abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47469316
Zoals de titel al zegt: Ik lees al een tijdje met interesse het topic over aandelen en beleggen, maar snap er eigenlijk maar de helft van. Dus wat zijn turbo's? welke internetsites kan ik gebruiken(Binck?) Waar moet ik op letten? put opties, call opties? etc etc:

is er een site met tips/trucs/uitleg voor beleggen?

graag goeie uiteenzettingen, hopelijk wordt dit topic een succes
pi_47470122
dat is een topic voor mensen die er al wat langer bezig mee lijken te zijn, dit leek mij een mooi topic om de beginners/geinteresseerden een eindje op weg te helpen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:38:11 #4
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_47470146
Opzich een aardig idee. TVP.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:56:02 #5
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47470725
Aangezien je het woord beginners in CAPS hebt geschreven stel ik voor dat je bij het begin begint.

Zaken als turbo's, opties etc. zou ik dan nog maar even uit je hoofd laten omdat de rendements/risicoverhouding over het algemeen niet past bij onervaren beleggers.

i Begin eens met voor jezelf vast te stellen met welk budget je wilt gaan spelen. Welk negatieve risico's je bereid bent om te accepteren en welke positivie risico's je hoopt te gaan lopen. (Kies voor jezelf een benchmark uit waarvan je gaat proberen om deze te volgen en in het gunstigste geval gaat proberen te verslaan.

i Breng spreiding aan in je portefeuille. Wellicht een open deur maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Beleggen in aandelen brengt risico's met zich mee en hoe minder je spreid hoe groter je risico's zijn.

Ga nu nog even aan het werk post zo nog wel even verder...
Lang leve mij! *O*
pi_47489249
Ook handig, wat is een goed boek voor beginnende beleggers?
pi_47490161
Tvp
pi_47493164
Buy low, sell high
pi_47499230
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:59 schreef woooohaa het volgende:
Buy low, sell high
joh

Wat is de beste tactiek voor een beginner: lange (resultaat over maanden / jaren) of korte (resultaat over dagen / weken) termijn?

Mijn gevoel zegt korte termijn, omdat je dat veel sneller in de gaten hebt wat er gebeurt en wat voor resultaat dit heeft. Ik denk dat je hiermee ook wel mee risico loopt? Lange termijn is voor mijn gevoel nogal passief.

Correct me if I'm wrong, ik heb er écht geen verstand van namelijk
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:57:19 #10
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47500907
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:43 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

joh

Wat is de beste tactiek voor een beginner: lange (resultaat over maanden / jaren) of korte (resultaat over dagen / weken) termijn?

Mijn gevoel zegt korte termijn, omdat je dat veel sneller in de gaten hebt wat er gebeurt en wat voor resultaat dit heeft. Ik denk dat je hiermee ook wel mee risico loopt? Lange termijn is voor mijn gevoel nogal passief.

Correct me if I'm wrong, ik heb er écht geen verstand van namelijk
Ik denk dat je meer moet gaan voor de korte termijn inderdaad. Niet een periode van weken maar bijv een periode van
6-9 maanden. Dan kan je zien of je aan en verkopen ook een structureel effect hebben op je portefeuile. Als je naar de korte termijn gaat kijken en je portefeuille stijgt van 500 naar 600 euro kan je denken dat je het goed doet. Het kan ook zijn dat je een paar lucky shots hebt gehad en dat je portefeuille morgen weer op 400 euro staat.

Controleer wat de volatiliteit is van de stukken waar je in gaat beleggen. Stukken met een volatilteit (beweeglijkheid)
van lager dan 1 zijn relatief koersgevoelig hoger dan 1 relatief minder koersgevoelig.

Spreiding is ook wel een goeie om bij stil te staan. Door spreiding aan te brengen in je portefeuille vermijd je bijv. branchrisico's. Op het moment dat je alleen maar farma aandelen hebt en de farma klapt onderuit heb je een redelijk gat in je portefeuille. Dit geldt ook voor beleggen in regio's en beleggingsinstrumenten (aandelen, obligaties etc)

Als het slecht gaat met je aandelen zal het waarschijnlijk slecht gaan met ál je aandelen. Obligaties daarentegen reageren over het algemeen weer redelijk positief op tegenvallende resultaten bij aandelen. Vandaar breng spreiding aan in je regio's, branches en instrumenten.
Lang leve mij! *O*
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:05:01 #11
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_47501137
Misschien domme vraag, maar als ik als beginner wil gaan beleggen, op welke manieren kan ik dat en via welke bedrijven is het slimst?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:26:08 #12
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47501697
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:05 schreef Brupje het volgende:
Misschien domme vraag, maar als ik als beginner wil gaan beleggen, op welke manieren kan ik dat en via welke bedrijven is het slimst?
Beleggen via internet is het handigst. En probeer gewoon eens een van de internetbrokers: Alex of Binck o.i.d.
Lang leve mij! *O*
pi_47502155
okay wat is goedkoper/beter alex of binck?
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:07:48 #14
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47505288
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:41 schreef pinkiepinkie het volgende:
okay wat is goedkoper/beter alex of binck?
Ze zeggen allebei dat ze de beste en goedkoopste zijn
Lang leve mij! *O*
pi_47505673
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:59 schreef woooohaa het volgende:
Buy low, sell high
Een gouden tip
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:22:50 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47505781
Let niet alleen op de huidige trend, maar ook op het wat langere verloop in het verleden. Als er zaagtandbewegingen zijn (dus tussen bepaalde minima en maxima heen en weer gaan) lijkt het op de te korte termijn alsof een fonds een erg goede keuze is terwijl je als je wat verder kijkt een naderende daling eigenlijk al aan kunt zien komen.
Vampire Romance O+
pi_47505902
heb even gekeken maar ik geloof dat als je begint met kleine bedragen binck goedkoper is dan Alex

8euro + 0,1% van transactie (bij Binck) tegenover
9,50euro+0,15% van transactie (bij Alex)

of zitten hier wat haken en ogen aan?
pi_47605019
Ben al sinds de begindagen klant van Binck en dat is me al die tijd prima bevallen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:07:15 #19
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_47614206
TVP ,
heb hier iig al een informatiemap van binck liggen op aanbevelen van een vriend, heb al wat doorgenomen, maar alle extra informatie is welkom
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_65288372
Even wat nieuw leven in dit topic blazen , het is immers een topic voor de echt BEGINNER

Ik wil ook gaan beginnen met beleggen en heb al een informatiemap van de binckbank aangevraagd.
Echter zijn er nog goeie tips en strategieën voor de beginnende belegger. (Ik ben student en wil eerst 1000 euro gaan beleggen alvorens ik het met een 10x zo hoog bedrag ga doen.)

Ik heb al veel informatie over beleggen doorgenomen van o.a deze site en en belegger.nl het enige wat mij nog niet duidelijk is geworden is waar je precies op moet letten als je wilt gaan beleggen in een bedrijf/sector.
Over de termen en begrippen kan je genoeg informatie vinden maar niet over waar je op moet letten bij een bedrijf.

Alvast bedankt
pi_65327483
Er is toch ook een constructie waar je op dezelfde dag kan kopen en verkopen? Stel je ziet dat shell stijgt. Je koopt shell op 2% en verkoopt een paar uur later op 4%. Kan dit?

Dan heb je dus 2% winst op bv 1000 euro is 20 euro . Zoiets wil ik. Voor de longterm zou ik bedrijven als HTC nemen.

Is dit iets?
pi_65328481
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:23 schreef portable het volgende:
Er is toch ook een constructie waar je op dezelfde dag kan kopen en verkopen? Stel je ziet dat shell stijgt. Je koopt shell op 2% en verkoopt een paar uur later op 4%. Kan dit?
Ja, dat heet daytrading. Overigens, wie zegt dát zo'n koers gaat stijgen? Daytrading heeft weinig met beleggen te maken, meer met gokken.
quote:
Dan heb je dus 2% winst op bv 1000 euro is 20 euro . Zoiets wil ik.
Daytrading met 1000 euro? Je vergeet de transactiekosten. Eén maal aankoop ad EUR 10 en één maal verkoop ad EUR 10 (= minimumtarief bij Binck) en je hebt precies quitte gedraaid
quote:
Voor de longterm zou ik bedrijven als HTC nemen.

Is dit iets?
HTC? Hungarian Tel&Cable Corp (NYSE) Sowieso, beginnen met beleggen (en met kleine bedragen) op buitenlandse beurzen lijkt me een afrader. Het is duurder en je zit met valutarisico's.
pi_65341517
Boek: Beleggen voor dummy's
Is een goed boek waar veel dingen duidelijk word uitgelegd.

En beleg alleen met geld wat je echt kan missen.
pi_65345010
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:05 schreef DonJames het volgende:

Daytrading met 1000 euro? Je vergeet de transactiekosten. Eén maal aankoop ad EUR 10 en één maal verkoop ad EUR 10 (= minimumtarief bij Binck) en je hebt precies quitte gedraaid
Geeft binck ook automatisch weer wat je winst is na verkoop van een aandeel NA aftrek van de transactiekosten als je besluit te verkopen of moet je dat zelf uitrekenen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')