Hoe oud ben je als ik vragen mag?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:26 schreef Silvieja het volgende:
Ik let daar wel heel erg op. Als ik met iemand uiteten gaat dan let ik er goed op of iemand zijn/haar glas aan de juiste kant zet, of de messen, lepels en vorken op de juiste manier gebruikt. etc.
Oh.. en bij mezelf let ik er natuurlijk ook op.
Toevallig dat je dat voorbeeld pakt. Zat net een op een site hierover:quote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef Locusta het volgende:
Pff... waar ik bijvoorbeeld wel een beetje op let is met verjaardagen enzo...
Iedereen even bij langs gaan en feliciteren/voorstellen
Vind ik altijd wel zo netjes... dat zijn namelijk ook wel eens dingen die overgeslagen worden.. komt er iemand binnen "hoi" en ploft neer
Kijk, een ander verhaal word het natuurlijk als je er 100 man hebt zitten
Dé reden dat ik grootschalige verjaardagen haat. "Gefeliciteerd met het overbuurmeisje van uw kleindochter" waarna je 3 soppende smakken toe krijgt. Bah.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef Locusta het volgende:
Vind ik altijd wel zo netjes... dat zijn namelijk ook wel eens dingen die overgeslagen worden.. komt er iemand binnen "hoi" en ploft neer
Aah serieus? Dan heb je toch geen leven meerquote:Op maandag 12 februari 2007 19:26 schreef Silvieja het volgende:
Ik let daar wel heel erg op. Als ik met iemand uiteten gaat dan let ik er goed op of iemand zijn/haar glas aan de juiste kant zet, of de messen, lepels en vorken op de juiste manier gebruikt. etc.
Oh.. en bij mezelf let ik er natuurlijk ook op.
dat vind ik zo dom altijdquote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef Locusta het volgende:
Mensen staan niet voor mij op,ik ook niet voor mensen. Mensen helpen mij niet sjouwen,ik mensen ook niet. Noem me maar egoïstisch. Of het moet al bekenden zijn. Die helpen mij meest ook wel.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:18 schreef AgLarrr het volgende:
Maar ettiquete is natuurlijk niet alleen dat. Opstaan voor iem. in de tram, ff iemand helpen die zich een breuk tilt aan boodschappen, etc... Ik houd er wel van. Vooral ook omdat mensen over het algemeen best benaderbaar en vriendelijk blijken te zijn (in tegenstelling tot het beeld dat schijnt te heersen).
Mes rechts, vork links, lepel boven.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:00 schreef dborhem het volgende:
De basisregels die ik geleerd heb zijn
-duidelijk praten
-altijd een stevige hand geven als je je voorstelt
-in gezelschap matig zijn met eten en drinken dat op tafel staat (ik had neefjes die een hele hand chips namen en het als een varken in een trog opgromden)
-kijk iemand aan als er tegen je gesproken word
-aan tafel mes en vork (ik weet niets van bestekopstellingen enzo.....)
-als iemand die jij kent bij je gezelschap komt staan stel je die voor aan de derde persoon (bv Jan dit is Piet,Piet dit is Jan)
Voor de rest is het logisch,hang niet de botte boer uit en ga geen dingen doen die je thuis doet in VREEMD gezelschap of een serieuze gelegenheid.![]()
Ik heb altijd geleerd bij alleen mes, vork en lepel: vork links, mes rechts en daarnaast rechts lepel.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mes rechts, vork links, lepel boven.
In een restaurant altijd van buiten naar binnen het bestek "verbruiken" en altijd maar 1 setje bestek per gang.
Dat heb ik ook,alleen ben ik daarmee opgevoed,dus weet ik niet anders.quote:Op woensdag 14 februari 2007 05:11 schreef Faxie het volgende:
'wie goed doet, goed ontmoet' perspectief. Dat levert de minste problemen op lijkt me.
Oprecht is het overigens niet altijd. Soms wel, soms niet. Ligt aan de situatie/m'n stemming/de personen/de lokatie/enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |