abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2002 @ 00:14:50 #77
13326 ROEN
Voer oorlog, geen eendjes.
pi_5467597
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:46 schreef LangeJan het volgende:
Check http://www.LD4all.com
Dan kom je op dezelfde pagina als bij http://dit.is/een_droom.
I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
pi_5471281
Ja, dat ken ik toch ook nie weten!... Maar goed, is mooi toch dat je weet dat er meer wegen naar Rome leiden!
pi_5726319
Voor de diehard fans (zoals ik ). Kijk ook eens op
droom.pagina.nl.
Maar als je lucide bent dan zou je eigenlijk ook moeten kunnen regelen of je wakker wilt worden. Zolang je dat niet wilt blijf je toch doorslapen of niet dan?
Vanavond/vanacht eens proberen, morgen horen jullie het resultaat
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_5731193
quote:
Op maandag 09 september 2002 20:23 schreef Dezz het volgende:
Voor de diehard fans (zoals ik ). Kijk ook eens op
droom.pagina.nl.
Maar als je lucide bent dan zou je eigenlijk ook moeten kunnen regelen of je wakker wilt worden. Zolang je dat niet wilt blijf je toch doorslapen of niet dan?
Nee, in tegendeel. Het moeilijkste van lucide dromen is JUIST het blijven slapen. Althans, dat vind ik.

En het wil me maar steeds niet lukken om lucide te blijven, ik word altijd wakker, terwijl het steeds vaker lukt .

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_5737532
Ik moet Kennyman gelijk geven, want vanacht heb ik dus een lucide droom gehad en na een paar seconden schoot ik al wakker Maar oefening baart kunst, dus vanavond gaan we het weer proberen!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 10 september 2002 @ 14:56:17 #82
34793 neo567
You know who
pi_5737597
Om controlle over je dromen te krijgen heb ik ens gelzen dat je rijdens je droom naar je handpalmen moet kijken, dit werkt volgens de indianen (imka's of maya's enz)het beste om jou te laten bepalen wat jij gaat doen in je droom..
pi_5743306
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 14:56 schreef neo567 het volgende:
Om controlle over je dromen te krijgen heb ik ens gelzen dat je rijdens je droom naar je handpalmen moet kijken, dit werkt volgens de indianen (imka's of maya's enz)het beste om jou te laten bepalen wat jij gaat doen in je droom..
Je kan er niet over lezen, je moet het ervaren. Ik weet nog steeds niet hoe ik mijn zintuigen in de dromen kan gebruiken. Ik ben nu een beetje aan het leren hoe ik mijn handen in mijn dromen beweeg ipv in het echt. Probleem is dat het beeld gewoon wazig wordt vaak en dan probeer ik terug te komen maar dat proberen maakt het alleen erger.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6118442
Bij mij gaat het steeds beter! Bijna elke keer als ik na mijn krantenwijk in slaap val en ik denk eraan is het raak.
Je moet er gewoon aan wennen dan is de schrikreactie als het gebeurd veel lager en dus minder kans dat je gelijk wakker word.

Maar het blijft telkens weer een aparte ervaring. Mijn hoofd of mn hele lichaam begint te tintelen als ik mn droom als het ware binnenstap.
De laatste paar keren waren enorm gedetaileerd en gemm veel langer.

Ik werd lucide en om de een of andere reden ging het mis en wist ik dat ik wakker ging worden, welke droom dat was weet ik zo niet meer, ik werd dus "wakker" achter mijn bureau en toen ik om me heen keek merkte ik op dat de kamer hele gekke afmetingen had, een laag plafond en de muren hadden heel veel perspectief en aangezien dat een belangrijk gegeven is waardoor je weet dat je droomt begon ik het me te beseffen en werd alweer bijna lucide, en toen ik eraan dacht dat ik beneden in mijn bed in slaap was gevallen en niet hier was ik er helemaal zeker van. Ik wou bewegen maar dit ging heeeel moeizaam net of er lood aan mijn benen zat, ik besloot om te gaan zweven, maar hoe?
Op de 1 of andere manier lukte het me door met mijn wijsvingers te wijzen naar de richting waar ik heen wou. De klapdeurtjes naar de trap wouden niet open en erachter was het donker, maar ach waarom moeilijk doen, ik wees met beide handen naar beneden en zakte door de vloer naar beneden, daar aangekomen zag ik mijn vader en moeder volledig gedetaileerd en inclusief geluiden alleen de kamer zag er wel heeel anders uit, het leek meer op het huis van mn oom en tante als ik er nu over nadenk maar wel weer aangevuld met elementen van ons huis zoals het koffiezet apparaat en het tafelkleed. Aan de woonkamer zat nog een extra kamer waar je zo in kon zweven en er stond een bed waar 1 of andere jongen met een wenkbrauw piercing in slaapte die ik niet kende, dus ik wou even kijken wie het was maar toen werd ik wakker. Het leek ong 30 seconden te duren.

Maar het opvallenste was nog de detail die er was, die was helemaal aanwezig in een andere droom waar ik in een auto zat, tijdens de rit werd ik lucide en alles werd super gedetaileerd, net echt, de bomen en struiken vlogen langs de ramen en ik kon elk blaadje van elkaar onderscheiden en stukjes van mijn woonplaats herkennen. Wat wel irritant is en ik vaker heb; ik kan heel moeilijk om me heen kijken, ik kan maar 1 kant op kijken, het lijkt of iets me tegen houd, wat waarschijnlijk mn kussen is:), maar iig wel een irritant gevoel dus daar moet ik nog wat op vinden. Nu moet ik al zwevend mijn kijkhoek bijsturen. Dus eigenlijk ervaar ik mijn dromen op dit moment in een soort van zweefstoel en ben ik op mijn handen na compleet verlamd. Als ik teveel de droom probeer te sturen en vooral door te bewegen gaat het bijna altijd gelijk mis en word ik wakker of beland in een volgende droom.

Hiervoor probeerde ik dus te bewegen door te gaan lopen en wat dus de reden is geweest dat het al gelijk mis ging, misschien een handige tip dus voor jullie, nu ik de zweeftechniek onder controle heb hou ik het veel langer vol, gewoon je wijsvingers gebruiken dus!

Het leukste was nog toen ik achtervolgd werd door twee mannen, waarom weet ik niet meer. Ik werd lucide en dacht er gelijk aan om weg te zweven zodat ze me nooit kunnen pakken, ik wees naar boven en huppa de lucht in wat zorgde voor een grappig tintelent gevoel, ik zat eerst tien meter boven de grond, dat moet hoger kunnen wat ik had verhalen gelezen van mensen die echt ter hoogte van de wolken kunnen komen, dus weer naar boven wijzen en daar ging ik weer, en telkens hoger, toen ik naar beneden keek, wat heel moeilijk ging zag ik voor een paar seconden een overzicht van ons dorp wat heel leuk was maar het koste toen enorm veel moeite om de droom vast te houden en zodra je daar mee bezig bent is het al te laat. Weer kwam er dus door het sturen van mijn kijkhoek een eind aan mijn droom.

sorry ik weet dat het allemaal een beetje ongestructueerd en kinderachtig overkomt maar het is nou eenmaal heel moeilijk om te omschrijven en ik zet gewoon eventjes heel vlot ook voor mezelf alle belangrijke zaken en dingen die ik herriner nog een keertje op een rijte als een soort droom dagboek.

trouwens, het komt misschien wel over alsof ik het allemaal heel normaal vind maar dit is dus echt niet het geval he, ik sta er zelf nog steeds van te kijken, en vind het maar erg gek allemaal, vooral het feit dat ik met mn gedachten er zo goed bij ben.

denk eraan, oefening baat kunst! ik hoop ook nog weer beter te worden en echt totale controle te krijgen zodat ik het voor praktische dingen kan gebruiken zoals het ontdekken van mijn fantasie en inspiratie opdoen en vervolgens in het echt toepassen voor website designs, tekeningen, ect.

en ben erg benieuwd of de zweef techniek ook bij andere werkt.
zelf probeer ik eraan te denken om de volgende keer naar mijn handen te kijken.

slaap lekker!

Freedom is a State of Mind
pi_6143496
Tijd geleden had ik weer iets vaags. Ik was iets aan het typen, ik was me er bewust van welke toetsen ik aansloeg maar niet welke woorden ik vormde. Ik heb toen in mijn droom de plaatsen van de toetsen die ik aanslag geprobeerd te onthouden.
Toen ben ik, gelijk nadat ik de volgende ochtend wakker werd op mijn toetsenbord gaan kijken, wat denk je, de plaatsen klopten nog gewoon ook. Erg vaag. Deze droom heb ik ondertussen alweer een paar keer gehad.
pi_7594793
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 22:07 schreef FiasoM_ het volgende:
Je kunt zoveel leuke dingen doen in een lucide droom. Denk je eens in... je bent in een soort spirituele virtual reality waar alles mogelijk is...
Ik lees nu van alles over lucide dromen enzo en bijna iedereen heeft het over leuk en maf enzo...
Maar wat ik me nu afvraag is waarom jullie het eigenlijk (willen) doen? is het alleen maar vermaak? of heeft het ook een diepere reden en hebben jullie er nog wat aan?
pi_7596416
Het is toch zo dat je in je slaap dingen verwerkt die je hebt meegemaakt; maar vooral dat je lichamelijk en geestelijk uitrust.

Is het nu niet zo dat je door lucide dromen je hersenen veel actiever bezig houdt dan je eigenlijk zou moeten om echt uit te rusten. Misschien dat je nu wel lichamelijk uitrust maar geestelijk veel minder.

Ideeen?

poep aan je schoen <zucht>
pi_7641005
quote:
Op zondag 29 december 2002 12:09 schreef MurW het volgende:

[..]

Ik lees nu van alles over lucide dromen enzo en bijna iedereen heeft het over leuk en maf enzo...
Maar wat ik me nu afvraag is waarom jullie het eigenlijk (willen) doen? is het alleen maar vermaak? of heeft het ook een diepere reden en hebben jullie er nog wat aan?

Heb je nog wat gehad aan mijn uitleg in Lucide dromen: Plaats hier JOUW tips.
pi_7641784
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 16:16 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Heb je nog wat gehad aan mijn uitleg in Lucide dromen: Plaats hier JOUW tips.

hehe
ja gaat wel, maar ik had de vraag eerst hier gesteld, maar zag dat die Tipstopic actiever was, vandaar...(geeft niet tog?)

Trouwens bij rondvraag onder mijn vrienden blijkt iedereen deze fenomenen te kennen maar er niet echt bij stil te staan, is het niet heel normaal eigenlijk?

pi_7689651
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 20:27 schreef BlackTiger het volgende:
K zag mezelf liggen slapen...best weird eigenlijk...
Das een uittreding... aka Out Of Body Experience
Lambo of Rekt
pi_8075224
Ik had net voor mezelf besloten niet meer bewust proberen lucide te worden en me er wat minder mee bezig te houden, krijg ik deze lucide droom. Ik sta ervan versteld hoe ontzettend gedetailleerd alles was in de droom.

Ik heb er ook altijd moeite mee dromen als deze 'dromen' te noemen. Ze zijn gewoon té echt! Maar ja. Om dat echt te begrijpen had je er bij moeten zijn, vrees ik.

Hier is het

Ik sta in een grasveld en wordt lucide. Alles om me heen kan ik glashelder waarnemen, alsof ik hier werkelijk ben.

Ik besluit alles zorgvuldig te gaan bekijken, om later te bewijzen dat ik wérkelijk hier ben geweest.

lees verder »»

Geen makkelijke klus, aangezien ik niet precies weet waar ik ben. Zo'n twintig meter verderop zie ik het begin van een electriciteitsmasten netwerk. Een goed herkenningspunt.

Achter deze masten, die lager lijken te zijn dan de masten die ik ken, ligt een spoor, met daarboven hoogspanningskabels. Voorbij het spoor loopt het gebied een stuk omhoog, in een stijle heuvel. Het gras wordt ook hoger en een soort koren- of graanachtige stengels groeien daar.

Voorbij de heuvel ligt een autoweg, waarschijnlijk een snelweg. Naar links toe buigt de snelweg van me af in een flauwe bocht, naar rechts loop de weg in een rechte lijn verder.

Ik besluit een poging te wagen om te vliegen. Ik zet me af en zonder moeite zweef ik de lucht in. Ik ga verder omhoog, tot ik zo'n tien meter boven het groene grasveld ben en beweeg langzaam richting de electriciteitsmasten. Ik houd een een lage snelheid aan, zodat ik alles goed kan bekijken.

Ik zie hoe een dubbele rij kabels uit de grond lijkt te komen, en schuin naar twee (houten?) parallel staande palen loopt. Vanaf deze twee palen lopen de kabels verder naar een volgend paar palen, zo'n twintig meter verderop. Vanaf hier gaat het op dezelfde manier verder, totdat ze over een heuvel aan het zicht verdwijnen.

Hieruit kan ik niet goed opmaken waar ik ben, dus ik besluit verder te vliegen, richting de spoorlijn. Voorzichtig beweeg ik mezelf door de lucht naar het spoor. Ik probeer weinig vaart te maken, omdat ik bang ben dat ik op een of andere manier verstrikt raak in de kabels boven het spoor.

Een aantal goederenwagons staan stil op de rails. Merendeel van de wagons is van een donkerrood metaal. De wanden zijn niet vlak, maar bestaan uit verticale ribbels. Linksboven en rechtsonder elke wagon zijn zwarte bordjes gemonteerd waarop een naam of nummer staat geschreven, met witte letters. Ik probeer een van de namen te onthouden, om zo, als ik wakker zou worden, na te kunnen trekken of deze wagons inderdaag bestaan. (Hoewel ik de namen en nummers duidelijk kon lezen, kon ik ze niet onthouden. Verderop in de droom ben ik ze weer vergeten.)

Ik zie dat sommige wagons door twee dik metalen buizen aan elkaar zijn bevestigd.

Ik besluit te gaan kijken bij de snelweg. Misschien kan ik iets op de borden lezen langs de weg.

Ik kom bij de heuvel en ben nu veel lager bij de grond, nog geen twee meter. Ik kan de structuur van de halmen van de graanachtige stengels goed bekijken, maar besluit hier niet te veel tijd aan te besteden, omdat ik niet weet hoe lang ik nog lucide zal blijven.

Na de heuvel ligt iets lager de snelweg. Het is een weg van, ik meen drie rijstroken breed. Hierna volgt een vangrail en aan de andere kant lijkt de weg twee (?) stroken breed te zijn.

Blijkbaar heeft er een ongeluk plaatsgevonden aan deze kant van de snelweg, want een bewegwijzeringsbord (die over de snelweg heen stond) is totaal verbogen. De situatie ziet er gevaarlijk uit, en toch is er druk verkeer op de weg.

Het valt me op dat aan deze kant van de weg het verkeer vanaf de rechterkant aan komt rijden. Dit betekent dat het verkeer dus links rijdt. Toch duidt niets erop dat ik buiten Nederland ben. De verkeersborden zien er ook uit zoals hier in Nederland.

Ik ga dichter naar het omgebogen bord toe en bekijk de manier waarop electriciteitskabels aan de achterkant vastzitten. Op vier punten in een zwart vierkant vlak gaan zwarte kabels naar binnen. Ik bedenk me dat ik, als ik wakker ben, eens zou moeten kijken of het werkelijk zo bevestigd zit bij dit soort borden.

Ik zak nu naar beneden tot ik op het wegdek sta. Ik bevind me nu op de vluchtstrook. Met een flinke vaart schieten de auto's langs me heen. Ik besluit over te steken, ondanks dat ik weet dat dit levensgevaarlijk is op een snelweg.

Ik kijk naar rechts en zie weinig mogelijkheden om over te steken. Het verkeer blijft langskomen. Ik besluit de proef op de som te nemen en stap de weg op. Ik weet dat ik nu onvermijdelijk geraakt zal worden door het verkeer, maar ik weet dat ik droom, dus heb geen angst.

Een gelig busje komt recht op me af rijden en ik wend mijn hoofd af. Ik kijk recht naar voren en loop langzaam verder. Ik heb het idee dat mijn bewegingen trager zijn dan ze in werkelijkheid behoren te zijn.

Vrijwel direct krijg ik een gevoel, alsof er iets dóor me heen gaat. Of misschien: alsof ík door iets heen ga. Ik weet dat ik nu geraakt moet worden door het busje, maar er komt geen klap. Alleen dit vreemde gevoel. Totaal geen pijn.

Ik doe mijn ogen half dicht en loop verder naar de andere kant van de weg. Tijdens het oversteken krijg ik weer een aantal keren het gevoel door iets heen te gaan, tot ik aan de andere kant van de weg aan kom.

Ik kijk nu diep naar beneden. Na de weg loopt een heuvel stijl naar beneden. Het loopt hier dieper naar beneden dan aan de andere kant van de snelweg. Ook staan er aan deze kant van de heuvel veel struiken (veelal roodachtig van kleur, alsof het herfst is). Er is weinig gras hier, de grond bestaat voornamelijk uit aarde.

Ineens zie ik een groot bord staan, niet ver van de weg. Hij staat met de voorkant van de weg afgericht. Ik loop naar het bord toe, en ga er omheen, om te zien wat er aan de andere kant staat. Ik bedenk me dat dit wel eens een goed bewijs zou kunnen zijn, als ik dit bord goed kan bekijken.

En dat kan ik. Het is een groot, zwart bord, dat aan twee palen is bevestigd, die de grond in gaan. Het bord is ruim 2.5 meter breed en zo'n 1.5 meter hoog. Op de linkerhelft van het bord staat een tekening van de provincie Limburg.
Rechtsonder staat een foto van twee oudere vrouwen op de fiets. Ze hebben grijsachtig, krullend haar en lachen gemaakt.

Vanaf de linkervrouw loopt een witte tekstballon. De tekstballon loopt naar links, zodat het half over de plattegrond van Limburg heen staat. In de tekstballon staat met zwarte letters: "Hier is het!"

Ik richtte mijn aandacht op deze tekst en besloot er alles aan te doen dit stukje tekst te onthouden. Als ik wakker zou worden zou ik meteen op zoek gaan naar deze plaats om te controleren of het reclamebord hier daadwerkelijk staat, met deze tekst.

Rechtsboven op het bord stond nog een stuk tekst. Ik weet nog dat er iets stond over een fietsvakantie, maar meer details kan ik me niet meer herinneren. Onder de foto van de twee vrouwen stond een kort stukje tekst in de trend van : "Kijk op internet..."

Ik vind dat ik nu genoeg informatie heb en besluit wakker te worden, om op zoek te gaan naar deze plek.

Net als ik wakker wil worden hoor ik een rustige vrouwenstem: "Wacht! Ik wil je nog één ding laten zien. Kom mee. "

Dan voel ik dat er getrokken wordt aan mijn arm en ik zie een jonge vrouw. Ze is erg knap. Ze heeft lang, donker haar tot halverwege haar rug en ze heeft iets aan met korte mouwen, want haar armen zijn ontbloot. Ze heeft een mooie, gave donkergetinte huid.

Ze loopt haastig de stijle heuvel af en ik volg vlak achter haar. Beneden loopt een kronkelig voetpad door een vreemde omgeving.

De omgeving bestaat uit een smal voetpad, dat langs hoge muren loopt. Het lijkt wel de wand van een berg, of de rand van een grottencomplex. Ik kan de omgeving moeilijk beschrijven. Langs de paden liggen kleine meertjes, van niet meer dan twintig meter in de doorsnede. Het water in deze meertjes is erg helder.

Ik kijk in het water en kan de bodem zien. Het water lijkt zo'n vijf meter diep te zijn. Midden in het meertje waarin ik kijk, is een natuurlijke pilaar zichtbaar (ziet eruit als stalactiet), die langzaam smaller wordt naar boven toe. De pilaar komt niet boven het water uit.

Om de pilaar heen is op de bodem een drietal objecten gepositioneerd, die de vorm lijken te hebben van kleine onderzeeërs. Alle drie hebben ze een andere kleur (groen, blauw, rood?). De objecten lijken te zijn gemaakt uit kleine vierkante tegeltjes, die gescheiden door dunne naden tegen elkaar aan zitten. Is dit wat ze me wilde laten zien?

Ik zeg dat dit kunstwerk me erg moet denken aan het kunstwerk op station Blaak in Rotterdam [daar is een soort ruïne gebouwd hoog in de lucht, in de buurt van het plafond]. Een andere vrouw (bril, blond krullend haar) die in de buurt loopt kijkt naar me op en luistert aandachtig naar wat ik zeg.

Dan wordt ik wakker.

[Eigenaardige droom, weer ontzettend realistisch. Ik verbaas mezelf over alle details. Ik zou graag naar de plaats uit de droom toe gaan, maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar het is. Het zou kunnen zijn in Limburg, gezien het reclamebord. Mocht iemand die de droom heeft gelezen weten of deze plaats echt bestaat, hoor ik het graag]

pi_10900366
Ik zat gisteren wat te lezen over lucide dromen en in dat stukje stond dat er vaak bepaalde dingen opvallen tijdens lucide dromen.
  • Licht (soms heel fel)
  • Hevige emoties
  • Kleuren en afbeeldingen zijn vaak heel duidelijk en extra "kleurig"
  • Vliegen of levitatie
  • Een gevoel van vrijheid
  • Sex speelt vaak een belangrijke rol (vooral bij vrouwen)
  • Veel van deze dromen zijn bijna mystisch van aard.
  • Herkent iemand dit? (Misschien dat het je nu pas opvalt)

Het leek mij wel leuk om te kijken of de lucide dromers onder ons ook echt wat dingen van dit lijstje herkennen. .

Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_10900411
    Ja, een keertje gehad, paar jaar geleden.
    Ik liep op een bospad bij een boerderij, en bij een hek stond ik stil (in mn droom dus) en ik dacht: "Hey, ik droom... zal ik wakker worden of niet..?" En toen besloot ik wakker te worden en ik was wakker... heel vreemd maar wel heel grappig
      donderdag 5 juni 2003 @ 15:44:05 #94
    41577 Maeksm
    Tuut tuut!!
    pi_10907317
    is er een reden waarom je je dromen niet meer herinnert? Heeft dat ergens mee te maken? De laatste keer dat ik mijn droom herinnerde is al een paar weken geleden. Bijna al een maand.

ik heb wel eens een matrix-style-droom gehad. Kon ik heel hard rennen en vliegen enzo. Ik was ergens voor op de vlucht ofzo en had het niet eens door dat ik droomde. Pas toen ik erachter kwam dat ik droomde, vloog ik gewoon voor de fun.

He drinks a whiskey drink, he drinks a vodka drink. He drinks a lager drink, he drinks a cider drink.
      vrijdag 6 juni 2003 @ 00:10:57 #95
    53924 Threep
    Thoughts & Experiences
    pi_10919677
    Ik heb de naam van het beestje een jaartje geleden ofzo voor het eerst gehoord, doe het namelijk al zo lang ik het me kan herinneren. Heb er nooit iets speciaals voor moeten doen, het gebeurt gewoon vanzelf. Voor de mensen die erin geïnteresseerd zijn, 'k heb een heel gedetaileerd eBook gevonden.

http://www.geocities.com/lucidmetro/coursetable.htm

Veel plezier ermee, tis gewoon reuzefun. Kan tientallen voorbeelden geven maar de leukste soort lucide dromen vind ik nog steeds de sexueel getinte : kan je gewoon sturen wat er gaat gebeuren. Heb al een groot aantal dromen gehad waarin ik met één, twee of drie prachtige meiden geweldig heb liggen sexen. Het voelt superécht aan (heb weliswaar geen referentiekader want irl heb ik het (helaas/hopelijk) nóg niet meegemaakt ).
    Ben er ook al dikwijls mee klaargekomen, de beste natte dromen die je kan hebben imo !!!

Du vin, du pain, et ... encore du vin !
      zaterdag 7 juni 2003 @ 09:15:39 #96
    55900 GM
    vind ik dan toch
    pi_10944775
    In wezen bepaal je zelf je dromen al. In je droom verwerk je namelijk meestal de indrukken van overdag, of een probleem waar je mee zit werkt door in je slaap.
    Heel veel uitvinders vonden de oplossing voor hun probleem tijdens hun droom. (en nee, daar is niets bovennatuurlijks aan, je hersenen werken gewoon door in je slaap, dus ook over dingen waar je onbewust nog mee bezig bent)
    "IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
    Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
    MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
    pi_11058031
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2003 11:29 schreef MUUS het volgende:
    Ik zat gisteren wat te lezen over lucide dromen en in dat stukje stond dat er vaak bepaalde dingen opvallen tijdens lucide dromen.
  • Licht (soms heel fel)

• Fel licht kan ik mij zo niet herinneren. De 'wereld' zag er normaal uit.
    quote:
  • Hevige emoties

• Dit klopt, zeker wanneer het negatieve emoties zijn. Maar ik betwijfel of je dan ook 100% lucide bent. Ook je emoties kan je sturen in lucide toestand.
    quote:
  • Kleuren en afbeeldingen zijn vaak heel duidelijk en extra "kleurig"

• zie fel licht.
    quote:
  • Vliegen of levitatie

• definately!!!
    quote:
  • Een gevoel van vrijheid

• definately!!!
    quote:
  • Sex speelt vaak een belangrijke rol (vooral bij vrouwen)

• ben geen vrouw maareh
    quote:
  • Veel van deze dromen zijn bijna mystisch van aard.

• Niet bij mij. De lucide dromen van mij gaan over de 'normale' wereld.
    quote:
    Herkent iemand dit? (Misschien dat het je nu pas opvalt)

Het leek mij wel leuk om te kijken of de lucide dromers onder ons ook echt wat dingen van dit lijstje herkennen. .

Lucide dromen blijft een geweldige ervaring. Jammer dat ik de 'kunst' de laatste tijd aan het verleren ben.
      vrijdag 13 juni 2003 @ 11:33:35 #98
    41577 Maeksm
    Tuut tuut!!
    pi_11081403
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2003 15:44 schreef Maeksm het volgende:
    is er een reden waarom je je dromen niet meer herinnert? Heeft dat ergens mee te maken? De laatste keer dat ik mijn droom herinnerde is al een paar weken geleden. Bijna al een maand.
    vandaag, of gisteren eindelijk weer een droom gehad die ik me herinner. Maar kan iemand mij vertellen waar dat aan ligt? Dat je soms wel en soms weer niet je dromen herinnert.

het was dit keer geen lucide droom, alhoewel, ik wist wel vaag dat ik droomde.

He drinks a whiskey drink, he drinks a vodka drink. He drinks a lager drink, he drinks a cider drink.
    pi_11082186
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2003 14:07 schreef PatricQ het volgende:

Lucide dromen blijft een geweldige ervaring. Jammer dat ik de 'kunst' de laatste tijd aan het verleren ben.

Interessant om je antwoorden te lezen. .

Maar hoezo dat laatste? Hoe komt dat? Te onrustig misschien?

Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      vrijdag 13 juni 2003 @ 14:07:43 #100
    55970 Tdc
    Hoezo?
    pi_11085590
    leuk topic, ik heb ook al een tijdje het idee dat ik dit kon, k ga er snel meer over lezen, ik word trouwens ook altijd snel weer wakker,
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')