abonnement Unibet Coolblue
pi_45936675
Leuk speelgoed
Are you nuts??
  zondag 4 februari 2007 @ 18:05:02 #27
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_45978525
Zeker leuk speelgoed

Ik heb even nagedacht en uiteindelijk ga ik nu zeker weten NIET voor de VP2.

Waarom niet?
Simpel, qua opstelling/plaats en prijsverhouding vind ik het niet waard, kans dat ik de juiste meting krijg is 30%, en dan kan ik beter het geld wel ergens anders voor gaan gebruiken

Blijf je bij je eigen WS?
Een weerstation met valse gegevens is bij mij niet welkom, dus nee ik ga een ander weerstation aanschaffen.

Welke heb je in je hoofd?
Ik heb verschillende gezien.
WS 1600

Heel mooi ding, 4 sec intervall, maar toen ik niks als over aansluiting voor pc is deze helaas snel afgevallen

Weerstation Mega

Leuk weerstation, alles voorledig draadloos wat voor en nadelen kan hebben. Ik zit al een tijdje naar deze te kijken, echter vind ik net als de davis toch wel flink prijskaartje aan zitten, verhouding met de opstelling zou ik op 50/60% kunnen zitten, dit vind ik alsnog te weinig. Daarbij komt er ook nog software en datalogger erbij...

Weerstation Nexus


Zeer mooi station, deze is nog niet zo lang op de markt, helaas heeft maar 1 winkel deze station, maar het ziet voor de rest vrij goed uit. Display is zeer overzichterlijk, en tijdens stormen worden windvlagen om de 11 sec geupdate wat natuurlijk beter is dan die ik nu heb. Voor de rest kan ik helaas weinig vinden over dit station, echter zal het tot mei duren voor ik deze misschien ga kopen, mits er dan geen op de markt komt. Voor de rest is opvallend, de USB aansluiting ivp seriele kabel. Voor de rest een geheugen van maarliefst 3.000 datagegevens. Als ik om de min data opsla, dan zijn het dus 2 dagen en 2 uren.
Voor het geld hoef je het niet te laten, 160 euro. 70 euro erbij leggen en je hebt een UV meter, nuttig?? nee voor mij niet echt. 25 euro bijleggen voor een 2de sensor. Nuttig?? Misschien wel.

Kortom, ook voor de mensen die opzoek zijn naar een weerstation, kijk hoe je woond, wat is de prijs, hoe betrouwbaar zouden de gegevens kunnen zijn....je kan wel een vp2 kopen van dik 550 euro, maar als je daar de juiste gegevens niet mee gaat halen, is dit natuurlijk weg gegooid geld. Kijk ook of je ruimte hebt om je windmeter te kunnen plaatsen, liefst op dak.

Als er iemand is met een ervaring van dit station, of ergens te hebben gelezen, dan is dat altijd welkom
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  zondag 4 februari 2007 @ 18:07:13 #28
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_45978612
teeveepee
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:07:47 #29
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_46105152
Ik heb een originele Henkie's Weerberichtsteen:

Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_46118083
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:07 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb een originele Henkie's Weerberichtsteen:

[afbeelding]
!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:28:24 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_46118410
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:07 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb een originele Henkie's Weerberichtsteen:

[afbeelding]
whehe hij is goed
Huilen dan.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:17:55 #32
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_46120056
quote:
Op zondag 7 januari 2007 18:02 schreef Tha_Flash het volgende:
ik heb sinds een week een Cresta weerstation, deze : [afbeelding]

meet de binnen en buitentemperatuur en de luchtvochtigheid.
De klok is "radiocontrolled" door Frankfurt.

Tot nu toe voorspeld hij vrij aardig.
Ik heb precies dezelfde gehad, maar na 2 dagen weer teruggebracht naar de Kijkshop.

Ik had er ook een voor mijn vader gekocht als verjaardagscadeau, maar kwam er al snel achter dat de temperatuur/vochtigheidsgegevens niet klopten, ook was hij zéér traag met updaten.

Ik heb ter test de 2 weerstations en buitensensors op een rij naast elkaar gezet, je meet dan dus 4 keer de binnentemperatuur op vrijwel dezelfde plek. ALLE waardes wijkten zo'n 2 tot 11 graden van elkaar af. Geen enkele meting gaf de waarde aan zoals op mijn kwikthermometer en verwarmingsthermostaat.

Miskoop van de eeuw, gelukkig geld terug gekregen.

-edit-

Volgens mij had ik de iets luxere bij nader inzien als ik het plaatje nog een keer bekijk.

Bij die van mij en m'n pa zat ook een hPa (baro) meter en een balkjesgrafiek.

Zelf vertrouw ik digitale meuk onder de 400 euro niet, ik lees op weerforums verhalen van teleurgestelde mensen die een La Crosse hebben gekocht van 200/300 euro, slechte windrichtingmeters, slechte watermeters enz.

Het bakje water met schaalindeling en de kwikthermo en kwikbarometers vertrouw ik een stuk meer.

[ Bericht 9% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 08-02-2007 21:23:11 ]
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  maandag 26 februari 2007 @ 21:38:16 #33
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46711709
Ben het wel met je eens F4T4L.....ik heb ook dikke problemen met die La Crosse die bovenstaande die ik waarschijndelijk morgen binnen krijg moet erg goed werken ben benieuwd
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  maandag 26 februari 2007 @ 23:06:25 #34
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_46716350
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die bovenstaande die ik waarschijndelijk morgen binnen krijg moet erg goed werken ben benieuwd
Welke? De Henkie's Weerberichtsteen?
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  maandag 26 februari 2007 @ 23:47:11 #35
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46718200


Deze dus
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:10:35 #36
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46868081
Test en ervaring weerstation "nexus".
Hallo allemaal en welkom bij het "uitpakken" "test" en "ervaring" post

Zoals jullie weten was ik van plan om de Nexus aan te schaffen. En deze week mocht ik deze ontvangen natuurlijk gelijk aan de bak gegaan. In deze post neem ik jullie mee met de test en ervaringen, ik hoop dat ik vele hier een plezier mee kan doen

Uitpakken van het station.
Het station werd mooi afgeleverd in een doos. Inmiddels ben ik deze dozen wel gewend, heb er nu maar liefst 3 staan.

De doos waar het weerstation in zit
De doos open gemaakt en kwam het volgende tegen:

Alle onderdelen
Alles is dus erg mooi verpakt in noppenfolie, deze geeft optimale bescherming voor het apparatuur. Alles uitgepakt en alles even opgesteld en even bekeken. Na dit moest ik bij alle dingen een plastic lipje verwijderen die in het batterijen vakje zat. Deze lipje voorkomt dat de batterijen op raken. Na dit gedaan heb ik alles getest.

De test
Ik heb alle spullen uitgebreid getest, en nee niet zomaar even 2 min tijd in gestoken, nee reken maar uren! Kortom, flinke test.

De sensor:
Toen ik deze in mijn handen kreeg viel me als eerste al iets op, de sensor bevat een display waar je het actuele gegevens kunt aflezen (temperatuur en vochtigheid.) Erg leuk gedaan Ik heb de sensor op verschillende locaties getest.
1: Hok. 15min
2: Keuken. 15min
3: Woonkamer. 15min
4: Slaapkamer. 15min
5: Douche. 15 min
6: Zolder. 15min
De gegevens kwamen erg mooi door, en de sensor past zich erg snel aan, iets wat ik niet over de WS3610 kan zeggen. De douche had ik van te voren even opgewarmt met heet stromend water, resultaat: Van koude slaapkamer naar een warme douche, totaal geen probleem voor de sensor. De temperatuur steeg in 1 klap, en binnen 3 min had ik de juiste gegevens al binnen, tevens de luchtvochtigheid die behoorlijk op liep. Na deze test te hebben afgehandeld ben ik verder gegaan met de volgende test.

De regenmeter
De regenmeter is half rond (ei vorm) en bevat een opvang filter voor bladeren e.d. Ik heb de regenmeter getest onder een druppelde kraan, dit gedurende 1 uur lang. Na het uur om was heb ik alle gegevens perfect binnen gekregen. Echter is de 0.7mm interval toch iets aan de hoge kant, echter wat hier wel mee te leven. Voor de rest weinig hier op aan te merken, dus snel door naar de volgende test.

De windmeter
De windmeter is groot, dit zei ik al. Deze heb ik de gedurende 1 uur lang bij een ventilator gehouden, natuurlijk op 3 standen. Resultaat is verbluffend goed, en dan nog niet over de windstoten hebben gehad. Ik heb gedurende 10 min lang voor windstoten moeten blazen, om de 30 sec weer, ook deze gegevens kwamen zeer goed over. Cupjes snel door naar de volgende test.

Het basisstation
Het basisstation is erg mooi en groot, eigenlijk valt hier weinig aan te testen, maar heb voor de lol even kleine 50 verder gestaan, de gegevens pakt hij nog. 100 meter verder vertikt die, maar dat is eigenlijk wel logisch. De verlichting is blauw, deze kun je voorledig uit zetten, of aan zetten, maar je kan em ook op auto zetten, op deze manier bepaalt hij zelf wanneer er licht aanwezig moet zijn.
Nadat alle testen goed zijn gelukt is het over gaan op echte werk.

Ervaring
Midden in de nacht heb ik alles lopen opstellen. De windmeter heb ik als eerste opgehangen bij de andere windmeter. Bij de windmeter waren er 4 boutjes en 2 beugeltjes bij geleverd. De beugeltjes bevatten tevens al een schroefdraad waardoor het instaleren erg makkelijk gaat. Hiernaar heb ik de regenmeter plaatst, ook dit was zo gedaan, met behulp van 4 schroefjes, heb ik de regenmeter vast gezet. De sensor was ook een makkie, even een schroefje in de paal en ophangen maar. Het basisstation is wat lastiger, nadat alles op zijn plaatst was kreeg ik geen gegevens binnen, na een reset wel, maar als die in de buurt van de pc komt, dan vertikt hij de windgegevens te pakken, dit gebeurt ook als ik het basisstation wil aansluiten aan de pc. Aarden of een ferriet clamp instaleren zou een optie zijn. Kortom, over de PC software kan ik momenteel weinig over kwijt. Nadat ik het basisstation heb opgesteld krijg ik erg mooi de gegevens door. Alles is draadloos, kortom, over bedrading hoef je niet mee te zitten.

Conclusie
Een heel mooi weerstation voor weinig geld en die toch erg goed presteert! Voor de mensen die niet al te veel geld willen uitgeven voor een goed station is deze toch wel een aanradar. Al met al dus een prima weerstation

Cijfer
Een dikke 8.5

FUN?? OF DRUKFOUT??
In het boekje staat dat de windmeting vanaf 3 a 4km/h beginnen, echter is dit totaal niet waar, deze begint gewoon bij 0.1 km/h, dit heb ik iig gemeten in de test.

Foto.

De windmeter die op volle toeren draait.

Dat was het dan. Bedankt voor het lezen, en hopen dat ik iedereen hier een plezier heb gedaan
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:36:08 #37
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_46868577
Mooie review!

Heb je de binnen/buitenthermometer ook vergeleken met andere thermometers? De buitensensor lijkt in ieder geval sterk op die van el cheapo weerstations van oa. Kijkshop. (die soms erg afwijken)

Zit er een "hoedje" bij de hygro/thermometer?
Worden de wind en regenmeter dmv. kabels aan de hygro/thermosensor verbonden?

Op welke manieren kan het weerstation gevoed worden? (batterij/netadapter)
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:40:15 #38
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46868644
Bedankt en hier de andwoorden op jouw vragen

De sensor komt mooi overheen met die van de WS 3610, kortom, totaal niks mis mee dus zeker geen kijkshop zooi

Er zit geen hoedje op, maar dat is ook niet nodig, binnenkort een weerhutje maken, dan is alles optimaal
Alle sensoren zijn draadloos, dus zowel de windmeter, als de regenmeter. Elk hebben ze een eigen verzendoverdracht die meteen naar het basisstation wordt gestuurt, dus niet eerst naar naar de sensor zelf.

Het bassistation kan gevoed worden door batterijen en stroom
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:52:03 #39
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_46868873
Het nadeel is dan wel dat alle sensors eigen batterijen nodig hebben.

De de La Crosse die je eerst had, wordt alles vanaf de thermo/hygrosensor gevoed toch?

Als 3 zenders op (vrijwel) dezelfde frequentie gegevens versturen, kan het zijn dat de ontvanger net de gegevens mist omdat 2 of meer sensors tegelijk hun gegevens versturen... Het mooiste zal zijn als fabrikanten DECT technologie gaan gebruiken, door slim gebruik werken daarbij zenders/ontvangers samen en kunnen ze de frequentieband goed benutten.

De sensor komt overeen met de WS 3610 sensor? Niet volgens dit plaatje:

Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:56:04 #40
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46868954
Klopt eigen batterijen, echter wordt er wel op tijd aangegevens als de batterijen toe zijn aan vervanging

En idd, alle draden lopen eerst naar de sensor om vervolgens de gegevens te verzenden naar het basisstation.

En dat andere ben ik verder nog niet tegen gekomen, ik hou het eigenlijk zowaar continu in de gaten maar op een andere MHZ werken zou ook geen overbodige luxe zijn

En ik bedoel de temperatuur gegevens van de beide sensors
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  maandag 5 maart 2007 @ 01:56:05 #41
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46929272
Ik wil nog even een extra toevoeging doen aan mijn nieuwe weerstation:
__________________________________________________________
Eindelijk heb ik het nieuwe weerstation aan mijn laptop kunnen krijgen, ik heb dan ook het programma uitgebreid kunnen testen, hierbij dus de review.

Review TFA NEXUS software.

Zoals jullie al een beetje weten heb ik een review geschreven over de nexus weerstation. Een weerstation die goed werkt, en zeer weinig problemen geeft, ook tot de dag van vandaag werkt alles naar behoren
Nu heb ik eindelijk de software op mijn laptop aan de praat gekregen en kan ik nu hier ook een review over gaan schrijven, dit aangezien er ook naar gevraagd werd. Daar gaan we dan.

Eerste blik
Toen ik het software opstarte, kreeg ik een foutmelding, de datum werd door - aangegeven, en de Duitsers houden daar absoluut niet van. Mooi dit heb ik kunnen veranderen in de "landinstellingen". De datum werd eerst zo weergeven: 5-3-2007 nu 5.3.2007. Eigenlijk dus een klein probleempje die makkelijk op te lossen is. Na dit gedaan kon ik verder, zonder foutmeldingen. 3000 datafiles konden worden binnen gehaald, dit heeft kleine 5 min geduurd maar dat geeft niet. Toen alles binnen was kon ik aan de slag. Gelijkrichte ik mijn ogen op een nogal opvallende grafiek, namelijk de luchtdruk, deze wordt zooi mooi aangegeven met behulp van 3d balkjes, totaal 24 balkjes, kortom, 24 uurs verloop, dus erg overzichterlijk. Daarna richtte ik mijn ogen op de zon en de maan, de maan tendens wordt weergeven als afbeelding en %, van de zon laat het programma zien wanneer de zon op en onder gaat. deze worden ook mooi weergeven in het software. Daarna het overige. De temperatuur/luchtvochtigheid/dauwpunt worden weergevens als text en grafiek, erg mooie toevoeging het grafiek laat de gegevens zien over de afgelopen 24 uur. Ook de gegevens binnen huis wordt eveneens zo weergeven. Daaronder zien we de regentabel, in een klein vakje wordt het totale neerslag weergeven, daaronder volgt ook weer een 3d grafiek die ook zeer duidelijk is, en ook prettig om te zien. Het grafiek wordt als 5 blauwe ronde balken weergeven, 1 uur / 24 uur / 36 uur / 1 week / 1 maand. 36 uurs is nieuw voor mij, aangezien rechts boven de totale hoeveelheid regen in text wordt weergeven, is het toch wel een leuke toevoeging. Daaronder zien we de tabel over de wind. Alles wordt weergeven, even als de windchill. Windspeed wordt als actueel en als max weergeven, ook de gust wordt zo weergeven. Opvallende is, het grafiek van de windrichting, deze wordt als 24 uur aangegeven. Het is eigenlijk een ronde roos, hier worden alle windrichtingen weergeven, op deze manier kun je snel zien waar de wind het vaakst weg komt. Daaronder zien we een tijds balkje, deze laat zien waneer de volgende gegevens wordt binnen gehaald, dit gebeurt om de 1 min, van mij mocht dit eigenlijk wel continu zijn. In die min kun je ook handmatig de gegevens even snel binnen halen.

Grafieken
Zoals ik al zei: Hoofdscherm zit eigenlijk vol grafiekjes, maar daar blijft het allemaal maar niet bij. Als ik op "diagram klik dan krijg ik gelijk een hele grafiek voor mij, om te beginnen als temperatuur. Deze wordt zeer mooi weergeven, deze weergave kan ook als 3d worden gebruikt wat natuurlijk wel grappig is. Boven in zien we een keuze blad staan waarmee je met de bepaalde gegevens een grafiek wilt zien. Temperatuur / Luchtvochtigheid / Dauwpunt / Gevoelenstemperatuur / Windsnelheid / Luchtdruk / Regen. De grafieken worden weergevens als de bekende lijntjes grafiek. En als of we er nog niet waren. Windsnelheid kan ook in een roos worden weergeven, via een klein dropdown menu tje kan gekozen worden uit: Wind / Gust. Als we nog 1 tabblad te gaan hebben, hebben we nog een windroos, maar dan met windrichtingen, ook deze wordt erg mooi weergeven. Het leuke is dat je zelf kunt kiezen welke data je wilt zien, dit kan over, 1 uur / 12 uur / 24 uur / 1 week / 30 dagen / 90 dagen / 1 jaar / all date. Zoals je leest, ruime keuze.

Datafiles
Alle datafiles worden in een bestand opgeslagen. Deze kun je ook via het software bekijken, eigenlijk weinig over te vertellen.

Al met al een helemaal niet zo slechte software, echter zeer jammer dat er geen internet optie bij zit om de gegevens op internet te plaatsen, maar wie weet komt dat nog wel eens. Ik ga iig kijken of ik hier een alternatieve oplossing voor kan vinden. De opties zijn in ieder geval zeer uitgebreid, het ziet er prettig uit en het verveeld net als heavy weather, totaal niet, sterker nog, ik denk dat ik hier mee plezier aan ga beleven dan met heavy weather. Het programma is Duits maar kan omgezet worden in Engels. Zo dat was het dan voor nu mocht je nog wat willen weten, dan ben ik altijd bereid om op jullie vragen te antwoorden. Genoeg nu, hier nog wat screens:

Hoofdscherm


Temperatuur grafiek met rechts dus het dropdown menuutje.


[b]Wind en Gust grafiek + windrichting die nog niet helemaal klopt



Windroos:


windroos richting
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  maandag 5 maart 2007 @ 02:56:23 #42
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_46930136
SpeedyGJ:

Ik zie dit station (binnenkort) ook als Cresta verkrijgbaar is bij de Kijkshop.

De website van Cresta: http://www.cresta.nl/cresta_products/2/10/21/

Ik zie daar ook een linkje naar wat software staan, misschien heb je daar wat aan.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  maandag 5 maart 2007 @ 03:29:33 #43
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46930471
Hast het zelfde ik zal eens naar die software kijken mocht je belang bij hebben voor een review, dan ben ik bereid dat te doen, mits die werkt
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  maandag 5 maart 2007 @ 03:33:24 #44
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_46930506
quote:
Op maandag 5 maart 2007 03:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hast het zelfde ik zal eens naar die software kijken mocht je belang bij hebben voor een review, dan ben ik bereid dat te doen, mits die werkt
Ik heb er zelf geen belang bij. (vooralsnog)
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  maandag 5 maart 2007 @ 03:38:47 #45
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46930572
Oke ik ga nu even kijken wat dat software doet
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  maandag 5 maart 2007 @ 03:58:11 #46
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_46930704
Hij laad de data, maar na mijn mening duurt dat nogal lang ik wacht nog 10 min anders maar niet

Hebbes en zow he die ziet er goed uit!! Even kijken wat de mogelijkheden zijn!

Edit:
Hmmz 5 min intervall is toch wel een tegenvaller voor de rest geen internet optie, opzich leuk maar nee ik kan met 5 min geen genoege nemen

[ Bericht 28% gewijzigd door SpeedyGJ op 05-03-2007 04:10:48 ]
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:52:03 #47
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_47022822
UPDATE:
Actuele weerdata kan op internet worden geplaatst met behulp van weatherlink echter geen free versie, en het is even een gedoe om het allemaal voorelkaar te krijgen maar dit zoek ik later allemaal wel even uit, ik ben natuurlijk bereid om er een handleiding voor te maken mocht er in de toekomst toch mensen zijn die dit weerstation gaan aanschaffen

Kortom, dit weerstation heeft weer een mooie pluspunt erbij
Oja nog even dit:

Eerder melde ik al dat de windgegevens niet bij 3km/h a 4km/h, ik citeer het nog even een keer:
quote:
FUN?? OF DRUKFOUT??
In het boekje staat dat de windmeting vanaf 3 a 4km/h beginnen, echter is dit totaal niet waar, deze begint gewoon bij 0.1 km/h, dit heb ik iig gemeten in de test.
Hierbij nog even de foto's:
Deze grafiek geeft al een heel duidelijk beeld.


Ook deze data liegt niet:

Van links naar rechts:
Luchtdruk / gevoelstemp / temp / windstoot / windsnelheid / richting / regen.

Kortom, voor de lol gedaan? Of drukfout? naar mijn mening is het niet zo slim om foute gegevens in het boekje/internet te plaatsen
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  donderdag 22 maart 2007 @ 23:22:21 #48
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_47566197
Knoop doorgehakt, na weer aantal storingen te hebben gehad vlieg ik morgen met de nexus in doos, naar Zoetermeer, daar aangekomen ga ik deze inruilen voor de Vantage Pro 2, het moest er toch maar eens van komen. Kortom, nexus is uitgeschakelt nu.
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  vrijdag 23 maart 2007 @ 00:32:45 #49
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_47568470
Ik had al zo'n slecht voorgevoel SpeedyGJ, vooral omdat het Kijkshop-merk Cresta ook al jouw weerstation in het assortiment had opgenomen...
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  vrijdag 23 maart 2007 @ 10:43:33 #50
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_47573966
Hij doet het opzich erg goed, this alleen die enkele probleem nog. Toch heb ik en Dick van Hamonline (waar ik em weg heb) toch veel geleert over dit station, zo was er wel een internet optie wat natuurlijk erg mooi is ook de storingen verhelpen zijn we tot mooie oplossingen gekomen, het is alleen net die enkele probleem nog. Anyway, ik ga nu weg tot vanavond!
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')