Toevallig zat ik gisteren door mijn oude tijdschriften te bladeren (jeugdsentiment) en daar zat een Hitkrant tussen van 18 april 1992 (telepathie?). Mèt hitlijsten. Ik ben van de top 40 uitgegaan, die was toen nog enigzins betrouwbaar vergeleken met nu.
Het ideale materiaal om hier (=véél beter bezocht forum) ook eens zo'n topic op te starten (maar dan met vijf nummers meer) was dus bij de hand. Dit was hem dus:
================
1 Under the bridge - Red Hot Chili Peppers
Blijft een supergoeie rockklassieker hè? Goeie opbouw, goed intro. Perfect nummer. Niks mis mee. Zo worden ze niet meer gemaakt. *****
2 To be with you - Mr Big
Ook een hele mooie rockplaat, mist alleen iets wat het voor mij echt speciaal maakt. Beetje te vlak om een echte klassieker te zijn. ****
3 Kaplaarzen - Dingetje
Gewoon lachen. Aartsflauw nummer , maar o.k. Lekkere ouderwetse stevige housebeat, verder niet te serieus nemen. Doe mij toch maar liever het orgineel van de Booming Support. **1/2
Twilight zone - 2 Unlimited
Tja. Mijn voormalige jeugdidolen. Die tape waar dat toen opstond heb ik letterlijk kapotgedraaid (krak!). Maar nu..... Het refrein klinkt buitengewoon vals en het ventje rapt vreselijk irritant. Haal de tekst eraf, dan is 'ie twee sterren meer waard. De muziek is namelijk wel o.k. *1/2
5 Goodnight girl - Wet Wet Wet
Móóóóóói! Prachtige zangharmoniën. Vooral het begin en het einde. Dit is dus een van de weinigen in het Sky Radio-genre waar ik met open mond naar kan liggen luisteren. *****
6 America: What time is love-The KLF
Een ware explosie van geluid na een rustig begin, en op de een of andere manier pakt het uitstekend uit. Ontzettend druk geproduceerd, en eigenlijk een hoop gekrijs, en tegelijkertijd briljant. ****1/2
7 Money doesn't matter 2 night - Prince & New Power Generation
Kwijl, glij, kwijl. Een van mijn favoriete 'softe' platen ooit. Hele mooie melodie en ont-zet-tend zwoel. *****
8 Mad about the boy - Dinah Washington
Lekker ouderwets, inclusief monogeluid. Je waant je in een ouderwets jazzcafe. ****
9 Why - Annie Lennox
Altijd een ontzettend saai zeikerig nummer gevonden, maar ik ben eerlijk, het is goed gemaakt. Vakkundig in elkaar gezet produkt, maar mijn ouders vinden dit leuker dan ikzelf. **1/2
10 Blijf je vannacht bij mij - Gordon
Ken ik niet. Niet méér, vermoed ik, aangezien ik zoiets toen best leuk vond. Aan die eerste van hem was ik toen echt verslaafd (ook déze tape, waar Kon ik maar even bij je zijn op stond, is toen zo goed als kapotgedraaid door mij).
11 We got a love thang - Ce Ce Peniston
Hele leuke houseklassieker met soul. Leuker dan zijn voorganger 'finally'. Je krijg gelijk zijn om te dansen en de melodie is heel leuk. Het heeft een bepaalde sfeer. *****
12 Human touch - Bruce Springsteen
Een van zijn minder erge nummers, laat ik het maar netjes zeggen. Het heeft wel sfeer, maar het is verder gewoon saaie middle of the road-rockmuziek. **1/2
13 Weather with you - Crowded House
In principe is dit soort muziek meer iets voor mijn vader, maar bij wijze van uitzondering vind ik déze ook goed. Prachtige melodie. ****1/2
14 Who wants to live forever - Queen
Bombastisch, orchestraal, niet mijn smaak, maar op zich zeer goed gemaakt. Maar ik zet het niet uit vrije wil op. ***
15 Das boot - U 96
Een van mijn favoriete dance-platen ooit. Het klinkt zo lekker aggressief en energiek en er zit vrij veel variatie in. Goed geproduceerd ook. *****
Ligt het nou aan mij of was de muziek toen echt zo veel beter? Ik weet dat jeugdsentiment mee speelt (dit was mijn muzikale begintijd), maar ook als je de liedjes op zìch beoordeelt....
================
Dit topic werkt dus hetzelfde als die dingen die ik op zondag/maandag altijd open. Alleen dan met oude platen. Misschien geen zinvol topic, maar wel leuk (moet ook kunnen).
quote:Sterker nog, toen was het verval al duidelijk ingezet. Die rubberen kaplaarzen was al een reactie op de rode schoentjes en dit was dus ook de tijd dat het nummer Poing op nummer 1 kwam.
Ligt het nou aan mij of was de muziek toen echt zo veel beter?
Dit is helemaal niet mijn smaak, maar het is (technisch) wel een goed liedje, goed arrangement. Maar het blijft een beetje slapjes. *
3 Kaplaarzen - Dingetje
Vreeschlijk! En in zijn slechtheid niet eens leuk. -*
Fantastich nummer, veel op gedanst voorloper in het house met rap genre. Ik moet ook erg hard lachen op Ray en Anita die er nu nix meer van bakken, en nog steeds arrogant blijven doen. ***
Ik kan me dit liedje niet herinneren, maar de man lachte altijd, achteraf bleek hij zwaar aan de Coke te ziten, dat verklaarde de lach. ?
Vond ik toen ook fantastich, ik was DJ op schoolfeesten bij ons en draaide graag KLF, snoeihard, en toffe clip trouwens. ***1/2
Ook één van mijn favoriete 'softe'pop. Ik heb dit nummer helemaal grijs gedraaid! *****
Tsja niet helemaal mijn stijl en er zijn in deze stijl wel mooiere nummers gemaakt. Ik vind het een 'net-niet' nummer. *
9 Why - Annie Lennox
Pop to the max! ***
Ken ik ook niet.
Wat is er met CeCe gebeurd??????? Twee geweldige liedjes en daarna? ****
Neuzelpop ten top maar wel fantastich en Bruce Springsteen is natuurlijk gewoon heel stoer. ***
Ik hou wel van Crowded House vooral ook omdat ze niet zo moeilijk deden, niet arrogant of opschepperig over de muziek maar gewoon mooie degelijk liedjes ***1/2
Queen is volgens mij mannen muziek, niet veel vrouwen houden ervan, ik ben man en ik denk bij queen altijd aan de lange stukken achterin de auto als we op vakantie gingen. Dan mochten we van mijn vader kiezen tussen Queen of Lenard Cohen en TOEN kozen we altijd Queen! Alhoewel is het latere werk van Queen eik nix vind toch drie sterren ***
15 Das boot - U 96
Tsja, een nummer met een 'spannende' melodie, kan me niet herinneren of je er op kon dansen, beetje een rip-of vond ik het geloof ik. **
quote:Die geeft nu optredens bij openingen en braderien. Laatst nog ergens gezien. Dat is je lot na twee hint denk ik.
Op woensdag 17 april 2002 13:01 schreef Z het volgende:11 We got a love thang - Ce Ce Peniston
Wat is er met CeCe gebeurd??????? Twee geweldige liedjes en daarna? ****
quote:Het wordt pas erg als je die periode wel hebt meegemaakt en je die namen niet meer kent. Dan voel je je pas oud.
Op woensdag 17 april 2002 13:07 schreef F1-dude het volgende:
Het erge is ik ken ze nog allemaal.....Time flies...
quote:CeCe, vooral u feesten en partijen, tevens barmwitsa's.............
Op woensdag 17 april 2002 13:05 schreef HH het volgende:[..]
Die geeft nu optredens bij openingen en braderien. Laatst nog ergens gezien. Dat is je lot na twee hint denk ik.
Slijkmerige rockballad. **
3 Kaplaarzen - Dingetje
Blegh. *
Eigenlijk behoorlijk slecht, maar wel leuk om weereens te horen dus **1/2
M'n geheugen laat me in de steek.
De KLF zijn helden. Eerst een boek schrijven hoe je een nummer een hit maakt en het vervolgens ook doen waarna ze uit de muziekscene zijn verdwenen. Extra punten voor de rockvocalen van Glenn Hughes (ex Deep Purple) ****
Ik vind deze muziekstijl over het algemeen niet echt lekker, maar dit nummer springt er wel uit. ***
Kan me niet herinneren.
9 Why - Annie Lennox
Aaargh nu zit dit nummer in m'n hoofd Goed gemaakt dus, maar ik kan het niet waarderen. **1/2
Hiervan ben ik blij dat het niet is blijven hangen.
Nope.
Ik heb een hekel aan Bruce Springsteen en dit is een typisch Bruce nummer *1/2
Vrolijke zomermuziek doet me denken aan het vondelpark ****
Mooi nummer en achteraf natuurlijk erg symbolisch. ***1/2
15 Das boot - U 96
Yeah deze draai ik nog wekelijks op m'n werk. Een klassieker! ****
quote:Ja, ik heb die periode meegemaakt en nee, sommige namen ken ik inderdaad niet. Nou ja, de namen wel allemaal, maar sommige platen niet. Dat komt omdat ik toen al enkele jaren geen belangstelling meer voor de hitlijsten had.
Op woensdag 17 april 2002 13:08 schreef Lucille het volgende:
Het wordt pas erg als je die periode wel hebt meegemaakt en je die namen niet meer kent. Dan voel je je pas oud.
Euh wacht eens... zou ik dan misschien oud zijn?
En dan nu: ontopic
================
Dit was voor mij het einde van het RHCP interessant vinden. Altijd al een zeiknummer gevonden dit. Waar ze met Knock me down en Higher ground en van dezelfde cd Give her away nog aardige tot goeie muziek maakten vind ik dit niks, hoe goed het ook gespeeld of gezongen mag zijn. ** (blijf even mild in sterren vanwege wat nog komen gaat)
Volgens mij waren de rockballads toen tijdelijk weer in. Helaas een nog erger zeiknummer dan de nummer 1. Zwaar irritant. *1/2
3 Kaplaarzen - Dingetje
Inderdaad superflauw en persiflage op de hele steeds simpeler wordende eurohouse van dat moment (no offence). Als je het niet elke dag/maand hoort is het best grappig. ***
4 Twilight zone - 2 Unlimited
Vond ik in die tijd tegen m'n gevoel in beter dan ik wilde. Het heeft nu ook best een hoog 'oja' gehalte. Hm... ***
Nee WWW heeft het ook nooit echt gedaan bij mij. Teveel van dit soort slijmballads. Niet hun ergste evenzogoed... **
Toen een beetje wat de Prodigy nu is (hoewel die het toen ook al deed). House wat bij veel housers niet populair is. Best een 'hard' nummer voor de top 40. Erg leuk om nog eens te draaien. ****
Ik vond Prince toen best goed en dit nummer was weer een beetje terug naar z'n oude stijl. Best simpel maar doeltreffend nummer eigenlijk. ****
Bah bah bah. *
9 Why - Annie Lennox
Zie 8. Jammer van zo'n zangeres die toen ze nog in Eurythmics zat zo goed was. *
Zie 8. *
Hmz nee dit enthousiaste deel ik niet, maar na de nummers 8 t/m 10 (stel dat je bij 1 begint te draaien) toch blij weer iets vrolijks tegen te komen. En ach wetend wat er na die tijd allemaal in de (hitparade)dance is uitgekomen valt dit wel heel erg mee (denk ik over 10 jaar ook zo over anastacia?) ***
Een van z'n mindere nummers Hangt een beetje tussen rock en ballad in. Geef mij z'n oude stampers maar. ***
Hmz. Erg neutraal nummer dit. Gewoon typisch oor in, oor uit muziek. Neutrale beoordeling dan ook maar: ***
Zie 12 een beetje, ook van Queen hoor ik liever een oude stamper dan zo'n ballad. Dit is wel van het ergste queen-soort... *
15 Das boot - U 96
Hmz gek genoeg kan ik me de melodie hiervan niet echt meer herinneren...
Beste nummer van deze top 15: KLF
quote:Ik heb geen hitlijsten van zo lang geleden, heb wel het hitdossier in boekvorm, maar niet in computervorm waarin ik alle lijstjes kan zien. Dit is ook een van de oudste hitlijsten die er uberhaupt bij mij in huis te vinden is, in die oude Hitkrantjes van mij (die heb ik vanaf herfst 1991), toen haalde ik er nog geen bij de platenzaak (begon ik in 1993 mee).
Op woensdag 17 april 2002 13:26 schreef ranja het volgende:
Laat ik beginnen te zeggn dat ik het liever 15-20 jaar geleden zou doen dan van 10 jaar geleden, maar het blijft leuk.
Sowieso zou ik er dan niet al te veel kennen.
quote:Volgens mij ken ik deze site via Fok!, weet ik niet zeker. In elk geval:
Op woensdag 17 april 2002 13:29 schreef postinggirl het volgende:[..]
Ik heb geen hitlijsten van zo lang geleden, heb wel het hitdossier in boekvorm, maar niet in computervorm waarin ik alle lijstjes kan zien.
Maar het helpt wel als je wat nummers kent ja
quote:Hé, bedankt! Ik zal het binnenkort ook eens in mijn site op gaan nemen (als link)!
Op woensdag 17 april 2002 13:33 schreef ranja het volgende:[..]
