Astma patienten kunnen van veel dingen een aanval krijgen, of het nou door sigaretten rook is of een overdaad aan parfum.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 06:19 schreef Ladidadida het volgende:
Wat die onderzoeken betreft heb je misschien wel gelijk, die uitkomsten zijn zo veranderlijk als wat.
Maar dan nog is het zo dat mensen met bv. astma er enorm veel last van (kunnen) hebben als iemand in dezelfde ruimte gaat zitten roken. In dat geval is het gewoon asociaal om het te doen, en daarom begrijp ik wel dat men een rookverbod in de horeca wenst.
En daarnaast: het stinkt gewoon!![]()
Oh dat roken slecht voor je is betwist ik ook niet, dat weet ik zelf ook wel.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Er zal opzich wel een soort maffia achter zitten, maar zeker OOK van de machtige lobby dr tabaksproducenten hoor.
Ik rook ook, en dat het slecht is merk je gewoon. je bent brakker na een avond roken +drinken dan alleen drinken. Je hoest veel vaker, je huid+tanden worden er geel van, je ziet er uberhaupt wat grauwer uit etc.
En een plaatje van rokerslongen zou een kleine hint moeten zijn dat het niet best is voor je.
Prima, maar dat is één plaatje.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:39 schreef BasOne het volgende:
[..]
Oh dat roken slecht voor je is betwist ik ook niet, dat weet ik zelf ook wel.
Wat dat plaatje van de rokerslongen betreft, HOAX, het zijn de longen vaan een mijnwerker, steenkool mijn werker om precies te zijn die 40 jaar lang koolstof heeft ingeademd.
Ik kan ze geen ongelijk geven.quote:De tabaksproducenten lobby is niet zo machtig meer als het ooit was, en doet al helemaal geen onderzoeken meer naar de effecten van roken.
Als een antirook organisatie ook maar het minste of geringste connectie tussen een onderzoek en tabaksproducenten merkt wordt het onderzoek breedtuitgemeten in de vuilnisbak gedondert.
Dat maakt niet zoveel uit. Shell maakt ook meer winst dan General Motors (al is dat niet zo moeilijk).quote:De farmaceutische industrie verdiend honderden miljarden op jaarbasis met de verkoop van 'stoppen met roken' middelen, veel meer dan de sigaretten industrie met de verkoop van tabak.
Als iemand met een dergelijk kinderachtige instelling tegen de rookindustrie was gaan "knokken" was ie niet ver gekomen.quote:Persoonlijk denk ik dat ze het gewoon niet konden hebben dat er mensen verslaafd zijn aan een product wat hun niet in handen hebben.
Dat eerste geloof ik niet. Die tweede is logisch.quote:In de VS. zijn er al artsen die nicotine kouwgom en peisters voorschrijven om te voorkomen dat iemand gaat roken.
Er zijn zelfs al enkele gevallen bekent dat er mensen zijn die zijn verslaafd aan nicotine kouwgom.
Precies. Dus wat wil je er mee zeggen?quote:Vergeet niet dat de verslavende stof nicotine is, iemand die stopt met roken maar fijn blijft kouwen raakt niet van zijn verslaving af, maar gebruikt alleen een ander product.
Voorbeeld van 1 plaatje, maar zo zijn er meerdere.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:56 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Prima, maar dat is één plaatje.
[..]
Maar onderzoeken die vanuit de farmaceutische industrie komen worden direct voor waar aangenomen, terwijl daar een net zo grote belangenverstrengeling is.quote:Ik kan ze geen ongelijk geven.
[..]
Kan je niet met elkaar vergelijken, dat gaat om 2 verschillende producten, olie en auto's.quote:Dat maakt niet zoveel uit. Shell maakt ook meer winst dan General Motors (al is dat niet zo moeilijk).
[..]
Ik kan het ook anders verpakken, maar het komt op hetzelfde neer.quote:Als iemand met een dergelijk kinderachtige instelling tegen de rookindustrie was gaan "knokken" was ie niet ver gekomen.
[..]
Zal kijken of ik ergens dat artikel nog terug kan vinden, het ging om een 1 of andere universiteit in de VS waar schoolartsen ter preventie nicotine kouwgom uitdeelde/voorschreven.quote:Dat eerste geloof ik niet. Die tweede is logisch.
[..]
Dat het hele 'stoppen met roken' een fabeltje is, de farmaceutische industrie vekoopt geen 'stoppen met roken' middelen maar verslaving vervangende middelen.quote:Precies. Dus wat wil je er mee zeggen?
Zal weer eens op zoek gaan naar de verklaring van de arts van de patient van wie die longen waren.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:04 schreef HeatWave het volgende:
Dat "het" plaatje een hoax zou zijn wil ik dan wel eens bewezen zien. Het is niet dat er 1 plaatje van rokerslongen is ofzo.
Riekt naar bullshit, kun je dat onderbouwen?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:39 schreef BasOne het volgende:
[..]
De farmaceutische industrie verdiend honderden miljarden op jaarbasis met de verkoop van 'stoppen met roken' middelen, veel meer dan de sigaretten industrie met de verkoop van tabak.
Ik neem aan dat je weet hoe je internet moet gebruiken, dan kan je ook naar jaarverslagen van de grootste farmacautische bedrijven zoeken en naar die van de tabaks industrie.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:36 schreef LENUS het volgende:
[..]
Riekt naar bullshit, kun je dat onderbouwen?
Point being?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:42 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Kanker krijg je niet van de een op de andere dag![]()
Ik heb zelf jarenlang gerookt en weet uit eigen ervaring wat het met je lichaam doet: grauwe huid, gele tanden, slechte adem, slechtere conditie, altijd "verkouden", slechte doorbloeding. Als dit bij een roker dergelijke klachten oplevert, dan kan ik met mijn gezonde verstand redeneren dat meeroken ook zeer schadelijk voor de gezondheid kan zijn.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:41 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je weet hoe je internet moet gebruiken, dan kan je ook naar jaarverslagen van de grootste farmacautische bedrijven zoeken en naar die van de tabaks industrie.
Ik probeer nu juist met dit topic te bereiken dat mensen zelf wat meer op onderzoek uitgaan.
Ik beweer het tegendeel ook nietquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik heb zelf jarenlang gerookt en weet uit eigen ervaring wat het met je lichaam doet: grauwe huid, gele tanden, slechte adem, slechtere conditie, altijd "verkouden", slechte doorbloeding. Als dit bij een roker dergelijke klachten oplevert, dan kan ik met mijn gezonde verstand redeneren dat meeroken ook zeer schadelijk voor de gezondheid kan zijn.
Jammer dat zo weinig mensen dit ook daadwerkelijk inzien.quote:Wat ik wel met je eens ben is dat bedrijven op een schofterige manier profiteren van de anti-rook campagne. Zoals je al aangeeft, verslavingen willen oplossen met nieuwe verslavingen. Je word momenteel overspoelt met spotjes over kauwgom, pleisters en andere dure rotzooi.
Nee, ik zoek geen waterdicht bewijs dat roken zo slecht is als wordt beweert.quote:Conclusie:
Jij wilt waterdicht bewijs dat roken zo slecht is als "men" beweert. Dat zal er wellicht nooit komen, wat rest is een welles-nietes spelletje.![]()
Kan zeumaar gebeuren heur.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:42 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Kanker krijg je niet van de een op de andere dag![]()
En dan nog, zijn er genoeg onafhankelijke onderzoeken. Maar uberhaubt is vechten tegen dit soort onderzoeken nutteloos; de praktijk bewijst het dagelijks. Wat valt er te beweren tegen de feiten dat kinderen van rokende ouders kleiner en minder intelligent geboren worden? De feiten zijn er, google ze maar. Net als de verslavingsgevoeligheid van kinderen met rokende ouders. Of de kortademigheid van die kinderen, of de astma.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:15 schreef BasOne het volgende:
Maar onderzoeken die vanuit de farmaceutische industrie komen worden direct voor waar aangenomen, terwijl daar een net zo grote belangenverstrengeling is.
Je kan het de farmaceutische industrie moeilijk kwalijk nemen dat ze een gat in de markt vullen. Maar wie is nou slecht dan? De sigarettenfabrikanten of de industrie? Als ik hippe sigarettendoosjes ga verkopen om je peuken in te doen, of stoere asbakken, ben ik dan slechter dan de sigarettenfabrikanten, zodra ik meer geld ga verdienen?quote:Kan je niet met elkaar vergelijken, dat gaat om 2 verschillende producten, olie en auto's.
Bij de farmceutische industrie en de tabaks industrie gaat het, in grote lijnen, om hetzelfde product.
Nee niet echt. Ik ben ook tegen een boel dingen, maar echt niet uit jaloezie hoor. Kijk naar lenen.nl. Dat is een markt die ik niet wil bezitten, ondanks het feit dat ik er tegen ben. Bovendien, de mensen die tegen roken vechten (kijk naar stivoro) zijn meestal niet echt happig op het overnemen van de markt. En dan nog, het afbreken van de markt waar je op wilt concurreren? Niet echt een goed plan.quote:Ik kan het ook anders verpakken, maar het komt op hetzelfde neer.
Een industrie doet alles om winst te behalen, als er ergens een markt is die hun niet aangeboort hebben maar een ander wel zullen ze er alles aan doen om zich in die markt te werken en concurentie uit te schakelen om zodoende die markt over te nemen.
Klinkt idd beter, maar komt op hetzelfde neer.
Het is iig belachelijkquote:Zal kijken of ik ergens dat artikel nog terug kan vinden, het ging om een 1 of andere universiteit in de VS waar schoolartsen ter preventie nicotine kouwgom uitdeelde/voorschreven.
Dat ze de verslaving vervangen is inherent aan verslavende middelen. Nicotine uit de ene bron is hetzelfde als de nicotine uit de andere bron. Het doel van de farmaceutische industrie is nooit geweest om mensen aan hun medicijnen te houden. Als je ergens niet beter van wordt is het geen medicijn, daar begint het al mee. Bovendien is de voorlichting er niet naar. Je stopt met roken met behulp van de kauwgom / pleisters / weet ik het. Als je de kauwgom als vervanger gaat gebruiken is dat bewijs voor maar één ding: dat je niet gestopt bent.quote:Dat het hele 'stoppen met roken' een fabeltje is, de farmaceutische industrie vekoopt geen 'stoppen met roken' middelen maar verslaving vervangende middelen.
Welke feiten dat kinderen kleiner worden geboren, feiten uit..... (tromgeroffel) onderzoeken?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:34 schreef Slarioux het volgende:
[..]
En dan nog, zijn er genoeg onafhankelijke onderzoeken. Maar uberhaubt is vechten tegen dit soort onderzoeken nutteloos; de praktijk bewijst het dagelijks. Wat valt er te beweren tegen de feiten dat kinderen van rokende ouders kleiner en minder intelligent geboren worden? De feiten zijn er, google ze maar. Net als de verslavingsgevoeligheid van kinderen met rokende ouders. Of de kortademigheid van die kinderen, of de astma.
[..]
Ik geloof dat je het punt daar mist, er wordt geen gat opgevuld, de verkoop van nicotine verplaatst zich alleen maar van de tabak naar de farmaceutiache industrie.quote:Je kan het de farmaceutische industrie moeilijk kwalijk nemen dat ze een gat in de markt vullen. Maar wie is nou slecht dan? De sigarettenfabrikanten of de industrie? Als ik hippe sigarettendoosjes ga verkopen om je peuken in te doen, of stoere asbakken, ben ik dan slechter dan de sigarettenfabrikanten, zodra ik meer geld ga verdienen?
[..]
Welke markt breken ze af? die van de tabaks fabrikanten, en verplaatsen de verkoop naar zichzelf.quote:Nee niet echt. Ik ben ook tegen een boel dingen, maar echt niet uit jaloezie hoor. Kijk naar lenen.nl. Dat is een markt die ik niet wil bezitten, ondanks het feit dat ik er tegen ben. Bovendien, de mensen die tegen roken vechten (kijk naar stivoro) zijn meestal niet echt happig op het overnemen van de markt. En dan nog, het afbreken van de markt waar je op wilt concurreren? Niet echt een goed plan.
[..]
Yup dat is het inderdaad, maar het volgt wel in de lijn van de farmacautische industrie, mensen aan middelen helpen die verslavend zijn en daar winst uit maken.quote:Het is iig belachelijk
[..]
Even een "leuk" feitje, de farmaceutische industrie is de grootste handelaar in verdovende middelen.quote:Dat ze de verslaving vervangen is inherent aan verslavende middelen. Nicotine uit de ene bron is hetzelfde als de nicotine uit de andere bron. Het doel van de farmaceutische industrie is nooit geweest om mensen aan hun medicijnen te houden. Als je ergens niet beter van wordt is het geen medicijn, daar begint het al mee. Bovendien is de voorlichting er niet naar. Je stopt met roken met behulp van de kauwgom / pleisters / weet ik het. Als je de kauwgom als vervanger gaat gebruiken is dat bewijs voor maar één ding: dat je niet gestopt bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |