abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44740439

Anno 1701
Bereid je voor op de beste Anno ooit. In het derde deel van de zeer succesvolle Anno serie ga je net als in de vorige delen op ontdekking naar nieuwe eilanden die later uit kunnen groeien tot enorme steden. Laat je meeslepen in de wereld van Anno 1701. Wordt een ontdekkingsreiziger en beleef het avontuur van je leven! Verken de zeven zeeen, ontdek nieuwe continenten en maak kennis met nieuwe culturen. Bouw je eigen stad, maar houd je inwoners wel tevreden!

De officiele Anno 1701 website.

Demo
Zie een van de links op deze pagina:
http://anno1701.com/launch/index.php?lg=en&l1=downloads&l2=demo

Patch 1.01
quote:
ANNO 1701 » Downloads » Patch
The first ANNO 1701 patch, version 1.01, is now available to download for the german and the UK version - free of charge.
The other language versions will be patched step by step.

It includes more improvements to the game balance and has also fixed some minor errors in the game. It contains some really good new features too!
Downloads:
Engels (UK) - Patch 1.01 UK
Engels (US) - Patch 1.01 US
Duits (GER) - Patch 1.01 GER

Platform: PC CD-Rom
Genre: Strategie
Ontwikkelaar: Sunflowers
Adviesprijs: 49,99 euro

Minimale Systeemeisen
  • Windows® 2000 or Windows® XP
  • 2,2 GHz Intel Pentium 4® or equivalent processor
  • 512 MB RAM
  • 64 MB with 1.1 pixel shader GPU
  • 3,5 GB Hard Disk Space
  • DVD 4x

    Aanbevolen Systeemeisen
  • 3 GHz Intel Pentium 4® or equivalent processor
  • 1 GB RAM
  • 256 MB with 2.0 pixel shader GPU

    Verschillende smaken...

    (standaard 1 DVD game)


    Limited Edition (Duitsland only), 17001 stuks .

    Screenshots
    Er is een groot aantal screenshots te vinden op de officiele Anno 1701 website.
    Volg deze link om de pagina te laden: Screenshot galerij.
    Hieronder volgt een kleine selectie .





    Filmpjes
    Hieronder heb ik slechts twee links voor je, maar op de website kun je zelf nog veel meer bekijken.
    Overzicht films



    Een tour door de wereld van Anno...
    Klimaten
    In de Anno wereld zijn er grofweg twee klimaten (waar je er in 1503 er nog 3 had: het poolklimaat is verdwenen). Deze klimaten hebben elk hun eigen uiterlijk, en ook de diersoorten en grondstoffen zijn specifiek per klimaat.

  • Noord
    quote:
    The Northern zone is characterised by its temperate climate, lush Meadows and vast deciduous and coniferous Forests. The Islands in the northern Climatic zone are a source of special Raw materials that cannot be found anywhere else:

  • Blossoms (required to manufacture Perfume)
  • Honey (required to produce Chocolates
  • Hops (processed to make Alcohol)
  • Marble
  • Whales

    The climate is also ideal for cultivating Grain and breeding Sheep, Cattle and Horses. The Islands are rich in Clay and Ore deposits and boast abundant offshore Fishing grounds. The northern Climatic zone is also home to two Foreign cultures: the Asians and the Iroquois.


  • Zuid
    quote:
    The Southern zone enjoys a climate ranging from mild to tropical. The Islands in the southern Climatic zone are a source of some Raw materials that cannot be found anywhere else:

  • Sugarcane (processed to make Alcohol)
  • Tobacco (processed to make Tobacco products)
  • Cocoa (required to produce Chocolates
  • Gems (used to manufacture Jewellery)
  • Gold (used to manufacture Jewellery)

    The climate is also ideal for cultivating Grain and breeding Sheep, Cattle and Horses. The Islands are rich in Clay and Ore deposits and boast abundant offshore Fishing grounds. These warm climes are also inhabited by two Foreign cultures: the Aztecs and the Indians.


  • Dieren
    De wereld van Anno 1701 staat bol van de dieren! Niet alleen de dieren uit je productiefaciliteiten zoals Schapen, Koeien of Paarden zul je vinden in de grote Anno wereld...

    Zo kan je in de oceanen dolfijnen, haaien en walvissen vinden. En uiteraard ook tonnen vis, welke natuurlijk als food gebruikt kunnen worden na vangst . Ook de walvissen zijn met hun walvis olie weer van de partij, en ditmaal is er nieuw product aan hun productieketting toegevoegd: parfum (Whail Oil > Ambergis > Perfume).

    Op het land vind je verder een breed scala aan dieren. Zo zijn er de wilde dieren, van krabben tot zebra's tot olifanten. In de lucht vliegt ook vanalles heen en weer, van papagaaien tot bijen. Tenslotten houden je inwoners ook nog huisdieren, welke per inwoner niveau verschillend zijn (van kippen tot katten).

    Hieronder een selectie uit de beschikbare dieren in Anno, met een linkje naar een korte beschrijving van dit dier.



    Vruchtbaarheid grond
    De eilanden in de Anno wereld zijn niet allemaal voor elke grondstof geschikt, zo kan je op één eiland bijvoorbeeld nooit samen Bloemen en Cacoa verbouwen bijvoorbeeld. Dit is allemaal bepaald door de vruchtbaarheid van een eiland, wat ingame onder de naam van je eiland is weergegeven.

    Waar de kleine eilanden meestal 1 of 2 producten ondersteunen, kan je op een groot eiland tot wel 3 producten succesvol verbouwen.

    De verschillende grondstoffen met een linkje naar een uitgebreidere beschrijving zijn:


    Rampen
    Helaas is ook de wereld van Anno niet perfect. Zo zijn er enkele natuurrampen, infectieziekten en heuze vloeken (blijf de indianen maar te vriend ) in de wereld van Anno. Ook de bevolking kan er wat van trouwens, zodra je ze boos hebt gemaakt beginnen ze met het afbranden van gebouwen!

    Ziehier de rampen, met wederom een linkje naar een uitgebreide beschrijving:

    Mocht je er trouwens echt niet tegen kunnen, dat je harde werk vernietigd wordt door een lousy rampje, dan kan je deze desgewenst uitschakelen .

    Culturen
    Als je er voor kiest om met andere Culturen te spelen, dan zullen 4 kleine eilandjes bezet zijn door 4 verschillende culturen.
    Met deze culturen kan je handelen, of als je hun vertrouwen hebt gewonnen zelfs de exclusieve koloniale goederen (welke nodig zijn voor je hoogste inwonerniveau).
    Wanneer je een alliantie met een van de culturen aangaat, mag je ook nog eens gebruikmaken van hun speciale kracht, wat je in een oorlog een extra voordeel kan bieden.

    Tenslotte heb je ook nog de Piraten, welke als einzelgangers de zeeen onveilig maken. Mocht je indruk op hen kunnen (en willen, ten koste van je relatie met andere spelers) maken, dan bieden zij zelfs alle 4 de koloniale goederen aan (waar je bij de culturen slechts een van de vier kan krijgen per cultuur)!

    De vier culturen zijn:
  • The Asians
  • The Aztecs
  • The Indians
  • The Iroquois
    en de
  • Piraten

    Ontwikkeling van je Inwoners
    Wanneer je aan alle eisen van je inwoners voldoet, ze niet te zwaar belast en tenslotte voldoende bouwmaterialen hebt, gaat het niveau van je inwoners omhoog.
    Waar je als plaggenhutten met moddersloten gevuld dorp begint, kan je eindigen met een stad vol pracht en praal, met huizen van Marmer en inwoners die bol staan van de Juwelen (en chocolade ). Met als hoogtepunt je (naar eigen smaak ontworpen) kasteel!

    Daarnaast komen er af en toe wat eregasten langs, dit zijn bepaalde vaklui (Smit, Bierbrouwer, etc) die je een handje helpen. Meer informatie over hen is hier te vinden.


    Tenslotte kan je zelf ook nog aan onderzoek doen, wat het niveau van je stad alleen maar ten goede komt.

    Inwoners: Pioneers
    Je eerste inwoners, het zijn relatief simpele lui die aan voedel, kleding en gezelschap al genoeg hebben.



    Inwoners: Settlers
    Wanneer de behoeften van je Pioneers vervuld zijn (en blijven!) zullen ze onder de juiste omstandigheden upgraden naar Settlers. Hiermee krijg je nieuwe build-opties, maar ook weer nieuwe eisen.
    Ook zul je een verandering zien in je dorpscentrum, de waterput wordt een mooie fontijn, en de eerste marktkraampjes vertonen zich.



    Inwoners: Citizens
    Citizens zijn de bourgeoisie van je stad, ze zijn de eerste die hun huizen (muren) uit stenen bouwen in plaats van hout, en nemen niet alleen genoegen met goederen...maar willen ook een mooi versierde stad (introductie van ornamentals).



    Inwoners: Merchants
    Met Merchants zit je al tegen het hoogste inwoners niveau aan, de behoefte tussen deze laatste twee verschillen eigenlijk niet...het verschil zit meer in de bouwstijl en de ornamentals in je stad.
    Met Merchants word je stad net iets mooier, de gebouwen worden luxer en een breder scala aan ornamentals staan tot je beschikking.



    Inwoners: Aristocrats
    Met de Aristocraten zit je aan de top van civilisatie in de 18e eeuw...en nu kan je stad echt een klein paradijs worden! De build opties bij dit niveau inwoners zijn enkel het Kasteel, een vuurtoren en verschillende ornamentals (struiken, beelden). Maar niet getreurd, het kasteel bestaat uit 7 verschillende onderdelen, welke naar eigen inzicht zovaak en overal (waar je eiland dat toestaat) geplaatst kunnen worden!




    Economie
    Hier draait het dan eigenlijk allemaal om, de economie. Het hoofd doel in de Anno reeks is sinds het begin altijd hetzelfde gebleven: zorg voor een bloeiende economie!

  • Production Chains
    Je begint met een ruwe grondstof, dit kan een school vis in de oceaan of een klei pit in de grond zijn. Vaak maak je gebruik van de vruchtbaarheid van je eiland (zoals eerder beschreven) of de ertsen die je in de bergen vind.

    Deze grondstof moet eerst gedolven worden, hiervoor zijn verschillende gebouwen beschikbaar. Een vissershut gaat vissen, een stonemansion gaat graven in de grond, etc. etc.

    Met enkel een ruwe grondstof kom je nergens, dus deze moet verwerkt worden tot een half of eindproduct. De visserhut hoeft eigenlijk niks meer te doen, de gevangen vis kan gelijk geconsumeerd worden. Maar het stonemansion bijvoorbeeld zal eerst de klei moeten bakken in een steenvorm voordat je echte stenen hebt.
    Zo zijn er minder en meer complexe production chains, en algemeen geldt dat de complexiteit toeneemt naarmate je bevolking van een hoger niveau is.

    Voorbeelden van production chains (voor alle ketens, zie deze link):
    Alcohol

    Alcohol kan op twee manieren verbouwd worden, afhankelijk van het klimaat uit Hop of uit Suikerriet.
    Hier zie je bijvoorbeeld de ketting van Hop -> Alcohol


    Food

    Voedel is natuurlijk het belangrijkste goed in Anno, dit moet vanaf het begin tot het eind in voldoende hoeveelheid aanwezig zijn om je hongerige inwoners te voeden!
    Je kan op verschillende manieren aan voedsel komen, van Vissen tot Jagen op Pioneer niveau, via een Slager op Settler niveau naar een Bakkerij op de hoogste niveau's.

    Hier ook een mooi voorbeeld van een groeiende complexiteit van ketens:




    Tools

    Zonder tools kom je uiteindelijk nergens, dit is naast wood en later steen/marble de basis voor je nieuwe gebouwen.
    In het begin van een game kan je tools nog niet zelf maken, dus een groot deel van je budget zal opgaan aan het inslaan van tools...maar wanneer je ze zelf kan maken verdien je die investering makkelijk weer terug. Tools gebruik je immers enkel wanneer jij dat wilt, en zijn dus zeer geschikt voor verkoop.

    De productieketen:


    Juwelen

    Juwelen zijn een teken van welvaart, en deze hoef je dus ook pas vanaf Merchants te gaan produceren (of inkopen). Maar let wel op, een goudsmit heeft zowel goud als diamanten nodig...en deze mijnen komen enkel in zuiderlijke klimaten voor (en zijn best schaars). Dus het is aan te raden snel deze mijnen in je bezit te krijgen, anders moet je er voor gaan vechten .

    De keten:


    Chocolade

    Vanaf Citizens is er een wens voor Chocolade, welke best lastig te verbouwen is. Je hebt honing en cacao nodig, welke beide aan de andere kant van het land groeien (honing: noord, cacao: zuid). Hier zal je sowieso een trade route of zelfs twee voor nodig gaan hebben .

    Productieketen:


    Parfum

    De vraag naar parfum komt als eerste van de Merchants, en het product vereist bloemen. Deze bloemen groeien vaak op de wat kleinere eilandjes in het noorden, waar gelukkig ook de walvissen te vinden zijn. Maar niet getreurd, parfum wordt niet met liters tegelijk geconsumeerd .

    Keten:


  • De Free Trader
    De Free trader heeft een eigen eilandje in het midden van de wereld, van waaruit hij met verschillende schepen alle andere nederzettingen afgaat. Hij koopt & verkoopt een aantal ton van de goederen die op dat moment aan worden geboden of worden gevraagd, en hiermee is hij waarschijnlijk je voornaamste bron van exclusieve goederen als de Koloniale goederen (zie hieronder).
    Daarnaast kan hij je altijd uit de brand helpen mocht je even geen zin/tijd hebben om een extra production chain neer te zetten voor een bepaald goed.

    Daarnaast handelt hij ook nog in kaarten van het eiland, wanneer je er voor hebt gekozen om zonder 'reveal' te spelen kan je bij hem stukken land zichtbaar 'kopen'.

    Tenslotte heeft hij om de zoveel tijd ook nog eens een opdracht, dit om het spel niet al te saai te maken . Soms moet je een schip tot zinken brengen, maar een andere keer moet je juist weer drenkelingen oppikken. Of je moet een schat zoeken op een eiland.
    Naast een beloning in goude munten krijg je ook een beloning in goederen, afhankelijk van je inwoners zijn dit Tools (pioneer/settler) of een van de koloniale goederen (merchant/aristocrat).



  • Belasting
    Hoewel je belasting waarschijnlijk geen pretje vindt, is het in de Anno wereld je voornaamste bron van inkomsten. Zonder de belasting is het (vrijwel) onmogenlijk om je geldniveau in het zwart te houden!

    Per niveau van inwoners kan je een belasting niveau selecteren, waarbij via kleuren is aangegeven welk effect dit heeft op de bevolking.
    Een lage belasting zorgt voor een blije bevolking welke maar al te graag naar het volgende niveau wil upgraden, maar voor een lege geldkist...
    Een (te) hoge belasting zorgt voor een ontevreden bevolking, ze blijven steken op hun huidige niveau en zullen gaan rellen...als je hiermee niet oppast ligt je hele stad in puin!

  • Balans
    Onder je geldvoorraad staat een getal (groen met een + of rood met een -). Dit is je totale balans, het verschil tussen inkomsten en uitgaven.

    Wil je meer details zien over je balans (en eventueel handelsbalans), klik dan op de haven van een willekeurige stad.

  • Schepen
    Schepen zijn de enige manier om goederen of troepen te transporteren tussen eilanden...en als je het verhaaltje hierboven hebt gelezen snap je wel dat deze onmisbaar zijn in Anno!

    Schepen worden gemaakt in een shipyard, en er zijn 3 verschillende type schepen:
    * Exploration ships
    * Trading vessels
    * Warships

    Elk schip heeft zijn eigen eigenschappen qua laadruimte, snelheid en kanonnen, en is daarmee slechts voor een doel geschikt (transport, oorlog of verkennen).



  • Trading routes
    Als het te moeilijk wordt om alle producten met de hand over te brengen van eiland naar eiland kan je een trade-route opstellen.
    Met een trade route kan je tussen eilanden (tot 4 warenhuizen) verschillende goederen transporteren (tot 4 verschillende).
    Per route kan je vervolgens zoveel schepen selecteren als je wilt, maar de routes zelf zijn wel gelimiteerd tot 20 stuks. Dit is voor een beginnende stad nog wel genoeg, maar bij echt grote steden zal je je routes zorgvuldig in moeten delen!



  • Koloniale goederen

    De Koloniale goederen zijn exclusieve goederen die maar op zeer beperkte plekken in de Anno wereld beschikbaar zijn. Zo zijn deze enkel te verkrijgen bij een van de culturen, de Free Trader of de piraten.

    Er zijn vier verschillende koloniale goederen, en per spel dat je start zullen je Aristocraten (willekeurig) een van deze vier goederen eisen wil je ze tevreden houden.
    Deze goederen zijn 'verbonden' aan de culturen, en via hen krijg je enkel toegang tot deze goederen wanneer je een alliantie (fraternisation) met hen aangaat. Deze zogenaamde fraternisation kan maar met een van de culturen, dus wil je in een spel alle koloniale goederen verzamelen, dan zul je moeten uitwijken naar de Free Trader of de Piraten.

    De vier goederen en bijbehorende culturen zijn:
    * Jade - Asians
    * Talismannen - Aztecs
    * Ivoor - Indianen
    * Bond - Iroquois


    Diplomatiek
  • Computer spelers
    Om niet geheel alleen te zijn in de grote wondere wereld van Anno zijn er 12 computerspelers beschikbaar, en elke speler heeft zijn eigen karaktereigenschappen. Deze eigenschappen hebben invloed op zijn manier van bouwen, handelen, oorlogvoeren etc.

    Je kan zelf kiezen met hoeveel en met welke spelers je samenspeelt in een game, en hier heb ik even twee spelers uitgelicht. Voor het gehele overzicht klik je hier.

    * Hendrik Jorgensen
    Dit is een vredelievende jongen, hij is erg vriendelijk en onzeker, en schrijft tot diep in de nacht gedichten.

    Hij is in zn jeugd geplaagd door tegenslag, en daardoor is hij nu heel onzeker over zijn acties. Deze onzerheid verbergt hij door erg vriendelijk te zijn tegen iedereen.
    Voor het schrijven van gedichten in de nacht heeft hij veel lampenolie nodig, dus mocht je een overschot hebben...kan je dat altijd bij hem kwijt!


    * Randolph McCrane
    Deze jonge Schot is erg zelfverzekerd, maar bakt er niet veel van wanneer op het op economie aankomt.
    Hij slaat bijvoorbeeld ongelofelijk veel steen in, zonder dit echt nodig te hebben. Daarnaast krijgt hij zn bevolking maar moeizaam vooruit, en heeft 'ie dus nogal eens last van opstandjes.


  • Lodge activiteiten
    De Lodge activiteiten zijn speciale, geheime opdrachten die uitgevoerd worden door specialisten.
    De meeste van deze opdrachten zijn bedoelt voor je tegenstanders, om ze te plagen of keihard te vernietigen.

    Of een activiteit succesvol zal worden uitgevoerd hangt van je slachtoffer af, wanneer zijn bevolking euforisch is zal een activiteit minder snel slagen dan wanneer de bevolking in opstand is.

    De beschikbare activiteiten zijn:
    * Spy
    * Demagogue
    * Saboteur
    * Traitor
    * Revolutionary
    * Poisoner
    * Bomber
    * Pickpocket
    Daarnaast krijg je bij fraternisation met een cultuur ook nog hun speciale actie in je Lodge overzicht.


  • Troepen
    Het hoofddoel van het spel is nog steeds Economie, maar zonder te vechten krijg je nooit de juiste grond of mijnen in je bezit...dus er zullen ook troepen moeten zijn!
    De oorlogsschepen helpen al aardig, maar om op het land ook te kunnen veroveren zijn er een aantal troepen beschikbaar.

    Een troop is een groepje van een bepaalde unit, welke je niet los kan besturen. De meeste units kunnen direct gebouwd worden (mits de grondstoffen aanwezig zijn), maar er zijn ook een paar units die je eerst moet onderzoeken.

    Er zijn vier soorten units beschikbaar:
    * Militia
    * Infantry
    * Cavalry
    * Artillery
    Voor de Cavalerie heb je paarden nodig, welke je uit een stud farm (graasland) verkrijgt. Voor de Infanterie zijn wapens nodig, en voor de Artillerie kanonnen. Beide maak je uit ijzer, en eventueel hout.


    Links
  • Officiele Anno 1701 website
  • Anno forum (sunflowers.de, Engels Anno 1701 forum)
    Vorige delen
  • Anno 1701


    Een alledaags tafereel, mannen (waarschijnlijk net terug uit het cafe) komen elkaar tegen en hebben wat te vechten

    Game on

    Een leuk plaatje voor in de OP? Nieuwe feitjes? Een spelfoutje corrigeren? Of heb je de laatste post gemaakt in een vorig deel? Deze OP is terug te vinden in de FOK! Wiki.

    [ Bericht 6% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 19:10:43 ]
  • pi_44740521
    Christmascalender
    quote:
    ANNO 1701 » Home » News
    As Christmas is creeping ever nearer, the tedious task of present-buying is almost done; the first glass of mulled wine has been consumed and you are dying to scoff all the chocolate out of the Advent calendar, from 1st to 24th December on these pages we are offering all you ANNOholics a pretty unique Christmas experience: the ANNO 1701 Advent calendar! And this is without all the calorific and stressful side-effects of the run up to Christmas…

    What does this special Advent calendar have in store? Amongst loads of fantastic artwork and XXL screenshots, a few unusual surprises await the eager ANNO fans behind some of the doors.

    Just keep looking for the current date in the header artwork on the ANNO 1701 website every day, which conceal the small and larger surprises...

    Ho, ho, ho!
    Ziehier, het rarretje (17.9mb) met alle 24 'presentjes':
    Mirror 1 (direct)
    Mirror 2 (Megaupload - wachttijd)

    Limited Edition
    Stockfoto:


    Mijn foto

    Klik voor 1600*1200

    Jaja, #6168 van de 17001

    U ziet:
    -Houten kistje met 2 scharnieren, 1 'slot ding' en plaatje met nummer/totaal aantal
    -2 DVD jewelcase met het spel (duitse versie) en soundtrack DVD (staan best veel nummers op) in 5.1 DTS
    -'Zertifikat' van echtheid, met het nummer er ook nog eens op vermeld (dus geen standaard kopie)
    -Artboek met 99 genummerde pagina's + wat ongenummerde met tekst. Harde kaft, goede kwaliteit papier.
    -LE (los genummerd) afbeelding van een schip, apart verpakt in half doorzichtig wit folie-spul (452/3400)
    -Goudkleurige ( ) sleutelhanger met de tekst "Anno 1701"
    -Handboek van het spel
    -Poster met op de achterkant de gehele build tree
    -5 postkaarten

    Plaatjes:



    Mijn screenshots
    Alle screenshots die ik heb gemaakt & zal maken komen online te staan op mijn screenshot overzicht.

    Hieronder heb ik even wat leuke, bijzondere en speciale plaatjes uitgelicht.
    [plaatjes...]

    Handige informatie betreffende productie
    quote:
    How many good are produced each minute? How many building does an efficient production chain consist of?

    Lumberjack (Wood) 3t
    Fisherman's hut (Food) 1t
    Hunting lodge (Food) 1t
    Stud farm (Horses) ???
    Cloth production chain (Cloth) 2t (2 Sheep farms, 1 Weaver's hut)
    Bricks production chain (Bricks) 3t (1 Clay pit, 2 Brick factories)
    Alcohol production chain (Alcohol) 2t (2 Hop plantations / 2 Sugar cane plantations, 1 Brewery / 1 Distillery)
    Meat production chain (Food) 3t (2 Cattle farms, 1 Butcher's shop)
    Tobacco products production chain (Tobacco products) 2t (2 Tobacco plantations, 1 Tobacco processing plant)
    Tool production chain (Tools) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Tool makers)
    Lamp oil production chain (Lamp oil) 6t (1 Whaler, 3 Whale oil manufactories)
    Bread production chain (Food) 6t (4 Grain farms, 2 Mills, 1 Bakery)
    Marble production chain (Marble) 3t (1 Marble quarry, 2 Marble stonemasons)
    Chocolate production chain (Chocolates) 2t (2 Apiaries, 2 Cocoa plantations, 1 Confectionary)
    Perfume production chain (Perfume) 6t (1 Whaler, 3 Ambergris productions, 6 Greenhouses, 3 Perfumeries)
    Jewelry production chain (Jewelry) 4t (1 Gold mine, 1 Gem mine, 2 Goldsmiths)
    Weapon production chain (Weapons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Weapon smithies)
    Cannon production chain (Cannons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Cannon foundries)

    How many good are consumed by your inhabitants (100) each minute?

    Food 0,800t
    Cloth 0,500t (till Citizens)
    0,450t (Merchants)
    0,400t (Aristocrats)
    Alcohol 0,500t (till Citizens)
    0,425t (Merchants)
    0,375t (Aristocrats)
    Tobacco products 0,300t
    Lamp oil 0,200t
    Chocolates 0,200t
    Perfume 0,200t
    Jewelry 0,145t
    Colonial goods 0,160t

    How many inhabitants can be satisfied by 1 production facility?

    Fisherman's hut / Hunting Lodge (Food) 125
    Butcher's shop (Food) 375
    Bakery (Food) 750
    Weaver's hut (Cloth) 400 / 450 / 500 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
    Brewery / Distillery (Alcohol) 400 / 470 / 530 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
    Tobacco processing plant (Tobacco products) 665
    Confectionary (Chocolates) 1000
    Whale oil manufactory (Lamp oil) 1000
    Perfumery (Perfume) 1000
    Goldsmith (Jewelry) 1380


    [ Bericht 58% gewijzigd door slindenau op 27-12-2006 19:25:37 ]
      Lieve Belg maandag 25 december 2006 @ 23:03:24 #3
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44740630
    tvp
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      maandag 25 december 2006 @ 23:04:16 #4
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_44740647
    Leuk spelletje.
      Lieve Belg maandag 25 december 2006 @ 23:10:26 #5
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44740796
    Ik ben eens bezig met een mooi documentje dat in de OP geplaatst kan worden
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44740805
    quote:
    Op maandag 25 december 2006 23:10 schreef Jump het volgende:
    Ik ben eens bezig met een mooi documentje dat in de OP geplaatst kan worden
    Top
    quote:
    Op maandag 25 december 2006 23:04 schreef Messenga het volgende:
    Leuk spelletje.
    Schaamteloze tvp

    [ Bericht 51% gewijzigd door slindenau op 25-12-2006 23:29:29 ]
    pi_44741828
    tvp. Is er iemand die hem op Vista draait, want mij lukt het niet!
      dinsdag 26 december 2006 @ 00:20:47 #8
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_44741889
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 00:18 schreef Burbo het volgende:
    tvp. Is er iemand die hem op Vista draait, want mij lukt het niet!
    Geen ondersteuning.

    Desondanks ie het me wel gelukt toen ik Vista had, alhoewel dat traag ging.
    pi_44741911
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 00:18 schreef Burbo het volgende:
    tvp. Is er iemand die hem op Vista draait, want mij lukt het niet!
    Mocht je een beetje Duits kunnen, dan kan je hier wellicht het antwoord uithalen:
    http://forum.sunflowers.de/showthread.php?t=12602

    Edit: aha, in het engels:
    http://forum.sunflowers.de/showpost.php?p=242632&postcount=14

    (dit is dus alleen als installeren/opstarten niet lukt. dat je daarna vertekende kleuren krijgt is een bekend (onopgelost) probleem.
    Daarnaast werkt dit trucje alleen met de RC1 en 2 versies van Vista...en niet in de final)

    Maar waarom wil je het spel nu zo graag op Vista spelen...

    [ Bericht 16% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 00:31:53 ]
    pi_44742172
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 00:18 schreef Burbo het volgende:
    tvp. Is er iemand die hem op Vista draait, want mij lukt het niet!
    Yep, ik, werkt hier perfect en zonder problemen?
    Loopt ook niet traag o.i.d. loopt hier gewoon goed..
    D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
    pi_44745901
    TVP
    pi_44748371
    Zo, ik ben even druk bezig op de OP en 1e post een beetje netjes te maken.

    Heb ditmaal zelf wat moeite gestoken in de OP, en niet zomaar een verhaaltje van een ander gepakt .

    Alles onder het kopje "Een tour door de wereld van Anno..." heb ik zelf toegevoegd.

    Daarnaast heb ik wat speciale dingen uitgelicht in de 1e post, zo staat daar de verzameling kerstpresentjes, plaatjes van de Duitse Limited Edition en zal ik nog wat screenshots die mij de moeite waard lijken toevoegen.

    Als jullie zelf nog wat suggesties of toevoegingen hebben voor de OP, laat het me weten .
    Ook als jullie zelf nog wat screenshots hebben die uniek zijn (dus niet de standaard zut: bergen huisjes, overzicht van een stad...ik doel meer op leuke shots van beesten of de natuur) mogen jullie die ook sturen, dan zal ik ze toevoegen in de 1e post.

    Game on! in dit 2e deel van de topicreeks over Anno 1701.
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 13:24:24 #13
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44748644
    Ik had ook zoiets in gedachten voor de OP.

    Ik was aan de gang gegaan met zo icoontjes:

    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 13:49:25 #14
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44748978
    Ik heb er niet opgelet, maar zijnde huizen en de straten in het spel ook ondergesneeuwd zoals die header op anno1701.com nu?

    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44749030
    Ik denk het niet, maar zal even kijken .

    Heb je de site trouwens ook al 's nachts gezien .

    [ Bericht 55% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 14:36:04 ]
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 14:08:34 #16
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44749258
    Hier geen sneeuw en gen lichtjes in de huizen 's nachts
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44749681
    Nee ik las het even verkeerd .

    Ik heb zelfs die kerstboom gemist ingame .

    Maar 's nachts moet je de header van de site maar eens checken. Mocht het vannacht niet meer donker zijn, dan heb ik nog wel een screenshotje daarvan .

    Heb net trouwens mn game even de vrije loop gelaten, en heb net de 10k aan inwoners gehaald . Vuurwerk!




    Met de voorraaden gaat het ook wel goed, maar omdat ik alles 999ton had geeft dit wel een vertekend beeld. Ze kunnen best keihard dalen nu, want ik heb inmiddels 3 eilanden met 999ton opslag voor mn overproductie .

    [ Bericht 43% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 14:47:54 ]
      dinsdag 26 december 2006 @ 17:00:16 #18
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_44750594
    goede OP
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_44750903
    Hoe verander je de naam van je warenhuis eigenlijk?
    D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
    pi_44751136
    Naar je haven gaan, de naam selecteren...aanpassen, en op enter drukken .
    pi_44751920
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 14:39 schreef slindenau het volgende:
    Nee ik las het even verkeerd .

    Ik heb zelfs die kerstboom gemist ingame .

    Maar 's nachts moet je de header van de site maar eens checken. Mocht het vannacht niet meer donker zijn, dan heb ik nog wel een screenshotje daarvan .

    Heb net trouwens mn game even de vrije loop gelaten, en heb net de 10k aan inwoners gehaald . Vuurwerk!

    [[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0250.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0255.jpg]afbeelding][/URL]
    [[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0256.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0257.jpg]afbeelding][/URL]

    Met de voorraaden gaat het ook wel goed, maar omdat ik alles 999ton had geeft dit wel een vertekend beeld. Ze kunnen best keihard dalen nu, want ik heb inmiddels 3 eilanden met 999ton opslag voor mn overproductie .
    Damn!
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 19:13:17 #22
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44751923
    Zeg slindenau, heb jij een betaalde photobucket toch? Ik kan geen hi res foto's uploaden
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44751935
    Nee, ik pas de JPEG kwaliteit aan met photoshop (van 12 (max) naar 10 of 11) waardoor deze net onder de 1024 kb zijn allemaal .

    De OP is trouwens net af...ben er wel even mee bezig geweest
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 19:19:05 #24
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44752014
    Hier zijn ze ook maar 300kB hoor, maar de maximum grootte die ik als gratis user kan uploaden is 1024*768
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 26 december 2006 @ 19:23:04 #25
    137562 rakotto
    Anime, patat en video games
    pi_44752085
    Wat is dit toch een prachtig spel

    Alleen ik heb 1 probleem..

    Hoe krijg ik tools. Ik weet dat ik later een gebouw moet bouwen die dat produceert, maar de tools om het te bouwen lukt niet echt. ^^'
    All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')