abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3976485
dat wil ik even weten. ik wil namelijk blanco stemmen.
(ik hoef btw geen reacties dat het fout is om blanco te stemmen of weet ik veel wat, het is een weloverwogen keuze)
pi_3976499
nope.
pi_3976533
ja hoor
pi_3976554
Ja, zie ik wel wat in.
Je stem gewoon weggooien omdat NIEMAND hem verdient.

Leuk plan!

-edit-
Oh wacht, da's je plan niet. Eh nee, volgens mij kan dat niet. IIIIUGH!! Ongeldige keuze.

Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
pi_3976581
Je kan blanco stemmen met een stemcomputer. Er zit speciaal voor dat doel een extra knop op. En die knop is niet blanco natuurlijk, er staat blanco op.
pi_3976587
ik wil dus blanco stemmen omdat ik het met geeneen partij eens ben, met het hele systeem niet trouwens, maar ook weer niet bij de ongeinteresseerde massa wil horen die niet stemt. dus laat ik mijn onvrede blijken door een ongeldige stem uit te brengen.
pi_3976592
je kan zeker weten blanco stemmen.
Met de laatste verkiezingen moest ik voor een huisgenoot blanco stemmen.
pi_3976947
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 19:12 schreef smvs het volgende:
ik wil dus blanco stemmen omdat ik het met geeneen partij eens ben, met het hele systeem niet trouwens, maar ook weer niet bij de ongeinteresseerde massa wil horen die niet stemt. dus laat ik mijn onvrede blijken door een ongeldige stem uit te brengen.
Stem dan niet
  vrijdag 26 april 2002 @ 19:43:44 #9
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3976956
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 19:42 schreef StephanL het volgende:

[..]

Stem dan niet

Ik vind het goed als je dan toch gaat om blanco te stemmen. Om te laten zien dat je niet afwezig bent door luiheid, maar dat je het dus gewoon nergens mee eens bent.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3976979
gaat je stem tenminste niet naar de grootte winnaar. Goed alternatief.
pi_3976993
Wat voor invloed heeft een blanco stem op de kiesdeler? Gaat die wel gewoon omhoog of telt de stem op geen enkele manier mee?
Hmmzz....
  vrijdag 26 april 2002 @ 19:47:45 #12
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3977001
Stemmen op Lijst 10, de Partij van de Toekomst staat voor mij gelijk aan blanco stemmen.
  vrijdag 26 april 2002 @ 19:49:26 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3977019
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 19:47 schreef Vork het volgende:
Stemmen op Lijst 10, de Partij van de Toekomst staat voor mij gelijk aan blanco stemmen.
Hey. Die Minister van Feest is toevallig wel een geniaal idee.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3977022
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 19:47 schreef -Wepeel2- het volgende:
Wat voor invloed heeft een blanco stem op de kiesdeler? Gaat die wel gewoon omhoog of telt de stem op geen enkele manier mee?
Volgens mij heeft het geen enkele invloed. Het is hetzelfde als een ongeldige stem of niet stemmen en heeft dus geen invloed op de kiesdeler.
pi_3977036
Ik ben precies hetzelfde van plan
pi_3977119
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 19:12 schreef smvs het volgende:
Je bent het niet eens met de democratie? Wat voor systeem hang jij aan dan? Dictatuur, autocratie, aristocratie, oligarchie?

Ennuh, AMADEUZ:

quote:
gaat je stem tenminste niet naar de grootte grote winnaar. Goed alternatief.
pi_3977660
Er zou een lijst moeten zijn voor blanco stemmen.
voordeel:
1: geen gezeur meer als een partij veel wint , de verliezers roepen dan altijd snel PROTESTSTEMMERS.
2: je stemt dan voor lege stoelen in de kamer, en dat is voordelig voor de staat a 120.000 euro per zetel.
pi_3977732
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 19:49 schreef Aernout het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het geen enkele invloed. Het is hetzelfde als een ongeldige stem of niet stemmen en heeft dus geen invloed op de kiesdeler.

Het heeft invloed op de kiesdeler, het is dus geen ongeldige stem.....
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  vrijdag 26 april 2002 @ 21:22:08 #19
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_3977769
op een stemcomputer kan hjet volgens mij niet, en dat is balen want ik wil ook graag blanco stemmen
smvs> gewoon uit interesse: wat heb je (eventueel) de vorige keer gestemd en wat is de reden waarom je deze keer dan niet op die partij stemt ? alleen als je het kwijt wilt hoor
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_3977773
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 21:18 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Juist, een blanco stem is een geldige stem. En behalve dat laat je zien dat je wel geïnteresseerd bent, ook naar een stemming wilt komen, maar dat er simpelweg niets van je gading tussen de kandidaten zit.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 26 april 2002 @ 21:22:52 #21
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_3977778
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 19:06 schreef bruut het volgende:
ja hoor
Niet dus he..
-
pi_3977784
De knop zit geloof ik links bovenaan ergens. (Ik heb met de gemeenteraadsverkiezingen blanco gestemd)

Wat mij betreft staat een blanco-knop voor "none of the above" (of in dit geval "below"). Uitstekende keuze.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_3978694
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 21:18 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Het maakt voor de kiesdeler niet uit of je blanco stemt of dat je thuisblijft. Als het wel zo uitmaken zouden er zetels leeg blijven en dat is niet het geval, al stemt 95% van de kiezers blanco. Het enige wat je uitdrukt met een blanco stem is dat het geen keuze willen maken niet voortkomt uit luiheid.
pi_3978887
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 21:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Juist, een blanco stem is een geldige stem. En behalve dat laat je zien dat je wel geïnteresseerd bent, ook naar een stemming wilt komen, maar dat er simpelweg niets van je gading tussen de kandidaten zit.

Ik begrijp het idee achter die blanco stem wel, alleen geloof ik niet dat het invloed heeft op de kiesdeler. En zolang het niet anders wordt behandeld dan een ongeldige stem komt het niet verder dan de persoon die toevallig de stemmen telt en heb je dus helemaal geen 'signaal' naar de politiek en is het zinloos.

(als ik ongelijk heb, kan iemand even iets quoten uit het kiesrecht stelsel waaruit dat blijkt? Ben wel nieuwsgierig namelijk).

pi_3978888
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 20:00 schreef SausagE het volgende:

[..]

Ennuh, AMADEUZ:
[..]

Wees blij dat ik niet meer fouten maakte. Ik typte met 1 hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')