Dus... niet beginnen over de 6-1 overwinning tijdens het WK voetbal '98?quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:55 schreef Hrvat het volgende:
Nog een tip: wij hebben allemaal een groot ego en trots, dus kan het je ver vooruit helpen om dat af en toe te strelen.Hierdoor gaan er deuren open die anders gesloten kunnen blijven.
Zowel Belgrado als Sarajevo zijn fantastisch. Maar als je van een goed nachtleven houdt is Belgrado echt een aanrader. Het is echt een stad die bruist van de energie en tijdens de weekends zijn alle ethnische groepen uit het voormalig Joegoslavie in de club scene te vinden.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:23 schreef catheau het volgende:
Ik was van plan om over een maand en paar dagen een bezoekje te brengen aan Belgrado, maar nu ben ik (mede door dit dit topic) toch aan het denken om naar Sarajevo te gaan. Welke van deze twee steden is leuker en interessanter? Ik ben nog nooit in de Balkan geweest.
Mooie woorden.....Hrvat. Wanneer mensen als jij de macht hadden gehad in 1991 was het allemaal zo'n vaart niet gelopen. Serviers en Kroaten hebben meer gemeen dan ze willen erkennen en alleen om politieke redenen werden ze tegen elkaar uitgespeeld.quote:Op zondag 22 april 2007 21:42 schreef Hrvat het volgende:
Ik heb hier in Belgie vele servische vrienden en vriendinnen. Het is maar goed ook dat de kloof vervaagd.
Helaas merk je wel nog steeds dat wanneer de alcohol begint te werken sommigen in oude negatieve patronen vervallen, maar dat kan eenderwaar voor vervelende gevolgen leiden.
Om een sprekend voorbeeld te geven, vertel ik iets over de verstandhouding Kroaten en serviers uit mijn omgeving.
Een buurman van mijn familie is oorlogsveteraan van de Kroaten. Hij heeft Dubrovnik verdedigd tijdens de belegering en heeft ook in Slavonie gevochten tijdens Oluja.
Hij heeft altijd verteld dat hij niets tegen de serviers heeft, en dat hij enkel zijn land verdedigde en niet de serviers wilde aanvallen.
Na de oorlog heeft hij zich gesetteld, heeft voor zichzelf besloten een rustig en ontstressd leven te leiden en heeft zelfs een lieve servische vrouw gevonden waar hij mee getrouwd is. Nu woont hij in een gezellig huisje met uitzicht op de Adriatische zee...
Niks haat, afgunst of iets dergelijks in zijn leven.
We zijn allemaal mensen uiteindelijk, zegt hij telkens.
Ik was er in '92. Een echt vakantieland vond ik het niet echt...quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:27 schreef macondo het volgende:
Over anderhalve maand ga ik met twee vrienden een paar dagen naar Sarajevo. Ik ben eigenlijk nog nooit iemand tegengekomen die daar geweest is, en vraag me ook af wat er zoal te doen is. Erg veel reisgidsen zijn er ook niet te vinden over Bosnie..
Heeft iemand enig idee wat er zoal te doen en te zien valt in Sarajevo?
Je was verdomme 10 ofzo.quote:Op maandag 23 april 2007 00:57 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik was er in '92. Een echt vakantieland vond ik het niet echt...
Klopt !!!! De regionale overeenkomsten zijn veel groter dan de ethnische verschillen.quote:Op maandag 23 april 2007 00:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Vorig jaar sprak ik met iemand die uit West-Slavonië komt. De plaatselijke Kroaten zijn er nu achtergekomen dat de door henzelf verjaagde Serviérs uit de Krajina vele dichter bij hen stonden dan de uit Bosnië verdreven Kroaten die nu in West-Slavonië wonen.....
Ik denk dat ik de laatste ben die politieke ambitie heeft.quote:Op maandag 23 april 2007 00:43 schreef druze_eddy het volgende:
[..]
Mooie woorden.....Hrvat. Wanneer mensen als jij de macht hadden gehad in 1991 was het allemaal zo'n vaart niet gelopen. Serviers en Kroaten hebben meer gemeen dan ze willen erkennen en alleen om politieke redenen werden ze tegen elkaar uitgespeeld.
Ik zeg altijd dat als Oliver Dragojevic een concert geeft in Belgrado de oorlog echt voorbij is![]()
gesellig als je op vakantie bent.... ken je netzo goed naar Beiroet gaan lijkt me..quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt. Daar ben ik van de zomer geweest. Met uitleg van een plaatselijk esperantist die nog meegegraven heeft aan de tunnel. Een paar foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Huizen met kogelgaten kom je meer in de buurt van het vliegveld tegen. Met name daar is er enorm gevochten. En die regio is gewoon met de tram te bereiken. Voor de echt spectaculaire oorlogsresten moet je toch meer de binnenlanden in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |