abonnement Unibet Coolblue
pi_47208290
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

ene classic
The highschool years

Eerste appearance van Anya(nka) en een alternative reality Sunnydale
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_47210719
Ik kan me nog een quote herinneren die ik helemaal geweldig vond, volgens mij komt die uit Dopplegangland..

Willow: 'I think I'm kinda gay'..
(dat zegt ze over haar alter ego)

Pas als je een paar seizoenen verder bent snap je hem, geweldig gewoon!

Maar goed, Josh was sowieso geweldig, want ik vond het geniaal hoe altijd alles op zijn plaats viel, net als met Dawn..
Daar werden ook al hints over gegeven tijdens die gezamelijke 'droom' van Buffy en Faith..
Nou dat was in seizoen 3, terwijl Dawn pas in seizoen 5 aan kwam zetten..

Echt, wat mij betreft de beste serie aller tijden, bezorgt me nog steeds kippevel..
pi_47211537
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:52 schreef alwaysthebest het volgende:

Eerste aflevering die ik ooit heb gezien is er volgens mij in ergens in seizoen 6. All the way volgens mij. Maar het kan ook een aflevering van seizoen 7 zijn geweest. Kwam iig drie keer per week 's nachts op SBS6 toen.
joh, ik dacht dat ik laat was met buffy ik heb ze voor het eerst gevolgd op net 5, toen had je doordeweeks elke dag om 1700 buffy
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_47213309
Mijn eerste aflevering was de eerste van seizoen 4. Werd eind 2001 uitgezonden op V8 (dat had je toen nog ). In de tv-gids stond 'eerste aflevering', dus ik dacht dat ik mooi opnieuw kon beginnen. Had dus 'maar' drie seizoenen gemist. Gelukkig begon Net5 in januari met de eerste aflevering van seizoen 1 en kon ik toch echt gaan inhalen, samen met wat andere Fokkers. Is nog wel na te lezen in de eerste Buffy-topics op Fok.
Grappigste was nog wel dat toen op V8 afleveringen van het eerste seizoen van Angel direct na Buffy kwamen. Het leek mij compleet niet interessant, dus ik zapte altijd meteen weg na BtVS, totdat ik dat een keer vergat en in een keer Buffy zag opduiken (in 'I will remember you' dus).
And there was much rejoicing.
  maandag 12 maart 2007 @ 23:57:16 #105
88233 Steve
Still the best.
pi_47213678
Oh, en van Angel was mijn eerste aflevering Waiting in the Wings. Vond ik heel erg tof, maar ik vergat altijd te kijken. Daarna nog een keer een aflevering gezien, die ik zo saai vond dat ik Angel maar snel vergat. Tot Dizer me hier overtuigde toch maar de DVD's te kopen.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_47214389
quote:
Op maandag 12 maart 2007 22:51 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik kan me nog een quote herinneren die ik helemaal geweldig vond, volgens mij komt die uit Dopplegangland..

Willow: 'I think I'm kinda gay'..
(dat zegt ze over haar alter ego)

Pas als je een paar seizoenen verder bent snap je hem, geweldig gewoon!

Maar goed, Josh was sowieso geweldig, want ik vond het geniaal hoe altijd alles op zijn plaats viel, net als met Dawn..
Daar werden ook al hints over gegeven tijdens die gezamelijke 'droom' van Buffy en Faith..
Nou dat was in seizoen 3, terwijl Dawn pas in seizoen 5 aan kwam zetten..

Echt, wat mij betreft de beste serie aller tijden, bezorgt me nog steeds kippevel..
Oh ja, die quote was ik vergeten, leuk om dat nu te horen terwijl je weet wat er later in de serie gebeurt.

en de quote waar jij op doelt komt volgens mij wel uit seizoen 4, uit "this year's girl"
Buffy: "I wish I could stay, but..."
Faith: "you have to go"
Buffy: It's just with..."
Faith: "little sis coming"

uit de gezamelijke droom van Buffy en Faith haal ik geen informatie die ik kan herleiden naar Dawn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Californian_dreamer op 13-03-2007 00:33:59 ]
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
  dinsdag 13 maart 2007 @ 00:30:40 #107
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_47214611
Ja, dat zeggen ze als ze samen het bed verschonen. Faith ligt dan al in coma, dus einde seizoen 4. Nee, wacht. Seizoen 4 is met Riley en die shit, dus wel seizoen 3.. Hmm, tijd om alles weer te kijken. Zit alleen bij de laatste dvd van serie 5 van Angel, dus ben daar heel erg mee bezig nu hahaha.. SPANNEND!! (zelfs voor de 1000e keer!)
pi_47214760
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 00:30 schreef Smash-it het volgende:
Ja, dat zeggen ze als ze samen het bed verschonen. Faith ligt dan al in coma, dus einde seizoen 4. Nee, wacht. Seizoen 4 is met Riley en die shit, dus wel seizoen 3.. Hmm, tijd om alles weer te kijken. Zit alleen bij de laatste dvd van serie 5 van Angel, dus ben daar heel erg mee bezig nu hahaha.. SPANNEND!! (zelfs voor de 1000e keer!)
ja, dat is graduation, part 2.

enige raadsel wat ik eruit kan halen is:
Faith: "Miles to go. Little Miss Muffet, counting down from 7-3-0."

misschien dat dat ergens een verwijzing naar the Initiative is, maar ik heb ff geen zin om dat nu te gaan uitzoeken.

al geloof ik dat de code was op de muur naast kamer 314 (waar adam in gemaakt is)
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_47214986
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 00:22 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

Oh ja, die quote was ik vergeten, leuk om dat nu te horen terwijl je weet wat er later in de serie gebeurt.

en de quote waar jij op doelt komt volgens mij wel uit seizoen 4, uit "this year's girl"
Buffy: "I wish I could stay, but..."
Faith: "you have to go"
Buffy: It's just with..."
Faith: "little sis coming"

uit de gezamelijke droom van Buffy en Faith haal ik geen informatie die ik kan herleiden naar Dawn.


De eerste hint naar Dawn werd echt gemaakt in seizoen 3 ja..
'Little Miss Muffet, counting down from 730' betekent dat de energie die later wordt omgevormd naar Dawn al sinds 730 na/voor Christus bestaat..

Je kan het vertalen naar 'Kleine Mevrouw Muffet zit al te wachten sinds het jaar 730'..

En de tweede opmerking over Dawn word idd gemaakt in seizoen 4, weer met Faith..
pi_47215184
okay, ik wist niet dat er een datum genoemd werd.

ik heb een fotografisch geheugen, maar alleen visueel, kan niet alles onthouden wat ik hoor

gewoon ff nieuwsgierig nu, maar welke aflevering vonden jullie nu echt geweldig, en welk seizoen vonden jullie het minst

voor mij was dat seizoen 6, de hele damn-I'm-alive-again-so I'll-screw-a-dead-guy-but-I-hate-it houding van Buffy begon me na een tijdje te irriteren.

een van de beste afleveringen is imo "the body" het geheel klopt gewoon zo perfect, je voelt het gewoon
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
  dinsdag 13 maart 2007 @ 01:02:16 #111
88233 Steve
Still the best.
pi_47215279
The Body en Hush zijn toch wel de mooiste afleveringen. Met OMWF, Storyteller er direct achteraan.

Maar het mooiste moment vond ik toch wel Buffy met de rocker launcher in Innocence. Dat is op ten en top Buffy voor mij. .
Oh, en het eind van The Gift natuurlijk. En Passion. En Tabula Rasa. En Normal Again. Ach, er zijn zoveel leuke afleveringen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Steve op 13-03-2007 01:17:39 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 13 maart 2007 @ 08:59:20 #112
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_47218341
Sluit me helemaal aan bij alwaysthebest. Maar niet bij jou Californian, want ik vind seizoen 6 met stip het vetste van allemaal. Buffy en Spike, daar is zoveel chemistry tussen! Zeker de eerste keer in Wrecked, als ze in dat huis zijn wat tegelijkertijd instort.

Wat mij begon te irriteren waren die ongelooflijk lelijke Potentials. Jezus, wat waren zij irritant. Stom mini legertje wat dan in te tuin stond te trainen en dan van die kreten uitstootte. En ze gilden steeds, als er ook maar een vampiertje aan kwam. Dat deed Dawn niet eens.

Vetste afleveringen vind ik OMWF, The Body, Hush en Something Blue. En er is een aflevering die eigenlijk om Xander draait, met die 'vrienden' die allemaal al dood zijn in die cabriolet. Super leuk in die school, Buffy enzo vechten tegen een of ander monster, maar Xander is eigenlijk de grote held deze aflevering.

Het is vervelend, ik vind elke aflevering leuk eigenlijk.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:57:42 #113
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_47219701
Seizoen 3, aflevering 13 - The Zeppo

Die is inderdaad heel vet Vooral als je de Scoobies [minus Xander] hoort praten over hoe de wereld bijna vergaan is, maar wij daar dus niets van hebben meegekregen, omdat we Xander heel de tijd volgden... een erg grappige aflevering
pi_47225489
the zeppo goed e aflevering inderdaad.

@ smash-it: die potentials waren ook irritant, dat ben ik met je eens. ik had alleen halverwege seizoen 6 zoiets van...Buffy, get over it.

maar wat wel zo is, is dat ieder seizoen zijn momenten heeft en misschien stom dat ik deze vraag stel maar welek ep bedoelen jullie met OMWF?
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_47230198
Seizoen 6 heeft voor mij een dubbel gevoel..
Ik vond het het beste seizoen vanwege Willow, vond haar rol als slechte Willow helemaal geweldig..
Maar ik ben het ook eens met de rest, dat gedoe met Buffy kwam me mijn neus uitzetten, en misschien is dat ook wel de reden dat ik seizoen 7 amper gekeken heb..
Ik zag alweer allemaal gedoe tussen Buffy en Faith en Buffy die wegmoest en Faith die het zooitje overnam..
Ik dacht 'laat maar zitten'..

Ik zie graag een ongecompliceerde Buffy die gewoon normaal doet, en daarom gaat mijn voorkeur wel weer uit naar de eerste paar seizoenen waarin gewoon elke aflevering een andere verhaallijn had..
Bij de latere seizoenen ligt de nadruk veel meer op 1 gebeurtenis die het hele seizoen doorgaat..
(Ik noem seizoen 4, The Initiative.. Seizoen 5, Glory.. Seizoen 6, Slechte Willow... etc)..

Mijn favoriete afleveringen zijn The Gift, Once More with Feeling, Hush en Graduation Day part I en II.. Dit ook dankzij de onwijs mooie muziek in die laatste aflevering van seizoen 3..

Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteld maar ben wel benieuwd naar jullie favoriete en minder favoriete karakters uit Buffy..

Giles is mijn held..
En het minst leuke karakter vond ik toch echt, hoe erg het ook klinkt, Anya..
Ik had helemaal niks met haar..


Oh en OMWF betekent dus 'Once More with Feeling'..
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:23:00 #116
88233 Steve
Still the best.
pi_47230317
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:55 schreef Californian_dreame... het volgende:
maar wat wel zo is, is dat ieder seizoen zijn momenten heeft en misschien stom dat ik deze vraag stel maar welek ep bedoelen jullie met OMWF?
Once More With Feeling. De musicalaflevering.

Het leukste karakter vind ik Anya . Die is echt grappig, maar kan ook emotionele momenten zo ontzettend goed spelen. . Neem nou The Body, of Hell's Bells.....
En Willow, die is ook super.

Het sufste karakter was natuurlijk Riley. Marc Blucas . Vond het zo jammer dat-ie nog een aflevering in seizoen 6 terugkwam.
En Dawn, daar heb ik dan weer weinig mee. Maar dat is misschien ook de bedoeling, dat zij een irritant tienertje moet spelen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Steve op 13-03-2007 15:28:57 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_47230938
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:23 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Once More With Feeling. De musicalaflevering.

Het leukste karakter vind ik Anya . Die is echt grappig, maar kan ook emotionele momenten zo ontzettend goed spelen. . Neem nou The Body, of Hell's Bells.....
En Willow, die is ook super.

Het sufste karakter was natuurlijk Riley. Marc Blucas . Vond het zo jammer dat-ie nog een aflevering in seizoen 6 terugkwam.
En Dawn, daar heb ik dan weer weinig mee. Maar dat is misschien ook de bedoeling, dat zij een irritant tienertje moet spelen.
Riley! Hoe kon ik die nou vertegen..
Die was zeker suf ja, ben ik volledig met je eens..

Dat was ook zoiets waar ik me mateloos aan kon irriteren..
Tijdens seizoen 5, dat Joyce zo ziek werd, zat die altijd maar zielig te doen want Buffy had geen aandacht meer voor hem en dus liet die zich maar leegzuigen door die vampiersletjes..
Seizoen 5 was dankzij dat hele gebeuren ook mijn minst favoriete seizoen.. (Als je even The Gift enzo niet meetelt)..
pi_47231923
Once Morw With Feeling...dat ik dat niet doorhad geweldige episode. Standing in the way , Walk through the fire en natuurlijk Anya's Bunnies

mijn favoriete personage weet ik eigenlijk niet. ieder personage had wel zijn momenten. ik denk dat het toch Willow is, gevolgd Anya en Cordelia (uit Buffy, toen ze nog ongenuanceerd was)

minst favoriete personage is Dawn, de introductie van Dawn in seizoen 5 vond ik ook minpunt aan dat seizoen. Riley was ook lame, met name in seizoen 5, maar net iets minder erg dan Dawn imo.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:06:32 #119
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_47233880
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:20 schreef Angelic_Rose het volgende:
Bij de latere seizoenen ligt de nadruk veel meer op 1 gebeurtenis die het hele seizoen doorgaat..
(Ik noem seizoen 4, The Initiative.. Seizoen 5, Glory.. Seizoen 6, Slechte Willow... etc)..
De "Big Bads" kregen later misschien wel meer aandacht, maar ze zijn er wel altijd geweest hoor...
Seizoen 1: The Master
Seizoen 2: Angel [en evt. ook Spike en Drusilla]
Seizoen 3: The Mayor [en evt. Faith]
Seizoen 4: Adam / The Initiative
Seizoen 5: Glory
Seizoen 6: Willow [en evt. The Trio]
Seizoen 7: The First

Bij Angel had je al minder Big Bads volgens mij, seizoen één ging niet echt specifiek ergens over, af en toe [en tegen het einde van s1 steeds vaker] ging het een beetje over Wolfram & Hart, maar later draaide eigenlijk heel de serie om W&H, vanaf seizoen twee Eigenlijk was er alleen in seizoen vier echt een Big Bad, namelijk Jasmine [en evt. The Beast]...
pi_47237116
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:06 schreef Xurk het volgende:

[..]

De "Big Bads" kregen later misschien wel meer aandacht, maar ze zijn er wel altijd geweest hoor...
Seizoen 1: The Master
Seizoen 2: Angel [en evt. ook Spike en Drusilla]
Seizoen 3: The Mayor [en evt. Faith]
Seizoen 4: Adam / The Initiative
Seizoen 5: Glory
Seizoen 6: Willow [en evt. The Trio]
Seizoen 7: The First

Bij Angel had je al minder Big Bads volgens mij, seizoen één ging niet echt specifiek ergens over, af en toe [en tegen het einde van s1 steeds vaker] ging het een beetje over Wolfram & Hart, maar later draaide eigenlijk heel de serie om W&H, vanaf seizoen twee Eigenlijk was er alleen in seizoen vier echt een Big Bad, namelijk Jasmine [en evt. The Beast]...
Je hebt helemaal gelijk Xurk, alleen vind ik dus idd dat de nadruk op de big bads er te veel opligt in de latere seizoenen..
Bij Angel heb ik precies hetzelfde..
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:03:06 #121
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_47237822
Ik haaaaaaaaaaaat Dawn. Haar enige geniale actie vond ik het schopje tegen de schenen van Buffy, toen zij Xander de opdracht had gegeven in een van de laatste afleveringen van seizoen 7 om Dawn buiten westen te brengen en haar in de auto weg te rijden. 'Au' zegt Buffy nog..

Verder vond ik Riley stom, wel grappig was die ene aflevering waar Angel terugkwam en ze samen jaloers aan het doen waren.

Mijn totale hero is Spike. Love Spike! Super grappig als hij met Harmony is en zeker in de tijd als hij bij Giles in de badkuip zit en met een rietje bloed uit een 'I (L) Librarians' beker drinkt. Absoluut mijn favoriete karakties. Ook in Angel trouwens. Dat ie persé zijn eigen kantoor wilt, als hij W&H aan het haunten is. Oke, tot slot; die ruzie tussen Angel en Spike in seizoen 5 van Angel, astronauten vs. holbewoners. Zo mooi!
pi_47250892
Ik vond de "Buffybot" hilarisch. Ik vond season 6 juist wel goed, de weg naar volwassenheid gaat immers niet over rozen, zeker niet als je je moeder dood hebt aangetroffen en zelf een halfjaar tussen de wormen hebt vertoefd. Ik kan niet echt een "minder" seizoen aanwijzen, elk had zijn briljante momenten maar ik had wel even in season 7 ; Nee, niet met principle Wood !
pi_47254771
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 00:05 schreef DrsPoema het volgende:
Ik vond de "Buffybot" hilarisch.
De Buffybot weas briljant idd. Hoe die opkeek naar Spike, en later toen ze 'r gebruikten als Buffyvervanging de opmerking van Willow dat ze dacht dat ze nu toch echt alle Spike-adoratie eruit had gehaald, maar dus nog steeds niet. En Spike die het dan juist uitermate irritant vond.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:10:23 #124
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_47255343
Haha, ja inderdaad die Bot. Als je dan vanuit haar oogpunt keek zag je allemaal eigenschappen over degene met wie ze stond te praten. Bij Willow 'recently gay', bij Anya 'likes money', dat soort dingen. Super grappige details.
pi_47262232
Hmz, waar zou dit toch op gebaseerd zijn?

At times that the earth was shaking
And you didn't know what to do
You weren't afraid
Because he would come to you

He stood by your side
Trying not to bite
And after the blood was spilled
He used to kiss you goodnight

But not anymore
A stupid mistake took him away
Now it's time to be afraid
Because he will come for you one day

It's time to say goodbye
And show him what you are
You are a killer, a fighter
Making yourself ready for this war

You know it won't be easy
It will be the hardest thing you will ever do
But once it's over with
He has given his life to you

So touch him one last time
Because your hearts used to dance
And then stab a sward through his heart
Do not cry Goldylocks, it will all make sense

Some day..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')