abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2002 @ 08:59:40 #1
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3521286
Wanneer ik in de tuin met m'n honden speel, doen ze soms vrij vreemd.
Ik gooi een balletje en dan rennen ze er meteen achteraan. Maar soms houden ze meteen op en kijken ze allebei tegelijk in dezelfde richting naar ons huis en naar het raam, en dit terwijl er niemand in huis is en -voor mij toch- niemand te zien is.
Dan gaan ze soms grommen of kwispelen en even later spelen ze verder, waarop dit schouwpel zich enige tijd later herhaalt. Dit gebeurt heel frequent en ik vind het toch wel een beetje creepy, omdat ze precies kijken naar iets dat er niet is. Ik ben al een paar keer het huis ingelopen en dan was er ook niemand te zien.
Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt en eventueel er een verklaring voor ?
How does a duck know what direction south is ?
pi_3521301
honden horen veel beter
ze kunnen soms zelfs gek worden van de piep die uit de computer komt
mischien horen ze dan wel iets dat jij niet hoort?
  maandag 18 maart 2002 @ 09:03:58 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3521306
Het zou me verbazen als ze iets zien, met hun zwart-witte blik op de wereld. IVM de regelmaat kan het niet zijn dat ze gewoon iets ruiken/horen? Misschien een verwarmingsbuis ofzo?
pi_3521323
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:03 schreef Slarioux het volgende:
Het zou me verbazen als ze iets zien, met hun zwart-witte blik op de wereld. IVM de regelmaat kan het niet zijn dat ze gewoon iets ruiken/horen? Misschien een verwarmingsbuis ofzo?
honden zien niet alleen zwart en wit zoals recentelijk onderzocht is
we are.. slaves to the rave
pi_3521337
Het zijn ook gewoon suffe beesten.
Wittgenstein
  maandag 18 maart 2002 @ 09:20:40 #6
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3521377
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:09 schreef Koekepan het volgende:
Het zijn ook gewoon suffe beesten.
Tja, da's jouw mening, maar dat maakt mij geen moer wijzer nl.

Wat betreft die geluidssingnalen, ik weet dat ze extra gevoelige oren hebben, maar er blijkt binnen geen geluid te horen. Het is gewoon precies of ze zitten te kijken naar iemand die voor het raam staat. En als ik kijk dan zie ik niks meer en gaan ze lekker door met spelen. Enkele minuten later zelfde scenario... Weird...

[Dit bericht is gewijzigd door BobBlow op 18-03-2002 09:21]

maandag 18 maart 2002 @ 09:21:10 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3521382
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:07 schreef cenobite het volgende:

[..]

honden zien niet alleen zwart en wit zoals recentelijk onderzocht is

Okeej, maar mijn punt is dat ze slecht zicht hebben.
  maandag 18 maart 2002 @ 09:25:22 #8
23038 RoTju
Entrepreneur
pi_3521403
hmmm... kwil je niet bang maken, maaruh het kan best wel zo zijn dat je "iets" in of in de buurt van je huis hebt!

Heb je niet toevallig wat vreemde dingen meegemaakt op de plek waar ze naar kijken????

Heb je iets in huis gehaald... een beeldje dat je gekocht of gekregen hebt of iets anders?

Dieren kunnen voelen of er iets is... voorbeeld als er iets aan de hand is of dat er iets gaat gebeuren. Vooral honden, katten en paarden hebben dat.... ze kunnen aanwezigheid van anderen voelen! Dus het zou kunnen dat je een geest in huis hebt... MAAAR het hoeft niet! Kan ook wat anders zijn...

maandag 18 maart 2002 @ 09:27:02 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3521407
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:25 schreef RoTju het volgende:
hmmm... kwil je niet bang maken, maaruh het kan best wel zo zijn dat je "iets" in of in de buurt van je huis hebt!

Heb je niet toevallig wat vreemde dingen meegemaakt op de plek waar ze naar kijken????

Heb je iets in huis gehaald... een beeldje dat je gekocht of gekregen hebt of iets anders?

Dieren kunnen voelen of er iets is... voorbeeld als er iets aan de hand is of dat er iets gaat gebeuren. Vooral honden, katten en paarden hebben dat.... ze kunnen aanwezigheid van anderen voelen! Dus het zou kunnen dat je een geest in huis hebt... MAAAR het hoeft niet! Kan ook wat anders zijn...

Het kan iets zijn, maar toch ook niet.

Ik heb hem hoor

maandag 18 maart 2002 @ 09:30:04 #10
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_3521420
quote:

Dieren kunnen voelen of er iets is... voorbeeld als er iets aan de hand is of dat er iets gaat gebeuren. Vooral honden, katten en paarden hebben dat.... ze kunnen aanwezigheid van anderen voelen!

kan me zoiets best voorstellen..m'n kat zit vaak voor het raam als ik thuiskom, zal die ook wel 'gevoeld' hebben dan, normaal als ik zelf thuis ben zit ie ook niet de hele tijd voor het raam.
techno&hardcore 4 life
  maandag 18 maart 2002 @ 09:37:32 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3521452
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:30 schreef maartenoei het volgende:

[..]

kan me zoiets best voorstellen..m'n kat zit vaak voor het raam als ik thuiskom, zal die ook wel 'gevoeld' hebben dan, normaal als ik zelf thuis ben zit ie ook niet de hele tijd voor het raam.

Regelmatige werkuren/schooluren? Verwachtings patronen enzo?
Je gaat 's ochtends weg en je bent 's middags terug. Kat ziet je aankomen en gaat voor het raam zitten .
  maandag 18 maart 2002 @ 09:56:37 #12
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_3521565
niet erg regelmatig. de ene dag kom ik direct uit school naar huis, de andere dag niet, de dag erna weer wel maar dan eerder, varieert steeds.
En..toen ik terug kwam van vakantie zat ie er ook. dus..
techno&hardcore 4 life
pi_3522086
Hier was laatst op dicovery channel een docu over. Het is bij sommige honden dus mogelijk dat ze bepaalde gebeurtenissen kunnen voorspellen. Zo was er een soldaat in vietnam, die een rivier moest over steken, maar zijn hond wou dat niet. Later bleek dus dat er achter die rivier een hele kudde vijanden lag.

Er was ook een hond, die vertoonde wel 3 dagen voor een aardbeving heel raar gedrag. Dus ja, zeg het maar, ik weet het iig niet zo goed

Tonight, I'm a rock 'n' roll star.
  maandag 18 maart 2002 @ 10:42:31 #14
23161 DiagrO
HaSta La VictOria SiEmpRe!!
pi_3522098
Ze zeggen toch dat het waar is dat honden de aanwezigheid van geesten kunnen voelen??
We will walk right over you!
  maandag 18 maart 2002 @ 10:43:42 #15
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_3522110
quote:
Op maandag 18 maart 2002 10:41 schreef Spatel het volgende:
Er was ook een hond, die vertoonde wel 3 dagen voor een aardbeving heel raar gedrag.
Dat kan geen toeval zijn.
Haalt gelijk bij rechter.
pi_3522118
Nej daarom dus. En ja die aardbeving kwam ook. Dus ik ben er wel van overtuigd dat sommige honden wat ''kunnen''
Tonight, I'm a rock 'n' roll star.
  maandag 18 maart 2002 @ 11:35:44 #17
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3523162
quote:

Tja, ik moet zeggen dat ik nooit niks abnormaals heb meegemaakt of zo...
Ook geen beeldje gekocht/gekregen. Ik weet het niet, vandaar dat ik het hier effe post. M'n grootmoeder is destijds (1994) wel gestorven in het huis waar ik nu woon, maar ik heb voor de rest nog geen andere onverklaarbare dingen opgemerkt ?!?
Ik heb er gewoon een vreemd gevoel bij. De eerste keren dacht ik dat het toeval was, maar nu begin ik echt te twijfelen of er iets meer is. Ik snap et nie meer...
En het is gewoon raar, want die honden zijn dus aan het spelen of aan het rennen en ineens stoppen ze en kijken ze naar dat raam. En het stomme is, als ik ook even kijk, houden ze op en spelen ze door, en zo gaat dat maar door
  maandag 18 maart 2002 @ 12:45:56 #18
22490 Ed_Capone
Fok!Food Semi Master
pi_3524151
quote:
Op maandag 18 maart 2002 10:42 schreef DiagrO het volgende:
Ze zeggen toch dat het waar is dat honden de aanwezigheid van geesten kunnen voelen??

Voor zover ik weet wel ja.
(Honden en katten)
Er is zoveel meer dan wij mensen weten en kunnen bevatten.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:16:31 #19
22683 MaHawK
M'n bureaustoel is verrot
pi_3527199
Koop een goeie
pi_3529038
Honden zijn cool, maar als ze TE vaak een lantaarnpaal frontaal raken... no good

Maar, er zijn mensen die beweren dat honden geesten zien Geloof het of niet, I don`t care: I don`t

pi_3534361
quote:
Op maandag 18 maart 2002 08:59 schreef BobBlow het volgende:
Wanneer ik in de tuin met m'n honden speel, doen ze soms vrij vreemd.
Ik gooi een balletje en dan rennen ze er meteen achteraan. Maar soms houden ze meteen op en kijken ze allebei tegelijk in dezelfde richting naar ons huis en naar het raam, en dit terwijl er niemand in huis is en -voor mij toch- niemand te zien is.
Dan gaan ze soms grommen of kwispelen en even later spelen ze verder, waarop dit schouwpel zich enige tijd later herhaalt. Dit gebeurt heel frequent en ik vind het toch wel een beetje creepy, omdat ze precies kijken naar iets dat er niet is. Ik ben al een paar keer het huis ingelopen en dan was er ook niemand te zien.
Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt en eventueel er een verklaring voor ?
Ze kijken naar het raam? Wat dacht je van hun spiegeling? Je honden denken gewoon 2 andere honden te zien in hun tuin!!
pi_3534408
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:20 schreef BobBlow het volgende:

[..]

Tja, da's jouw mening, maar dat maakt mij geen moer wijzer nl.

Wat betreft die geluidssingnalen, ik weet dat ze extra gevoelige oren hebben, maar er blijkt binnen geen geluid te horen.

ja, duh...

dat gevoelig slaat niet alleen op het feit dat ze zachtere geluiden beter kunnen horen, maar ook dat het bereik van hun gehoor veel groter is.

zij kunnen dus geluid horen met zo'n hoge frequentie dat het voor ons onhoorbaar is. (denk maar aan het bekende 'stille' hondenfluitje)

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 19 maart 2002 @ 07:03:01 #23
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3534567
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 02:05 schreef Sphere het volgende:

[..]

Ze kijken naar het raam? Wat dacht je van hun spiegeling? Je honden denken gewoon 2 andere honden te zien in hun tuin!!

Ook al uitgesloten. Het raam zit op +- 1 meter hoogte, en de honden zijn amper 30cm hoog ... Dus dat kan al niet hé
pi_3539710
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 07:03 schreef BobBlow het volgende:

[..]

Ook al uitgesloten. Het raam zit op +- 1 meter hoogte, en de honden zijn amper 30cm hoog ... Dus dat kan al niet hé

Weet je zeker dat het honden zijn en geen cavia's?
pi_3540106
Het is zeer goed mogelijk dat je hond het ziet. Net zoals bij katten.

Anyway, wat ik zo opvallend vindt is dat mensen meteen zo'n gevoel hebben van "O jee, geesten in mijn huis... dat gaat niet goed" terwijl daar nergens een reden voor is.
Als je ze zelf kan zien is het wat anders, aangezien ze je goed gek kunnen maken, maar in ieder huis zitten geesten.
Overal zijn geesten.

Over het algemeen doen ze je absoluut niets, mocht dat wel het geval zijn dan kan je ze simpelweg wegsturen.
Maar die geesten kunnen ook bekenden van je zijn, zoals je grootmoeder. Niet dat zij aan dat huis vast zit, maar zij zal waarschijnlijk het prettig vinden om bij jou in de buurt te zijn.

Accepteer het, en ga er niet te veel op letten... jij moet ook gewoon door met je leven.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')