abonnement Unibet Coolblue
pi_190661603
quote:
6s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

Gewoon Ralph Hamers in het gevang gooien en kaalplukken ^O^
Hoe kwalijk het ook is, ik zie toch liever 775mio in de staatskas.
pi_190661741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:16 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Hoe kwalijk het ook is, ik zie toch liever 775mio in de staatskas.
En / en kan natuurlijk ook.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:16:03 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196635368
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:25 schreef Kassamiep het volgende:
En / en kan natuurlijk ook.
:Y *O*

Oud-ING-topman Ralph Hamers wordt strafrechtelijk vervolgd voor de witwasaffaire. Dat maakt het Gerechtshof in Den Haag vanochtend bekend.

Het hof oordeelde dat de top van ING op de hoogte was van het falende beleid rond witwassen en dat onvoldoende werd gedaan om het toezicht te verbeteren. Hamers heeft daardoor bewust de kans aanvaard dat er ‘verboden gedragingen’ zouden komen. Het hof merkt echter nadrukkelijk op dat niet wettig en overtuigend is bewezen dat hij strafbare feiten heeft gepleegd, maar er zijn ‘voldoende aanknopingspunten zijn voor een succesvolle vervolging’. Het uiteindelijke oordeel is voorbehouden aan de strafrechter.

Er zijn een aantal redenen om tot vervolging over te gaan, stelt het Gerechtsof: de feiten zijn ernstig, met de bestuurder zelf is geen schikking getroffen en evenmin heeft hij publiekelijk verantwoordelijkheid genomen voor zijn handelen. Het hof acht het van belang dat in een openbaar strafproces de norm wordt bevestigd dat ook bestuurders van een bank niet vrijuit gaan als zij feitelijke leiding hebben gegeven aan ernstige verboden gedragingen. De burger moet kunnen zien dat ook dergelijk handelen door de overheid niet wordt geaccepteerd.

Boete wegens nalatigheid
ING kreeg in september 2018 een boete van 775 miljoen euro wegens nalatigheid bij het bestrijden van witwassen, waarbij het Openbaar Ministerie aangaf geen grond te zien voor vervolging van individuele ING-medewerkers. Verschillende partijen, waaronder financieel activist Pieter Lakeman met zijn Stichting Onderzoek Bedrijfs Informatie (SOBI), wilden dat Hamers voor de kwestie alsnog strafrechtelijk wordt vervolgd.

Hamers is inmiddels topman van het Zwitserse UBS.

https://www.ad.nl/binnenl(...)wasaffaire~af38a969/

Deze man was toch champions Leaque niveau en moest toch buitengewoon beloond worden aldus Jeroen van der Veer de president commissaris :')

Ik vraag me af hoe lang hij nog bij UBS zit :P
Ondertussen zit Gerrit Zalm nu helemaal peentjes te zweten *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')