abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4072773
Velen benoemen een bepaalde bands of nummers fout. Ik heb nooit echt begrepen wat het is: foute muziek, of eigenlijk wanneer je het zo noemt. Wanneer is iets fout en wie bepaald dat? Is het niet beetje arrogant om muziek fout te benoemen die een groep mensen leuk vindt en die dan ook te bestempelen als een minderwaardige onder jou?

Dus de centrale vraag: "Wanneer is iets fout en wanneer niet en waarom?"

pi_4072792
Je kunt moeilijk alles goed vinden. Er is niks arrogants aan als je bepaalde muziek wat minder waardeert.
  zondag 5 mei 2002 @ 19:32:08 #3
2889 Zander
He's gone
pi_4072813
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:28 schreef metalbazzz het volgende:
Is het niet beetje arrogant om muziek fout te benoemen die een groep mensen leuk vindt
Nee. Smaken verschillen, en wat de een geweldige muziek vindt, daar vindt een ander nu eenmaal weer niets aan
quote:
en die dan ook te bestempelen als een minderwaardige onder jou?
Dat wel. Mensen indelen naar muzieksmaak vind ik sowieso maar vreselijk puberaal.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_4072842
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:30 schreef postinggirl het volgende:
Je kunt moeilijk alles goed vinden. Er is niks arrogants aan als je bepaalde muziek wat minder waardeert.
dus voor jou is foute muziek een synoniem voor slechte muziek? ik dacht dat dat toch 2 verschillende dingen waren...
pi_4072879
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:35 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

dus voor jou is foute muziek een synoniem voor slechte muziek? ik dacht dat dat toch 2 verschillende dingen waren...

Ik zei het inderdaad een beetje stom, inderdaad is er ook genoeg 'foute' muziek die gewoon goed is (Abba).

Ik kon een beetje moeilijk uitdrukken wat ik bedoelde maar wilde wel antwoorden en dan krijg je zoiets.

pi_4072906
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:37 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Ik zei het inderdaad een beetje stom, inderdaad is er ook genoeg 'foute' muziek die gewoon goed is (Abba).

Ik kon een beetje moeilijk uitdrukken wat ik bedoelde maar wilde wel antwoorden en dan krijg je zoiets.

leg dan (muzikaal) uit waarom abba fout is
pi_4072956
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:39 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

leg dan (muzikaal) uit waarom abba fout is

Het is gewoon kitch. Echt superglad en mierzoet. Maar wel goede muziek, je zult me nooit horen zeggen dat het rotzooi is.
  zondag 5 mei 2002 @ 19:52:37 #8
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_4073043
Ik vind muziek fout als ik de doelgroep ook fout vind, zoals bijvoorbeeld al die Skihut-troep.
Foute muziek is naar mijn mening dan ook altijd slecht, slechte muziek lang niet altijd fout.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 5 mei 2002 @ 20:15:40 #9
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_4073283
Foute muziek is voor mij : carnavals muziek. Foute muziek hoeft trouwens niet per defenitie slecht te zijn, en ik irriteer me er ook niet aan ofzo .. maar ik vind die muziek als de apres-skihut best fout opzich. Maar het is geweldig om te horen met zo'n grote pot bier in een cafe Zelfde geld voor nederlandstalig als andre hazes enzo ..
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_4073335
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:52 schreef MuadDib het volgende:
Ik vind muziek fout als ik de doelgroep ook fout vind, zoals bijvoorbeeld al die Skihut-troep.
Foute muziek is naar mijn mening dan ook altijd slecht, slechte muziek lang niet altijd fout.
wurst..wurst...wurst... BIERTJUH?!!!! hehehe da;s skihut he?!

Er zijn muziekstijlen die ik niet leuk vind. Ik zal het dan ook amper FOUT noemen. Fout noem ik meestal inderdaad de doelgroep of hoe ze zich soms kunnen gedragen.

Ma 6-t va cracker
  zondag 5 mei 2002 @ 20:25:10 #11
27554 Justice17
Beetje gek, maar dan wel goed.
pi_4073396
Foute muziek is muziek die mierzoet is en waar veel commercie achter zit. Goeie muziek komt van bands, zangers, of zangeressen die zichzelf bewezen hebben. Daarmee bedoel ik bijv. een aantal albums gemaakt, ze kunnen live ook goed zingen (en dat zijn er niet echt veel!) hebben veel fans en bestaan al een aantal jaar. Je hoeft echter goede muziek niet mooi te vinden. Dat is een kwestie van smaak. en over smaak is niet te twisten!!
Heel raar!
  zondag 5 mei 2002 @ 20:27:31 #12
12889 BananeKoning
Kill Or Be Killed
pi_4073414
Foute discoplaten zijn geweldig goed hoor.
Zoals bijvoorbeeld Kool & the gang. Dit wordt ook meestal bestempeld met 'Foute' muziek.
*mompel mompel*
  maandag 6 mei 2002 @ 10:21:28 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_4079178
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:43 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Het is gewoon kitch. Echt superglad en mierzoet. Maar wel goede muziek, je zult me nooit horen zeggen dat het rotzooi is.

Maar waarom noem je het dan 'fout' en niet gewoon 'kitch'...

Ik snap ook de hele term 'fout' niet. Neem zo'n topic voor je 'foute platen die je stiekem toch goed vind'. Daar staat zoveel in waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat iemand dat als 'fout' zou bestempelen. Zal ik m'n Dire straits en Rolling stones nummers ook maar posten dan?

pi_4079540
Ik ben het eens met Postinggirl. Sophie Ellis Bextor is ook behoorlijk fout maar gewoon ontzettend lekker. Ik heb het over de muziek dus. En zo ook Alcazar, Abba en alle discokneiters van de seventies. Daar zit slechte muziek tussen maar lang niet alles wat fout is is slecht.
  maandag 6 mei 2002 @ 11:16:58 #15
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_4079646
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:43 schreef postinggirl het volgende:
[over Abba]
Het is gewoon kitsch. Echt superglad en mierzoet. Maar wel goede muziek, je zult me nooit horen zeggen dat het rotzooi is.
Yep, en foute muziek die toch leuk is, die noemt men 'camp'.
Geef mij maar the Carpenters!
  maandag 6 mei 2002 @ 11:20:39 #16
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4079670
quote:
Op zondag 05 mei 2002 20:15 schreef Afwezig het volgende:
Foute muziek is voor mij : carnavals muziek. Foute muziek hoeft trouwens niet per defenitie slecht te zijn, en ik irriteer me er ook niet aan ofzo .. maar ik vind die muziek als de apres-skihut best fout opzich. Maar het is geweldig om te horen met zo'n grote pot bier in een cafe Zelfde geld voor nederlandstalig als andre hazes enzo ..
dus foute muziek is muziek die niet stoer is...
pi_4079685
Foute muziek is een mening van mensen
Mensen die van trance houden zullen metal snel foute muziek vinden en andersom
Kortom.. kwestie van smaak
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 6 mei 2002 @ 11:23:51 #18
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4079695
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:28 schreef metalbazzz het volgende:
Velen benoemen een bepaalde bands of nummers fout. Ik heb nooit echt begrepen wat het is: foute muziek, of eigenlijk wanneer je het zo noemt. Wanneer is iets fout en wie bepaald dat? Is het niet beetje arrogant om muziek fout te benoemen die een groep mensen leuk vindt en die dan ook te bestempelen als een minderwaardige onder jou?

Dus de centrale vraag: "Wanneer is iets fout en wanneer niet en waarom?"

Foute muziek is muziek die fout was in de oorlog.
I wasn't supposed to BE here today!
  maandag 6 mei 2002 @ 13:04:18 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_4080721
quote:
Op maandag 06 mei 2002 11:02 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ben het eens met Postinggirl. Sophie Ellis Bextor is ook behoorlijk fout. En zo ook Alcazar, Abba en alle discokneiters van de seventies.
Leg eens uit waarom dat zo is in plaats van dat jij dat alleen maar vindt?
pi_4080803
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:04 schreef ranja het volgende:
Leg eens uit waarom dat zo is in plaats van dat jij dat alleen maar vindt?
Nou ik vind het wel een super nummer hoor, daar niet van. Ik kan er goed naar luisteren. Maar het foute, hoe zeg je dat. Nichtenmuziek, in dat hokje zou ik het plaatsen. En wat hier ook al eerder is gezegd 'camp'. Dat is van die foute muziek die je eigenlijk niet leuk mag vinden maar waar iedereen onder de douche mee meezingt. Ik dus ook.
  maandag 6 mei 2002 @ 13:20:47 #21
24054 search64
Avec le grande
pi_4080912
Mensen betitelen muziek als fout als ze zich schamen voor het feit dat ze het leuk vinden, volgens mij. Ik heb nooit begrepen hoe mensen kunnen zeggen "dat is zo fout dat het vet is". Je vind muziek toch gewoon goed, als je het mooi vind? Het is toch niet zo dat je muziek waardeert omdat je het grappig vind, of omdat het fout is?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 6 mei 2002 @ 13:21:11 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_4080913
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:10 schreef Tom_Tom- het volgende:

Dat is van die foute muziek die je eigenlijk niet leuk mag vinden maar waar iedereen onder de douche mee meezingt. Ik dus ook.

En zo blijven we in cirkels draaien, want wie is 'iedereen'? En waarom 'mag' je die niet leuk vinden?
Ik snap het wel hoor maar het blijft gewoon een hele vage beschrijving.

De naam 'camp' vind ik in elk geval een stuk vriendelijker overkomen dan 'fout' Al blijf je dan met de vraag zitten wie bepaalt wat wel en niet 'camp' is en waarom disco nooit 'camp' genoemd zal worden.

maandag 6 mei 2002 @ 13:22:27 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_4080927
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:20 schreef search64 het volgende:
Mensen betitelen muziek als fout als ze zich schamen voor het feit dat ze het leuk vinden, volgens mij.
Juist... als iedereen daar nou eens van af ging, jezelf schamen dat je iets leuk vind... gewoon durven uitkomen voor je mening.
pi_4080968
Nou je begrijpt wat ik bedoel, dat is het belangrijkste

Maar dat is dus wat ik denk dat foute muziek is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')