Dead Kennedies
UK Subs
MDC
DRI
Ik ken een aantal personen die daar bijzonder blij mee zijn (en ze spelen zelf al jaren punk in diezelfde stijl onder de naam Breznev).
Wie weet zijn er nog meer echte liefhebbers van het betere levenslied
bestel het boek American Hardcore.
krijg je mischien ook nog een idee waar het allemaal zo'n beetje omging vroeger.
R.
quote:Maar wel MET East Bay Ray / Klaus Flouride / DH Pelligro / Brandon Cruz (Dr. Know)
Op zaterdag 02 maart 2002 12:20 schreef pazuzu het volgende:
Let wel: Dead Kennedys ZONDER Jello Biafra.
(30 juni in de Melkweg)
quote:Dat is dus geen dead kennedys.
Op zaterdag 02 maart 2002 12:20 schreef pazuzu het volgende:
Let wel: Dead Kennedys ZONDER Jello Biafra.
Hmpf... beetje blij lopen maken met een dooie kip
quote:DK zonder Jello is als Crazy Horse zonder Neil Young.
Op zaterdag 02 maart 2002 18:47 schreef ranja het volgende:[..]
Dat is dus geen dead kennedys.
Kent iemand de Amsterdamse punkband Pane? Ik zag ze laatst in een of ander Nederlandse-muziekblad uitgeroepen worden tot de 'top van het westen' of iets dergelijks (en Lawn was de top van het noorden )
dus ze bestaan nog (was een hele verrassing voor me)
Iets meer ontopic: ik persoonlijk ga liever naar een concert van een van JB's nieuwe projecten dan naar de Dead Kennedies zonder hem
quote:Fuck die Biafra! Ben jij nou punk. We doen toch niet aan sterren verering of zo
Op zaterdag 02 maart 2002 18:47 schreef ranja het volgende:[..]
Dat is dus geen dead kennedys.
Hmpf... beetje blij lopen maken met een dooie kip
quote:Tsssk....als je punk bent ga je in ieder geval niet naar de Dead kennedys. Verdiep je eerst eens een beetje in de huidige situatie rond de band. No way dat ik mijn geld ga uitgeven aan dat stelletje klootzakken.
Op zondag 03 maart 2002 01:26 schreef Doc het volgende:[..]
Fuck die Biafra! Ben jij nou punk. We doen toch niet aan sterren verering of zo
Jello Biafra wilde niet dat Holiday in Combadia zou worden gebruiken voor een commercial. Toen is hij aangeklaagd door de andere Dead Kennedys. Toen heeft een rechtbank geoordeeld dat hij niet genoeg reclame (!?) heeft gemaakt voor de band en dus moest hij even flink wat geld ophoesten. Vervolgens heeft de rest van de band de rechten op de Dead Kennedys muziek gekregen. Ze hebben Jello Biafra van de writing credits afgehaald, zodat hij nu geen geld meer ontvangt voor de cd's. Officieel heeft hij nu geen enkel nummer meer geschreven voor die cd's.
Om het nog erger te maken zijn ze nu weer gaan touren zonder Jello Biafra. Nog even wat extra centjes verdienen.
Een punkband die zo ongelooflijk z'n idealen overboord zet en kiest voor het grote geld verdient het niet dat mensen naar hun concerten gaan. Als je Dead Kennedys wilt zien: cool! Maar dit heeft niets meer met Dead Kennedys te maken. Als je genaaid wilt worden ben je op de wallen goedkoper uit.
quote:
Op zondag 03 maart 2002 02:00 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Tsssk....als je punk bent ga je in ieder geval niet naar de Dead kennedys. Verdiep je eerst eens een beetje in de huidige situatie rond de band. No way dat ik mijn geld ga uitgeven aan dat stelletje klootzakken.
Jello Biafra wilde niet dat Holiday in Combadia zou worden gebruiken voor een commercial. Toen is hij aangeklaagd door de andere Dead Kennedys. Toen heeft een rechtbank geoordeeld dat hij niet genoeg reclame (!?) heeft gemaakt voor de band en dus moest hij even flink wat geld ophoesten. Vervolgens heeft de rest van de band de rechten op de Dead Kennedys muziek gekregen. Ze hebben Jello Biafra van de writing credits afgehaald, zodat hij nu geen geld meer ontvangt voor de cd's. Officieel heeft hij nu geen enkel nummer meer geschreven voor die cd's.
Om het nog erger te maken zijn ze nu weer gaan touren zonder Jello Biafra. Nog even wat extra centjes verdienen.
Een punkband die zo ongelooflijk z'n idealen overboord zet en kiest voor het grote geld verdient het niet dat mensen naar hun concerten gaan. Als je Dead Kennedys wilt zien: cool! Maar dit heeft niets meer met Dead Kennedys te maken. Als je genaaid wilt worden ben je op de wallen goedkoper uit.
quote:kan me niet voorstellen dat die lui van brezhnev blij zijn met dead kennedies zonder jello biafra. boycotten die hap gewoon!
Op zaterdag 02 maart 2002 11:28 schreef Doc het volgende:
Deze zomer komen een hele serie oude punk/hardcoreband in NL:Dead Kennedies
UK Subs
MDC
DRIIk ken een aantal personen die daar bijzonder blij mee zijn (en ze spelen zelf al jaren punk in diezelfde stijl onder de naam Breznev).
Wie weet zijn er nog meer echte liefhebbers van het betere levenslied
uk subs hebbik in de zomer gezien, ik was zo onder de indruk dat ik alleen nog maar weet dat ik ze heb gezien.
MDC zou ik wel live willen zien.....waar treden ze op? ze treden toch niet met DK op in de Melkweg?
quote:Biafra = Punk. Punk = Biafra.
Op zondag 03 maart 2002 01:26 schreef Doc het volgende:[..]
Fuck die Biafra! Ben jij nou punk. We doen toch niet aan sterren verering of zo
In tegenstelling tot Johnny Rotten verandert alles waar Jello Biafra z'n vingers aanzitten in punk. Ministry (als Lard) en NoMeansNo (ook zonder JB al een aardig eindje op weg trouwens) natuurlijk maar zelfs een country banjoist () als Mojo Nixon.
Ikke punk? Nou nee zo zou ik het niet willen zeggen.
Dat verhaal over de royalties kende ik nog niet trouwens maar is wel erg triest
quote:Deaf kennedys zonder JELLO zijn idd niet echt de dead kennedys...
Op zaterdag 02 maart 2002 11:28 schreef Doc het volgende:
Ik ken een aantal personen die daar bijzonder blij mee zijn (en ze spelen zelf al jaren punk in diezelfde stijl onder de naam Breznev)
oehw BREHZNEV is trouwens wel een megakoewll bandje *heeft optreden gezien op t witte plein *
quote:Ja tuurlijk heeft elk verhaal twee kanten.
Op vrijdag 15 maart 2002 16:34 schreef TrashNSk8 het volgende:
DK zonder Jello is idd geen DK. Maarrrrrrrr... wie zegt dat Jello een lieverdje is? Klopt het dat hij ALLE rechten van de nummers had en de rest van de band niets? Nee, ook niet, is ook niet echt punk. Wie de waarheid spreekt is dus ook nog maar de vraag. Die zal wel weer eens ergens in het midden liggen.
De rechten lagen in ieder geval niet zozeer bij Jello, maar bij de platenmaatschappij (alternative Tentacles). En ja, die is wel weer van Jello. De rechten moeten altijd ergens worden ondergebracht en via een bepaald systeem worden dan royalties uitbetaald. Dat gebeurde allemaal, daar is ook nooit discussie over geweest.
Het probleem begon toen de andere DK vonden dat er niet genoeg reclame gemaakt werd voor de albums en dat hierdoor de albumverkopen minder zouden zijn. Sjah. En toen begon dat gezeur over die reclamespot.
Jello zal vast ook wel het één en ander te verwijten zijn, maar als ik kijk naar de plannen van de andere Dead Kennedys dan verloochenen zij hoe dan ook alles waar hun muziek voor staat.
Hier Dead kennedys ben ik er al eens nader op ingegaan.
quote:Ik zocht naar een fantopic van de Dead Kennedy's en reageerde primair toen ik het verhaaltje van Weepee las dat de huilieverhalen van Jello Biafra ondersteunde in plaats van belichtte. Ik neem aan dat het topic vanzelf weer zakt als wij hierover niet verder in discussie verzanden
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:17 schreef Vork het volgende:
En daar moest helemaal dit topic van anderhalf jaar terug voor worden omhoog geschopt?
quote:Dat heb je goed aangenomen
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:23 schreef sjun het volgende:
Ik zocht naar een fantopic van de Dead Kennedy's en reageerde primair toen ik het verhaaltje van Weepee las dat de huilieverhalen van Jello Biafra ondersteunde in plaats van belichtte. Ik neem aan dat het topic vanzelf weer zakt als wij hierover niet verder in discussie verzanden
wat een slap gelul zeg...zeg me liever wanneer en waar D.R.I. weer optreedt dan ga ik lekker een feesje bouwen met mijn untruee punk vriendjes en kunnen jullie hier lekker oeverloos blijven huilen over wat punk is.
[Dit bericht is gewijzigd door Aschkael op 16-08-2003 11:02]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |