Nederland is vol, ten dele overvol, merkte de koningin op in de troonrede van 1997.
Sindsdien zijn er zo'n 3 miljoen mensen bij gekomen.
Door Fortuyn en de zijnen wordt vaak gesuggereerd dat dat komt door al die asielzoekers.
Zo vermeldde hij laatst dat er elk jaar 130.000 arme allochtonen bijkomen.
Elk jaar een stad ter grootte van Arnhem erbij vol moeilijk integrerende moslims.
Gelukkig klopt dit niet.
Volgen het CBS wordt de helft van de immigranten gevormd door terugkerende Nedrelanders.
De hoeveelheid asielzoekers die een verblijfsvergunning krijgt is te verwaarlozen.
In 2000 waren dat er 1810, 3% van de totale immigratie
Het heeft dus weinig nut hiervoor de grenzen te sluiten.
De grootste immigratiestroom wordt gevormd door gezinshereniging.
Iedereen denkt daarbij aan Turken en Marokkanene die hun bruid uit hun land van herkomst halen.
Dat klopt ook niet.
Het zijn voor het grootste deel Nederlanders die op vakantie een liefde hebben ontmoet met wie ze hier willen gaan samenwonen.
Het Maxima-effect.
Wel is het voor gewone Nederlanders veel moeilijker om een buitenlandse partner naar Nederland te halen, de administratieve rompslomp duurt meer dan 2 jaar.
De rest van de nieuwkomers is afkomstig uit de EU en de VS.
Zij vullen reele tekorten aan op de arbeidsmarkt en werggevers klagen steen en been over de bureaucratische belemmeringen bij het tewerkstellen van deze hoogopgeleide mensen.
De belangrijkste oorzaak van het steeds voller worden van ons land is het voortplantingsgedrag van autochtone Nederlanders.
Gezinnen van 2 en meer kinderen zijn de laatste decennia helaas weer in de mode.
Omdat ons land voedsel exporteert en boeren aanmoedigt hun werkzaamheden te staken, lijkt het alsof wij genoeg land hebben om in ons levensonderhoud te kunnen voorzien.
Dat is niet zo, zo zijn de 14 miljoen varkens en 100 miljoen kippen die in ons land leven geheel afhankelijk van geimporteerd voer.
Bovendien moet bedacht worden dat de landbouwgrond die hier voor export gebruikt wordt, gecompenseerd moet worden door land in het buitenland voor ons voedsel.
Om in onze behoefte te voorzien leggen wij mondiaal gezien beslag op een opp. die 14x de omvang van ons land heeft.
De hoeveelheid landbouwgrond is schaars en slinkt door de groei van de wereldbevolking en erosie.
Wanneer we wat willen doen aan de volheid van ons land moeten we beginnen met onze voortplantingsdrift in te tomen.
Te denken valt over en gratis anticonceptie.
In ieder geval moet er een einde komen aan het fiscaal benadelen van alleenstaanden.
Kinderloosheid zou financieel beloond moeten worden, de kinderbijslag moet worden vervangen door kinderbelasting
Gratis reageerbuisbevruchting moet vooral niet worden ingevoerd.
quote:Moet je eens zoeken naar de club van 10 miljoen
Op maandag 29 april 2002 11:49 schreef yvonne het volgende:
Een leuk stukje uit HP/DeTijd van deze week dat ik jullie niet wilde onthouden.
quote:Leuk al die cijfers... waarom zie ik iets anders door persoonlijke observatie?
Op maandag 29 april 2002 11:50 schreef yvonne het volgende:
Met dank aan Peter Bugel van HP/DeTijd.
En als jeje verveelt, zoek dan de site eens op van het CBS, daar staan nog veel meer leuke cijfers.
quote:Jij ziet persoonlijk alle immigranten?
Op maandag 29 april 2002 11:59 schreef Vampier het volgende:[..]
Leuk al die cijfers... waarom zie ik iets anders door persoonlijke observatie?
quote:Omdat bruine, gele, zwarte mensen veel meer opvallen in onze witte wereld.
quote:Nee, maar er zijn wel meer dan 1800 immigranten?
Op maandag 29 april 2002 12:01 schreef ranja het volgende:[..]
Jij ziet persoonlijk alle immigranten?
quote:Dat telt niet, het gaat om de cijfers
Hoe je het zelf beleeft is niet belangrijk, daarom is er ook geen probleem met immigranten en criminaliteit in Nederland.
quote:Ik denk dat dit een marginaal effect zal hebben. Mensen weten maar al te goed of ze een kind of niet willen, en zullen niet besparen op de kosten van een condoom/de pil/sterilisatie
Wanneer we wat willen doen aan de volheid van ons land moeten we beginnen met onze voortplantingsdrift in te tomen.
quote:Kinderbijslag afschaffen alleen lijkt me een betere oplossing. De kosten voor kinderen zijn dusdanig hoog dat een extra belasting niet erg veel zal helpen.
In ieder geval moet er een einde komen aan het fiscaal benadelen van alleenstaanden.Kinderloosheid zou financieel beloond moeten worden, de kinderbijslag moet worden vervangen door kinderbelasting
quote:Niets mag gratis gemaakt worden mbv subsidies. Ik vind dat ieder mens zelf mag bepalen hoeveel kinderen hij of zij neemt. Het is niet aan de staat om dit de stimuleren of af te remmen, we wonen immers niet in China
Gratis reageerbuisbevruchting moet vooral niet worden ingevoerd.
quote:Interessante stelling vind ik, al zou ik persoonlijk spreken van fiscaal bevoordelen van gehuwden. Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen waarom trouwen fiscaal wordt gestimuleerd. Kan iemand dat misschien uitleggen? Is het soms om de reden dat samenwonenden een minder grote druk op de ruimte leggen?
In ieder geval moet er een einde komen aan het fiscaal benadelen van alleenstaanden.
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2001/0807k.htm
quote:In vijf jaar tijd zijn er 3 miljoen inwoners bijgekomen
Nederland is vol, ten dele overvol, merkte de koningin op in de troonrede van 1997.Sindsdien zijn er zo'n 3 miljoen mensen bij gekomen.
Het is nog erger dan Fortuyn het voorstelde.
Hulde!
Ik heb vandaag toch tijd te veel (want een vrije dag) en heb op CBS deze cijfers gevonden.
quote:
jaar-totaal---man-vrouw
1997 15.567 7.697 7.870
1998 15.654 7.740 7.914
1999 15.760 7.793 7.967
2000 15.864 7.846 8.018
2001 15.987 7.910 8.077
quote:En DAT is een hele andere zaak.
Op maandag 29 april 2002 12:03 schreef Pommeloer het volgende:[..]
Dat telt niet, het gaat om de cijfers
Hoe je het zelf beleeft is niet belangrijk, daarom is er ook geen probleem met immigranten en criminaliteit in Nederland.
quote:precies. ik vind deze club wel steeds relevanter worden.
Op maandag 29 april 2002 11:51 schreef Frenkie het volgende:[..]
Moet je eens zoeken naar de club van 10 miljoen
quote:Allochtone gezinnen fokken dus echt meer kinderen (voor de kinderbijslag, weetjewel)
De belangrijkste oorzaak van het steeds voller worden van ons land is het voortplantingsgedrag van autochtone Nederlanders.
Gezinnen van 2 en meer kinderen zijn de laatste decennia helaas weer in de mode.
quote:Dat denk ik ook ja. Daar worden ze rijk van joh!
Op maandag 29 april 2002 12:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Allochtone gezinnen fokken dus echt meer kinderen (voor de kinderbijslag, weetjewel)
quote:Ga toch weg joh. 3 miljoen???? Ok even kijken; in '97 waren er 15.6 mensen. Dus dan zouden er nu 18.6 miljoen mensen in NL nu zijn??? Kan het me niet voorstellen.
Een leuk stukje uit HP/DeTijd van deze week dat ik jullie niet wilde onthouden.Nederland is vol, ten dele overvol, merkte de koningin op in de troonrede van 1997.
Sindsdien zijn er zo'n 3 miljoen mensen bij gekomen.
Door Fortuyn en de zijnen wordt vaak gesuggereerd dat dat komt door al die asielzoekers.
quote:Is er ook naar "voortplantingsgedrag" (wat een fukking raar woord is dat in deze context) van allochtonen?? Wat ik mijn omgeving zie is dat allochtone gezinnen vaak veel groter zijn dan autochtone gezinnen.
quote:Een beetje off-topic. iedereen weet dat als wordt gezegd "NL is vol" er wordt gedoeld op mensen en niet op kippen of ander vee.
Omdat ons land voedsel exporteert en boeren aanmoedigt hun werkzaamheden te staken, lijkt het alsof wij genoeg land hebben om in ons levensonderhoud te kunnen voorzien.
quote:Staat natuurlijk weer tegenover dat in NL een veel hogere productie per vierkante km kan worden behaald dan bijvoorbeeld in een derde wereld land.
Bovendien moet bedacht worden dat de landbouwgrond die hier voor export gebruikt wordt, gecompenseerd moet worden door land in het buitenland voor ons voedsel.
Om in onze behoefte te voorzien leggen wij mondiaal gezien beslag op een opp. die 14x de omvang van ons land heeft.
quote:Zoals eerder gezegd; tis echt geen geldgebrek bij Nederlanders waarom ze bijv. geen condoom kopen.
quote:weet jij hun website..? plaats even een linkje..
Op maandag 29 april 2002 12:39 schreef evert het volgende:[..]
precies. ik vind deze club wel steeds relevanter worden.
Wat is er mis met wat meer kleurtjes en wat meer solidariteit op straat???
quote:Ik denk omdat de laatste jaren niks meer gezegd mocht worden of het werd als rascisme bestempeld. En nu, door de komst van Fortuin, hebben mensen een partij waar ze op kunnen stemmen zonder als rechts-extremist te worden bestempeld en ze kunnen zeggen wat ze willen zonder een aanklacht aan hun broek te krijgen.
Op maandag 29 april 2002 12:52 schreef Reintje het volgende:
Wat is er mis met wat meer kleurtjes en wat meer solidariteit op straat???
quote:Volgens mij betreft het niet de troonrede van 1997 maar die van 1979.
Op maandag 29 april 2002 12:24 schreef R@b het volgende:[..]
In vijf jaar tijd zijn er 3 miljoen inwoners bijgekomen
Het is nog erger dan Fortuyn het voorstelde.
quote:Jaja.. Het is meer iets cultureels, veel kinderen. Zoals Spakenburg de jongste gemeente van Nederland is.
Op maandag 29 april 2002 12:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Allochtone gezinnen fokken dus echt meer kinderen (voor de kinderbijslag, weetjewel)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |