abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45254283
Ik heb mijn vriend vorig jaar voor zijn verjaardag een poes cadeau gegeven, een mooie zwarte kwart-pers genaamd Dot Maar het is een binnenpoes en die hebben nogal de neiging wat dik te worden.. Deze dus ook... Met als gevolg een enge blaasontsteking met bloed etc.

Na een stel dierenartsbezoeken en twee antibtiotica kuren en zelf een echo zijn we 200 euro lichter, maar is ze wel weer beter. Ze zit nu ook op dieet, dus de kans op blaasproblemen zou minder moeten worden, maar dan moet ze wel afvallen..

Nu zag ik op internet dat er ook dierenverzekeringen zijn en dat je dan voor zo'n 10 euro per maand (max) toch een best redelijke dekking hebt bij bijvoorbeeld Briass Dierenverzekering. Nu was mijn vraag of iemand van jullie hier misschien ervaring mee heeft?
pi_45254587
Ook over getwijfeld om te nemen, vooral omdat het het goedkoopst is als de kat net is geboren. Uiteindelijk maar niet gedaan; we betalen de kosten zelf wel. Ik weet niet zeker wat voordeliger is; wat ik wel weet is dat het een stuk lastiger wordt om af te sluiten als je kat al ziek is...
  Moderator donderdag 11 januari 2007 @ 16:58:38 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45254612
Ik heb er destijds voor onze hond naar gekeken maar vaak worden een hoop dingen niet vergoed die juist het meeste voorkomen.

Inentingen, sterilisatie, en sommige veel voorkomende raseigen aandoeningen worden niet vergoed.
Ik heb een duitse herder en die zijn gevoelig voor HD (heup dysplasie), nou werd de diagnose wel vergoed (mits gewoon foto's bij dierenarts), maar behandelingen daarna dus niet.
Ik zou eerst even doorlezen wat wel en niet vergoed word en wat wel en dan beslilssen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45254713
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:58 schreef senesta het volgende:
Ik heb er destijds voor onze hond naar gekeken maar vaak worden een hoop dingen niet vergoed die juist het meeste voorkomen.

Inentingen, sterilisatie, en sommige veel voorkomende raseigen aandoeningen.
Ik zou eerst even doorlezen wat wel en niet vergoed word en wat wel en dan beslilssen.
Inderdaad. Mijn paard is verzekerd, maar daar worden ook veel dingen uitgesloten. Ik vraag me altijd af of je niet beter dat maandelijkse bedrag zelf "opzij" kunt zetten om alles te betalen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_45255035
Ik heb een folder aangevraagd, maar zoals ik het kon zien werd alles wat we nu hebben laten doen gewoon vergoed... Ook werd dieetvoeding voor 50% vergoed.

Maar het is idd wel, als ze nooit meer last krijgt van haar blaas is het weggegooid geld, maar als er wel weer iets is, dan zijn we zo weer blut...
Ik wacht even de folder af en dan zal ik het nog eens even overleggen.
  Moderator donderdag 11 januari 2007 @ 17:19:51 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45255351
Misschien dat je hier nof wat aan hebt?

http://www.dierzorg.nl/lib/asset.asp?AssetID=335

en hier een stukje op de site van Kassa waar ook met name Briass word genoemd:
quote:
Briass 18-01-05

Nou inderdaad, als ik dit van tevoren geweten had had ik ook nooit een verzekering afgesloten voor mijn hond!!! Heb een rottweiler die een half jaartje aangereden is door een auto. Gevolg: gebroken poot. Dus ik natuurlijk gelijk foto's laten maken en elke keer terug voor haar gespalkte poot. Denk dat ik wel 10x terug geweest ben naar de dierenarts.

Dus ik die rekeningen opsturen naar de verzekering, krijg ik alleen de eerste 2 keer vergoed!! Omdat ze uiterlijk twee keer een rekening van hetzelfde soort probleem vergoeden.

Nou dat stond niet in de brochure!!! Het is toch ook maar 1 probleem, 1 ongeluk. Nou zo zien hun dat dus niet . Zodra het mogelijk is zeg ik die verzekering ook gelijk op
Kassa ( ze worden er overgens meer genoemd dan alleen in dit stukje )
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:27:56 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45255617
HIer is kortgeleden al een topic over geweest.

Huisdierenverzekering

Bedenk je wel dat de kat mogelijk voor blaasproblemen wordt uitgesloten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45281368
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:19 schreef senesta het volgende:
Misschien dat je hier nof wat aan hebt?

http://www.dierzorg.nl/lib/asset.asp?AssetID=335

en hier een stukje op de site van Kassa waar ook met name Briass word genoemd:
[..]

Kassa ( ze worden er overgens meer genoemd dan alleen in dit stukje )
Ohw, dat ziet er idd niet echt heel goed uit...... Maar dit was de enige die een folder had, de rest moest je het hebben van hun website...
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:27 schreef Lienekien het volgende:
HIer is kortgeleden al een topic over geweest.

Huisdierenverzekering

Bedenk je wel dat de kat mogelijk voor blaasproblemen wordt uitgesloten.
Oh thnx, die had ik nog niet gezien. Ga ik even doorlezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')