Waar ik echt helemaal van wordt is dat hij dat in het turks/marokkaans doet en ook nog eens praat over 'die nederlanders'.
A. Je bent in Nederland, pas je aan en praat nederlands.
B. Je woont in Nederland dus ben je nederlander. Door het over die nederlanders te hebben geef je aan niet bij deze maatschappij te willen horen.
Het trieste vind ik dat het ook nog in het echt gebeurt ook... Aanpassen is toch niet teveel gevraagd? Cultuur behouden is prima, maar pas je aan aan de nederlandse cultuur. Als ik in een ander land ga wonen dan leer ik de taal en manieren ook.
Hij praat blijkbaar met een landgenoot. Als ik bijvoorbeeld, als Nederlander in Duitsland zou wonen dan zou ik ook Nederlands praten tegen een mede Nederlander
B. Je woont in Nederland dus ben je nederlander. Door het over die nederlanders te hebben geef je aan niet bij deze maatschappij te willen horen.
Beetje slap argument, waar baseer je dat op? Ook al heb ik jaren in Spanje gewoond, dan zijn er nog steeds dingen die ik niet snap van de Spanjaarden.
--
Je bent je nog vergeten af te vragen hoe die jongen aan het bonnetje voor de stomerij komt.
[Dit bericht is gewijzigd door Redman op 26-02-2002 16:25]
Overigens woon ik zelf ook gedeeltelijk in het buitenland. Als ik daar met nederlandstalige vrienden bel spreek ik toch echt Nederlands! En daarnaast: verbaas jij je nooit over 'die' Amerikanen, Duitser, Belgen, Turken etc?
Ik wel hoor, ook in de landen waar ik half woon.
quote:Wie zegt nou niet dat het een toerist is ??
[Dit bericht is gewijzigd door Diepvriez op 26-02-2002 16:25]
quote:Grapjas. Het gaat mij erom dat het gewoon gevonden gaat worden dat mensen zich niet aanpassen.
Op dinsdag 26 februari 2002 16:14 schreef Redman het volgende:[..]
Je bent je nog vergeten af te vragen hoe die jongen aan het bonnetje voor de stomerij komt.
quote:Right!
Op dinsdag 26 februari 2002 16:26 schreef freud het volgende:[..]
Grapjas. Het gaat mij erom dat het gewoon gevonden gaat worden dat mensen zich niet aanpassen.
quote:Hoe kan jij zien in een reclame van ongeveer 30 seconden dat die persoon zich niet heeft aangepast aan onze samenleving?
Grapjas. Het gaat mij erom dat het gewoon gevonden gaat worden dat mensen zich niet aanpassen.
Ik zal em even uitleggen voor je, er zijn namelijk meerdere varianten.. Het gaat erom dat wij Nederlanders gek zijn op drop.. Zo praten buitenlandse portiers bij een hotel over een vrouw die haar kind bij een zwerver achterlaat om drop te gaan halen.. Om aan te tonen hoe gek wij zijn op drop en in het bijzonder Venco drop..
DUS.. Ziet een jongen die van oorsprong Turks is dat een meisje dat dropje uit een vieze broek trekt en dat meldt hij in zijn moedertaal aan een kennis/vriend(in)..
Nu, vertel mij nog es dat iedereen binnen de landsgrenzen perse altijd en overal en tegen iedereen Nederlands moet praten, da's namelijk de grootste onzin.. En met 'die Nederlanders' moet je maar even terugdenken aan hierboven, waar ik het idee achter de reclame uitleg..
Sommige mensen zijn hun nick niet waardig..
quote:Wel mee eens..je moet de reclame puur zien als een aantoning dat we als hollanders verslaafd zijn aan drop ( in dit geval venco) niet meer en niet minder..:)
Op dinsdag 26 februari 2002 16:35 schreef TripleM het volgende:
Wat een slap gezeik.. Je snapt het idee achter de reclame niet eens, laat jouw geweldig intelligente ideeen over aanpassen dan ook achterwege a.u.b...Ik zal em even uitleggen voor je, er zijn namelijk meerdere varianten.. Het gaat erom dat wij Nederlanders gek zijn op drop.. Zo praten buitenlandse portiers bij een hotel over een vrouw die haar kind bij een zwerver achterlaat om drop te gaan halen.. Om aan te tonen hoe gek wij zijn op drop en in het bijzonder Venco drop..
DUS.. Ziet een jongen die van oorsprong Turks is dat een meisje dat dropje uit een vieze broek trekt en dat meldt hij in zijn moedertaal aan een kennis/vriend(in)..
Nu, vertel mij nog es dat iedereen binnen de landsgrenzen perse altijd en overal en tegen iedereen Nederlands moet praten, da's namelijk de grootste onzin.. En met 'die Nederlanders' moet je maar even terugdenken aan hierboven, waar ik het idee achter de reclame uitleg..
Sommige mensen zijn hun nick niet waardig..
Een tijdje geleden was er op TV west nog een jongen van Marokaanse afkomst die in Nederland geboren was en hij hij sprak over 'die Nederlanders' alsof hij er zelf geen deel van uitmaakte, en zijn 'landgenoten' daarmee bedoelde hij de andere Marokanen.
En ja, ik vind hieruit duidelijk blijken dat zij zich geen Nederlanders voelen of willen voelen. En het voorbeeld van een Nederlander die een tijdje in Duitsland of Spanje heeft gewoond vind ik niet opgaan want dat is tijdelijk. Die Marokaan is hier voor vast, niet voor tijdelijk.
Ik vind het prima verder dat ze hier zijn hoor!! Ze blijven verder Marokkaans of Turks, maar dan geen subcultuur gaan vormen.
Wij doen ons best ons aan hun aan te passen.. zij hun best te intergreren.
Wel eens een negroide man van Amerikaanse komaf, Botswaans op kantoor horen ouwehoeren .. NOPE!! Die praten daar gewoon Amerikaans.
Alleen in die ghetto's daar praten ze hun eigen taal.. dus geen intergratie!!
LEKKER DIE VENCO DROPPIES EIGENLIJK
quote:Stem op pim?
quote:pim sucks
Op dinsdag 26 februari 2002 17:26 schreef Dagootje het volgende:[..]
Stem op pim?
quote:Waarom moet hij zich aanpassen dan ?
quote:Ik snap reclames altijd verkeerd, maar ik had dus een toerist of zo in mijn hoofd die zijn was laat doen. En ik dacht dat hij in het Frans praatte
Op dinsdag 26 februari 2002 16:09 schreef freud het volgende:
B. Je woont in Nederland dus ben je nederlander.
Het is een leuke reclame!
Hollanders die gek zijn op drop, en een buitenlander die daar helemaal verbaast over is, geeft het door.
Niks mis mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |