abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 januari 2024 @ 19:51:43 #276
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211986858
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 09:08 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Met oud en nieuw moet je die pauper wijk in Rotterdam niet opzoeken, dan weet je dat dit kan gebeuren met het tuig dat er woont. Hoewel er hier en daar gentrificatie is op Zuid, is het nog altijd een verzamelplek van de onderlaag van Nederland. :Y

Als het echt moet doe je gewoon je oordoppen in op straat. Dat geeft rust. Ik doe ze bij lichte twijfel altijd in. Ben ik gewoon zeker dat er niks qua geluid te hard kan zijn. :Y
Eens, Gister stapte nog een groepje gasten de metro in bij Slinge, allemaal rondom de 16 / 17, een droeg een bivakmuts, en niemand in de metro leek het iets te interesseren. :')

Dit soort zaken zouden in de kleinere gemeentes toch niet zo snel geaccepteerd of genormaliseerd worden.

Er is zeker op bepaalde plekken verbetering te zien, maar ik woon in een blok met 100% sociale huur, allemaal van rondom de 480 per maand... Dit begint een verzamelplek te worden van enkel kansarme mensen met geestelijke problemen. (daar ben ik ook een van, toegegeven. ) :D

De tinnitus is gelukkig weer naar het normale niveau, dus ik heb geen verergering gekregen, volgend jaar met oordoppen lopen op de 31'e , goede tip dankjewel!

[ Bericht 4% gewijzigd door BMW1993 op 10-01-2024 19:57:22 ]
pi_212101501
12 februari ga ik naar het audiologisch centrum toe (eindelijk, na 6 maanden en zelf bellen om te vragen hoe het er mee zat) 3 kantjes met vragen moeten invullen en die moeten opgestuurd worden dus ik ben benieuwd wat ze gaan doen (of niet)

P.s. wordt vergoed vanuit de basisverzekering dus kost het me alleen mijn eigen risico :{
pi_212386157
Onderzoekers in amerika geven steun aan de theorie dat tinnitus ontstaat als gevolg van een gering gehoorverlies dat de hersenen aanzet tot compensatie. Zenuwcellen (of neuronen) in de hersenstam zouden teveel worden opgejaagd tot hyperactiviteit zodat mensen geluiden horen die niet bestaan.

In boston zijn nu onderzoekers bezig te proberen om met neurotrofines (groeifactoren) de beschadigde gehoorzenuwvezels te repareren.

Hoe het gehoor verlies tot stand komt laten ze buiten beschouwing, dat kan ouderdom zijn, harde geluiden, stress etc.

Langzaam maar zeker komt er meer begrip voor voor deze ziekte/stoornis.
pi_212424876
Onderzoekje gehad bij het audiologisch gehoorcentrum.
Bij dit onderzoek waren de hoge tonen minder en bij de vorige twee de lage tonen ?
9 april heb ik een groepsbijeenkomst en mijn man mag mee wat ik wel fijn vind wat zo af en toe heb ik het idee dat hij vind dat ik me aanstel want hij heeft ook een piep in zijn oren :(
Hebben jullie ook dat idee dat jullie door de omgeving minder serieus genomen worden ?
pi_212424998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:26 schreef Sorella het volgende:
Onderzoekje gehad bij het audiologisch gehoorcentrum.
Bij dit onderzoek waren de hoge tonen minder en bij de vorige twee de lage tonen ?
9 april heb ik een groepsbijeenkomst en mijn man mag mee wat ik wel fijn vind wat zo af en toe heb ik het idee dat hij vind dat ik me aanstel want hij heeft ook een piep in zijn oren :(
Hebben jullie ook dat idee dat jullie door de omgeving minder serieus genomen worden ?
Zij kunnen niet weten wat jij hoort dus ik zou externe geluiden ;) zoals die van je man proberen te negeren, ook al is dat lastig omdat jullie een emotionele band hebben. Fijn dat je vervolgstappen kunt nemen, hopelijk helpt het iets!
  woensdag 14 februari 2024 @ 15:45:47 #281
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212425042
Ik ben er trouwens van af gekomen maar misschien was het geen zwaar oorsuizen. Ik heb niet echt bruikbare tips. Ik dacht meer "vervelend als ik hier niet meer vanaf kom, maar zolang ik een klok vlakbij mijn bed zet die een tik geluid maak, let ik er niet op". Toen 6-12 maanden later merkte ik opeens dat het weg was. Ik ben wel heel voorzichtig geworden met te lang / harde muziek.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_212425085
Heeft er iemand ervaring met een soundkussen ?
  zondag 21 april 2024 @ 16:01:48 #283
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213283393
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:26 schreef Sorella het volgende:
Onderzoekje gehad bij het audiologisch gehoorcentrum.
Bij dit onderzoek waren de hoge tonen minder en bij de vorige twee de lage tonen ?
9 april heb ik een groepsbijeenkomst en mijn man mag mee wat ik wel fijn vind wat zo af en toe heb ik het idee dat hij vind dat ik me aanstel want hij heeft ook een piep in zijn oren :(
Hebben jullie ook dat idee dat jullie door de omgeving minder serieus genomen worden ?
Dat de omgeving tinnitus niet serieus neemt is een feit.

Ik had laatst mijn been gebroken, van de trap gevallen in de flat waar ik woon.
En toen ik liep met die krukken, kreeg ik zelfs van willekeurige vreemde op straat te horen van 'niet makkelijk hé' of 'sterkte man' en mensen hielden zelfs deuren open.

Ik had nog nooit zoveel aanspraak op straat. :P

Terwijl die beenbreuk eigenlijk behalve dat het irritant lopen is, helemaal niet zo erg was.

Mijn tinnitus is een 100x grotere belemmering in mijn leven, met paniekaanvallen en het idee dat je nooit meer rust gaat vinden tot je dood gaat...

Ook mijn dokter was erg laconiek 'ja niks aan te doen, met tinnitus kan je gewoon 100 worden hoor'

Ook mijn collega's nemen het niet serieus, ze blijven de radio op zijn hardst aanzetten.. Ondanks dat ik 10 keer heb verteld tinnitus te hebben..

Mensen vinden al snel dat je zeurt, dat het allemaal wel meevalt, tot dat ze zelf merken wat het is.

Want het is niet alleen de tinnitus die vervelend is, ook het spasme van het trommelvlies die ongecontroleerd bij geluiden op en neer gaat, het is een verschrikkelijk gevoel en het zorgt voor paniekaanvallen.

Maar mensen denken vaak dat het iets psychisch iets. Een collega vroeg eens 'hoor je ook stemmen die er niet zijn?' :P
pi_213283757
The Role of Inflammation in Tinnitus: A Systematic Review and Meta-Analysis
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8878384/


https://lifewellmd.com/benfotiamine-tinnitus-the-connection/
Mechanisms of Action: How Befotiamine May Help Tinnitus
The exact mechanisms by which Benfotiamine may alleviate tinnitus symptoms are still being investigated. However, it is believed that Benfotiamine’s antioxidant properties help protect the delicate structures in the inner ear from oxidative stress and damage. Additionally, its anti-inflammatory effects may reduce inflammation in the auditory system, improving tinnitus symptoms.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 21 april 2024 @ 16:46:36 #285
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213283962
Doctor Berg _O_
Ik kijk graag zijn videos. Het zal er wel weer op neerkomen dat je gewoon flink moet vasten.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_213284399
Een vriendin vroeg aan mij klinkt het zo hard als een scheidsrechterfluitje bij je oor, ik zei: als dat zo was was ik er niet nu meer geweest, hoe moet je dat nu aangegeven ?
Of het o zo leuke, ik heb ook een piep in mijn oor maar ik ga niet naar de ha toe (met andere woorden stel je niet zo aan).

2 mei heb ik een intakegesprek om te kijken of ik in aanmerking kom voor het behandeltraject. 3 Maanden lang 1 x in de week 2,5 uur per keer dus pittig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')