abonnement Unibet Coolblue
pi_47599619
Chicago! Zijn er mensen in deze stad geweest, of gaan mensen hier nog naartoe? Ik ben hier zelf in 2006 geweest, en ga dit jaar nog een keer. De stad valt vaak in de schaduw van New York, maar Chicago mag er op zijn manier ook zijn. Ik vond Chicago, voor een metropool met miljoenen inwoners, nog vrij 'dorps' overkomen. Maar de stad is schoon, kent buitengewoon intressante architectuur en heeft een prachtig waterfront.

Downsides van een verblijf in Chicago is wel dat er weinig goede jeugdherbergen of goedkope hotels zijn, dus een bezoekje is al snel vrij duur.

Ik heb op youtube een aantal filmpjes over Chicago staan, misschien dat de geintresseerden deze wel willen bekijken. Deel 1 begint hier. De film telt 5 delen van 8 minuten.

Dingen om te zien/doen in Chicago:
- Sears Tower en John Hancock observatoria
- De Baha'i Temple
- Een baseball wedstrijd, bijvoorbeeld van de White Sox!
- Naar Millennium Park, en het beroemde kunstwerk 'the bean'.
- River Cruise door de kanalen van Chicago!

En natuurlijk lekker door de stad slenteren. Winkelen op de Magnificent Mile, bewonderen van de architectuur, met open mond door de skyscrapercanyon Wacker Drive kuieren...

pi_47599671
Ik vond het er super
Vorig jaar 4 weken geweest.
Ik wil zeker nog een x terug
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:32:26 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47602031
Hostelling International Chicago ziet er spik en span uit, niet al te duur. Ik heb zelf in International Hostel Chicago geslapen, niet geweldig, maar zo heb ik mijn vriendin leren kennen. Is ook wat verder weg, rode lijn, Layola station.

The Bean was nog helemaal niet af toen ik daar was.

Giordano's voor de Chicago-style pizza is erg lekker.

Volgens mij is er een Chicago-topic, zie zoekfunctie.
Confidence through competence
pi_47602047
Vergeet het aquarium niet. Ook leuk om naartoe te gaan.

Een vriendin van mij woont daar, het is er zeker wel leuk, maar relatief veel wind.
"When we try to pick up anything by itself
We find it is attached to everything in the universe."
-- John Muir
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:41:10 #5
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47602232
Magnificent Mile, de Navy Pier is leuk met z'n reuzenrad. Chinatown is leuk om even te bezoeken of te eten. Het Art museum is groot en ze hebben zelfs wat Rembrandt.
Confidence through competence
pi_47603613
Ik zal 22 uur in Chicago moeten verblijven tussen 2 vluchten door. Is er een hostel bereikbaar met openbaar vervoer vanaf het vliegveld? Als ik US$50 aan taxikosten moet gaan betalen dan blijf ik liever op het vliegveld...

En wat is aan te raden voor een ochtendje Chicago?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 05:04:05 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47604457
Alles is te bereiken met openbaar vervoer (The el, metro dus). Ik raad je aan de Hostelling International Hostel te nemen in het centrum. Iets van 30 USD per nacht uit mijn hoofd.

Ochtendje Chicago..... Magnificent Mile afwandelen, the bean, navy pier, cheesecake factory , een van de twee wolkenkrabbers, the usual.
Confidence through competence
pi_47606909
In 22 uur kun je een heleboel van Chicago zien!
In 1 dag heb ik bijvoorbeeld beide observatoria aangedaan (John en Sears) en de wandeling naar beide gemaakt. Dan kom je al langs een heleboel dingen, zoals de Magnificent Mile, Millennium Park en de canyons van het financiele district.

De hostels die ik persoonlijk heb bekeken zitten allemaal buiten het centrum, maar die ene van stereonomy zit idd in het centrum. Probleem is, dat is wel shared dormitories, dus wees bereid met anderen een kamer te delen!
pi_47621597
Cool, bedankt. En slapen in dormitorios maakt me niet uit; één nachtje overleef ik makkelijk en prijs is (daar) gewoon het belangrijkste.
pi_47636089
Ik ga er in juni voor de eerste keer naar toe. Mijn interesse voor de stad is met name ontstaan door de serie Prison Break.

Ik overnacht trouwens in Days Inn Niles Stokie, gelegen halverwege O'Hare en Chicago, en redelijk makkelijk bereikbaar met metro/bus. En betaalbare kamers!
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
  zondag 25 maart 2007 @ 13:36:33 #11
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47637779
Een rondje (met de klok mee of tegen de klok in) met The El over de binnenste ring in het centrum is ook leuk! Zeg maar een soort rondvaart door de grachten maar dan niet in Amsterdam en niet in een boot.
Confidence through competence
  maandag 26 maart 2007 @ 02:01:47 #12
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_47661185
Dit topic komt als geroepen!
Ik heb toevalligerwijs afgelopen woensdag een weekje Chicago (+ Milwaukee) geboekt voor eind september-begin oktober.
Leuk om die tips te lezen.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  maandag 26 maart 2007 @ 02:15:13 #13
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47661279
Niet Chicago-related, maar ik heb in mijn vakantieweek elke dag ontbeten bij de Dunkin' Donuts. Twee grote donuts + koffie en je hebt genoeg koolhydraten tot ver na de lunch. En dat alles voor 3 dollar in totaal ofzo.
Confidence through competence
pi_47693084
Ik heb die week geleefd op broodjes van de Subway.
En savonds lekker tafelen in een restaurant. Wel een duur grapje elke avond.
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 02:46:52 #15
88815 The_Emotion
98.3
pi_47736831
Ik ben er vorig jaar heel eventjes geweest, maar zeker wel een toffe stad. De moderne en oudere wolkenkrabbers die door elkaar heen staan gebouwd vond ik leuk om te zien.
's Avonds een bluescafé binnenstappen is ook erg leuk, het dak gaat eraf!
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:58:19 #16
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_47750175
Ik ben in 2002 in Chicago geweest (poeh, al zo lang geleden ). Het is een superstad. We hadden een hostel vlakbij Lincoln Park. Ruim, schoon en nette prijs.
Net zoals in New-York kun je ook in Chicago een city greeter boeken. Wij zijn met onze John naar de 'Goudkust' van Chicago gegaan. Hier staan veel huizen van Frank L. Wrigtht. De bekende architect.
Naast de standaard atrakties zou ik gewoon wat leuke tentjes opzoeken waar wat bejaarden jazz of blues muziek spelen. En bezoek Uno voor de originele deep-pan piza. Heerlijk

Het was vijf jaar geleden moeilijk om een goede (Nederlandstalige) gids te vinden voor Chicago. We hebben uiteindelijk een Engelstalige gids van Michelin gebruikt. Goede ervaring mee.

Zoals topicstarter al aangeeft, wordt Chicago een beetje vergeten en gaan velen vooral naar NYC. Chicago heeft naar mijn mening nog een mooiere uitstraling dan NYC. Mooie architectuur en minder 'druk' dan Manhattan.

(Toch blijft New York mijn stad, ook al zong Good Old Sinatra: "Chicago, my kind of town")
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_47768023
Chicago wordt inderdaad niet snel als stedentrip te boeken. Dat is te merken aan het feit dat er nauwelijks betaalbare accommodatie te vinden is. Meeste hotels zijn geënt op de zakelijke reiziger. Meeste mensen die naar de V.S. reizen, gaan naar New York, Californië, Las Vegas of Florida.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_48676703
Wie kan mij in het kort zeggen wat er te zien en te doen is en hoe lang zou je blijven op een stop-over?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 25 april 2007 @ 09:52:17 #19
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_48695877
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie kan mij in het kort zeggen wat er te zien en te doen is en hoe lang zou je blijven op een stop-over?
Als je de posts nu eens even doorleest (5 minuten werk denk ik) dan is het eerste deel van je vraag al beantwoord

Voor een stop over zou ik een dag of 2 zeker nemen. Ben er zelf een week geweest en dat was nog krap. Het ligt er gewoon aan hoeveel dingen je wilt doen, zien of beleven. Maar nogmaals 2 of 3 dagen lijkt me wel het minimum.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_48701093
Ja, 2 of 3 dagen raad ik ook aan. Genoeg om de hoogtepunten te beleven.
pi_48701167
Niemand noemt United Centre?
pi_48707243
Ik had DC in een hele dag wel gezien, zijn Chicago en DC vergelijkbaar?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48708657
Ik ben 3 keer in Chicago geweest en vind het een hele mooie stad..
1x was wel lullig toen was het heel mistig en dan heb je dus echt pech ik stond op de Navy Pier en kon het water niet eens zien
pi_50522893
Ben zojuist terug van een combitrip Chicago - New York. Chicago is een erg relaxte stad met mooie wolkenkrabbers (vooral langs Wacker Drive). Alleen het openbaar vervoer is wel voor verbetering vatbaar, vooral de metro gaat traag. Bijna nergens trekt deze goed door.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:30:33 #25
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_50523050
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:18 schreef NegaSado het volgende:

Dingen om te zien/doen in Chicago:

- Een baseball wedstrijd, bijvoorbeeld van de White Sox!
Honkbalwedstrijd bezoeken is geweldig! Ben twee jaar geleden weer in Chicago geweest. Toen een wedstrijd van de Cubs bezocht. Dit is het team waar je een wedstrijd van moet gaan bezoeken! Geweldig mooi stadion midden in een woonwijk. White Sox is een kutteam met kutfans.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')