een synoniem voor slechte muziek? ik dacht dat dat toch 2 verschillende dingen waren...
Ik kon een beetje moeilijk uitdrukken wat ik bedoelde maar wilde wel antwoorden en dan krijg je zoiets.
quote:leg dan (muzikaal) uit waarom abba fout is
Op zondag 05 mei 2002 19:37 schreef postinggirl het volgende:[..]
Ik zei het inderdaad een beetje stom, inderdaad is er ook genoeg 'foute' muziek die gewoon goed is (Abba).
Ik kon een beetje moeilijk uitdrukken wat ik bedoelde maar wilde wel antwoorden en dan krijg je zoiets.
quote:Het is gewoon kitch. Echt superglad en mierzoet. Maar wel goede muziek, je zult me nooit horen zeggen dat het rotzooi is.
Op zondag 05 mei 2002 19:39 schreef metalbazzz het volgende:[..]
leg dan (muzikaal) uit waarom abba fout is
quote:wurst..wurst...wurst... BIERTJUH?!!!! hehehe da;s skihut he?!
Op zondag 05 mei 2002 19:52 schreef MuadDib het volgende:
Ik vind muziek fout als ik de doelgroep ook fout vind, zoals bijvoorbeeld al die Skihut-troep.
Foute muziek is naar mijn mening dan ook altijd slecht, slechte muziek lang niet altijd fout.
Er zijn muziekstijlen die ik niet leuk vind. Ik zal het dan ook amper FOUT noemen. Fout noem ik meestal inderdaad de doelgroep of hoe ze zich soms kunnen gedragen.
quote:Maar waarom noem je het dan 'fout' en niet gewoon 'kitch'...
Op zondag 05 mei 2002 19:43 schreef postinggirl het volgende:[..]
Het is gewoon kitch. Echt superglad en mierzoet. Maar wel goede muziek, je zult me nooit horen zeggen dat het rotzooi is.
Ik snap ook de hele term 'fout' niet. Neem zo'n topic voor je 'foute platen die je stiekem toch goed vind'. Daar staat zoveel in waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat iemand dat als 'fout' zou bestempelen. Zal ik m'n Dire straits en Rolling stones nummers ook maar posten dan?
quote:Yep, en foute muziek die toch leuk is, die noemt men 'camp'.
Op zondag 05 mei 2002 19:43 schreef postinggirl het volgende:
[over Abba]
Het is gewoon kitsch. Echt superglad en mierzoet. Maar wel goede muziek, je zult me nooit horen zeggen dat het rotzooi is.
quote:dus foute muziek is muziek die niet stoer is...
Op zondag 05 mei 2002 20:15 schreef Afwezig het volgende:
Foute muziek is voor mij : carnavals muziek. Foute muziek hoeft trouwens niet per defenitie slecht te zijn, en ik irriteer me er ook niet aan ofzo .. maar ik vind die muziek als de apres-skihut best fout opzich. Maar het is geweldig om te horen met zo'n grote pot bier in een cafeZelfde geld voor nederlandstalig als andre hazes enzo ..
quote:Foute muziek is muziek die fout was in de oorlog.
Op zondag 05 mei 2002 19:28 schreef metalbazzz het volgende:
Velen benoemen een bepaalde bands of nummers fout. Ik heb nooit echt begrepen wat het is: foute muziek, of eigenlijk wanneer je het zo noemt. Wanneer is iets fout en wie bepaald dat? Is het niet beetje arrogant om muziek fout te benoemen die een groep mensen leuk vindt en die dan ook te bestempelen als een minderwaardige onder jou?Dus de centrale vraag: "Wanneer is iets fout en wanneer niet en waarom?"
quote:Leg eens uit waarom dat zo is in plaats van dat jij dat alleen maar vindt?
Op maandag 06 mei 2002 11:02 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ben het eens met Postinggirl. Sophie Ellis Bextor is ook behoorlijk fout. En zo ook Alcazar, Abba en alle discokneiters van de seventies.
quote:Nou ik vind het wel een super nummer hoor, daar niet van. Ik kan er goed naar luisteren. Maar het foute, hoe zeg je dat. Nichtenmuziek, in dat hokje zou ik het plaatsen. En wat hier ook al eerder is gezegd 'camp'. Dat is van die foute muziek die je eigenlijk niet leuk mag vinden maar waar iedereen onder de douche mee meezingt. Ik dus ook.
Op maandag 06 mei 2002 13:04 schreef ranja het volgende:
Leg eens uit waarom dat zo is in plaats van dat jij dat alleen maar vindt?
quote:En zo blijven we in cirkels draaien, want wie is 'iedereen'?
Op maandag 06 mei 2002 13:10 schreef Tom_Tom- het volgende:Dat is van die foute muziek die je eigenlijk niet leuk mag vinden maar waar iedereen onder de douche mee meezingt. Ik dus ook.
De naam 'camp' vind ik in elk geval een stuk vriendelijker overkomen dan 'fout' Al blijf je dan met de vraag zitten wie bepaalt wat wel en niet 'camp' is en waarom disco nooit 'camp' genoemd zal worden.
quote:Juist... als iedereen daar nou eens van af ging, jezelf schamen dat je iets leuk vind... gewoon durven uitkomen voor je mening.
Op maandag 06 mei 2002 13:20 schreef search64 het volgende:
Mensen betitelen muziek als fout als ze zich schamen voor het feit dat ze het leuk vinden, volgens mij.
Maar dat is dus wat ik denk dat foute muziek is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |