Nu ik bepaalde dingen heb meegemaakt en nu veel lees over wraak nemen heb ik voor mijzelf de volgende conclusie getrokken..
Wraak is DOM, waarom?.. je wordt er geestelijk niets beter van en je verlaagt je zelf tot het niveau van de persoon die jou gekwetst heeft, en als laatste punt het lost geen flikker op: het kan zelfs leiden tot veel meer problemen..
Punt.
Wat is jou opinie hierover?..
Def
een verstandig mens jaagt niet het genot na,maar poogt de smart te ontlopen
Daan
quote:je kunt ook gewoon tegen iemand zeggen dat je niet mket je laat sollen! ik denk dat je dan meer indruk achter laat als dan wanneer je er gelijk maar op los slaat of kwetst!
Op dinsdag 05 maart 2002 13:59 schreef IndoGuyver het volgende:
in principe heb je gelijk, maar wraak kan voor jezelf goed zijn omdat je dan laat weten dat er niet met jou gesolt moet worden. Hiermee zie ik wraak nemen als een soort van zelfvertrouwen.Def
this is my humble opinion
quote:ik had het ook niet erover om er gelijk op los te slaan
Op dinsdag 05 maart 2002 14:04 schreef Red-Ace het volgende:[..]
je kunt ook gewoon tegen iemand zeggen dat je niet mket je laat sollen! ik denk dat je dan meer indruk achter laat als dan wanneer je er gelijk maar op los slaat of kwetst!
this is my humble opinion
Def
ps. check de post van de relatieman voor een aantal vormen van wraak! ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door IndoGuyver op 05-03-2002 14:06]
wraak is OK!
quote:Tnx iedereen, leuke reacties!
Op dinsdag 05 maart 2002 14:04 schreef Ripley het volgende:
Chandler, ik ben het met je eens. Wraak help niks, je blijft je rot voelen en je lost er geen situatie mee op. Ik zelf krijg meer voldoening als ik me niet verlaag tot het niveau van mensen die me pijn doen en verder kom ik ook sneller over nare dingen heen als ik me er niet constant mee bezig blijf houden in de vorm van wraakgevoelens.
Dat heb ik nu ook, ik laat het gewoon voor zover het is en praat er natuurlijk wel over maar ga geen dingen doen om de andere terug te pakken op wat voor manier dan ook... teminste lijkt me niet, want praten kan in mijn geval nooit iemand kwaad doen behalve als ie het zelf zo opvat ![]()
quote:Tja er zijn altijd dommen onder ons die er een sport inzien
Op dinsdag 05 maart 2002 14:05 schreef Fok! het volgende:
Hey Chandler, ik wou dat er eens een paar mensen uit mijn omgeving dat gingen inzien wat jij hier als topicstarter post. Maar helaas, het zal wel weer tegen dovemansoren gezegd worden....
[Dit bericht is gewijzigd door Chandler op 05-03-2002 14:12]
[Dit bericht is gewijzigd door Chandler op 05-03-2002 14:12]
Zoals jij over je heen laat lopen is hemeltergend.
Over het algemeen zou ik zeggen, wraak heeft geen nut.
Helemaal mee eens... Pure tijdverspilling en het het leidt tot niks.
Maar om over je kant te laten gaan wat jouw is gebeurd..??
Je gebrek aan het zoeken van wraak komt voort, of uit een diep minderwaardigheidscomplex, of omdat je een slappeling bent. Of beide.
Een echte vent was niet op de grond gaan liggen om te voorkomen dattie het huis wordt uitgezet in een vreemd land en had al helemaal geen geld gegeven aan zijn vriendin zodat ze zich door een ander kan laten neuken, terwijl hij zelf geen duku meer heeft om naar huis terug te gaan.
Gozer, nu ik dit schrijf.. ik neem al mijn woorden terug.
Wraak is onzin, heeft geen nut en moet je vooral niet doen.
Je hebt de hele situatie aan je eigen slapheid te danken.
Als ik een vrouw was geweest had ik ook geen respect voor je gehad.
quote:Post dan niks, je bent de hele dag al irritant bezig
Op dinsdag 05 maart 2002 14:13 schreef Dieuw-lee het volgende:
EEN HELE HOOP ONZIN!!!!
quote:hahaha hoezo bot!!
Chandler,Zoals jij over je heen laat lopen is hemeltergend.
Over het algemeen zou ik zeggen, wraak heeft geen nut.
Helemaal mee eens... Pure tijdverspilling en het het leidt tot niks.Maar om over je kant te laten gaan wat jouw is gebeurd..??
Je gebrek aan het zoeken van wraak komt voort, of uit een diep minderwaardigheidscomplex, of omdat je een slappeling bent. Of beide.Een echte vent was niet op de grond gaan liggen om te voorkomen dattie het huis wordt uitgezet in een vreemd land en had al helemaal geen geld gegeven aan zijn vriendin zodat ze zich door een ander kan laten neuken, terwijl hij zelf geen duku meer heeft om naar huis terug te gaan.
Gozer, nu ik dit schrijf.. ik neem al mijn woorden terug.
Def
quote:Voordat je gaat blaten moet je eerst eens kijken wat die knul is overkomen.
Op dinsdag 05 maart 2002 14:15 schreef herpe025 het volgende:[..]
Post dan niks, je bent de hele dag al irritant bezig
Kijk ik ben te hard en veel te bot.
Maar wat ik duidelijk wil maken is dat Chandler slachtoffer is van een eigen gecreeerde situatie.
En dat wraak hem een partij zou opluchten, daar heeftie geen weet van!
Maar.. excuus voor het harde in mijn posts.. Ik zal proberen wat minder bot te zijn.
Maar ik zit hier niet te kloten, ik meen wat ik schrijf
quote:misschien vindt ie wraak niet nodig omdat ie in zn harses ontwikkeld genoeg is om te weten dat ie der niks mee opschiet
-blaat-
Maar om over je kant te laten gaan wat jouw is gebeurd..??
Je gebrek aan het zoeken van wraak komt voort, of uit een diep minderwaardigheidscomplex, of omdat je een slappeling bent. Of beide.
-nog meer blaat-
die ideeën van wraak van jou komen eerder voort uit een minderwaardigheidscomplex... proberen je eigenwaarde op te vijzelen door iemand anders de grond in te stampen, stoer hoor
wat al gezegd was, steek energie in jezelf, niet in anderen
quote:Mooie gezegende woorden jongen..
Op dinsdag 05 maart 2002 14:28 schreef WouterFB het volgende:[..]
misschien vindt ie wraak niet nodig omdat ie in zn harses ontwikkeld genoeg is om te weten dat ie der niks mee opschiet
die ideeën van wraak van jou komen eerder voort uit een minderwaardigheidscomplex... proberen je eigenwaarde op te vijzelen door iemand anders de grond in te stampen, stoer hoor
![]()
Ik ben echt heeeeel benieuwd, wan t waarschijnlijk weet je niet waar het over gaat, als je dat wel weet.. wat had jij dan gedaan?
quote:Waarom moet iemand die zich kwetsbaar opstelt of die lief probeert te zijn voor anderen altijd afgeschilderd worden als zijnde slap? En waarom is het dan altijd opeens logisch dat anderen er misbruik van maken? Wat een bullshit.
Chandler,Gozer, nu ik dit schrijf.. ik neem al mijn woorden terug.
quote:fout, wraak helpt je om het van je af te zetten. Bovendien is er ook nog zoiets als boontje om zn loontje. kijk je kunt even wraak nemen en het hoofdstuk voorgoed afsluiten, of je kunt creperen van de schuldgevoelens. En ja, sommige mensen kunnen beter met de pijn omgaan dan anderen, maar laat die ander maar eens voelen wat jij voelt/hebt gevoelt, doe je misschien ook nog eens iets nuttigs voor de medemens, dat ze het niet nog een keertje flikt!
Op dinsdag 05 maart 2002 14:28 schreef WouterFB het volgende:[..]
misschien vindt ie wraak niet nodig omdat ie in zn harses ontwikkeld genoeg is om te weten dat ie der niks mee opschiet
![]()
Def
quote:HELEMAAL MEE EENS.. maar ik had het mischien wat anders kunnen zeggen daarnet..
Op dinsdag 05 maart 2002 14:32 schreef IndoGuyver het volgende:[..]
fout, wraak helpt je om het van je af te zetten. Bovendien is er ook nog zoiets als boontje om zn loontje. kijk je kunt even wraak nemen en het hoofdstuk voorgoed afsluiten, of je kunt creperen van de schuldgevoelens. En ja, sommige mensen kunnen beter met de pijn omgaan dan anderen, maar laat die ander maar eens voelen wat jij voelt/hebt gevoelt, doe je misschien ook nog eens iets nuttigs voor de medemens, dat ze het niet nog een keertje flikt!
Def
[Dit bericht is gewijzigd door Dieuw-lee op 05-03-2002 14:38]
quote:even wraak nemen welja je doet maar... maar is dat t zelfde als iemand helemaal slopen?
fout, wraak helpt je om het van je af te zetten. Bovendien is er ook nog zoiets als boontje om zn loontje. kijk je kunt EVEN wraak nemen en het hoofdstuk voorgoed afsluiten, of je kunt creperen van de schuldgevoelens. En ja, sommige mensen kunnen beter met de pijn omgaan dan anderen, maar laat die ander maar eens voelen wat jij voelt/hebt gevoelt, doe je misschien ook nog eens iets nuttigs voor de medemens, dat ze het niet nog een keertje flikt!
Def
[Dit bericht is gewijzigd door WouterFB op 05-03-2002 14:39]
quote:Precies. Anders blijf je altijd een zielig hoopje ellende. Wraak geeft je eigenwaarde gewoon een boost.
Op dinsdag 05 maart 2002 14:36 schreef SEMTEX het volgende:
Wraak= voldoening= je gevoelens verwerken
quote:Tja... jij wil wraak zonder slachtoffers?
Op dinsdag 05 maart 2002 14:38 schreef WouterFB het volgende:[..]
even wraak nemen welja je doet maar... maar is dat t zelfde als iemand helemaal slopen?
quote:In een relatie ben ik het met je eens...daar heb jij 't volgens mij ook over, maar bloedwraak ben ik wel een voorstander van. La Vendetta. Als iemand een familielid van mij iets aandoet, dan ga ik zeker wel wraak nemen en reken maar dat ik me er dan geestelijk beter door zal voelen...en tja, dat je meer problemen krijgt daardoor is van later zorg en neem ik dan wel op de koop toe.
Op dinsdag 05 maart 2002 13:57 schreef Chandler het volgende:
Wraak is DOM, waarom?.. je wordt er geestelijk niets beter van en je verlaagt je zelf tot het niveau van de persoon die jou gekwetst heeft, en als laatste punt het lost geen flikker op: het kan zelfs leiden tot veel meer problemen..Punt.
Wat is jou opinie hierover?..
Daar wil de topic starter nml bevestiging op.
quote:deris verschil tussen iemand een paar keer helemaal rotschelden of iemand geestelijk compleet kapotmaken
Op dinsdag 05 maart 2002 14:40 schreef Dieuw-lee het volgende:[..]
Tja... jij wil wraak zonder slachtoffers?
quote:Ik heb het hier over GELIJKE munt terug betalen.
Op dinsdag 05 maart 2002 14:44 schreef WouterFB het volgende:[..]
deris verschil tussen iemand een paar keer helemaal rotschelden of iemand geestelijk compleet kapotmaken
Ik ben heel benieuwd!
quote:ja ik ben hier ook benieuwd naar, was je ook op de grond gaan liggen?
Op dinsdag 05 maart 2002 14:47 schreef Dieuw-lee het volgende:[..]
Ik heb het hier over GELIJKE munt terug betalen.
Wat had jij dan gedaan in Chandlers geval??Ik ben heel benieuwd!
Def
Maar soms voelt het goed, om je wraak te hebben. Maar dat is van persoon tot persoon verschillend. Er zijn mensen waarbij ik de neiging heel erg heb. Maar er zijn ook mensen die mij het totaal niet waard zijn. Het ligt aan de situatie, het ligt aan hoe het is gekomen.
Wat die persoon gedaan heeft.
En mijn motto blijft zowel met positieve dingen en negatieve dingen: "pak je mij, ik pak je terug, maar ik doe het beter"
En ja, bij sommige mensen geeft mij dat voldoening, maar dan moeten ze mij echt pijn gedaan hebben.
quote:ehrm..
Op dinsdag 05 maart 2002 15:17 schreef dolfina-chica het volgende:Hoe meer aandacht je aan een vijand schenkt, hoe sterker je hem maakt.
Maar soms voelt het goed, om je wraak te hebben. Maar dat is van persoon tot persoon verschillend. Er zijn mensen waarbij ik de neiging heel erg heb. Maar er zijn ook mensen die mij het totaal niet waard zijn. Het ligt aan de situatie, het ligt aan hoe het is gekomen.
Wat die persoon gedaan heeft.
En mijn motto blijft zowel met positieve dingen en negatieve dingen: "pak je mij, ik pak je terug, maar ik doe het beter"
En ja, bij sommige mensen geeft mij dat voldoening, maar ...
quote:Ah.. mijn vraag aan jou..
Op dinsdag 05 maart 2002 15:20 schreef Oxazepam het volgende:
Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Die vraag heb je nou al een aantal keer gesteld, maar nog steeds is er niemand geweest die erop heeft geantwoord.....kom op mensen, als je in de schoenen van Chandler stond wat had je dan gedaan?
Op dinsdag 05 maart 2002 15:21 schreef Dieuw-lee het volgende:[..]
Ah.. mijn vraag aan jou..
Wat had jij in Chandlers situatie dan gedaan??
Def
quote:Hallo
Op dinsdag 05 maart 2002 15:21 schreef Dieuw-lee het volgende:
Ah.. mijn vraag aan jou..
Wat had jij in Chandlers situatie dan gedaan??
quote:Ach ik vind dat je God best wel een handje mag helpen, zo af en toe.
Op dinsdag 05 maart 2002 15:28 schreef Oxazepam het volgende:[..]
Hallo
Dieuw-lee
! Wraak nemen is zinloos. God straft namelijk onmiddellijk.
quote:Juist, en als het subject van jouw wrake zich ongelukkig voelt door jouw acties, kan hij/zij dat, God zij geprezen, ook weer van zich afzetten. Maar goed, dan voel jij je weer benadeeld. Oh jee, oh jee, wat nu? Geen zorgen, zet het van je af, neem wraak, oog-om-oog. Maar ach en wee, hoe is het mogelijk, de weegschaal is nog steeds niet uitgebalanceerd, het subject voelt zich wederom ongelukkig, een wederactie dan maar, je moet het immers van je afzetten.
fout, wraak helpt je om het van je af te zetten.
Ad infinitum.
quote:ik weet het niet hoor maar probeer je nou wijs te doen?
Op dinsdag 05 maart 2002 15:51 schreef risk one het volgende:[..]
Juist, en als het subject van jouw wrake zich ongelukkig voelt door jouw acties, kan hij/zij dat, God zij geprezen, ook weer van zich afzetten. Maar goed, dan voel jij je weer benadeeld. Oh jee, oh jee, wat nu? Geen zorgen, zet het van je af, neem wraak, oog-om-oog. Maar ach en wee, hoe is het mogelijk, de weegschaal is nog steeds niet uitgebalanceerd, het subject voelt zich wederom ongelukkig, een wederactie dan maar, je moet het immers van je afzetten.
Ad infinitum.
Def
Dat je geen wraak neemt.....dat bepaal je zelf.....spreekt alleen maar in je voordeel....en hiermee laat je zien dat je een goed mens bent...en dat maakt je nog geen watje!
Ik als vrouw zijnde......het zou mij meer kwetsen als ik geen reactie kreeg.....dan dat iemand wraak gaat nemen....
Dus alle bullshit reaktie's dat je wraak moet nemen.....slaan nergens op.....
Je bent in mijn ogen geen watje maar een volwassen man..met heel veel liefde om te geven....en je zult het zeker terug krijgen....
Remember.......wat je uitstraalt ontvang je terug!
Zo sprak zij wijs.....maar dat mag ook want ik ben 40 jaar.....en heb ook al het nodige meegemaakt.
Nogmaals petje af voor je.......en blijf wie je bent.
Ik wens je je veel geluk met je nieuwe meisje......ze boft met jou....
quote:Je bent erg vriendelijk dat is zeker.
Op dinsdag 05 maart 2002 16:02 schreef cos-micV het volgende:
Remember.......wat je uitstraalt ontvang je terug!
Zo sprak zij wijs.....maar dat mag ook want ik ben 40
Met die ene zin wijs je de kern van het probleem aan..
En de reden waarom dit soort dingen(meervoud) hem steeds overkomen. Hij heeft zelfs al erger meegemaakt!
Hij straalt het gewoon uit!
Volgens mij kan dat wel verandert worden.. en ik blijf hem dat ook op zijn hart drukken!
Def
quote:Ja. Probeer jij dom te doen?
Op dinsdag 05 maart 2002 15:55 schreef IndoGuyver het volgende:[..]
ik weet het niet hoor maar probeer je nou wijs te doen?
quote:Mijn advies aan jou is om eens voor de grap op te letten hoe rationeel mensen nadenken als ze benadeeld worden.
Door wraak te nemen (welke vorm dan ook) laat je de ander INZIEN wat diegene heeft fout gedaan. Dat de ander VOELT welk onterecht die persoon jou heeft aangedaan. Op die manier is het toch redelijk uitgebalanceerd of heb je nog meer wijze adviezen?Def
Popquiz:
A. zijn Vriendin B. Is vreemdgegaan en A. plaatst naaktfoto's en dagboekfragmenten van B. op internet.
B. wordt hierop geattendeerd. Haar reactie is:
1. Kalm een berouwvol. "Ach wat heb ik die arme jongen aangedaan, door op deze manier geconfronteerd te worden met zijn pijn kan ik me pas echt inleven. Ik ga hem direct SMS'en dat het me zo spijt."
2. "Godverdomme, ik vermoord die klootzak."
En stel nou dat haar reactie de eerste is. Stel. Is dat dan het doel van wraak?
quote:Je kunt een mens niet veranderen.....nooit.
Op dinsdag 05 maart 2002 16:15 schreef Dieuw-lee het volgende:[..]
Je bent erg vriendelijk dat is zeker.
Met die ene zin wijs je de kern van het probleem aan..
En de reden waarom dit soort dingen(meervoud) hem steeds overkomen. Hij heeft zelfs al erger meegemaakt!
Hij straalt het gewoon uit!Volgens mij kan dat wel verandert worden.. en ik blijf hem dat ook op zijn hart drukken!
quote:Ten eerste, nee, ik probeer niet dom te doen, hoe jij het interpreteerd is jouw probleem.
Op dinsdag 05 maart 2002 16:22 schreef risk one het volgende:[..]
Ja. Probeer jij dom te doen?
[..]Mijn advies aan jou is om eens voor de grap op te letten hoe rationeel mensen nadenken als ze benadeeld worden.
Popquiz:
A. zijn Vriendin B. Is vreemdgegaan en A. plaatst naaktfoto's en dagboekfragmenten van B. op internet.
B. wordt hierop geattendeerd. Haar reactie is:1. Kalm een berouwvol. "Ach wat heb ik die arme jongen aangedaan, door op deze manier geconfronteerd te worden met zijn pijn kan ik me pas echt inleven. Ik ga hem direct SMS'en dat het me zo spijt."
2. "Godverdomme, ik vermoord die klootzak."En stel nou dat haar reactie de eerste is. Stel. Is dat dan het doel van wraak?
Ten tweede, ik heb het nooit over naaktfoto's of dagboekfragmenten gehad. Kijk het zou een stuk makkelijker zijn als iedereen gewoon dingen kon vergeten, pijnlijke situaties e.d. maar dat kan niet! Je moet ermee leren leven en dat doet pijn. Wat wel makkelijker is, is degene die jou het onterecht heeft aangedaan terugpakken. Lijkt mij niets meer dan logisch, boontje komt om zn loontje?
En nee, ik verwacht niet dat ik opeens een sms-je krijg waarin staat hoeveel het haar wel niet spijt. Wat ik wel verwacht is dat zij haar fouten gaat inzien! En zoals ik in een vorige post al vermeldde, nadat zij met diezelfde pijn is geconfronteerd zal ze het waarschijnlijk niet nog een keer doen, doe je tenminste ook nog eens iets voor de maatschappij! En ja, eigenlijk verwacht ik wel een soort van "sorry"
Def
quote:Beide resultaten zijn toch prima? Als zij ervan doordrongen raakt dat zij hem klote behandeld heeft is dat mooi.. als ze woedend wordt dan weet je ook dat je een heel gevoelige snaar hebt geraakt. Overigens vind ik het plaatsen van foto's en dagboekfragmenten een beetje TE. Maar ik zou het niet meer als terecht vinden als zij behoorlijk vernederd wordt.. al was het alleen maar om haar te laten voelen hoe lekker dat is.
Op dinsdag 05 maart 2002 16:22 schreef risk one het volgende:[..]
Ja. Probeer jij dom te doen?
[..]Mijn advies aan jou is om eens voor de grap op te letten hoe rationeel mensen nadenken als ze benadeeld worden.
Popquiz:
B. wordt hierop geattendeerd. Haar reactie is:1. Kalm een berouwvol. "Ach wat heb ik die arme jongen aangedaan, door op deze manier geconfronteerd te worden met zijn pijn kan ik me pas echt inleven. Ik ga hem direct SMS'en dat het me zo spijt."
2. "Godverdomme, ik vermoord die klootzak."En stel nou dat haar reactie de eerste is. Stel. Is dat dan het doel van wraak?
quote:BULLSHIT
Op dinsdag 05 maart 2002 16:23 schreef cos-micV het volgende:[..]
Je kunt een mens niet veranderen.....nooit.
beide moeten ze veranderen.
Chandler moet zich harder opstellen, hij laat echt gewoon met zich sollen. En die 'vriendin' die denkt dat ze altijd maar dr zin kan krijgen als ze een beetje gaat miepen..nou die gaat ook nog wel een keer dr fouten inzien als ze iemand tegen komt die niet over zich heen laat lopen ! Beide kunnen (en hopelijk zullen) ze veranderen, ik heb het vaak zien gebeuren hoor !
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |