abonnement Unibet Coolblue
pi_12339409

PaRoDiUzZ, Tony_Montana67, Mr. Tear, Cosmick, AA, Keeper, Mar10, Steve-O, Droxz en nog anderen waren het gewoon beu dat ieder topic op elkaar begon te lijken en toen zijn we deze reeks begonnen. En of je nou old skool van Melle Mel draait of helemaal uit je dak gaat op de nieuwe Fabolous single interesseert me eigenlijk niet. Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om


Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft

Elk weekend komt het enige hip-hop programma van Nederland op MTV.
MTV RAW met Brainpower,2tall en TLM, elke zaterdag 18.00, herhaling zondags 19.00
en woensdag rond middernacht

Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00

Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
hier nog een hiphop site
Franse hip-hop site
Belgische hip-hop site
Hier zijn een heel hoop Rap music video's te vinden

Oude Deeltjes

Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown

Notorious B.I.G zijn eerste album als titel

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_12339429
Goede openings post
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 10 augustus 2003 @ 18:50:55 #3
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12339511
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 18:45 schreef Steve-O het volgende:
Goede openings post
zegt ie dan van zichzelf
maar idd goede titel
wat vind je van de nieuwe neptunes cd?
HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
pi_12339573
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 18:50 schreef makaveli_nh het volgende:

[..]

zegt ie dan van zichzelf
maar idd goede titel
wat vind je van de nieuwe neptunes cd?


Geen idee hoe heet ie ?
Dan ken ik hem ff kopen
Maar nu ga ik eten
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 10 augustus 2003 @ 20:17:53 #5
51748 H4ze
wait...what?
pi_12341630
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 18:54 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Geen idee hoe heet ie ?
Dan ken ik hem ff kopen
Maar nu ga ik eten


neptunes hmmz. Ik zal um wel ff gaan beluisteren voordat ik echt oordeel...hopelijk is het niet weer met tracks die stuk voor stuk op elkaar lijken.

Op the late lick een keer: What would you do if you could change hiphop. Later in een mailtje: blabla..blabla..blabla...owyeah and i would buy the neptunes a new drumkitt

*BURP*
pi_12342455
Hoe heet dat nerd album nou
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_12342524
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 18:44 schreef Steve-O het volgende:


Elk weekend komt het enige hip-hop programma van Nederland op MTV.
MTV RAW met Brainpower,2tall en TLM, elke zaterdag 18.00, herhaling zondags 19.00


Brainpower
pi_12342796
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:03 schreef Steve-O het volgende:
Hoe heet dat nerd album nou
In Search of.. en dan heb je de versie die op een computer is gemaakt en de versie die is ingespeeld met echte instrumenten. Die laatste is volgens mij alleen in NL uitgekomen.

Dat nieuwe album van de Neptunes heet: "the neptunes presents the clones" of iets dergelijks. Maar ik wist niet welke je bedoelde.

pi_12342808
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:03 schreef Steve-O het volgende:
Hoe heet dat nerd album nou
In Search of...

Edit: net iets te laat

  zondag 10 augustus 2003 @ 21:20:24 #10
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12342860
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:17 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

In Search of...


nee niet
die waar ik het over had was :
The Neptunes present Clones
het is niet hetzelfde als altijd gelukkig, ik vind het best wel een raar maar lekker album
alleen Nelly staat erop
maar een nummer van Nas ft. Kelis maakt het voor mij weer goed
HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
  zondag 10 augustus 2003 @ 21:21:11 #11
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12342882
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:05 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Brainpower


leuk man..
HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
  zondag 10 augustus 2003 @ 21:21:23 #12
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_12342889
D12 concert is bezig op de BOX..
life is all about priorities
  zondag 10 augustus 2003 @ 21:22:03 #13
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12342910
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:21 schreef Kbot2000 het volgende:
D12 concert is bezig op de BOX..
thnX voor het zeggen

ziet er goed uit

HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
pi_12343304
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:05 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Brainpower


Ja ik weet het Brainpowder (gert-jan) is een kneus
Gaat me om de muziek ...
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_12343917
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:38 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Ja ik weet het Brainpowder (gert-jan) is een kneus
Gaat me om de muziek ...


Jij zijn beide toch kneuzen.... Moet ene band scheppen lijkt mij
pi_12343989
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:20 schreef makaveli_nh het volgende:
nee niet
die waar ik het over had was :
The Neptunes present Clones
het is niet hetzelfde als altijd gelukkig, ik vind het best wel een raar maar lekker album
alleen Nelly staat erop
maar een nummer van Nas ft. Kelis maakt het voor mij weer goed
Ik vind het nummer met Jay-Z goed en beautiful van snoop dogg vond ik ook goed, deze cd valt me ontzettend tegen. Er zitten een paar goede nummers tussen, maar voor mij teveel dieptepunten.
Ik heb dat wel meer met de neptunes. Sommige producties kloppen totaal, andere missen iets, waardoor het voor mij totaal niet klinkt/ klopt.
  zondag 10 augustus 2003 @ 22:23:01 #17
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12344191
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 22:12 schreef mbn het volgende:

[..]

Ik vind het nummer met Jay-Z goed en beautiful van snoop dogg vond ik ook goed, deze cd valt me ontzettend tegen. Er zitten een paar goede nummers tussen, maar voor mij teveel dieptepunten.
Ik heb dat wel meer met de neptunes. Sommige producties kloppen totaal, andere missen iets, waardoor het voor mij totaal niet klinkt/ klopt.


ja idd, ze krijgen het gewoon niet voor elkaar een heel goed album te maken..
het klinkt wel lekker, maar met luistergenot nieteens vergelijkbaar met een ander goed hiphopalbum, gangstarr - the ownerz of dj tomekk - beat of life ofzo

dat optreden is wel ok op the box

HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
pi_12344870
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 22:23 schreef makaveli_nh het volgende:
gangstarr - the ownerz
Ja, ik was nooit zo'n gangstarr fan, maar dit is in totaal ook wel een topalbum hoor. Raar dat het zo weinig aandacht krijgt in het algemeen.
  zondag 10 augustus 2003 @ 23:06:27 #19
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12344961
nah, mtv raw draait zon beetje elke week wel gangstarr hoor, en buiten raw om verwacht ik et ook nieteens..
HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
pi_12345181
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 23:06 schreef makaveli_nh het volgende:
nah, mtv raw draait zon beetje elke week wel gangstarr hoor, en buiten raw om verwacht ik et ook nieteens..
bedoel ook meer op de websites die ik lees over rap (wat er niet zo bar veel zijn). Het kijken naar MTV/ TMF of luisteren naar de radio voor rap die ik wil horen heb ik opgegeven. Ik houd gewoon niet van alle rap en vind sommige dingfen die er rondom worden gedaan rondom storend. Als ik brainpower iemand zie interviewen dan raak ik negatieg geshockt. Waarom doe je niet normaal en probeer je met amerikaanse rappers mee te doen. De cultuur is hier heel anders.
Het gaat mij ook niet zo om de sfeer, maar gewoon om de muzien en teksten waar ik ben van gaan houden.
  maandag 11 augustus 2003 @ 01:12:18 #21
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12347870
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 23:18 schreef mbn het volgende:

[..]

bedoel ook meer op de websites die ik lees over rap (wat er niet zo bar veel zijn). Het kijken naar MTV/ TMF of luisteren naar de radio voor rap die ik wil horen heb ik opgegeven. Ik houd gewoon niet van alle rap en vind sommige dingfen die er rondom worden gedaan rondom storend. Als ik brainpower iemand zie interviewen dan raak ik negatieg geshockt. Waarom doe je niet normaal en probeer je met amerikaanse rappers mee te doen. De cultuur is hier heel anders.
Het gaat mij ook niet zo om de sfeer, maar gewoon om de muzien en teksten waar ik ben van gaan houden.


it's just a shame, hoe je in nederland moet zoeken naar hiphop, terwijl het in andere landen soms overal is..
HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
  maandag 11 augustus 2003 @ 02:02:54 #22
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12348574
hahaha Doggystyle is echt een funny film van Snoop Dogg, die Pr0n dus
ik ga nu IAM luisteren en slapen
Cya'll

HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
pi_12350881
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 01:12 schreef makaveli_nh het volgende:
it's just a shame, hoe je in nederland moet zoeken naar hiphop, terwijl het in andere landen soms overal is.
dat heeft juist ook weer z'n charme. Sinds het veel op de radio en tv is met Nelly, Ja Rule en Eminem denkt iedereen bij rap en hiphop daaraan. Eminem is dan nog wel goed, maar die andere twee luister ik absoluut niet naar.
de charme van het niet echt groot zijn van hiphop in Nederland is dat je erkelijk naar dingen moet zoeken en als je iets hebt gevonden ben je er nog echt blij mee.
Toen ik een paar maanden terug in New York was en best veel verschillende cd-winkels ben binnengelopen was het verwonderend hoe veel hiphop en vooral ook goede hiphop ze hadden staan, maar als ik een cd kocht was ik er minder blij mee, omdat ik wist wat ik had moeten laten liggen omdat ik gewoonweg het geld niet had.
  maandag 11 augustus 2003 @ 12:21:21 #24
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12353191
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 10:13 schreef mbn het volgende:

[..]

dat heeft juist ook weer z'n charme. Sinds het veel op de radio en tv is met Nelly, Ja Rule en Eminem denkt iedereen bij rap en hiphop daaraan. Eminem is dan nog wel goed, maar die andere twee luister ik absoluut niet naar.
de charme van het niet echt groot zijn van hiphop in Nederland is dat je erkelijk naar dingen moet zoeken en als je iets hebt gevonden ben je er nog echt blij mee.
Toen ik een paar maanden terug in New York was en best veel verschillende cd-winkels ben binnengelopen was het verwonderend hoe veel hiphop en vooral ook goede hiphop ze hadden staan, maar als ik een cd kocht was ik er minder blij mee, omdat ik wist wat ik had moeten laten liggen omdat ik gewoonweg het geld niet had.


dat moet wel een rotgevoel zijn, maar ik doelde meer op het uitwijken naar internet, dat vind ik heel jammer
daarom zeg ik al jaren dat ik later een hiphopradiostation wil gaan opzetten, mits die er dan nog niet is
maar idd, het heeft buiten internet wel weer zn charmes
maar toch word je hier in alkmaaar niet blij, ja je bent wel blijer als je een goede cd vindt, maar je wordt er ook weer hopeloos van als ze em niet hebben...voor kleding moet ik naar amsterdam of den helder, voor lp's moet ik naar amsterdam, voor schoenen moet/wil ik naar amsterdam...dat is gewoon niet leuk meer..
HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
pi_12354580
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 12:21 schreef makaveli_nh het volgende:

[..]

dat moet wel een rotgevoel zijn, maar ik doelde meer op het uitwijken naar internet, dat vind ik heel jammer
daarom zeg ik al jaren dat ik later een hiphopradiostation wil gaan opzetten, mits die er dan nog niet is
maar idd, het heeft buiten internet wel weer zn charmes
maar toch word je hier in alkmaaar niet blij, ja je bent wel blijer als je een goede cd vindt, maar je wordt er ook weer hopeloos van als ze em niet hebben...voor kleding moet ik naar amsterdam of den helder, voor lp's moet ik naar amsterdam, voor schoenen moet/wil ik naar amsterdam...dat is gewoon niet leuk meer..


Gelukkig zit er 20 minuten fietsen van mj huis een madhouse
Wat ik zelf leuk zou vinden is een hip-hop kleding/schoenen/muziek winkel opzetten .
Die zijn er nog niet in NL
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')