Volgens mij ken ik deze site via Fok!, weet ik niet zeker. In elk geval:
http://dretops.servicez.org/Maar het helpt wel als je wat nummers kent ja
Nee, niet erg verkeerd, maar dit heb ik altijd een beetje een slijmerige plaat gevonden. **
3 Kaplaarzen - Dingetje
Toendertijd vond ik dit nog wel grappig, maar ik kan me voorstellen dat ik er nu niets meer aan vind *
Tja, nooit fan geweest, maar toch wel een beetje jeugdsentiment. **
Geen slecht nummer, wel een beetje zoet. ***
Dit is niet de originele 'What time is love' van KLF maar een iets later uitgebrachte versie. Geen originaliteitspunten dus, maar ik moet zeggen dat ik veel van die KLF-platen erg leuk vind. ***
Slick plaatje zoals we van Prince wel gewend zijn, maar toch: een mooi nummer dat goed in elkaar zit. ****
Ja, is leuk. Was volgens mij toen vanwege een reclamecampagne een hit geworden. ****
9 Why - Annie Lennox
Nee, heeft mij nooit zo aangesproken, sommige Eurythmics-nummers vind ik daarentegen wel aardig. **
Ken ik niet, maar vind ik vast bagger
Nee, niet mijn stijl, iets teveel happy-happy-joy-joy-muziek. **
Dit is duidelijk juist een nummer uit Bruce's slechte periode, in deze tijd maakte hij niets interessant. Dit vind ik ook maar een slap nummer **
Ja, schitterend nummer, vooral die samenzang. ****1/2
Ik vind Queen op zich goed, maar dit nummer heb ik altijd iets te dramatisch gevonden. ***
15 Das boot - U 96
Jaaaa!! "One Two Three... Tekno". Deze heb ik laatst nog eens gedraaid, blijft een leuk plaatje. ****
quote:Ik ben geneigd om te zeggen van wel, veel minder wegwerpmuziek die nu tien jaar later nog steeds gedraaid wordt. Maar goed, voor mij is 't ook jeugdsentiment. Valt sowieso wel op dat ik deze nummers (op Gordon na) allemaal ken, terwijl ik uit de hedendaagse top 40 altijd maar twee of drie titels ken en de rest me allang niet meer boeit.
Ligt het nou aan mij of was de muziek toen echt zo veel beter?
Leuk topic, trouwens.
Neeeee! Deze plaat vond en vind ik vreselijk. Echt een van de slechste platen ooit.
3 Kaplaarzen - Dingetje
Erg grappig, leuk gedaan.
Lekkere plaat, de muziek van 2U staat nog steeds als een huis.
Hmm, ook al zo'n zeikerige jankplaat
Erg goed, jammer dat dit hun laatste plaat was.
Niks, niks 10x niks.
Lekker nummertje, leuke Levi's reclame!
9 Why - Annie Lennox
Best een leuke plaat, grappige clip ook.
Ook al saai en zeikerig
Hmm, gaat wel.
vreselijk, heeft helemaal niks om het lijf
Dit nummer vond ik pas 10 jaar later leuk.
Mooi, komt ook door de film natuurlijk.
15 Das boot - U 96
Lekker nummer, nog steeds erg mooi. Heb het pas gedownload.
Maar al met al een vreselijke top 15.
quote:Hmm... dat is ook wel waar, maar volgens mij zijn dat soort gimmick-plaatjes eigenlijk van alle tijden. In 1977 stond Vader Abraham weken op de 1e plaats met het Smurfenlied (en werd ik geboren, maar dat terzijde
Op woensdag 17 april 2002 13:00 schreef Lucille het volgende:
Sterker nog, toen was het verval al duidelijk ingezet. Die rubberen kaplaarzen was al een reactie op de rode schoentjes en dit was dus ook de tijd dat het nummer Poing op nummer 1 kwam.
quote:Is zeker waar, kijk maar eens in het hitdossier. Dingetje heeft nl. sinds begin jaren '70 regelmatig een single uitgebracht
Op woensdag 17 april 2002 13:57 schreef Zander het volgende:[..]
Hmm... dat is ook wel waar, maar volgens mij zijn dat soort gimmick-plaatjes eigenlijk van alle tijden. In 1977 stond Vader Abraham weken op de 1e plaats met het Smurfenlied (en werd ik geboren, maar dat terzijde
)
quote:Pulp is niet iets van nu, pulp wordt al jaren gemaakt, je vergeet het gewoon snel en niemand heeft het er nu nog over.
Op woensdag 17 april 2002 13:57 schreef Zander het volgende:[..]
Hmm... dat is ook wel waar, maar volgens mij zijn dat soort gimmick-plaatjes eigenlijk van alle tijden. In 1977 stond Vader Abraham weken op de 1e plaats met het Smurfenlied (en werd ik geboren, maar dat terzijde
)
quote:Hier krijg je vast reacties op.
Op woensdag 17 april 2002 13:49 schreef SunChaser het volgende:
Heb ik nooit wat mee gehad met dit nummr, vind het niks. De All Saint versie vond ik leuker.
quote:Ik zat me al in te houden...
Op woensdag 17 april 2002 14:19 schreef postinggirl het volgende:
Hier krijg je vast reacties op.
quote:
Op woensdag 17 april 2002 14:19 schreef postinggirl het volgende:[..]
Maarreueuhhh ik ben ook geneigd om te zeggen dat de muziek in het algemeen beter was.
quote:Fuck them. Ik zie liever een All Saint dan zo'n Chilly Pepper
Op woensdag 17 april 2002 14:19 schreef postinggirl het volgende:[..]
quote:Zak hooi! Muziek moet je niet kijken maar luisteren
Op woensdag 17 april 2002 14:53 schreef SunChaser het volgende:
Fuck them. Ik zie liever een All Saint dan zo'n Chilly Pepper
Mn eerste singletje volgens mij!
Die van RHCP en U96 vind ik nogsteeds wel ok maar voor de rest ken ik het niet of vind ik t nix
quote:Zie het adres dat hierboven ergens genoemd is door Ranja.
Op vrijdag 17 mei 2002 18:42 schreef Zander het volgende:
Heb je nog meer oude hitlijsten, Postinggirl? Ik vond dit zo'n leuk topic..
En start zelf een nieuw topic over de hitparade van exact weet-ik-veel-hoeveel-jaar-geleden.
quote:idd
Op vrijdag 17 mei 2002 18:42 schreef Zander het volgende:
Ik vond dit zo'n leuk topic..
quote:Ey niet spotten met Neerlandse beste exportproduct!!!
Te erg voor woorden...
EN wat doet SNAP! tegenwoordig?? Bekend van oa. 'THE POWER' en 'ETERNITY'.
Ook een goede plaat.
3 Kaplaarzen - Dingetje
Vond ik toen keilachen, maar toen was ik ook nog maar 12. En dat "kap" gaf ook zo'n lekker rebelse dubbele betekenis (als bij een boom kappen). Maar nu vind ik het flauw.
Was ik toen ook helemaal fan van. Nou ja het is kwalitatief misschien bagger maar het blijft leuk.
Mooie ballad.
Een echte houseklassieker. Briljante chaos.
Goed. Een van de betere Prince-nummers.
Echt een lekker tijdloos nummer. Had ook 40 jaar eerder kunnen zijn gemaakt.
(Wees gerust, hieronder komen ook wat nummers die ik minder vind).
9 Why - Annie Lennox
Dit is niet mijn favoriete Lennox-nummer. Zeikerig.
Kan ik me niet meer herinneren. En ik denk ook niet dat ik veel mis.
Komt zo 1-2-3 niet meer bij me op. Maar ik ken Finally en dat kan er net mee door.
Irritant.
Echt een lekker nummer.
Niet de allerbeste Queen-plaat. Maar ja het blijft Queen n het is een goede plaat. Overigens vond ik de uitvoering van Dune beter.
15 Das boot - U 96
Kan me herinneren dat ik het toen goed vond, maar ik kan het nummer helaas niet meer voor de geest halen.
quote:Niets meer voor zover ik weet. Ze hebben het een paar jaar geleden weer geprobeerd met iets dat nèt iets te veel op Bugaboo van Destiny's Child leek. En daar zat Turbo B ook weer bij. Het nummer was zó slecht dat het weer grappig werd. En dat is ook gigantisch mislukt.
Op vrijdag 17 mei 2002 22:15 schreef wizarddragon het volgende:
EN wat doet SNAP! tegenwoordig?? Bekend van oa. 'THE POWER' en 'ETERNITY'.
En die uithaal aan het eind ook. joooeeeeehooooeeeee... Ooit op single (ja ja, toen bestonden die nog) gekocht voor mijn moeder. Opvolger (Wild World) was ook leuk. ***1/2
3 Kaplaarzen - Dingetje
Van die bruine, wel een beetje een poepkleur. De genialiteit van dit nummer is niet uit te leggen aan mensen die die tijd niet meegemaakt hebben. Natuurlijk was het gewoon meeliften op een hype, hierna (en daarvoor) heeft meneer Paardekooper ook weinig fatsoenlijks meer uitgebracht. ****
Jeugdsentiment. Daarom ***1/2
Volgens mij ken ik zo'n beetje elk nummer van deze lijst van een Top 40 Greatest Hits-bandje. Tja, wat kun je hier tegenhebben? ****
De KLF is geniaal. Punt. *****
Nog niet in De Heere maar meer in de vrouwen. Ik prefereer toch meer de geilneef dan de slijmbal. **1/2
Net twee minuten denk ik. Zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt. Jammer. *****
9 Why - Annie Lennox
Later nog eens gebruikt toen Diana overleed, door Jurk Bosman in een soort van collage. Doet me weinig eigenlijk. **
Ik haatte Gordon, hardgrondig. Mijn pamflet tegen de krullebol is ooit nog geweigerd door de schoolkrant. Na zijn coming-out bleek het een hele leuke man, en slikte ik al mijn woorden in. Dit plaatje dateert nog van daarvoor. *1/2
Ik vermoed dat haar naam er ook aan heeft bijgedragen dat haar singles veel gedraaid werden, de quasi-grappige woordspelingen waren niet van de lucht. Verder dan deze twee is ze ook niet gekomen volgens mij. Beter zouden ze toch niet geworden zijn. ****
Hoef ik niet te luisteren om hem standaar *1/2 te geven.
Zet het nummer op en het is zomer. Instantly. *****
Was Freddy toen al wijlen? Dan zou de pathetiek wel gepast zijn. ***1/2
15 Das boot - U 96
Uit de periode dat U96 nog kloten had. ****1/2, de opvolger I wanna be a Kennedy (I wanna Fuck Marylin Monroe) die bleef steken op 37 of zo, is zelfs nog een tandje beter.
Het zou er mee te maken hebben dat ik toen 11 was, maar wat een sterke nummers allemaal. Kunnen ze de Top 40's en 100's niet opheffen nu?
Voor peppers niveau natuurlijk een absolute commerciele uitbater toen, maar lekker nummer! @@@@
Jaja, de bonjovi kloon bij uitstek, nooit erg getrokken deze plaat @
3 Kaplaarzen - Dingetje
Leuk... @
Dit zal voor sommigen dan wel jeugdsentiment zijn Voor mij is slayer dat, maar evengoed wel leuk nummer @@
Aardig top40 riedeltje. @@
Bijna het origineelste wat er tussen staat, @@@
Ik prince of tafkap altijd enorm gehaat -----
Leuke cover, niks op aan te merken. @@@
9 Why - Annie Lennox
Annie heeft gewoon een mooie stevige stem, herkenbaar nummer. @@@
?? Is dit niet een nummer voor LPF-stemmers?
Als er al word verbasterd naar THANG, weet ik al hoe laat het is zegt me verder niets
Vergl bij de rest is dit natuurlijk gewoon de geijkte oude rocker op zijn (eeuwige)retour, maar niet slecht @@
Dit nummer heb ik zelfs een hele vakantie lang aan moeten horen, en het had uiteindelijk wel vat op me, @@@
Beste plaat imo die ertussen staat, de versie van dat housemeisje is ook wel ok trouwens. @@@@
15 Das boot - U 96
Goeie ouwe house. @@@
quote:Vergeleken bij 5 jaar later of nu, zeker! Muziek daarvoor was echter vaak nog veeeeel beter! Factor? Commercialiteit en (sorry) house....
Ligt het nou aan mij of was de muziek toen echt zo veel beter? Ik weet dat jeugdsentiment mee speelt (dit was mijn muzikale begintijd), maar ook als je de liedjes op zìch beoordeelt....
[Dit bericht is gewijzigd door kamagurka op 18-05-2002 14:31]
quote:In bovenstaand lijstje staat ook genoeg house hoor, waaronder een aantal ontzettend goede. Die kwalitatief zeker niet onderdoen voor 'gewone' pop/rock-muziek uit de jaren zeventig en tachtig.
Op zaterdag 18 mei 2002 14:27 schreef kamagurka het volgende:
(Antwoord op mijn vraag of de muziek in 1992 echt zoveel beter was)
Vergeleken bij 5 jaar later of nu, zeker! Muziek daarvoor was echter vaak nog veeeeel beter! Factor? Commercialiteit en (sorry) house....
quote:Whatever... Feit is dat house erg makkelijk produceerbaar is, door de simpele marketingpikken is opgepakt en verneukt tot het niveau van de kabouter plopdans, smurfehouse of anderzijds trieste flauwekul. Zie zo ook de boybands, simpele formule, giet het in een voorspelbaar jasje en het domme publiek koopt het wel. Dat was vroeger echt (echt!!!) minder hoor. Toen werden artiesten vaak nog beloond voor creativiteit en vakmanschap.
Op zaterdag 18 mei 2002 14:31 schreef postinggirl het volgende:[..]
In bovenstaand lijstje staat ook genoeg house hoor, waaronder een aantal ontzettend goede. Die kwalitatief zeker niet onderdoen voor 'gewone' pop/rock-muziek uit de jaren zeventig en tachtig.
quote:Gelukkig worden ze zo nog wel gemaakt -beter dan dat zelfs-, ze worden alleen niet meer gekocht. Lekker nummer.
Op woensdag 17 april 2002 12:42 schreef [b]1 Under the bridge - Red Hot Chili Peppers
Blijft een supergoeie rockklassieker hè? Goeie opbouw, goed intro. Perfect nummer. Niks mis mee. Zo worden ze niet meer gemaakt. *****
quote:Goh, ik bezit dus 2 nummers van de top 3 van zo'n 10 jaar geleden
3 Kaplaarzen - Dingetje
Gewoon lachen. Aartsflauw nummer , maar o.k. Lekkere ouderwetse stevige housebeat, verder niet te serieus nemen. Doe mij toch maar liever het orgineel van de Booming Support. **1/2
Nummer die ik ook ken...
quote:
6 America: What time is love-The KLF (LEUK)
7 Money doesn't matter 2 night - Prince & New Power Generation (aanhoorbaar)
8 Mad about the boy - Dinah Washington (relaxed)
9 Why - Annie Lennox (ZEIKERIG KUTNUMMER)
12 Human touch - Bruce Springsteen ( (aanhoorbaar)
13 Weather with you - Crowded House (aanhoorbaar)
2 To be with you - Mr Big ***
3 Kaplaarzen - Dingetje
:R
Twilight zone - 2 Unlimited *
5 Goodnight girl - Wet Wet Wet ***1/2
6 America: What time is love-The KLF **
7 Money doesn't matter 2 night - Prince & New Power Generation *1/2
8 Mad about the boy - Dinah Washington ***
9 Why - Annie Lennox **
11 We got a love thang - Ce Ce Peniston **
12 Human touch - Bruce Springsteen ***
13 Weather with you - Crowded House ****1/2
14 Who wants to live forever - Queen *****
15 Das boot - U 96 **
1. Valt me wel op dat de house nummertjes die hier tussen staan nooit meer op de radio te horen zijn. Zou house dan toch de meest tijdgebonden/vergankelijke muziekvorm zijn? Of wordt KLF en 2 unlimited over 10 jaar omarmd door de homo dans scene en wordt het cult op Wipneus & Pim alikes?
2. Valt me ook op dat er nog zoveel nummers nu nog gedraaid worden, terwijl ik me niet kan voorstellen dat er over 10 jaar nog veel wordt gedraaid uit de huidige top 15.
3. Aangezien het beter is als alleen Postinggirl deze topics kan plaatsen, een verzoekje om de volgende keer een jaar of 20 of zelfs 30 terug te gaan. Ben dan benieuwd!
Of nog leuker: Doe alleen de nieuwe binnenkomers
Wat je namelijk nu recenseert zijn de platen die de top haalden. Zou leuk zijn als je een juweeltje ontdekt tussen de nieuwe binnenkomers van 1984 ofzo, maar na 3 weken alweer vertrokken waren
quote:Hahaha, ik was een paar jaar geleden al ergens op een themafeest, zogenaamd 'fout feest', en wat hoorde ik de hele avond door? Juist. Klf. New Kids on the Block. 2 Unlimited. Etcetera.
Op dinsdag 21 mei 2002 22:37 schreef Vamos het volgende:
1. Valt me wel op dat de house nummertjes die hier tussen staan nooit meer op de radio te horen zijn. Zou house dan toch de meest tijdgebonden/vergankelijke muziekvorm zijn? Of wordt KLF en 2 unlimited over 10 jaar omarmd door de homo dans scene en wordt het cult op Wipneus & Pim alikes?
quote:Hmmmm.....Dat wordt een hoop downloaden, aangezien mijn muzikale geheugen voor de jaren negentig grotendeeld stil valt. Maar ik zal er wel aan denken. Ook aan het nemen van oude nieuwe binnenkomers. Dan verander ik wel de naam van de topicreeks in 'Oude hitlijsten deel 3/4/5/whatever'.
3. Aangezien het beter is als alleen Postinggirl deze topics kan plaatsen, een verzoekje om de volgende keer een jaar of 20 of zelfs 30 terug te gaan. Ben dan benieuwd!
Of nog leuker: Doe alleen de nieuwe binnenkomers![]()
Wat je namelijk nu recenseert zijn de platen die de top haalden. Zou leuk zijn als je een juweeltje ontdekt tussen de nieuwe binnenkomers van 1984 ofzo, maar na 3 weken alweer vertrokken waren
================
Schitterend nummer, een absolute klassieker1
Iets te 'gemaakt soft' naar mijn smaak, maar zeker de moeite waard
3 Kaplaarzen - Dingetje
ken ik niet (meer)
Nu vind ik het een drama, toen vond ik het wel aardig..
Haha, Wet Wet Wet is leuk, heeeerlijk om mee te zingen!
Mijn eerste cd, die ik ooit kocht, was van de KLF.. Wel grappig, maar niet zo leuk meer als toen..
Leuk nummer, van het Album Diamonts and Pearls toch?
Wel grappig, niets speciaals..
9 Why - Annie Lennox
Ook een klassieker, al ben ik niet echt een fan van Annie..
Ken ik niet(meer)
Tevaak gehoort, daarom nu niet leuk meer (zoals zovaak met dit soort nummers, te simpel denk ik)
Ken ik me zo niet meer herinneren
Iets te veel "vrolijk gezeik" Ofwel; best grappig, maar niet meer dan 1 x per maand..
Queen is niet mijn smaak, en dit nummer al helemaal niet..
15 Das boot - U 96
Geweldig nummer!
quote:Hehe, dat wist ik niet. Moet een erg fout feest geweest zijn
Op woensdag 22 mei 2002 07:40 schreef postinggirl het volgende:
Hahaha, ik was een paar jaar geleden al ergens op een themafeest, zogenaamd 'fout feest', en wat hoorde ik de hele avond door? Juist. Klf. New Kids on the Block. 2 Unlimited. Etcetera.
Stampen op Quadraphonia
quote:Of Technotronic.
Op woensdag 22 mei 2002 08:57 schreef Vamos het volgende:[..]
Hehe, dat wist ik niet. Moet een erg fout feest geweest zijn
![]()
Stampen op Quadraphonia
Gezemel en gezeur 1*
3 Kaplaarzen - Dingetje
Neen, sorry
Leuke meuk 3*
Ook een hoog Arbeidsvitaminen-gehalte (maar wel lekker meeblèren natuurlijk) 3*
Lekker rampestampen! 4*
Alhoewel ik Prince op zijn tijd best waarderen kan, vind ik dit toch veels te gladjes 2*
Mwaoh 2*
9 Why - Annie Lennox
Een beetje truttig 2*
Getver 1*
Minder leuk dan Finally, maar blijft gezellig 3*
Oh nee *kreun & steun*, wanneer hoepelt die ouwe gek eens op 1*
Jahaa! Leukste nummer in het rijtje 4*
Kwien - nee dank u. 1*
15 Das boot - U 96
"Das Bo-oot" - leuk 4*
Heel erg sterk nummer (maar niet hun beste). Dit is een nummer dat je over 20 jaar ook nog hoort.
8/10
Kwijlebalrock, goedkoop scoren heet zoiets
4/10
3 Kaplaarzen - Dingetje
Destijds zag ik de humor er wel van in, maar vaker dan 3x hoef je dit nummer niet te horen.
De tand des tijds knaagt ook aan dit nummer. toen 6/10, nu 4/10
Brrrrrrrrr....Met uitzondering van Whising I Was Lucky heeft Wet Wet Wet nauwelijks een nummer gemaakt dat mij kon boeien (4/10)
Ik heb nooit begrepen van iedereen zo goed aan de KLF vond en nu snap ik het nog steeds niet.
Gewoon een prachtig nummer, een van de beste van Prince ooit. 9/10
Hier heb ik niks mee. Kwam dit niet uit een reclame?
9 Why - Annie Lennox
Whaaaaaaaaaaaaaai heeft dit nummer in vredesnaam de top 10 heeft gehaald is mij nog steeds onduidelijk. 4/10
Nummer ken ik niet, maar ben absoluut geen Gordon fan.
Ik vond finally persoonlijk veel beter dan dit standaard nummertje. 6/10
Gewoon een mooi nummer, niet zijn beste maar zeker niet zijn slechtste 7/10
Dit is een nummer waar ik spontaan vrolijk van wordt. Heerlijk voor op een zomerse dag. 9/10
Mij wat te bombastisch, maar nog altijd goed genoeg voor een zesje
15 Das boot - U 96
Dit nummer vond ik iets te techno, later zouden ze zich met het briljante Club Bizarre en het eveneens sterke Moving nummers maken die mij meer aanspraken.
6/10.
dit is echt te zoetsappig. dat is volgens mij een ziekte geweest, in die tijd: rockbands die kwijlplaatjes maakten..
**
3 Kaplaarzen - Dingetje
tja, gewoon lache. meer niet, minder ook niet. ***
anita doth was een lekker ding!!..wat zeg je, waren ze met z'n tweeen??.. maakte ze ook nog muziek??...hmmm.nooit wat van gemerekt..**
bij nummers zoals deze springt het glazuur acuut van je tanden. wat een zoetsappig gezemel is dit zeg.. dit smeekt gewoon om een punk-uitvoering..*
tja, een van de pioniers van de elektronische muziek... best een aardig plaatje, als je van het genre houdt..
zegt me niks.... ***
mooi nummer, verkeerde tijd **
9 Why - Annie Lennox
best een goed plaatje, leuke zanglijn. ***
het is gordon. wat denk je zelf?
Zie 8. -*
geen idee?... ***
in de bruce springsteen nummers van na 89, lijkt het wel of die gozer onder de prozac zit!!.. kom op man, gewoon een gitaar pakken en raggen! *
dit is dus echt zwaar brilliant... klinkt als simpele easy listning pop, maar is stiekem een brilliante plaat. doe jezelf een plezier en koop de cd woodface maar eens... echt helemaal goed! *****
weg d'r mee!.. queen is we will rock you, innuendo, etc, maar niet dit soort gezemel!
15 Das boot - U 96
leuk plaatje. oppervlakkige eurohouse, maar lekkere drive!***
quote:dat zijn de enige nrs die ik ken, in die tijd luisterde ik nog niet echt veel muziek, alleen wat oude (maar wel goede
Op woensdag 17 april 2002 12:42 schreef postinggirl het volgende:1 Under the bridge - Red Hot Chili Peppers
15 Das boot - U 96Ligt het nou aan mij of was de muziek toen echt zo veel beter? Ik weet dat jeugdsentiment mee speelt (dit was mijn muzikale begintijd), maar ook als je de liedjes op zìch beoordeelt....
het zou ook kunnen dat de smaak van het singlekopend publiek gewoon slechter is geworden
maar er wordt ook wel een hoop meer crap gemaakt tegenwoordig denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |