abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3432814
Ik krijg langzaam het gevoel, als ik althans hier zo nu en dan 't 1 en 't ander lees, dat op 15 mei eindelijk wordt afgerekend met iedereen die het in z'n botte hoofd gehaald heeft om, uit een aangeboren gevoel van humanisme, links te zijn... Bijltjesdag m.a.w. (Mijn moeder vandaag opgebeld. Ze zegt dat het op de jaren 30 begint te lijken. Met die uitzondering dat het nu lang niet slecht gaat met Nederland anders dan in de jaren 30. En ook met die uitzondering, zei ik, dat Mussert toen geen poot aan de grond kreeg)... Tsss, ik hoop dat PF echt anders is dan zijn aanhang, zeg, anders zou ik nog wel eens kunnen verdwijnen in Nacht und Nebel op den duur...
I´m back.
pi_3432855
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:52 schreef Ryan3 het volgende:
Ik krijg langzaam het gevoel, als ik althans hier zo nu en dan 't 1 en 't ander lees, dat op 15 mei eindelijk wordt afgerekend met iedereen die het in z'n botte hoofd gehaald heeft om, uit een aangeboren gevoel van humanisme, links te zijn... Bijltjesdag m.a.w. (Mijn moeder vandaag opgebeld. Ze zegt dat het op de jaren 30 begint te lijken. Met die uitzondering dat het nu lang niet slecht gaat met Nederland anders dan in de jaren 30. En ook met die uitzondering, zei ik, dat Mussert toen geen poot aan de grond kreeg)... Tsss, ik hoop dat PF echt anders is dan zijn aanhang, zeg, anders zou ik nog wel eens kunnen verdwijnen in Nacht und Nebel op den duur...
Flikker toch eens op met die achterlijke hitler preekjes.
Ik moet er onderhand van kotsen.
pi_3432870
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat is de gedachte achter jouw usericon eigenlijk ?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 maart 2002 @ 23:58:12 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3432879
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet het doel wat de cineast met deze rolprent voor ogen had
pi_3432886
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik dacht dat je Hitler wel met een hoofdletter zou schrijven... En BTW: voor PF-aanhangers is links toch te vergelijken met onderdrukking van allerlei onschuldige, rechtgeaarde, sympatieke Nederlanders, die alleen maar het beste voorhebben met Nederland...
I´m back.
pi_3432891
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook, daarom vraag ik het ook even.
pi_3432895
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Offtopic, open maar een nieuw topic daarover.
pi_3432896
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, hij vindt dat de hoofdpersoon tijdens het verloop van de film ook flink achteruit gaat in z'n ontwikkeling...
I´m back.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 maart 2002 @ 00:00:19 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3432900
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je Hitler wel met een hoofdletter zou schrijven... En BTW: voor PF-aanhangers is links toch te vergelijken met onderdrukking van allerlei onschuldige, rechtgeaarde, sympatieke Nederlanders, die alleen maar het beste voorhebben met Nederland...

Leuk, reversed psychology...
pi_3432991
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:52 schreef Ryan3 het volgende:
Nacht und Nebel
wasda
Voor de rest: voor sommige oudjes die de oorlog hebben meegemaakt zou deze ontwikkeling weleens gevaarlijker kunnen lijken dan ze eigenlijk is. Tja, stel der maar gerust ofzo.
  zaterdag 9 maart 2002 @ 00:08:37 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3432993
ik begin me ook licht zorgen te maken over de aanhang van Pim, en dan bedoel ik niet hun domheid maar het blind vertrouwen en tot op het bot verdedigen van standpunten die ons Pimmetje wel zal gaan oplossen

hoe vaak ik al de zin heb gezien.. 'wacht maar tot Pim aan de macht is' bij onderwerpen waar hij nog nieteens een standpunt over heeft

Wat wel blijkt is dat de buitenlandse adoratie voor het polder model wel een deukje heeft opgelopen

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 9 maart 2002 @ 00:08:39 #12
9613 Seborik
I, Voyager
pi_3432994
Het is inderdaad gewoon eng hoe sommige mensen over Pim Fortuyn praten en het lijkt er alleen maar erger op te worden. Je kan nergens meer kijken of je ziet de woorden Pim Fortuyn staan, het is om gek van te worden, net of er niets anders meer is.

"Pim moet zegevieren over het linkse gespuis en zal Nederland helen!" Dat soort vreemde dingen haal ik eruit. Het is net een grote parade met voorop Pim Fortuyn en achter hem aan een horde van discipelen. "Hij durft z'n mond open te trekken!" Maar komt er altijd iets nuttigs uit iemand die z'n mond durft open te trekken? Problemen zien, is iets anders dan problemen oplossen en het afschuiven op bepaalde groepen mensen is al helemaal fout. Wat moet er met de mensen gebeuren waar Pim Fortuyn zich over uit laat...?

Vereert wordt hij, zelfs wanneer hij iets doet wat helemaal niet pluis is. "Ach het hoort bij z'n persoonlijkheid.", "Het is een truc van hem.", of het wordt uitgelegd als een briljante verkiezingsstrategie. Alles is publiciteit voor deze man, het maakt niet uit hoe gortig, het lukt hem toch om op de voorgrond te treden. Hij, de man die z'n mond durft open te doen.

Een partij zonder programma en wie zijn de leden van die partij? Het is makkelijk gezegd dat het in z'n columns en in z'n boeken is terug te vinden, maar verkiezingsprogramma's moeten vrij verstrekt worden en niet voor 9 euro bij de boekhandel op de hoek. Ook hier heeft hij lak aan, laat ze maar wachten op Pim Fortuyn met z'n programma in boekvorm, het levert alleen weer een berg publiciteit op.

Maar wie van z'n vaste schare aanhangers gaat ook werkelijk dat boek lezen? "Het program." Wie leest het helemaal door, dat dikke boek vol staatkundige aangelegenheden? Waarschijnlijk zijn tegenstanders, maar wie van zijn fans? Wat wil die man op de televisie nu eigenlijk, niemand schijnt het precies te weten en interpreteert het maar op zijn eigen manier. Zo hoort het niet.

Hoe betrouwbaar is een politicus die lijsttrekker is van Leefbaar Rotterdam op lokaal niveau, maar tegelijkertijd voor een andere partij in Den Haag wil gaan zetelen met de ambitie om ooit eens premier te worden? Kun je iemand vertrouwen die een partijprogramma aan z'n laars lapt en maar vindt dat de partij zich aan hem moet aanpassen en hij niet, als lijsttrekker, aan de partij?

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 09-03-2002 00:17]

pi_3433025
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:08 schreef Seborik het volgende:
...
Mooi gezegd.
pi_3433040
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:08 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

wasda
Voor de rest: voor sommige oudjes die de oorlog hebben meegemaakt zou deze ontwikkeling weleens gevaarlijker kunnen lijken dan ze eigenlijk is. Tja, stel der maar gerust ofzo.

Dat is een term die komt uit de diffuse interbellaire periode toen in Duitsland freikorpsen van oudstrijders werden opgericht, volgens mij, die politieke vijanden lieten verdwijnen in Nacht und Nebel... Later is die term ook uiteraard gebruikt onder Onkel Adi. Wat oudere mensen kijken idd, afhankelijk natuurlijk van welke partij ze waren, met gemengde gevoelens naar wat er nu in Nederland gebeurt. Typisch ook is altijd weer hoe sociaal-democraten overal de schuld van krijgen, samen met de Joden, wat nu dan de moslims is geworden en hoe intellectuelen de "root of all evil zijn", volgens de lekkere arbeideristische jongens... L'Histoire se repète...?
I´m back.
pi_3433072
quote:
Het is inderdaad gewoon eng hoe sommige mensen praten over Pim Fortuyn praten en het lijkt er alleen maar erger op te worden. Je kan nergens meer kijken of je ziet de woorden Pim Fortuyn staan, het is om gek van te worden, net of er niets anders meer is.

"Pim moet zegevieren over het linkse gespuis en zal Nederland helen!" Dat soort vreemde dingen haal ik eruit. Het is net een grote parade met voorop Pim Fortuyn en achter hem aan een horde van discipelen. "Hij durft z'n mond open te trekken!" Maar komt er altijd iets nuttigs uit iemand die z'n mond durft open te trekken? Problemen zien, is iets anders dan problemen oplossen en het afschuiven op bepaalde groepen mensen is al helemaal fout. Wat moet er met de mensen gebeuren waar Pim Fortuyn zich over uit laat...?

Vereert wordt hij, zelfs wanneer hij iets doet wat helemaal niet pluis is. "Ach het hoort bij z'n persoonlijkheid.", "Het is een truc van hem.", of het wordt uitgelegd als een briljante verkiezingsstrategie. Alles is publiciteit voor deze man, het maakt niet uit hoe gortig, het lukt hem toch om op de voorgrond te treden. Hij, de man die z'n mond durft open te doen.

Een partij zonder programma en wie zijn de leden van die partij? Het is makkelijk gezegd dat het in z'n columns en in z'n boeken is terug te vinden, maar verkiezingsprogramma's moeten vrij verstrekt worden en niet voor 9 euro bij de boekhandel op de hoek. Ook hier heeft hij lak aan, laat ze maar wachten op Pim Fortuyn met z'n programma in boekvorm, het levert alleen weer een berg publiciteit op.

Maar wie van z'n vaste schare aanhangers gaat ook werkelijk dat boek lezen? "Het program." Wie leest het helemaal door, dat dikke boek vol staatkundige aangelegenheden? Waarschijnlijk zijn tegenstanders, maar wie van zijn fans? Wat wil die man op de televisie nu eigenlijk, niemand schijnt het precies te weten en interpreteert het maar op zijn eigen manier. Zo hoort het niet.

Hoe betrouwbaar is een politicus die lijsttrekker is van Leefbaar Rotterdam op lokaal niveau, maar tegelijkertijd voor een andere partij in Den Haag wil gaan zetelen met de ambitie om ooit eens premier te worden? Kun je iemand vertrouwen die een partijprogramma aan z'n laars lapt en maar vindt dat de partij zich aan hem moet aanpassen en hij niet, als lijsttrekker, aan de partij?

Chapeau.
I´m back.
  zaterdag 9 maart 2002 @ 00:17:42 #16
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_3433078
quote:
Erg raar ook dat iemand die de politiek te ontoegankelijk vindt geworden, zijn programma uit gaat geven in boekvorm. Maar dat terzijde.

Ik ben het onderhand helemaal zat om voortdurend overal zijn naam te horen. Misschien is de aandacht voor de verkiezingen wel verzadigd.

zaterdag 9 maart 2002 @ 00:19:48 #17
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_3433095
Ohja: Hou toch je bek linkse mongool.
pi_3433098
Het zal een soort Mein Kampf zijn dat boek van PF... Het zal veel verkocht worden en weinig gelezen worden (door zijn aanhang)...
I´m back.
pi_3433106
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:17 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Erg raar ook dat iemand die de politiek te ontoegankelijk vindt geworden, zijn programma uit gaat geven in boekvorm. Maar dat terzijde.

Ik ben het onderhand helemaal zat om voortdurend overal zijn naam te horen. Misschien is de aandacht voor de verkiezingen wel verzadigd.

Bij gebrek aan Big Brother, nu de real life soap Pim Fortuyn. Brood en spelen.
  zaterdag 9 maart 2002 @ 00:20:46 #20
9613 Seborik
I, Voyager
pi_3433107
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:19 schreef MeneerTim het volgende:
Ohja: Hou toch je bek linkse mongool.
MeneerTim & Co.
pi_3433136
Ik heb m'n icon uitgelegd in Refragmental..

Nu kunnen jullie eens eindelijk stoppen met die achterlijke vooroordelen.
Ik durf te zeggen dat jullie nog niet eens American History X hebben gezien.

pi_3433207
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is een term die komt uit de diffuse interbellaire periode toen in Duitsland freikorpsen van oudstrijders werden opgericht, volgens mij, die politieke vijanden lieten verdwijnen in Nacht und Nebel... Later is die term ook uiteraard gebruikt onder Onkel Adi. Wat oudere mensen kijken idd, afhankelijk natuurlijk van welke partij ze waren, met gemengde gevoelens naar wat er nu in Nederland gebeurt. Typisch ook is altijd weer hoe sociaal-democraten overal de schuld van krijgen, samen met de Joden, wat nu dan de moslims is geworden en hoe intellectuelen de "root of all evil zijn", volgens de lekkere arbeideristische jongens... L'Histoire se repète...?

Nu je het zegt, het zijn wel de groepen waar hij zich tegen afzet.
Dat sfeertje met die bodyguards dat hij creeert bevalt me ook niks. Een raadslid dat pathetisch en zogenammd plichtsgetrouw meldt dat de heer Fortuyn wel zal bepalen wat zijn rol binnen de fractie/partij wordt (journaal gisteren).
Volledig terecht dat Filip Dewinter nu spreektijd krijgt. Dat Europa ons uitlacht. Laat de mensen maar goed weten wat ze hebben gekozen.
pi_3433254
quote:
Het is inderdaad gewoon eng hoe sommige mensen over Pim Fortuyn praten en het lijkt er alleen maar erger op te worden. Je kan nergens meer kijken of je ziet de woorden Pim Fortuyn staan, het is om gek van te worden, net of er niets anders meer is.

Ik vind dit erg okay.
Wittgenstein
  zaterdag 9 maart 2002 @ 00:38:04 #24
9613 Seborik
I, Voyager
pi_3433259
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:17 schreef MeneerTim het volgende:
Inderdaad, het is een overdosis.
pi_3433290
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:38 schreef Seborik het volgende:

[..]

Inderdaad, het is een overdosis.

Ja, gaat het nog ergens over, behalve Vluchteling en Fortuyn, het gesteggel rond LN? Triest, maar als ik me er niet echt in zou verdiepen was een keuze heel moeilijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')