Weet iemand hoe dat precies zit?
neem een voorwerp van de persoon waar je wat van wilt weten. (liefst iets wat die persoon zelf gemaakt heeft, bijvoorbeeld een tekening of brief, wel recent)
je kunt nu gesloten vragen stellen terwijl je hand en pendel boven het voorwerp hangt, als de pendel rond gaat draaien is het antwoord bevesitigend, gaat ie heen en weer dan is het ontkennend.....houdt je hand wel stil tuuk
quote:Mijn manier: op een papier een cirkel tekenen met een kruis erdoor, van voor naar achter is ja, van links naar rechts is nee. Rechtsom ronddraaien is "misschien" en linksom mag je (nog) niet weten/ kan ik niet vertellen.
Op zondag 07 april 2002 01:03 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben wellicht een te nuchtere hollander, maar volgens mij stuur je toch onbewust zelf die pendel aan.
Je hersenen bewegen je vinger minimaal (misschien onzichtbaar) zodat de pendel beweegt en het lijkt alsof je contact met "iets spiritueels" hebt.
Groeten Yssil
niemand kan je zeggen welke pendel is goed. Je moet zelf aanvoelen of DIE pendel bij je past: gewicht, metaal of steen (mineraal), lange of korte koord/ketting...
dus als je een pendel aanschaft ga er eens rustig bij zitten
en probeer er een paar...
quote:Je kan het beter zelf vragen aan de pendel..
Op zondag 07 april 2002 00:25 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb gezien dat Vertikaal Ja is. Horizontaal Nee en rondje "ik weet het niet".
" Laat zien wat mijn JA is "
" Laat zien wat mijn NEE is "
Vraag daarna
" Is dat de waarheid "
Altijd een goede toetsing op je vragen.
Kleine tip:
Doe geen poging tot pendelen als je vermoeid bent of onder invloed van een of ander genotsmiddel!
quote:Helemaal mee eens. Bovendien is een goede vraag om te beginnen: "Is dit een goed moment om vragen te beantwoorden op deze manier?" oid. Ook wel belangrijk.
Op vrijdag 19 april 2002 00:29 schreef Bastard het volgende:[..]
Je kan het beter zelf vragen aan de pendel..
" Laat zien wat mijn JA is "
" Laat zien wat mijn NEE is "Vraag daarna
" Is dat de waarheid "Altijd een goede toetsing op je vragen.
Kleine tip:
Doe geen poging tot pendelen als je vermoeid bent of onder invloed van een of ander genotsmiddel!
prrrrr
quote:Yep
Op zaterdag 20 april 2002 00:05 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Bovendien is een goede vraag om te beginnen: "Is dit een goed moment om vragen te beantwoorden op deze manier?" oid. Ook wel belangrijk.
prrrrr
[edit]
Sorry, zie nu pas dat dit topic al een jaar dood was, maar hij kwam bovenaan toen ik op pendelen zocht. En ik lette niet op het jaartal, alleen op de maand en dag.
Misschien toch leuk als er meer pendelaars ervaringen willen delen??
Ik begin net, dus ik wil best meer weten over anderen en hun ervaringen.
[/edit]
Ik zal maar naar bed gaan
quote:Ach, zo lang zit ik hier nog niet, dus ik vond het wel interessant om te lezen. Het lijkt mij niets trouwens. Ik ben er niet zo'n voorstander van om te gaan graven in de toekomst of andermans gevoelens. Ik neem tenminste aan dat het voornamelijk gebruikt wordt om erachter te komen wat een bepaald persoon voor je voelt en of het nog wat gaat worden. Ik vind het juist wel spannend om dat niet te weten
Op dinsdag 22 april 2003 00:14 schreef alien8ed het volgende:
Ik heb toevallig (of onbewust expres) een pendel gekregen voor mijn verjaardag (15-4), met een boek erbij wat je er mee kunt en hoe dat dan werkt.
Eigenlijk is de pendel slechts een manifestering van je onderbewustzijn.
Je zou in principe met alles kunnen pendelen, zolang er maar een flexibele kabel is met een gewicht er onder aan.
Je kunt het beste je ellenboog op tafel of zo zetten, om verkeerde beweging tegen te gaan. Je zult eerst je pendel / onderbewustzijn moeten leren kennen, door te vragen wat het ja antwoord is.
Dit verschilt per persoon van linksom rechtsom, eliptisch naar boven rechte lijn vlnr etc.
Je kunt pendels gebruiken om ondersteuning te krijgen in het maken van grote beslissingen, om info te achterhalen (als je iets kwijt bent bijvoorbeeld), maar je kunt hem ook op chakra's afstemmen, om zo een chakrameting te maken, waar je dan weer kunt zien welke blokkades iemand onbewust heeft en een psychologisch profiel opstellen aan de hand van de chakra metingen.
Dat laatste mag je overigens alleen doen als je een echte expert bent en dan nog moet je er volgens mij bij zeggen dat je geen officieel psych bent.[edit]
Sorry, zie nu pas dat dit topic al een jaar dood was, maar hij kwam bovenaan toen ik op pendelen zocht. En ik lette niet op het jaartal, alleen op de maand en dag.
Misschien toch leuk als er meer pendelaars ervaringen willen delen??
Ik begin net, dus ik wil best meer weten over anderen en hun ervaringen.
[/edit]
Ik zal maar naar bed gaan
quote:Volgens mij is het niet mogelijk om in andermans gedachten of gevoelens rond te spoken omdat er ook in de onderbewuste wereld een soort privacy regels zijn.
Op dinsdag 22 april 2003 01:30 schreef LastYear het volgende:[..]
Ach, zo lang zit ik hier nog niet, dus ik vond het wel interessant om te lezen. Het lijkt mij niets trouwens. Ik ben er niet zo'n voorstander van om te gaan graven in de toekomst of andermans gevoelens. Ik neem tenminste aan dat het voornamelijk gebruikt wordt om erachter te komen wat een bepaald persoon voor je voelt en of het nog wat gaat worden. Ik vind het juist wel spannend om dat niet te weten
Ik denk ook dat dit inderdaad het geval is.
Een soort versterker voor het (on)bewuste manifestatie van jezelf.
Was dat jongetje verdronken in een sloot ergens in het dorp .....
Maar dat is ERG lang geleden, jaren 50, jaren 60. Ik ben er niet bijgeweest hoor, ik ben van 1984. Mijn moeder weet er meer van. Ze ging er altijd heen voor handopleggingen als ze hoofdpijn had. Ik geloof het niet zo 1 2 3 maar mijn zus is er helemaal wild van. (reiki, aardstralen ... )
en idd, WAT of anderen, zijn er nog meer mensen met dergelijke verhalen?
Dit visioen was mijn eigen dood. Ik had toendertijd een scooter met klokje in dashboard. De klok stond op 16.00 en ik reed een kanaal in,(dat rood gekleurd was) op een plek waar ik wel eens heen ging om tot rust te komen / nadenken. Ik had toendertijd ook vaak een koptelefoon op (onder de helm), en luisterde veel naar Genesis. Op het moment dat ik gas gaf in het visioen hoorde ik de lyrics van het nummer 'Domino'
(Take a look at the beautiful river of blood; The liquid surrounds me; I fight to rise from this river of hell)
anyway, ik had toen een zeer goede vriendin en deelde het visioen met haar, Zij heeft mij tegen weten te houden tot het 15.55 was. De rit van daar, naar het kanaal duurde op mijn scooter minstens 20 minuten, dus ik had zoeits van, het zal mijn tijd nu wel duren.
Ik zet dus hoofdtelefoon op, en ga weg daar, muziek aan, zonder er verder over te denken.
Opeens kijk ik naar het klokje op mijn dashboard... 16.00. Ik kijk omhoog, en sta bij het kanaal wat rood gekleurd is, en heb geen controle over mijn lichaam, het voelt alsof iets of iemand mijn licham onder controle heeft, ik alleen mee kan kijken. Het stukje bovenstaande lyrics komt, en ik trek als vanzelf mijn gas open. Ik begin te rijden, en kom op de heuvel naar het kanaal. Nog steeds kan ik niks. Op dat moment laat het bandje af, en krijg ik weer controle over mijn lichaam. Ik rem uit alle macht, en sta net voor de watergrens stil. Het water was weer blauw/bruin/grijs. Klim langzaam met scooter en al weer naar boven, en kijk opnieuw op het klokje. 16.20... Dit terwijl tussenliggende tijdspanne niet meer dan 5 minuten bedraagde. Na een paar minuten bijgekomen te zijn pleur ik het bandje in het water, en heb ik mijn penel gedemonteerd. (gewicht van kettingkje af) en heb ze nooit meer bij mekaar gehouden.
Het moraal van mijn verhaal... kijk uit met wat je doet.
Je kan er gelijk in hebben, heb wel vaker dat soort dingen meegemaakt, na die tijd, op dezelfde scooter. Nooit zo heftig als die eerste keer echter. Een stuur wat niet meer beweegt, remmen die opeens niet meer werken, dat soort dingen. Zo ben ik een keer vol op een hek in gereden. Niks aan de hand trouwens. En nee, er was niks defect aan mijn scooter. (voor die tijd, of erna, wat ook wel ernstig bijzonder was, gezien ik over het hek geslingerd werd)
Nadat ik hem ingeruild had en een andere gekocht hebt is het nooit meer gebeurt
Het trieste is, dat ik deze links nu eigenlijk voor het eest leg. Klinkt dom, maar zou er iets 'bijzonders' met die scooter geweest kunnen zijn? (Ik weet dat hij daarna als derdehands minimaal 2 jaar bij de handelaar gestaan heeft, terwijl hij nog heel goed was, alsof iedereen hem vermeed... daarna ben ik verhuist)
Ik heb van een dokter te horen gekregen dat ik zwaar overgevoelig ben voor straling. Volgende week komt iemand hier wichelroede lopen en de boel corrigeren.
Verder heb ik van iemand (een authoriteit op dit gebied) gehoord dat ik van mij ME af zou kunnen (kunnen!!) komen door 20 minuten op een broncorrector te gaan zitten. Hier in de buurt heeft iemand zo'n ding en dat zou dan werken.
Voor mij is dit allemaal nieuw. Heeft iemand hier ervaring met broncorrectors en het verband tussen ME en aardstraling?
quote:Hoef niet perse met een voorwerp van iemand en je kunt het ook met je echt goude of zilvere ketting doen of je kunt het met een echt pendel van berg kristal.
Op zaterdag 6 april 2002 23:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Liefst met een steen die bij je past (amethist) aan een katoenen koord met een lusje, schuif de lus over je middelvinger en sluit je vingers gestrekt (met de palm naar benende)
neem een voorwerp van de persoon waar je wat van wilt weten. (liefst iets wat die persoon zelf gemaakt heeft, bijvoorbeeld een tekening of brief, wel recent)je kunt nu gesloten vragen stellen terwijl je hand en pendel boven het voorwerp hangt, als de pendel rond gaat draaien is het antwoord bevesitigend, gaat ie heen en weer dan is het ontkennend.....houdt je hand wel stil tuuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |