quote:Ik zat effe te slapen, pardon.
Op woensdag 24 april 2002 17:51 schreef HH het volgende:
Dus is het tijd voor:* !! DE FINALE !! *
Blade Runner (1982) vs Shining, The (1980)
Blade Runner (1982) vs Shining, The (1980)
Het heeft geen zin om nog tot maandag te wachten, Gellius heeft de doorslaggevende stem gegeven!
Het is geworden, *trom geroffel* tada:
* !!! Bladerunner !!! *
Met 10 tegen 7 stemmen en 3 tegen 0 officieuze stemmen is de strijd beslist.
4 mensen hebben nog op the breakfast club gestemd, maar dat mocht niet baten.
Grmmbl...
quote:I'll second that!
Op zaterdag 27 april 2002 02:15 schreef Mike het volgende:
Ik stel voor dat we die 'The Breakfast Club' stemmen alsnog bij 'The Shining' doen.Grmmbl...
Teleurstellend tournament...
Wegens gebrek aan tijd kan ik me niet aanbieden het tournament te leiden, iemand anders misschien?
quote:Hoewel ik me hiermee misschien onsterfelijk belachelijk maak, wil ik toch graag weten wat dat is, "IMDb Top 250 (+6)".
Op zaterdag 27 april 2002 09:03 schreef BJB het volgende:
Sunchaser stelde het ergens anders al 's eerder voor, maar wat denken jullie ervan om hierna een IMDb Top 250 (+6) tournament te houden?Wegens gebrek aan tijd kan ik me niet aanbieden het tournament te leiden, iemand anders misschien?
+ 6 omdat je dan volgens mij een mooi "tournament-aantal" krijgt. Bovendien staan er onderaan de lijst een aantal films die de ene dag wel en de andere dag niet in de lijst staan...
quote:Hulde!
Op zaterdag 27 april 2002 02:14 schreef HH het volgende:
Okey we have a winner!* !!! Bladerunner !!! *
Al had van mij Brazil ook mogen winnen, dit vind ik toch echt dé film van de jaren '80. het ontbijtclubje misschien ook, maar op een ander niveau
voor de duidelijkheid, ik vind Blade Runner dé film van de jaren '80
[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 28-04-2002 13:59]
quote:Breakfast Club weerspiegelt het gevoel van de jaren tachtig misschien het beste, en heeft zo eigenlijk alleen waarde als tijdsbeeld - terwijl Bladerunner gewoon een tijdloze film is, die over honderd jaar nog vertoond wordt. Dat geldt overigens ook voor The Shining hoor, maar ik zie Bladerunner nu net even iets liever.
Op zondag 28 april 2002 05:18 schreef MadScientist het volgende:[..]
Hulde!
Al had van mij Brazil ook mogen winnen, dit vind ik toch echt dé film van de jaren '80. het ontbijtclubje misschien ook, maar op een ander niveau
quote:Een keer was genoeg. En ik geloof dat jullie wat moeite hadden met mijn tempo, dus ik stem de volgende keer wel weer gewoon mee.
Op zondag 28 april 2002 00:49 schreef Mike het volgende:
Wie heeft er interesse om het jaren 90 toernooi te organiseren?
quote:Klopt
Op vrijdag 26 april 2002 17:40 schreef kamagurka het volgende:[..]
Altijd moeilijk boeken met films vergelijken. Ik kan me niet voorstellen dat nerdje king eenzelfde beeldentaal oproept als kubrick ons laat zien, maar goed. Ik was dus geen kingfan
![]()
HH, ik denk niet dat er nog veel meer stemmen bijkomen
en ranja, hoezo wil jij blade runner niet zien
Geen sf liefhebber?
En die beelden van King... het gaat meer om het tempo, ik heb de film gezien en was blij dat ik het boek kende zodat ik zelf de vraagtekens kon invullen
quote:Bedankt in elk geval voor het toernooi, en uit ervaring kan ik melden dat 1 keer zeker genoeg is
Op maandag 29 april 2002 09:09 schreef HH het volgende:[..]
Een keer was genoeg. En ik geloof dat jullie wat moeite hadden met mijn tempo, dus ik stem de volgende keer wel weer gewoon mee.
Ik zal de volgende ronde doen:
quote:Ik vind blade runner een metafysische film waarin enkele zeer interessante levensvragen zitten verborgen. De actie valt wel mee. Tis geen matrix
Op maandag 29 april 2002 09:47 schreef ranja het volgende:[..]
Klopt
Zie ook mijn stemmen tegen de starwars en zo films. En ook niet van actiefilms.
En die beelden van King... het gaat meer om het tempo, ik heb de film gezien en was blij dat ik het boek kende zodat ik zelf de vraagtekens kon invullen
HULDE voor de winnaar van dit tournament!!! Zekers een v/d beste films allertijden. En mike, ik dacht dat er al eens een filmtournament jaren 90 is geweest... (american beauty de winnaar?)
quote:Nee, dat was alleen 1999.
Op maandag 29 april 2002 16:55 schreef kamagurka het volgende:
HULDE voor de winnaar van dit tournament!!! Zekers een v/d beste films allertijden. En mike, ik dacht dat er al eens een filmtournament jaren 90 is geweest... (american beauty de winnaar?)
quote:Matrix ook niet gezien
Op maandag 29 april 2002 16:55 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ik vind blade runner een metafysische film waarin enkele zeer interessante levensvragen zitten verborgen. De actie valt wel mee. Tis geen matrix
Na the shining had ik geen vraagtekens (en heb het boek niet gelezen). Wat was er zo onduidelijk aan die film?
(zelfs bij the Exorcist, een film die ik toch van a tot z ken, vond ik het boek toegevoegde waarde hebben overigens... kan ook aan mij liggen)
quote:Nu je 't zegt, dat is idd wel een beetje abrupt ja.. Ik zat gewoon geheel in de sfeer van die film en de onvolmaaktheden stoorden mij dus niet zo. maar ik zal het boek toch eens te pakken nemen, ts tenslotte een van mijn favoriete horrorfilms.
Op maandag 29 april 2002 17:05 schreef ranja het volgende:
Ik vond vooral de periode tussen het gaan bewonen van het hotel en het volledig doorgedraaid zijn veel te kort en oppervlakkig in de film. Ook de overige scenes volgden elkaar te snel op.... en die 2 geestmeisjes, die werden in de film totaal niet uitgelegd. Je moet toch eens proberen het boek te lezen, kijken of je daar nog wat uithaalt en wat je dan denkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |