Van de Aardschoksite het volgende bericht geplukt:
EXODUS ZANGER NA HERSENBLOEDING OVERLEDEN:
Exodus guitarist Gary Holt has issued the following statement following the untimely passing of vocalist Paul Baloff yesterday:
In My Words..... by Gary Holt
Words cannot describe the pain I am feeling, was feeling, at the sudden and oh so premature loss of Paul. As I sit here at the waters end of San Francisco Bay, I feel as if someone or something has torn my heart out of my body and smashed it on the rocks. Paul was my brother, my spirit, my soul... and he is gone. I wonder how I will ever recover, ever learn what it is to feel alive without him, and for this question, I have no answers. Paul loved Exodus, WAS Exodus, and we loved him for it and in spite of it. His flame burned bright, so bright in fact that in hindsight it was all but impossible to have burned forever. Still, it burns in us and we must never let that flame burn out, lest Paul's legacy and his contribution be forgotten.
During my impending divorce, my pain has been constant, but so has Paul, in my support from him. When my depression would occasionally reach its apex, Paul was always there. No words necessary, just Paul taking action. A broken stereo receiver and an invite to launch it down the stairs, a double bladed axe and something to cleave in half. Therapy though vandalism I called it! He knew how to bring me back. Yet, I have no way to do the same for him. I love Paul, always have and always will. There was, (is) a bond that even his untimely death cannot break, but right now my spirit is. The flame in me has died, my spirit torn asunder. I will fight through this. Paul was the ultimate fighter, he fought till the end, and to fight with anything less than his tenacity would be to do his memory an incredible injustice. I miss him I love him, and will keep his memory alive. I only ask that all of you
to do the same.
To each and every one of you, from the bottom of my heart I say THANK YOU, Exodus thanks you, and Paul thanks you.
Sincerely,
Gary Holt
quote:K'heb thuis nog Good friendly violent fun liggen, zong hij daar ook op??
Op maandag 04 februari 2002 12:28 schreef Danzig het volgende:
Paul Baloff van Exodus is helaas overleden, hij was de zanger op het Exodus-album 'Bonded By Blood'*knip*
quote:Nee, dat was met Steve Souza
Op maandag 04 februari 2002 12:36 schreef vosss het volgende:[..]
K'heb thuis nog Good friendly violent fun liggen, zong hij daar ook op??
quote:ow, Ken er verder niks van van Exodus, maar tis wel jammer
Op maandag 04 februari 2002 12:41 schreef Danzig het volgende:[..]
Nee, dat was met Steve Souza
Ik ga thuis maar eens keihard Piranha en Leson in Violence draaien.
quote:Zet Bonded by Blood ook weer eens op.
Op maandag 04 februari 2002 12:57 schreef Ulx het volgende:
Jammer, eerst Chuck, nu hij.Ik ga thuis maar eens keihard Piranha en Leson in Violence draaien.
Heb afgelopen twee dagen nog zo vaak naar Bonded by Blood geluisterd. Niet Paul....
quote:Strike of the beast?
Op maandag 04 februari 2002 17:12 schreef BenKetting het volgende:[..]
Zet Bonded by Blood ook weer eens op.
Die twee nummers die je noemt waren vroeger wel eens op sky channel te zien bij dat programma met Amanda Reddington. Hoe heette dat ook weer? Ze lieten ook wel een venom zien, met Bloodlust, ook geweldig.
Die lieten ze nl wel altijd zien bij 'Hard und Heavy 'en 'Mosh'op RTL+.
Toevallig had ik het er vandaag nog over met een collega: welke band is het waard om een hele nacht voor een ticketbureau te gaan liggen? Ik kon maar op een band komen: Exodus in de originele bezetting.
Exodus was (en is) mijn band van mijn jeugd, met als hoogtepunt Dynamo Open Air 1988. Helaas was Paul toen al vervangen door Steve "Zetro" Sousa, maar het was Exodus wat daar stond te spelen. Ik ben nog nooit zo ontzettend uit mijn dak gegaan als die dag en vrienden die de video van dat optreden wel eens hadden gezien, hadden me nog nooit zo agressief gezien. En dat was het: Exodus was agressie! Veel meer nog dan de band waarmee ze de fundering voor thrash en speedmetal legden, Metallica. Ik heb het altijd enorm jammer gevonden dat deze jongens de doorbraak niet maakten en dat men bij De Grote Vier aan Metallica, Slayer, Megadeth en Anthrax dacht. Exodus hoort hier tussen. Ik was dan ook erg blij dat Robb Flynn van Machine Head verklaarde dat Exodus zijn jeugdhelden waren, zoals ze ook voor mij waren.
En nu is Paul dood
Met nog meer spijt denk ik nu aan het liefdadigheidsfestival vorig jaar waar al die oude bands weer speelden. Waarom ben ik niet naar San Francisco gegaan? Een tweede kans is voorgoed verleden tijd.
Er staan me nu nog maar een paar dingen te doen:
Een condoleanceregister zoeken en het tekenen. Ik moet vrienden en familie laten weten wat Paul en Exodus voor mij betekenden en nog steeds betekenen.
Proberen de video-opnames van Dynamo 1988 te achterhalen. Nooit serieus werk van gemaakt, maar ze moeten er zijn.
De videoband, die ik altijd gebruikte om coole clips van Monsters of Rock, the Power Hour en Headbangers Ball op te nemen, afspelen. Ik koester het moment van Monsters of Rock waarop presentator Mick Wall een brief voorleest uit Nederland ("You never show any Exodus!"), gevolgd door "Strike of the Beast".
Keihard "Bonded by blood" en diverse livetapes draaien. Gelukkig kreeg ik vorige week van een goede vriend nog wat oude opnames: de demo uit 1982 ("Whipping Queen", "Death and Domination" en "Warlords"), de demo uit 1984 ("EXodus", Bonded by blood" en "And then there were none") en een rehearsal uit 1983 ("Bonded by blood", "Deathrow", "Hells Breath", "Die by his hand" en No love").
Na het verlies van Chuck is dit voor mij het tweede grote jeugdidool dat ik kwijtraak. Who's next?
Paul: ik zal je nooit vergeten!
quote:
Op maandag 04 februari 2002 21:25 schreef Mark het volgende:
KUTKUTKUTKUT, NEENEENEENEENEENEE!!!!!!!!!Toevallig had ik het er vandaag nog over met een collega: welke band is het waard om een hele nacht voor een ticketbureau te gaan liggen? Ik kon maar op een band komen: Exodus in de originele bezetting.
Exodus was (en is) mijn band van mijn jeugd, met als hoogtepunt Dynamo Open Air 1988. Helaas was Paul toen al vervangen door Steve "Zetro" Sousa, maar het was Exodus wat daar stond te spelen. Ik ben nog nooit zo ontzettend uit mijn dak gegaan als die dag en vrienden die de video van dat optreden wel eens hadden gezien, hadden me nog nooit zo agressief gezien. En dat was het: Exodus was agressie! Veel meer nog dan de band waarmee ze de fundering voor thrash en speedmetal legden, Metallica. Ik heb het altijd enorm jammer gevonden dat deze jongens de doorbraak niet maakten en dat men bij De Grote Vier aan Metallica, Slayer, Megadeth en Anthrax dacht. Exodus hoort hier tussen. Ik was dan ook erg blij dat Robb Flynn van Machine Head verklaarde dat Exodus zijn jeugdhelden waren, zoals ze ook voor mij waren.
En nu is Paul dood
Met nog meer spijt denk ik nu aan het liefdadigheidsfestival vorig jaar waar al die oude bands weer speelden. Waarom ben ik niet naar San Francisco gegaan? Een tweede kans is voorgoed verleden tijd.
Er staan me nu nog maar een paar dingen te doen:
Een condoleanceregister zoeken en het tekenen. Ik moet vrienden en familie laten weten wat Paul en Exodus voor mij betekenden en nog steeds betekenen.
Proberen de video-opnames van Dynamo 1988 te achterhalen. Nooit serieus werk van gemaakt, maar ze moeten er zijn.
De videoband, die ik altijd gebruikte om coole clips van Monsters of Rock, the Power Hour en Headbangers Ball op te nemen, afspelen. Ik koester het moment van Monsters of Rock waarop presentator Mick Wall een brief voorleest uit Nederland ("You never show any Exodus!"), gevolgd door "Strike of the Beast".
Keihard "Bonded by blood" en diverse livetapes draaien. Gelukkig kreeg ik vorige week van een goede vriend nog wat oude opnames: de demo uit 1982 ("Whipping Queen", "Death and Domination" en "Warlords"), de demo uit 1984 ("EXodus", Bonded by blood" en "And then there were none") en een rehearsal uit 1983 ("Bonded by blood", "Deathrow", "Hells Breath", "Die by his hand" en No love").Na het verlies van Chuck is dit voor mij het tweede grote jeugdidool dat ik kwijtraak. Who's next?
Paul: ik zal je nooit vergeten!
quote:Nope....helaas nog niet gevonden
Op woensdag 06 februari 2002 23:31 schreef Mark het volgende:
Heeft iemand al een online condoleanceregister gezien?
Rest in peace Paul
Bonded By Blood staat in m'n geheugen gegrift....laat dat een troost zijn.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |