abonnement Unibet Coolblue
pi_45950883
Goedenavond Allen,

Sinds 8 maanden heb k een nieuwe vriendin, en het bevalt meestal erg goed.
Meestal ja.

Vooral het begin was lastig, mijn vriendin had last van een angststoornis en was depresief etc.
Zo zei ze vaak dat ze 'ziek' was als we iets gingen doen waar andere mensen (mogelijk) bij betrokken waren.
De film, een avondje in de kroeg, een disco, mee naar de familie wou/ging allemaal niet.

Mn vriendin was ook al anderhalf jaar neit naar schoo geweest en ook daar ondervondt ze erg veel last van.
ze was erg onzeker, en blij dat ze eindelijk iemand had... dit bracht voor haar een nieuwe, grootste angst... die persoon weer kwijt te raken..

Ik was erg geduldig, en naarmate de tijd verstreek ging het met mn vriendin steeds beter.
Samen naar lowlands geweest (60.000 andere mensen dit had ze nooit verwacht) dit gaf haar het gevoel dat we alles aankonden. en dat konden we ook wel.

uiteraard word je hoelanger de relatie duurt steeds hechter.. en een lange tijd ging het erg goed, na een hele moeilijke periode kreeg ze nieuwe antidepressivia .. en gelukkig ging het na een helse week weer iets beter.

daarna ging het een lange tijd goed.. van de angststoornis was niets meer te merken, ze ging zelf mee naar de kroeg etc!
Ook was het depressieve meisje veranderd in een normale jongedame van 16 jaar.

een angst blijft haar (vooral de laatste tijd de reden waarom ik hier dus post) altijd achtervolgen.
De angst om mij te verliezen.
Het achtervolcht haar en ondanks dat we al 8 maanden samen zijn laat het haar geen moment met rust.
iedere nacht droomt ze weer dat ik er met mijn ex vandoor gaat, wat haar de rest van de dag een onzeker kutgevoel geeft.

Ze is zo bang om me kwijt te raken dat het haar hele leven beinvloed.. de aankomende skivakantie waar zij helaas niet meekan maakt dit nog erger..

Uiteraard vertel ik haar iedere dag letterlijk wel honderd keer hoeveel k van haar hou en hoe fijn ik het met haar vind, en dat k echt geen ander meer wil, dit is ook zo. Toch is ze iedere seconde van de dag bang om mij kwijt te raken.

Mn vriendin zit niet meer in therapie, (en dit wil ze ook niet meer)
Maar leven zoals het nu is, is voor haar, maar ook voor mij onmogelijk.. ze wordt er saggereinig door en wil liever niet dat ik haar dan zie etc.

Ik ben ten einde raad, brieven, praten, ringen etc kunnen haar maar niet overtuigen, of de angst wegnemen dat ik bij haar wil blijven.

Ik heb geen verleden van vreemdgaan ofzo!

we zijn ten einde raad, vandaar dat ik hier nu post.

heeft iemand hier misschien ervaring mee, of advies? alles is welkom.

Alvast bedankt! ~Frenker
pi_45952284
Oi man, ik ken het gevoel van je vriendin, ik heb ook schrik om mijn vriendin kwijt te geraken, en ik slaap er ook amper van als ik erover pieker.

Wat veel doet is bij mijn vriendin te zijn, want dan ben je op je gemak.

Wat jij moet doen, is (indien mogenlijk) contact breken met je ex. Dat maakt het al gemakkelijker. Beloof bijvoorbeeld op je vakantie van niet te drinken, dat doet ook veel (een niet nuchter mens denkt anders over relaties als een nuchter mens)

Iig mooi om bij je vriendin te blijven, want je relatie moet er onder lijden
(mijn vriendin weet er niets van...)
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:42:11 #3
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_45952342
waarom neem je in gods naam een relatie met iemand die angstoornissen heeft en depressief is?

haat je jezelf zo erg ?
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_45952956
Hij is gothic.
kaasboer
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:58:12 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45953092
Ik denk dat je vriendin eerst heel stevig aan zichzelf moet gaan werken alvorens een relatie met een ander, jou in dit geval, kan werken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:05:39 #6
52555 jadelovespat
who lose dreaming, is lost.
pi_45953421
Ik vind het heel knap dat je zo'n steun bent voor je vriendin, ze boft met je!

Het lijkt mij ontzettend moeilijk om met iemand te leven die last heeft van die angsten, maar je geduld en steun is echt super.

Ik zou zelf zeggen maak duidelijke afspraken over wat wel en niet mag. Zodat voor haar ook duidelijk is dat jij weet dat niet acceptabel is en dat je niet van plan bent om dat te doen. Hou goed contact met elkaar, in de hoop dat het haar wat rust geeft om te weten dat ze weet wat je aan het doen bent en dat je aan haar denkt.

Verder kan ik helaas niet verzinnen, ik hoop dat ze er goed doorheen komt. Veel succes en ook veel plezier op vakantie.
Isn't a smoking area in a restaurant just like a peeing corner in a swimming pool?!!
Can't rain all the time
pi_45953776
respect dat je haar zo steunt!
maar zij is steeds bang dat jij ervandoor gaat met je ex... als ik in jouw schoenen stond had ik iets spontaans gedaan (als brieven, praten, ringen etc niet meer helpen) en dan in de vorm van haar kamer helemaal volplakken met briefjes met de tekst "jij bent alles voor me, ik laat je nooit meer gaan" oid, ik vind het zelf kansloos klinken nu ik het zeg (zelfkennis ) maar ik denk dat het wel wat doet met haar... denk je niet?
pi_45953930
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:14 schreef Sloffie het volgende:
respect dat je haar zo steunt!
maar zij is steeds bang dat jij ervandoor gaat met je ex... als ik in jouw schoenen stond had ik iets spontaans gedaan (als brieven, praten, ringen etc niet meer helpen) en dan in de vorm van haar kamer helemaal volplakken met briefjes met de tekst "jij bent alles voor me, ik laat je nooit meer gaan" oid, ik vind het zelf kansloos klinken nu ik het zeg (zelfkennis ) maar ik denk dat het wel wat doet met haar... denk je niet?
Luister naar deze man, hij is wijs.
pi_45956018
Wat zooi verwijderd.

TS: als je vriendin niet meer op therapie wil zal ze toch echt een andere manieren moeten vinden om hier vanaf te komen want dit hou je niet lang vol.
pi_45956628
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:42 schreef MooieLuL het volgende:
waarom neem je in gods naam een relatie met iemand die angstoornissen heeft en depressief is?

haat je jezelf zo erg ?
Waar slaat dat op?
pi_45956829
TS, wat je ook doet, beloofd, zwart op wit zet of afspreekt, zolang jouw vriendin bang is dat jij er vandoor gaat met je ex maken al die overtuigingsacties van het tegenovergestelde niets uit.

Zij zal aan zichzelf moeten werken en haar eigen onzekerheid moeten aanpakken. Dit kan van kwaad tot erger gaan zonder hulp. Nu is het nog de angst om je kwijt te raken, straks gaat ze dingen zien die er niet zijn en je claimen.

Je kan je gaan aanpassen aan haar angst en beloven om bijvoorbeeld niet te drinken op je vakantie zoals Snakiej voorstelt, maar wat is het volgende? Met je ogen dicht over straat lopen zodat je geen andere vrouwen ziet?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:48:26 #12
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45956897
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat zooi verwijderd.

TS: als je vriendin niet meer op therapie wil zal ze toch echt een andere manieren moeten vinden om hier vanaf te komen want dit hou je niet lang vol.
Idd, zo iemand kan je nooit overtuigen, wat je ook probeert. Ze moet van binnen veranderen en dat gebeurt niet zonder therapie etc.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_45956925
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:17 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Luister naar deze man, hij is wijs.
Lief gebaar inderdaad , maar weinig constructief voor het meisje.
Ze zou echt weer in therapie moeten gaan, die angst is een betonnen muur waar je niet doorheen gaat komen.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_45956992
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:40 schreef Snakiej het volgende:
Oi man, ik ken het gevoel van je vriendin, ik heb ook schrik om mijn vriendin kwijt te geraken, en ik slaap er ook amper van als ik erover pieker.

Wat veel doet is bij mijn vriendin te zijn, want dan ben je op je gemak.

Wat jij moet doen, is (indien mogenlijk) contact breken met je ex. Dat maakt het al gemakkelijker. Beloof bijvoorbeeld op je vakantie van niet te drinken, dat doet ook veel (een niet nuchter mens denkt anders over relaties als een nuchter mens)

Iig mooi om bij je vriendin te blijven, want je relatie moet er onder lijden
(mijn vriendin weet er niets van...)
Waarom moet de TS zich helemaal aan zijn vriendin aanpassen? Het probleem ligt bij zijn vriendin, zij zal moeten leren om TS te vertrouwen.
#geen
pi_45957225
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:52 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Waarom moet de TS zich helemaal aan zijn vriendin aanpassen? Het probleem ligt bij zijn vriendin, zij zal moeten leren om TS te vertrouwen.


Snakiej verwacht jij dat je vriendin zich helemaal aan jou aanpast? Niets drinkt als jij er niet bij bent? Niet alleen met vriendinnen gaat stappen? Niet met andere mannen praat?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_45960161
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:14 schreef Sloffie het volgende:
respect dat je haar zo steunt!
maar zij is steeds bang dat jij ervandoor gaat met je ex... als ik in jouw schoenen stond had ik iets spontaans gedaan (als brieven, praten, ringen etc niet meer helpen) en dan in de vorm van haar kamer helemaal volplakken met briefjes met de tekst "jij bent alles voor me, ik laat je nooit meer gaan" oid, ik vind het zelf kansloos klinken nu ik het zeg (zelfkennis ) maar ik denk dat het wel wat doet met haar... denk je niet?
Ja, hiep hoi, ik hou zoveel van je en ik ga nooit meer bij je weg Helpt niet ej, dat meisje moet eerst maar es leren om wat met haar zelf in het reine te komen. Een relatie waarbij 1 kant constant zoveel moet geven en op zijn/haar hoede moet zijn om iets "verkeerds" te doen werkt niet. En is bovendien erg vermoeiend.
-
pi_45960295
Jij kan hier niets aan doen, al ga je op je hoofd staan. Er is niets wat je kunt zeggen of doen waardoor dit ineens is weggetoverd.

Zíj moet hier aan werken.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_45960399
quote:
Op zondag 4 februari 2007 01:09 schreef MUUS het volgende:
Jij kan hier niets aan doen, al ga je op je hoofd staan. Er is niets wat je kunt zeggen of doen waardoor dit ineens is weggetoverd.

Zíj moet hier aan werken.
klopt. hoe?
pi_45960480
quote:
Op zondag 4 februari 2007 01:15 schreef SlimShady het volgende:

[..]

klopt. hoe?
Ja, heel lullig, maar dat moet groeien. Ze is pas 16 en heeft al het één en ander voor de kiezen gehad.
Ze moet dúrven vertrouwen, dúrven op haar smoel te gaan en vooral vertrouwen in zichzelf krijgen. Als je zeker van jezelf bent, durf je veel meer dingen los te laten. Dan ga je genieten van de dingen die je hebt i.p.v. piekeren over dingen die je later misschien niet meer hebt.

Euh, leg ik dit nou logisch uit? Jawel toch? .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_45960638
quote:
Op zondag 4 februari 2007 01:15 schreef SlimShady het volgende:

[..]

klopt. hoe?
Door iets meer d'r best te doen dan alleen klagen over haar angsten. Prima dat ze geen therapie meer wil, maar dan moet ze wel op een andere manier rationeler leren nadenken.
pi_45979500
mja ik herken dit compleet.
mijn vriendin is dan wel in therapie maar het speelt eigenlijk al een tijd een rol in de relatie. Ze is manisch depressief, heel erg onzeker. En dat onzekere punt heb ik veel probleme mee, ze heeft niet al te veel vriendinnen dus ze heeft zich compleet afhankelijk van mij gemaakt, iets waar ik veel moeite mee heb, omdat ik namelijk nog meer dingen in me leven heb dan alleen haar.

Ik ga altijd 1 avond in het weekend naar haar toe en blijf dan slapen en 1 avond wat met vrienden. Maar ze is altijd zo ongelovelijk onzeker als ik wegga ergens heen.

Een heel klein voorbeeldje aan het einde van ons gesprek.
ik: ik hou van je liefje
zij: echt niet, ga nou maar lekker plezier maken en tot volgende week ergens.

We hebben al bijna een jaar dus ze zou moeten weten dat ik niet met haar zou hebben als ik niet van der zou houden en niet verliefd op haar was!

Het komt er opneer dat ik maar altijd mezelf moet verdedigen en alles maar moet ontkrachten.
En dit werkt juist zo vermoeiend. 9 van de 10 keer is het ook gezeik en gezeur als ik savonds wat met me vrienden ga doen, net of ze me avond probeert te vergallen.
Probleem is dat ik daar redelijk chagarijnig van word.

maargoed ze doet wel haar best om zich te verbeteren, doormiddel dat ze altijd braaf haar opdrachten uitvoerd voor haar behandeling en elke week daar op de stoep staat.

neemt nog niet weg dat ik er wel is overdenk om er maar mee te stoppen.
pi_45995819
Wow mensen, bedankt voor jullie reacties, en aan de modjes, Bedankt dat jullie de comments die in ONZ thuishoren verwijdert hebben.

Bedankt voor alle nuttige tips, en het me duidelijk maken dat het probleem echt aan haar kant moet veranderen.

en sandertjuh: we zitte echt in precies hetzelfde schuitje!

maargoed, "Love will keep us together "

nogmaals bedankt voor het posten van de reacties

~ Frenker
pi_46045101
hopelijk kom jij er goed uit! want ik weet het echt niet meer.. ik word er alleen maar chagerijnig van en dat uit zich ook thuis tegen me ouders en tegen me vrienden. ook werkt het geestelijk erg vermoeiend en begin ik de rede wel te zien waarom ik zo belachelijk veel slaap nodig heb om fit te zijn.

en je moet toch echt als eerste aan jezelf denken maar het is zo moeilijk omdat ze zooo afhankelijk van mij is geworden.
en dan is nu net ook haar opa overleden dus het maakt het er allemaal niet makkelijker op
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:28:59 #24
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_46049909
Je snapt natuurlijk wel dat je hier onmogelijk uitkomt, geloof me ik ken de situatie.

Ze hangt zo erg aan jou vast, dat jij het niet uit durft te maken als de tijd daar is dat je dat wilt (die komt denk ik wel met zo iemand). Je voelt jezelf schuldig en blijft alsmaar doorgaan, totdat alles nog maar van 1 kant zal komen. Als het dan knapt uiteindelijk, zal je vriendin óf doodongelukkig zijn (misschien tijdelijk?), óf ze zal je proberen kosten wat kost terug te krijgen (soort van stalker).

Succes ermee, maar misschien zit je er nu al te ver in.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:09:21 #25
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_46051652
Ter sprake brengen dat dit een serieus probleem is wat apgelost moet worden en eerlijk zijn over het feit dat als dit probleem niet opgelost word het uiteindelijk het einde van jullie relatie zal betekenen.
Je kan haar steunen, en samen proberen eruit te komen, maar dan moet ze dat ook wel willen. En ik denk ook zeer zeker dat ze professionele hulp nodig heeft daarbij.

Het allerlastigste eraan is dat je gewend bent om continu rekening met haar te houden dat het moeilijk is voor je eigen te kiezen en over die gezonde dosis egoïsme te beschikken omdat je er al zo diep in zit en zij zich zo aan jou vastklampt....
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')