quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:12 schreef miss_sly het volgende:Het plaatje is me niet helemaal duidelijk: werken jij en/of je vriendin of studeren jullie? Is je vriendin fulltime thuis?
we werken allebei parttime. Ik meer dan mijn vriendin.
Ik werk in de zorg en werk op variabele tijden. Zo kan het dus voorkomen dat ik om 22u klaar ben en de volgende ochtend om 6.15u mijn bed weer uit kan om weer aan het werk te gaan. Ook heb ik zomaar een paar dagen achter elkaar vrij. Dat verschilt dus heel erg.
De grap is bij ons dat we op zich helemaal niet permanent moe zijn en het allemaal prima te doen zou moeten zijn. Ik heb net een nieuwe baan dus dat is wel even zwaar en wennen maar verder hebben we het prima voor elkaar. Ik weet uit ervaring dat wanneer je een beetje structuur inbouwt en het de boel een beetje bijhoudt het allemaal helemaal niet zoveel werk is. Maar als je het elke keer opspaart leef je én de helft van de tijd in de zooi en kan je op momenten waarop ik ook wel rustig aan wil doen en van mijn dochter wil genieten, en van mijn vriendin natuurlijk, die zooi allemaal nog eens wegwerken.
We hebben wel geprobeert om goede afspraken te maken hierover. Elke dag nah et eten de afwas doen enzo, maar zij houdt zich daar niet aan, omdat zij zoiets heeft van, dat kan later ook wel. Met als resultaat dat het blijft staan.
Het is inderdaad zo dat er wel meer dingen aan de hand zijn, dingen die allemaal wel opgelost worden en waar ik een goed gevoel over heb. Daarom is het ook zo zonde dat dit zo'n groot issue blijft en dit maar niet opgelost kan wordne. Misschien moet ik er gewoon niet zo'n big deal van maken en accepteren dat samenwonen met haar betekent leven in een ongeorganiseerd huis waarin het regelmatig een bende is? Ik weet het niet......
Bedankt voor de racties in elk geval. Het is voor mij wel fijn om eens van objectie derden wat te horen hierover. Graag hoor ik meer.