Ik heb eens een paar jaar geleden een bekeuring gekregen in Den Haag voor het door rood lopen.......en ik werd klemgereden door een politieauto met twee agenten.....de helden.......
OK, het mag niet, wettelijke gezien, maar kom op nou.......
en 3 jaar geleden kreeg ik een bekeuring omdat m'n brommer teveel vermogen had terwijl ze daar al jaren geen bekeuringen meer voor mogen geven volgens de europese wetgeving
Vorige maand eentje voor rechts inhalen:
Op grote afstand reed een vrouw met 100 km/u op de linkerbaan. Ik rijdt 120 km/u op de rechterrijstrook.
Zij bleef minutenlang op de linkerrijstrook, dus logisch dat ik haar op een gegeven moment rechts voorbij reed.
Even later ben ik door de politie aan de kant gezet voor een proces verbaal. Meneer vond rechts inhalen erger dan links blijven plakken.
Rare prioriteiten in Nederland.
staan ze die bon uit te schrijven, weten ze niet eens hoeveel de boete is, en ondertussen komen links en rechts andere mensen je voorbijgefietst waar ze niks van zeggen
ze hadden volgens mij ook maar 2 streepjes op hun mouw
quote:whaha wist ik dus ook niet, 2 keer van voren geflitst omdat ik altijd afrem ter hoogte van de paal zelf. Nooit geweten dat dat kon joh. bastards.
Op zondag 03 maart 2002 13:53 schreef brakkie het volgende:
MMmmm, eigenlijk niet zo heel belachelijk maar voor mij was het een behoorlijke verrassing. Ik werd afgelopen zaterdag van voren geflitst.Ik wist niet dat dat kon.... Was trouwens op de A27 ter hoogte van vianen richting Utrecht.
quote:lol
Op zondag 03 maart 2002 14:38 schreef Pjederdy het volgende:
Fl. 700,- boete --- ietsiepietsie te hard reed.
[Dit bericht is gewijzigd door Buurmannetje op 03-03-2002 16:24]
quote:Waarom zou in bv. een 30-kilometerzone (woonwijk dus) een auto niet harder dan 30 mogen, en een fietser wel? Als een spelende kleuter een fiets met 40 km/u op z'n donder krijgt wordt 'ie ook niet vrolijk hoor.
Op zondag 03 maart 2002 15:55 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Een buurman die een boete kreeg voor te hard fietsen![]()
![]()
Ja ... Totaal was de boete iets van 1500 gulden. Na een rechtzaak was dit gelukkig terug gebracht naar 0 gulden want ik reed 55 km'h maar je moet er 7 af halen bij de politie
geluk
quote:hm een kleuter met anabolen in zijn mik ?
Op zondag 03 maart 2002 16:18 schreef MacBeth het volgende:[..]
Als een spelende kleuter een fiets met 40 km/u op z'n donder krijgt wordt 'ie ook niet vrolijk hoor.
quote:Ik heb zo'n idee dat wordt bedoelt dat het kind aangereden wordt en niet zelf rijdt...
Op zondag 03 maart 2002 16:37 schreef p1mst3r het volgende:[..]
hm een kleuter met anabolen in zijn mik ?
No way dat zo'n ventje 40 rijd
Grmbl.
[Dit bericht is gewijzigd door RaisinGirl op 03-03-2002 16:54]
Wat ik dan altijd deed, was mijn vuilniszak in de blokcontainer van de (nu gesloopte) flat aan de overkant van de straat gooien. Op een goede dag ging echter plotseling de bel...tring... Ja hallo hier de milieupolitie, mag ik even met u praten.... Afijn die man dus naar binnen, zegt ie.... "Naar aanleiding van de analisatie van het afval in de blokcontainers is gebleken dat er zich vuil van u in de onjuiste container bevind... U krijgt hiervoor een proces verbaal..."
Ik was natuurlijk perplex... maar goed die man weer weg en inderdaad een paar weken later een brief van de officier van justitie met een bon van F180,- wegens het illigaal lozen van huisafval. met daarin het dreigement dat indien ik niet binnen twee weken zou betalen, ik moest voorkomen bij het arrondisementsgerecht...
Maargoed, overtuigd van mijn gelijk betaalde ik niet en inderdaad lag twee maanden later een dagvaarding in de bus, werkelijk belachelijk.. ik nog wat onderzoek doen en besloot het te gooien op slechte informatievoorziening van de gemeente.. Ik naar de rechtbank in Almelo (waar diezelfde rechter zat als die van de vuurwerkramp) waar een officier va Justtitie was en uiteraard griffiers... Hij de zaak voorleggen en ik ook mijn verhaal doen... Het grappige was dat de officier van Justitie mij al meteen gelijk gaf en mij de boetes kwijtschold... wat tot enige hilariteit leidde bij de rechter die dat uiteraard overnam en mij bovendien complimenteerde met mijn milieu bewustheid!....
Zo stond ik na 15 minuten weer buiten en hoefde ik uiteraard niet te betalen.....
quote:Als je een boete van Fl. 700,- krijgt heb je niet ietsiepietsie te hard gereden hoor!
Op zondag 03 maart 2002 14:38 schreef Pjederdy het volgende:
Fl. 700,- boete door zo'n automatische matennaaier op een paal omdat ik midden in de nacht een ietsiepietsie te hard reed.
quote:Ik mag ook niet door rood rijden met de auto; terechte bekeuring voor jou dus....
Op zondag 03 maart 2002 13:41 schreef David Letterman het volgende:
Wat is de meest belachelijke bekeuring die je ooit hebt gekregen en waar je echt van dacht......hebben ze niks anders te doen......????Ik heb eens een paar jaar geleden een bekeuring gekregen in Den Haag voor het door rood lopen.......en ik werd klemgereden door een politieauto met twee agenten.....de helden.......
OK, het mag niet, wettelijke gezien, maar kom op nou.......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |