abonnement Unibet Coolblue
pi_47428872
Ik wil graag F16 piloot worden.. Wat moet ik daarvoor doen, welke opleiding? wat zijn de kosten?.
Hoe groot is de kans dat je na het succesvol afronden van de opleiding, straaljagerpiloot wordt?
  maandag 19 maart 2007 @ 11:42:41 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47429012
Zo moeilijk is zelf zoeken toch niet?
http://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/

De kans dat je al geselecteerd word is vrij klein.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 19 maart 2007 @ 11:43:54 #3
14827 Kogando
Modelprutser
pi_47429050
Je moet o.a. de nederlandse taal beheersen, dus dat wordt niks voor jou..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_47430050
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:43 schreef Kogando het volgende:
Je moet o.a. de nederlandse taal beheersen, dus dat wordt niks voor jou..
Buiten die joekel van een grammatica fout in de TT valt het best mee

Volgens mij moet je ook VWO hebben afgerond om piloot te mogen worden.
pi_47430150
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:43 schreef Kogando het volgende:
Je moet o.a. de nederlandse taal beheersen, dus dat wordt niks voor jou..

Oja, volgens mij moet je idd VWO hebben gedaan
  maandag 19 maart 2007 @ 12:22:39 #6
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_47430183
je moet allereerst een f16 hebben. anders ken je natuurlijk ni vlieguh
Imperare sibi maximum imperium est
pi_47430216
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:37 schreef tylerdurden22 het volgende:
Ik wil graag F16 piloot worden.. Wat moet ik daarvoor doen, welke opleiding? wat zijn de kosten?.
Hoe groot is de kans dat je na het succesvol afronden van de opleiding, straaljagerpiloot wordt?
quote:
Officier Vlieger
Functiesoort: Vliegen

Officier BBT (OKM)

Bij de Luchtmacht kun je Officier Jachtvlieger of Officier Helikoptervlieger worden. Welke van de twee het wordt, weet je nooit van tevoren. Dat bekijken we samen tijdens je vliegopleiding. Het is ondermeer afhankelijk van je aanleg en voorkeur, maar ook van de behoefte van de Luchtmacht.

Toegang met de volgende opleidingen

[MBO] Niveau 4
[HAVO] Natuur en techniek
[HAVO] Cultuur en maatschappij
[HAVO] Economie en maatschappij
[HAVO] Natuur en gezondheid
[VWO] Natuur en techniek
[VWO] Cultuur en maatschappij
[VWO] Economie en maatschappij
[VWO] Natuur en gezondheid
[VWO] zonder diploma afgerond
[HBO]
[WO]
[HAVO] met diploma afgerond
[VWO] met diploma afgerond
[MBO] HBO doorstroom
Opleiding Bijzonderhed
quote:
Als je dyslectisch bent heeft solliciteren naar de functie van vlieger geen zin, natuurlijk is het wel mogelijk om op andere functies binnen de Koninklijke Luchtmacht te solliciteren.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:27:50 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_47430330
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:17 schreef DaFan het volgende:

[..]

Buiten die joekel van een grammatica fout in de TT valt het best mee

Volgens mij moet je ook VWO hebben afgerond om piloot te mogen worden.
HAVO/VWO
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 19 maart 2007 @ 12:28:11 #9
14827 Kogando
Modelprutser
pi_47430346
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:23 schreef Space-Chinees het volgende:
Als je dyslectisch bent heeft solliciteren naar de functie van vlieger geen zin, natuurlijk is het wel mogelijk om op andere functies binnen de Koninklijke Luchtmacht te solliciteren.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_47430422
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:37 schreef tylerdurden22 het volgende:
wat zijn de kosten?.
Hoe groot is de kans dat je na het succesvol afronden van de opleiding, straaljagerpiloot wordt?
Volgens mij kost het je niets, want ze nemen je aan voor in opleiding en betalen jou dus juist (mits je door de selecties heen komt).

Ik zou me niet druk maken of je het succesvol kan afronden. Je vraag zou moeten zijn: "Hoe groot is de kans dat ik toegelaten wordt tot de opleiding?"

Ik kan je zeggen, die kans is klein.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:37:19 #11
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_47430673
en weer een droom aan diggelen....
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  maandag 19 maart 2007 @ 13:54:42 #12
167723 sanni
Acima de seu
pi_47433355
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:37 schreef tylerdurden22 het volgende:
Ik wil graag F16 piloot worden.. Wat moet ik daarvoor doen, welke opleiding? wat zijn de kosten?.
Hoe groot is de kans dat je na het succesvol afronden van de opleiding, straaljagerpiloot wordt?
Los van alle eerder geopperde suggesties: Bekijk de dvd TOP GUN met Tom Cruise 100 keer,loop
allerlei dumpshops af voor de kleding,oefen flink voor de spiegel met je nep-rayban bril en koop de
MS flight simulator of welk ander vliegtuig programma ook en je bent er helemaal klaar voor held.
pi_47436085
Wil de TS leren opstijgen en landen, of alleen leren landen?
-
pi_47437392
-

[ Bericht 100% gewijzigd door crossover op 27-04-2007 21:39:36 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_48792766
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:37 schreef tylerdurden22 het volgende:
Ik wil graag F16 piloot worden.. Wat moet ik daarvoor doen,
Solliciteren bij de KLu voor de functie Officier Vlieger, en verdomd veel skills en geluk hebben
quote:
welke opleiding?
HAVO/VWO will do.
quote:
wat zijn de kosten?.
Niks, sterker nog, je krijgt redelijk goed betaald tijdens je opleiding!
quote:
Hoe groot is de kans dat je na het succesvol afronden van de opleiding, straaljagerpiloot wordt?
Ga er maar vanuit dat een kleine 1% door de selecties heen komt.
10-20% valt af op de KMA.
50-60% valt af tijdens de Elementaire Militaire VliegerOpleiding op Woensdrecht.
Fix je alles, dan krijg je te horen wat je zult gaan vliegen. Ze kijken naar je skills, mentaliteit, karakter, maar vooral naar de vraag, voor wat betreft het type dat je gaat vliegen. Ikzelf wilde heel graag F16 gaan vliegen. Echter, het is de Chinook geworden. Nederland had namelijk een Chinook-opleidingsplek verkregen en die MOEST gevuld worden met een leerlingvlieger die klaar was. Ik ben daarvoor uiteindelijk uitgeloot. Dus geen F16 voor mij, maar Chinook. Zo kan het gaan. Maar uiteindelijk is alles supervet om te vliegen bij de KLu. Als je niet kunt omgaan met het risico dat je geen F16 krijgt, moet je ook niet solliciteren.
Besef je ook goed dat jachtvliegtuigen hun glorietijd voorbij zijn. Helikopters, en in het bijzonder luchttransport is vandaag de dag veel belangrijker en meer gewild.
pi_48792952
Hoe lang is de periode van bijvoorbeeld kma en de Elementaire Militaire VliegerOpleiding, is na een half jaar iedereen afgevallen op die ene % na? Of valt die 50/60% na pas 1 jaar af, zodat je een jaar hebt weggegooid, en krijg je direct al betaald tijdens je opleiding?
pi_48793140
De opleiding op de KMA duurt 1 jaar, maar hier vallen de meeste aspirant-vliegers af in de eerste paar weken, vaak omdat ze niet tegen het militaire systeem kunnen.
Daarna ga je dus naar de EMVO, 3 maanden grondschool, waar je af kunt vallen als je niet hard genoeg studeert, en daarna ongeveer 3-4 maanden vliegen, waar je eigenlijk elke week af kunt vallen.
De selecties duren trouwens gemiddeld 8 maanden. Je krijgt vanaf het moment dat je begint op de KMA betaald als Soldaat 3e klasse.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')