abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3392664
Waarom wraak?

Nu ik bepaalde dingen heb meegemaakt en nu veel lees over wraak nemen heb ik voor mijzelf de volgende conclusie getrokken..

Wraak is DOM, waarom?.. je wordt er geestelijk niets beter van en je verlaagt je zelf tot het niveau van de persoon die jou gekwetst heeft, en als laatste punt het lost geen flikker op: het kan zelfs leiden tot veel meer problemen..

Punt.

Wat is jou opinie hierover?..

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_3392702
in principe heb je gelijk, maar wraak kan voor jezelf goed zijn omdat je dan laat weten dat er niet met jou gesolt moet worden. Hiermee zie ik wraak nemen als een soort van zelfvertrouwen.

Def

pi_3392726
WRAAK
werkt tegen je kost energie

een verstandig mens jaagt niet het genot na,maar poogt de smart te ontlopen

Pluk de dag voordat iemand anders het doet ;-)
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:00:48 #4
21608 Red-Ace
iNSANE fuckedup
pi_3392730
hehehe...je weet inmiddels wel al hoe ik er over denk!... ben blij om te horen dat je er zo over denkt en sluit me daarom graag bij je aan wat dit betreft! lat0r!
[b]each time i thought i was free... i discoverd a bigger cage![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Red-Ace[/i][/url][/b] <<< My Site.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:01:30 #5
16239 herpe025
sex is an issue
pi_3392740
Wraak kan opluchten dat zal iedereen hier met mij eens zijn. Maar neem de wraak dan alleen in gedachten. je schiet er inderdaad niets mee op om een persoon moedwillig te kwetsen. Zoals ook al iemand in jouw andere topic had gezegd chandler : Wraak is zonde van je tijd, je kan je energie beter gebruiken om het pijn te vergeten en vol goede moed naar de toekomst te kijken. (ik weet ff niet meer wie dat poste).
Wraak is een oeroude emotie die soms heel moeilijk te onderdukken is, maar wanneer het lukt zul je zien dat je er echt niet slechter van wordt.
Vergeven, Vergeten en verder gaan.

Daan

"Een man zonder principes is als een vrouw zonder borsten, leeg en nutteloos!"
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:02:22 #6
16239 herpe025
sex is an issue
pi_3392751
Oeps foutje
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:03:27 #7
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_3392765
ik denk ook niet dat wraak veel nut heeft, maar ik kan wel begrijpen dat het soms goed moet voelen om iets 'terug te doen' als iemand je pijn gedaan heeft.
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:04:03 #8
21608 Red-Ace
iNSANE fuckedup
pi_3392774
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 13:59 schreef IndoGuyver het volgende:
in principe heb je gelijk, maar wraak kan voor jezelf goed zijn omdat je dan laat weten dat er niet met jou gesolt moet worden. Hiermee zie ik wraak nemen als een soort van zelfvertrouwen.

Def

je kunt ook gewoon tegen iemand zeggen dat je niet mket je laat sollen! ik denk dat je dan meer indruk achter laat als dan wanneer je er gelijk maar op los slaat of kwetst!

this is my humble opinion

[b]each time i thought i was free... i discoverd a bigger cage![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Red-Ace[/i][/url][/b] <<< My Site.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:04:37 #9
16242 De_Relatieman
Met eikehouten kleurtje
pi_3392784
Ach wraak kan heel goed zijn om je gemoed te luchten. Geen fysiek geweld, het hoeven zelfs geen heel erg valse dingen te zijn.. maar een ontrouwe vriendin vernederend toespreken in het bijzijn van haar nieuwe vriendje kan heel goed werken. Of als je daar niet fantasievol genoeg voor bent, kan je altijd gewoon effe lekker een partijtje schelden, cadeautjes die ze gegeven heeft voor haar ogen verscheuren, haar vals uitlachen als je haar tegenkomt.. echt, is prima voor je eigenwaarde.
Met geld meer mans
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:04:46 #10
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_3392786
Chandler, ik ben het met je eens. Wraak help niks, je blijft je rot voelen en je lost er geen situatie mee op. Ik zelf krijg meer voldoening als ik me niet verlaag tot het niveau van mensen die me pijn doen en verder kom ik ook sneller over nare dingen heen als ik me er niet constant mee bezig blijf houden in de vorm van wraakgevoelens.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_3392797
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:04 schreef Red-Ace het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon tegen iemand zeggen dat je niet mket je laat sollen! ik denk dat je dan meer indruk achter laat als dan wanneer je er gelijk maar op los slaat of kwetst!

this is my humble opinion

ik had het ook niet erover om er gelijk op los te slaan
maar er zijn vele vormen van wraak.....

Def

ps. check de post van de relatieman voor een aantal vormen van wraak!

[Dit bericht is gewijzigd door IndoGuyver op 05-03-2002 14:06]

dinsdag 5 maart 2002 @ 14:05:38 #12
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_3392802
Hey Chandler, ik wou dat er eens een paar mensen uit mijn omgeving dat gingen inzien wat jij hier als topicstarter post. Maar helaas, het zal wel weer tegen dovemansoren gezegd worden....
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:09:25 #13
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_3392862
wraak is goed, wraak is rock & roll.
Je vriendin maakt het uit? Neem wraak. Werk al haar vriendinnen een voor een af. Jij voelt je goed omdat je haar hebt laten zien dat je niet met je laat sollen (en je hebt een paar keer goed gemast!)
Daarna wil ze je weer terug (zeker vanwege de verhalen van haar vriendinnen die bij haar allerlei zoete herinneringen losmaken) je geeft haar ook een forse masting en dumpt haar dan zelf.

wraak is OK!

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_3392877
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:04 schreef Ripley het volgende:
Chandler, ik ben het met je eens. Wraak help niks, je blijft je rot voelen en je lost er geen situatie mee op. Ik zelf krijg meer voldoening als ik me niet verlaag tot het niveau van mensen die me pijn doen en verder kom ik ook sneller over nare dingen heen als ik me er niet constant mee bezig blijf houden in de vorm van wraakgevoelens.
Tnx iedereen, leuke reacties!

Dat heb ik nu ook, ik laat het gewoon voor zover het is en praat er natuurlijk wel over maar ga geen dingen doen om de andere terug te pakken op wat voor manier dan ook... teminste lijkt me niet, want praten kan in mijn geval nooit iemand kwaad doen behalve als ie het zelf zo opvat

quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:05 schreef Fok! het volgende:
Hey Chandler, ik wou dat er eens een paar mensen uit mijn omgeving dat gingen inzien wat jij hier als topicstarter post. Maar helaas, het zal wel weer tegen dovemansoren gezegd worden....
Tja er zijn altijd dommen onder ons die er een sport inzien

[Dit bericht is gewijzigd door Chandler op 05-03-2002 14:12]

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_3392903
--

[Dit bericht is gewijzigd door Chandler op 05-03-2002 14:12]

Like trump...
pi_3392906
wraak op een manier waarop je degene hetzelfde laat voelen als wat jij voelt kan je af en toe rust geven. ik kan met sommige dingen gewoon weken rond lopen en er nog kwaad om zijn.
ik doe alles vanwege mijn geloof dus ben ik volgens de wet niet aansprakelijk.
pi_3392932
Chandler,

Zoals jij over je heen laat lopen is hemeltergend.
Over het algemeen zou ik zeggen, wraak heeft geen nut.
Helemaal mee eens... Pure tijdverspilling en het het leidt tot niks.

Maar om over je kant te laten gaan wat jouw is gebeurd..??
Je gebrek aan het zoeken van wraak komt voort, of uit een diep minderwaardigheidscomplex, of omdat je een slappeling bent. Of beide.

Een echte vent was niet op de grond gaan liggen om te voorkomen dattie het huis wordt uitgezet in een vreemd land en had al helemaal geen geld gegeven aan zijn vriendin zodat ze zich door een ander kan laten neuken, terwijl hij zelf geen duku meer heeft om naar huis terug te gaan.

Gozer, nu ik dit schrijf.. ik neem al mijn woorden terug.
Wraak is onzin, heeft geen nut en moet je vooral niet doen.
Je hebt de hele situatie aan je eigen slapheid te danken.
Als ik een vrouw was geweest had ik ook geen respect voor je gehad.

Ngoh wui kwaai la.. Everybody happy now!
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:15:04 #18
16239 herpe025
sex is an issue
pi_3392954
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:13 schreef Dieuw-lee het volgende:
EEN HELE HOOP ONZIN!!!!
Post dan niks, je bent de hele dag al irritant bezig
pi_3392992
quote:
Chandler,

Zoals jij over je heen laat lopen is hemeltergend.
Over het algemeen zou ik zeggen, wraak heeft geen nut.
Helemaal mee eens... Pure tijdverspilling en het het leidt tot niks.

Je gebrek aan het zoeken van wraak komt voort, of uit een diep minderwaardigheidscomplex, of omdat je een slappeling bent. Of beide.

Een echte vent was niet op de grond gaan liggen om te voorkomen dattie het huis wordt uitgezet in een vreemd land en had al helemaal geen geld gegeven aan zijn vriendin zodat ze zich door een ander kan laten neuken, terwijl hij zelf geen duku meer heeft om naar huis terug te gaan.

hahaha hoezo bot!!
hoewel het echt gemeen is geef ik je wel gelijk, nu weet ik het weer, jij was degene die geditched werd door zn vriendin in een vreemd land zodat zij....nou ja, you know. Kom op hey, ga mij nou niet vertellen dat je zit te koken van de woede om eens goed wraak te gaan nemen op dat kreng!

Def

pi_3393090
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:15 schreef herpe025 het volgende:

[..]

Post dan niks, je bent de hele dag al irritant bezig

Voordat je gaat blaten moet je eerst eens kijken wat die knul is overkomen.

Kijk ik ben te hard en veel te bot.
Maar wat ik duidelijk wil maken is dat Chandler slachtoffer is van een eigen gecreeerde situatie.

En dat wraak hem een partij zou opluchten, daar heeftie geen weet van!

Maar.. excuus voor het harde in mijn posts.. Ik zal proberen wat minder bot te zijn.

Maar ik zit hier niet te kloten, ik meen wat ik schrijf

pi_3393162
quote:
-blaat-
-nog meer blaat-
misschien vindt ie wraak niet nodig omdat ie in zn harses ontwikkeld genoeg is om te weten dat ie der niks mee opschiet

die ideeën van wraak van jou komen eerder voort uit een minderwaardigheidscomplex... proberen je eigenwaarde op te vijzelen door iemand anders de grond in te stampen, stoer hoor

wat al gezegd was, steek energie in jezelf, niet in anderen

Hee buurman, ik hier?
pi_3393185
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:28 schreef WouterFB het volgende:

[..]

misschien vindt ie wraak niet nodig omdat ie in zn harses ontwikkeld genoeg is om te weten dat ie der niks mee opschiet

die ideeën van wraak van jou komen eerder voort uit een minderwaardigheidscomplex... proberen je eigenwaarde op te vijzelen door iemand anders de grond in te stampen, stoer hoor

Mooie gezegende woorden jongen..
Wat had jij in Chandler's geval gedaan dan?

Ik ben echt heeeeel benieuwd, wan t waarschijnlijk weet je niet waar het over gaat, als je dat wel weet.. wat had jij dan gedaan?

dinsdag 5 maart 2002 @ 14:32:08 #23
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_3393206
quote:
Chandler,

Waarom moet iemand die zich kwetsbaar opstelt of die lief probeert te zijn voor anderen altijd afgeschilderd worden als zijnde slap? En waarom is het dan altijd opeens logisch dat anderen er misbruik van maken? Wat een bullshit.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_3393214
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:28 schreef WouterFB het volgende:

[..]

fout, wraak helpt je om het van je af te zetten. Bovendien is er ook nog zoiets als boontje om zn loontje. kijk je kunt even wraak nemen en het hoofdstuk voorgoed afsluiten, of je kunt creperen van de schuldgevoelens. En ja, sommige mensen kunnen beter met de pijn omgaan dan anderen, maar laat die ander maar eens voelen wat jij voelt/hebt gevoelt, doe je misschien ook nog eens iets nuttigs voor de medemens, dat ze het niet nog een keertje flikt!

Def

pi_3393227
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:32 schreef IndoGuyver het volgende:

[..]

fout, wraak helpt je om het van je af te zetten. Bovendien is er ook nog zoiets als boontje om zn loontje. kijk je kunt even wraak nemen en het hoofdstuk voorgoed afsluiten, of je kunt creperen van de schuldgevoelens. En ja, sommige mensen kunnen beter met de pijn omgaan dan anderen, maar laat die ander maar eens voelen wat jij voelt/hebt gevoelt, doe je misschien ook nog eens iets nuttigs voor de medemens, dat ze het niet nog een keertje flikt!

Def

HELEMAAL MEE EENS.. maar ik had het mischien wat anders kunnen zeggen daarnet..

[Dit bericht is gewijzigd door Dieuw-lee op 05-03-2002 14:38]

dinsdag 5 maart 2002 @ 14:36:09 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3393256
Wraak= voldoening= je gevoelens verwerken
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_3393266
Je kan ook een gulden midden weg zoeken. Ik vind dat je haar maar met rust moet laten en die vriend op zijn bek moet slaan. Maarja, dat zal wel komen omdat ik dat zelf graag zou doen......
pi_3393272
Soms heeft wraak zeker wel zin. Als je alles maar met je laat doen krijg je op een gegeven moment die reputatie. Wraak hoeft niet hetzelfde te zijn als dat de ander bij jou heeft gedaan. Zoek een goed punt, waarop je die ander kan pakken.
Lachen is gezond :D!
pi_3393289
quote:

[..]

fout, wraak helpt je om het van je af te zetten. Bovendien is er ook nog zoiets als boontje om zn loontje. kijk je kunt EVEN wraak nemen en het hoofdstuk voorgoed afsluiten, of je kunt creperen van de schuldgevoelens. En ja, sommige mensen kunnen beter met de pijn omgaan dan anderen, maar laat die ander maar eens voelen wat jij voelt/hebt gevoelt, doe je misschien ook nog eens iets nuttigs voor de medemens, dat ze het niet nog een keertje flikt!

Def

even wraak nemen welja je doet maar... maar is dat t zelfde als iemand helemaal slopen?

[Dit bericht is gewijzigd door WouterFB op 05-03-2002 14:39]

Hee buurman, ik hier?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:39:07 #30
16242 De_Relatieman
Met eikehouten kleurtje
pi_3393296
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:36 schreef SEMTEX het volgende:
Wraak= voldoening= je gevoelens verwerken
Precies. Anders blijf je altijd een zielig hoopje ellende. Wraak geeft je eigenwaarde gewoon een boost.
Met geld meer mans
pi_3393313
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:38 schreef WouterFB het volgende:

[..]

even wraak nemen welja je doet maar... maar is dat t zelfde als iemand helemaal slopen?

Tja... jij wil wraak zonder slachtoffers?
pi_3393321
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 13:57 schreef Chandler het volgende:
Wraak is DOM, waarom?.. je wordt er geestelijk niets beter van en je verlaagt je zelf tot het niveau van de persoon die jou gekwetst heeft, en als laatste punt het lost geen flikker op: het kan zelfs leiden tot veel meer problemen..

Punt.

Wat is jou opinie hierover?..

In een relatie ben ik het met je eens...daar heb jij 't volgens mij ook over, maar bloedwraak ben ik wel een voorstander van. La Vendetta. Als iemand een familielid van mij iets aandoet, dan ga ik zeker wel wraak nemen en reken maar dat ik me er dan geestelijk beter door zal voelen...en tja, dat je meer problemen krijgt daardoor is van later zorg en neem ik dan wel op de koop toe.
pi_3393346
Voor iedereen die niet weet waarover het gaat.. Kijk eens in topic BAD TRIP..

Daar wil de topic starter nml bevestiging op.

pi_3393368
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:40 schreef Dieuw-lee het volgende:

[..]

Tja... jij wil wraak zonder slachtoffers?

deris verschil tussen iemand een paar keer helemaal rotschelden of iemand geestelijk compleet kapotmaken
Hee buurman, ik hier?
pi_3393399
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:44 schreef WouterFB het volgende:

[..]

deris verschil tussen iemand een paar keer helemaal rotschelden of iemand geestelijk compleet kapotmaken

Ik heb het hier over GELIJKE munt terug betalen.
Wat had jij dan gedaan in Chandlers geval??

Ik ben heel benieuwd!

pi_3393480
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:47 schreef Dieuw-lee het volgende:

[..]

Ik heb het hier over GELIJKE munt terug betalen.
Wat had jij dan gedaan in Chandlers geval??

Ik ben heel benieuwd!

ja ik ben hier ook benieuwd naar, was je ook op de grond gaan liggen?

Def

dinsdag 5 maart 2002 @ 15:17:01 #37
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_3393734
Hoe meer aandacht je aan een vijand schenkt, hoe sterker je hem maakt.

Maar soms voelt het goed, om je wraak te hebben. Maar dat is van persoon tot persoon verschillend. Er zijn mensen waarbij ik de neiging heel erg heb. Maar er zijn ook mensen die mij het totaal niet waard zijn. Het ligt aan de situatie, het ligt aan hoe het is gekomen.
Wat die persoon gedaan heeft.
En mijn motto blijft zowel met positieve dingen en negatieve dingen: "pak je mij, ik pak je terug, maar ik doe het beter"
En ja, bij sommige mensen geeft mij dat voldoening, maar dan moeten ze mij echt pijn gedaan hebben.

zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_3393759
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 15:17 schreef dolfina-chica het volgende:

Hoe meer aandacht je aan een vijand schenkt, hoe sterker je hem maakt.

Maar soms voelt het goed, om je wraak te hebben. Maar dat is van persoon tot persoon verschillend. Er zijn mensen waarbij ik de neiging heel erg heb. Maar er zijn ook mensen die mij het totaal niet waard zijn. Het ligt aan de situatie, het ligt aan hoe het is gekomen.
Wat die persoon gedaan heeft.
En mijn motto blijft zowel met positieve dingen en negatieve dingen: "pak je mij, ik pak je terug, maar ik doe het beter"
En ja, bij sommige mensen geeft mij dat voldoening, maar ...

ehrm..
waarom zou je het je vijand sterker maken ?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 15:20:24 #39
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_3393775
Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_3393795
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 15:20 schreef Oxazepam het volgende:
Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Ah.. mijn vraag aan jou..
Wat had jij in Chandlers situatie dan gedaan??
pi_3393831
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 15:21 schreef Dieuw-lee het volgende:

[..]

Die vraag heb je nou al een aantal keer gesteld, maar nog steeds is er niemand geweest die erop heeft geantwoord.....kom op mensen, als je in de schoenen van Chandler stond wat had je dan gedaan?

Def

dinsdag 5 maart 2002 @ 15:28:02 #42
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_3393876
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 15:21 schreef Dieuw-lee het volgende:
Hallo Dieuw-lee ! Wraak nemen is zinloos. God straft namelijk onmiddellijk.

Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
  dinsdag 5 maart 2002 @ 15:33:46 #43
16242 De_Relatieman
Met eikehouten kleurtje
pi_3393946
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 15:28 schreef Oxazepam het volgende:

[..]

Hallo Dieuw-lee ! Wraak nemen is zinloos. God straft namelijk onmiddellijk.

Ach ik vind dat je God best wel een handje mag helpen, zo af en toe.
Met geld meer mans
  dinsdag 5 maart 2002 @ 15:51:32 #44
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_3394149
quote:

[..]

fout, wraak helpt je om het van je af te zetten.

Juist, en als het subject van jouw wrake zich ongelukkig voelt door jouw acties, kan hij/zij dat, God zij geprezen, ook weer van zich afzetten. Maar goed, dan voel jij je weer benadeeld. Oh jee, oh jee, wat nu? Geen zorgen, zet het van je af, neem wraak, oog-om-oog. Maar ach en wee, hoe is het mogelijk, de weegschaal is nog steeds niet uitgebalanceerd, het subject voelt zich wederom ongelukkig, een wederactie dan maar, je moet het immers van je afzetten.

Ad infinitum.

pi_3394184
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 15:51 schreef risk one het volgende:

[..]

Juist, en als het subject van jouw wrake zich ongelukkig voelt door jouw acties, kan hij/zij dat, God zij geprezen, ook weer van zich afzetten. Maar goed, dan voel jij je weer benadeeld. Oh jee, oh jee, wat nu? Geen zorgen, zet het van je af, neem wraak, oog-om-oog. Maar ach en wee, hoe is het mogelijk, de weegschaal is nog steeds niet uitgebalanceerd, het subject voelt zich wederom ongelukkig, een wederactie dan maar, je moet het immers van je afzetten.

Ad infinitum.

ik weet het niet hoor maar probeer je nou wijs te doen?
Door wraak te nemen (welke vorm dan ook) laat je de ander INZIEN wat diegene heeft fout gedaan. Dat de ander VOELT welk onterecht die persoon jou heeft aangedaan. Op die manier is het toch redelijk uitgebalanseerd of heb je nog meer wijze adviezen?

Def

pi_3394263
Chandler.......ik heb diep respect voor je.
De manier waarop jij er mee omgegaan bent......klasse!

Dat je geen wraak neemt.....dat bepaal je zelf.....spreekt alleen maar in je voordeel....en hiermee laat je zien dat je een goed mens bent...en dat maakt je nog geen watje!

Ik als vrouw zijnde......het zou mij meer kwetsen als ik geen reactie kreeg.....dan dat iemand wraak gaat nemen....
Dus alle bullshit reaktie's dat je wraak moet nemen.....slaan nergens op.....
Je bent in mijn ogen geen watje maar een volwassen man..met heel veel liefde om te geven....en je zult het zeker terug krijgen....
Remember.......wat je uitstraalt ontvang je terug!
Zo sprak zij wijs.....maar dat mag ook want ik ben 40 jaar.....en heb ook al het nodige meegemaakt.
Nogmaals petje af voor je.......en blijf wie je bent.

Ik wens je je veel geluk met je nieuwe meisje......ze boft met jou....

pi_3394394
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 16:02 schreef cos-micV het volgende:
Remember.......wat je uitstraalt ontvang je terug!
Zo sprak zij wijs.....maar dat mag ook want ik ben 40
Je bent erg vriendelijk dat is zeker.

Met die ene zin wijs je de kern van het probleem aan..
En de reden waarom dit soort dingen(meervoud) hem steeds overkomen. Hij heeft zelfs al erger meegemaakt!
Hij straalt het gewoon uit!

Volgens mij kan dat wel verandert worden.. en ik blijf hem dat ook op zijn hart drukken!

pi_3394426
Ik ben ook van mening dat het anders kan en al ZEKER als hij erger heeft meegemaakt. Daar komt nog iets bij Cos-MicV: het zou JOU misschien meer pijn doen als je niets meer kreeg te horen ipv wraak. Dit geeft aan dat jij wat om die persoon zou geven. Maar als jij om iemand geeft dan behandel je die persoon niet zoals die ex van Chandler hem heeft behandeld!

Def

dinsdag 5 maart 2002 @ 16:22:29 #49
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_3394476
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 15:55 schreef IndoGuyver het volgende:

[..]

ik weet het niet hoor maar probeer je nou wijs te doen?

Ja. Probeer jij dom te doen?
quote:
Door wraak te nemen (welke vorm dan ook) laat je de ander INZIEN wat diegene heeft fout gedaan. Dat de ander VOELT welk onterecht die persoon jou heeft aangedaan. Op die manier is het toch redelijk uitgebalanceerd of heb je nog meer wijze adviezen?

Def

Mijn advies aan jou is om eens voor de grap op te letten hoe rationeel mensen nadenken als ze benadeeld worden.

Popquiz:

A. zijn Vriendin B. Is vreemdgegaan en A. plaatst naaktfoto's en dagboekfragmenten van B. op internet.
B. wordt hierop geattendeerd. Haar reactie is:

1. Kalm een berouwvol. "Ach wat heb ik die arme jongen aangedaan, door op deze manier geconfronteerd te worden met zijn pijn kan ik me pas echt inleven. Ik ga hem direct SMS'en dat het me zo spijt."
2. "Godverdomme, ik vermoord die klootzak."

En stel nou dat haar reactie de eerste is. Stel. Is dat dan het doel van wraak?

pi_3394486
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 16:15 schreef Dieuw-lee het volgende:

[..]

Je bent erg vriendelijk dat is zeker.

Met die ene zin wijs je de kern van het probleem aan..
En de reden waarom dit soort dingen(meervoud) hem steeds overkomen. Hij heeft zelfs al erger meegemaakt!
Hij straalt het gewoon uit!

Volgens mij kan dat wel verandert worden.. en ik blijf hem dat ook op zijn hart drukken!

Je kunt een mens niet veranderen.....nooit.
Jij hoeft hem niets op het hart te drukken.....
Hij bepaalt dit zelf.....
Laat deze jongen in zijn waarde.....
Als we elkaar allemaal in onze waarde zouden laten.....dan zou de wereld er veel mooier uitzien om ons heen.
Tís moeilijk om na te streven..maar we kunnen het in ieder geval proberen.....

pi_3394588
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 16:22 schreef risk one het volgende:

[..]

[..]

Mijn advies aan jou is om eens voor de grap op te letten hoe rationeel mensen nadenken als ze benadeeld worden.

Popquiz:

A. zijn Vriendin B. Is vreemdgegaan en A. plaatst naaktfoto's en dagboekfragmenten van B. op internet.

1. Kalm een berouwvol. "Ach wat heb ik die arme jongen aangedaan, door op deze manier geconfronteerd te worden met zijn pijn kan ik me pas echt inleven. Ik ga hem direct SMS'en dat het me zo spijt."

Ten eerste, nee, ik probeer niet dom te doen, hoe jij het interpreteerd is jouw probleem.

Ten tweede, ik heb het nooit over naaktfoto's of dagboekfragmenten gehad. Kijk het zou een stuk makkelijker zijn als iedereen gewoon dingen kon vergeten, pijnlijke situaties e.d. maar dat kan niet! Je moet ermee leren leven en dat doet pijn. Wat wel makkelijker is, is degene die jou het onterecht heeft aangedaan terugpakken. Lijkt mij niets meer dan logisch, boontje komt om zn loontje?
En nee, ik verwacht niet dat ik opeens een sms-je krijg waarin staat hoeveel het haar wel niet spijt. Wat ik wel verwacht is dat zij haar fouten gaat inzien! En zoals ik in een vorige post al vermeldde, nadat zij met diezelfde pijn is geconfronteerd zal ze het waarschijnlijk niet nog een keer doen, doe je tenminste ook nog eens iets voor de maatschappij! En ja, eigenlijk verwacht ik wel een soort van "sorry"

Def

dinsdag 5 maart 2002 @ 16:36:03 #52
16242 De_Relatieman
Met eikehouten kleurtje
pi_3394624
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 16:22 schreef risk one het volgende:

[..]

[..]

Popquiz:

Beide resultaten zijn toch prima? Als zij ervan doordrongen raakt dat zij hem klote behandeld heeft is dat mooi.. als ze woedend wordt dan weet je ook dat je een heel gevoelige snaar hebt geraakt. Overigens vind ik het plaatsen van foto's en dagboekfragmenten een beetje TE. Maar ik zou het niet meer als terecht vinden als zij behoorlijk vernederd wordt.. al was het alleen maar om haar te laten voelen hoe lekker dat is.
Met geld meer mans
  dinsdag 5 maart 2002 @ 17:16:22 #53
20439 Tyler_Durden
Mischief. Mayhem. Soap.
pi_3394977
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 16:23 schreef cos-micV het volgende:

[..]

Je kunt een mens niet veranderen.....nooit.

BULLSHIT

beide moeten ze veranderen.
Chandler moet zich harder opstellen, hij laat echt gewoon met zich sollen. En die 'vriendin' die denkt dat ze altijd maar dr zin kan krijgen als ze een beetje gaat miepen..nou die gaat ook nog wel een keer dr fouten inzien als ze iemand tegen komt die niet over zich heen laat lopen ! Beide kunnen (en hopelijk zullen) ze veranderen, ik heb het vaak zien gebeuren hoor !

It's only after you've lost everything that you're free to do anything..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')