abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 december 2006 @ 16:33:05 #1
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44711292
Naast de gebruikelijke jaarlijsten van cd's en liedjes hoort er natuurlijk ook een topic te zijn over de live-optredens.

Dus brand los!
Lijstjes met motivatie zijn uiteraard nog interessanter!

Mijn lijst:

Top:
1. HMH - Radiohead (aug - 2006)
Veel nieuwe nummers, oude werk was ook als vanouds oke en daarnaast speelden ze nog enkele nummers die ik erg graag live wilde zien. Combineer dat met een mooie zaal, enorm goed geluid en je hebt een topavond! In 2007 weer?

2. Paradiso - Belle & Sebastian (mei 2006)
Het kostte wat, maar het was zeker de moeite waard. Prachtig ook de humor van Stuart.

3. Paradiso - Zita Swoon (feb 2006) - Band in a box
Prachige interactie met het publiek. Gewoon een zeer goede live band.

4. Nighttown - Guillemots (april 2006) Motel Mozaique
De ontdekking. DaisyDuke tipte toendertijd deze band en wij zijn dus braaf gaan kijken. Een openbaring! Dank nog voor de tip

5. Landgraaf/Pinkpop - Morrissey - (jun 2006)
PP was niet vegetarisch voor iedereen, desondanks was ie er toch. Hij kwam, zag en overwon.

6. Gelredome - Pearl Jam (aug 2006)
Eindelijk kon ik ze zien en wat was het goed! Klein nadeel was dat ik ze de dag na Radiohead zag. Anders waren ze misschien nog iets hoger geeindigd.

7. Vredenburg - Waterboys (mei 2006)
Ik was al fan, maar na die avond nog meer. Energieke liveband met een paar indrukwekkende albums op hun naam.

8. Nighttown - Mi and L'au ( april 2006) Motel Mozaique
Hoe mooi kan ingetogenheid zijn? Zo mooi dus!

9. Biddinghuizen/Lowlands - Iggy Pop & the Stooges (aug 2006)
Het was toch al het jaar van de ouwe lullen... nu was daar in juli bij Mick Jagger al weinig van te merken... Iggy leek echter wel een jonge god van net 20... indrukwekkend...

10. Arena - Rolling Stones (jul 2006)
Eigenlijk had ik de dag zelf geen zin om te gaan. Gelukkig ben ik wel zo wijs geweest om toch de reis te ondernemen. Wel was het kaartje verschrikkelijk duur, dus ik betwijfel of we een volgende keer weer gaan. Niettemin mooie avond gehad.

11. Paradiso - 747's (nov 2006) London Calling
12. Tivoli - The Magic Numbers (feb 2006)
13. Landgraaf/Pinkpop - Admiral Freebee (jun 2006)
14. Biddinghuizen/Lowlands - Michael Franti & Spearhead (aug 2006)
15. Landgraaf/Pinkpop - dEUS (jun 2006)

Andere optredens die nog het noemen waard zijn:
apr 2006 Motel Mozaique - Zita Swoon en Veils
jun 2006 Pinkpop - Kashmir, Infadels, Living Things en Dredg
jul 2006 Bospop - Waterboys en Joe Jackson
aug 2006 Lowlands - Magic Numbers, Belle & Sebastian, Guillemots, Raconteurs, Bloc Party, Kelley Polar en Broken Social Scene
nov 2006 London Calling - Guillemots en Bromheads Jacket


Flop:
Dat kan er maar 1 zijn: Be your own pet op zowel Lowlands als Motel Mozaique


Your turn

[ Bericht 0% gewijzigd door peaceman op 24-12-2006 18:03:43 ]
pi_44711560
Uhm. Vooruit dan:

1. Depeche Mode, Ahoy
De meesters. Alles van A tot Z perfect op elkaar afgestemd.

2. Wolfmother, Roskilde
Over een verpletterende indruk maken gesproken. Heb van de eerste tot de laatste seconde met m'n bek open gestaan geloof ik

3. The Knife, Paradiso
Wat een show. Visueel spektakel wat perfect aansluit bij de duistere sprookjes muziek.

4. Frontline Assembly, Summer Darkness
De andere meesters aan het werk. Sober en toch spectaculair.

5. Roger Waters, Roskilde
Oude bokken kunnen dus toch rocken. En natuurlijk een geweldige Dark Side of the Moon.

6. Ministry, Lowlands
Voor alle wannabe's: rocken en beuken doe je zo.

7. Massive Attack, Lowlands
Verscholen in de regenponcho een jointje delen met de buurman

8. Keith Caputo, Nighttown
Kleine dwerg met misschien wel de mooiste en beste stem ooit. Wist Nighttown om te toveren in z'n eigen woonkamer.

9. Mattafix, Rotown
Tja, ik ben de eerste helft van 2006 heftig verliefd geweest op Mattafix. Na de live-show was de liefde alleen maar groter

10. Front 242, Roskilde
Ik was na afloop eigenlijk een beetje teleurgesteld en vond het destijds erg tegenvallen. Maar als ik er nu aan terugdenk was het toch eigenlijk best wel erg goed.

[ Bericht 63% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-12-2006 17:09:03 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_44711604
Bedoel je trouwens met Motown geen Rotown?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_44711912
Oh, en flop: Mocky in Rotown

3op1rij
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_44712031
1 rowwen heze, america
2 de bounties, molenschot
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 24 december 2006 @ 18:11:13 #6
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44714074
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Bedoel je trouwens met Motown geen Rotown?
Nee, nighttown, maar heb niet zo'n heldere dag geloof ik
pi_44715677
Goh! Nu moet ik weer even nadenken, waar ben ik allemaal geweest?!
Ik ga eens een lijstje in elkaar prutsen.

In de top 5 in ieder geval Pete Murray, Depeche Mode, The Nits, Bettie Serveert en de Levellers.
pi_44716222
1. Roger Waters @ Arrow Rockfestival
2. Joe Satriani Super Colossal tour.

Beiden zeer gaaf
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 24 december 2006 @ 20:37:20 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44717544
1) The Heads 22-04-2006 013 Roadburn Festival 2006
Zwaar psychedelisch, erg snel en hypnotiserend.

2) Electric Wizard 05-02-2006 De Helling
Ze hadden wat goed te maken na het debacle in de Effenaar. Dit was het perfecte EW optreden. Zwaar en log met uitstekend geluid.

3) Reverend Bizarre 29-10-2006 Baroeg Dutch Doomday V
Het laatste optreden van de band in NL. Zoals gewoonlijk weer een uitstekende classic doom gig. Gaaf was dat ze nog een keer terugkwamen toen bijna iedereen weg was.

4) Church of Misery 22-10-2006 013
Vage zanger, lekkere doomrock op een goed tempo, supergoede sfeer. Gare teksten over moordenaars. Loved it.

5) Amen Ra 24-09-2006 Theater NWE Vorst ZXZW Festival
Fucking evil doom! Een erg duistere set in een theater.

6) Motorpsycho 04-05-2006 Effenaar
Een goede plaat en nu een tof concert. Motorpsycho in goede doen is altijd een genot om naar toe te gaan.

7) Colour Haze 22-04-2006 013 Roadburn Festival 2006
Een erg mooi en intiem stonerconcert in de 013 batcave. Deze band is echt goed.

8) Astrosoniq 25-03-2006 Groene Engel
Deze band blijft maar beter worden. Lange set met alle nummers van hun laatste plaat en natuurlijk de toppers van de eerdere albums. Hard and heavy en de nodige space.

9) Gorefest 27-10-2006 Willem II
Erg luid, goed geluid en goede sfeer. Toffe death metal uit nederland.

10) Solace 22-04-2006 013 Roadburn Festival 2006
Hevige shit, knallend optreden van deze band. Erg heavy met veel energie. Eenmalige reunie.


Andere uitstekende optredens:
Enslaved 14-09-2006 013
Tof optreden met de mannen weer in oude vorm.

Baroness 24-092006 013 ZXZW Festival
Overwacht goed optreden. Combinatie van metal/rock, met erg goede muzikanten. Puike set.

Nits 20-12-2006 Willem II
Tja, niet helemaal mijn muziek maar deze heren zijn uitstekende muzikanten met een aantal hele mooie numers.

Hatesphere 19-11-2006 MC de Bosuil
Verrektes lekkere metal (precies mijn smaak), super sfeer en veel bier.

The Atomic Bitchwax 23-02-2006 013
Had ze eigenlijk al afgescheven. Ten onrechte want met de nieuwe(?) gitarist waren de heren weer helemaal in oude doen. Goed dus.

Tegenvaller:
Electric Wizard 02-02-2006 Effenaar
Speelden maar kort, vrouwmens had apparatuur kapot gemaakt waardoor ze maar iets van een half uur speelden.
pi_44718007
1. NITS (9 november, Patronaat, Haarlem). Een Nederlandse band die al jaren meegaat. Het begin van het concert van The Nits was heel knus en intiem. De drie bandleden zaten vooraan het podium, op 10 vierkante meter, 'we zijn ons eigen voorprogramma' zei Henk Hofstede. En als je dan op een paar meter van het podium staat en je de zweetdruppels op het voorhoofd van Rob Kloet kan tellen, geeft dat toch wel een huiskamerachtige sfeer. Maar ook toen ze halverwege de boel open gooiden en de remmen los, bleef het enorm sfeervol. Hofstede was ad rem, grapte mee met het publiek. De beelden op de achtergrond pasten ook perfect bij de sfeer van de nummers.

2. Depeche Mode (26 maart, Ahoy, Rotterdam). Groots, meeslepend, briljant. Met Anton Corbijn die bescheiden als altijd de band aankondigt, en een band die speelt alsof ze net twee jaar bezig zijn. Dave Gahan en Martin Gore waren in topvorm. Zo verdomd goed. Oh, en het engelenpakje van Gore.

3. Bettie Serveert (22 december, Paard van Troje, Den Haag) De band speelde in een uitverkochte kleine zaal van het Paard, en het was geweldig! Aan het begin keek Herman Bunskoeke de zaal in en zei 'Ik heb er zin an!' en dat was het startsein voor een ontzettend rockende avond Bettie Serveert. Er zat geen zwak moment in de set, Peter Visser speelde gitaar alsof z'n leven er vanaf hing, en tussendoor had hij nog tijd voor wat flauwe grapjes ook. Carol van Dijk (heel erg blond) heeft nog steeds die heel herkenbare zuivere stem, en ik vroeg me echt af waarom Bettie Serveert niet veel bekender is in Nederland (hallo, de KLEINE zaal van het Paard!). Weinig verrassingen bij de gespeelde nummers, met onder meer Smack, Ray Ray Rain, Kid's Allright, Palomine (laatste nummer voor de toegift), Tom Boy, Don't Touch That Dial, Hell Is Other People. Opvallend was de lang uitgesponnen versie van Versace, met strak drummen van Gino Geudens en veel ruimte voor toetsenist Martijn Blankestijn.

4. Ray Davies (23 april, Chassé Theater, Breda). Verrassend? Zeker. 62 jaar geworden, omringd door een groep jonge honden zong hij alsof hij net de 40 gepasseerd was. Veel nummers van Other People's Lives, zijn nieuwste cd. Hij vertelde anekdotes, dolde met z'n bandleden. Uiteraard speelde hij ook Kinks-klassiekers, zoals The Village Green Preservation Society, Dead End Street en het onvermijdelijke Lola. Seborik schreef er ook een stukje over.

5. Pete Murray (23 november, Paard van Troje, Den Haag). Australische singer/songwriter (ik hoor mensen gillen) die door het afhaken van Spinvis plots in de grote zaal van het Paard stond. En deze zaal verrassend vol wist te krijgen. Een showmannetje dat elke avond dezelfde grapjes vertelt. Hij bleef goed overeind met een akoestische set in de toch redelijk grote en rumoerige zaal. 't Was het eerste concert van zijn Europese tour, om een album te promoten dat pas volgend jaar in Nederland uitkomt, en hij was verbaasd dat zoveel nummers werden meegezongen door het publiek. Leuke man, nam ook de tijd om na afloop te signeren.

6. John Zorn / Acoustic Masada (12 juli, Lantaren/Venster, Rotterdam). De man waar ik zoveel over gehoord had, maar die ik nog nooit live had gezien. Geweldig om mensen om je heen te zien kijken met vragende ogen 'wat is dit?' De opening van North Sea Round Town in Rotterdam, en er waren ook mensen met vrijkaartjes die het eigenlijk maar niks vonden (er liep ook gewoon iemand weg ) Het was de moeite en het geld waard. Klik hier voor een uitgebreide recensie.

7. The Pipettes (10 oktober, Rotown, Rotterdam) Rotown is een kroeg, lang, smal, met een laag en klein podium. Het voorprogramma was kut, The Pipettes zijn leuke meiden, en ze maken leuke muziek. Beetje kort optreden dat ook nog eens erg laat begon. Maar ik heb wel een gesigneerde cd!
I intend to live forever, or die trying.
pi_44719299
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:17 schreef Liejannuh het volgende:
Goh! Nu moet ik weer even nadenken, waar ben ik allemaal geweest?!
Ik ga eens een lijstje in elkaar prutsen.

In de top 5 in ieder geval Pete Murray, Depeche Mode, The Nits, Bettie Serveert en de Levellers.
Nou, het lijstje van dwerg heeft me wel geholpen, want die heeft de meeste van de concerten die ik heb bezocht, ook bezocht.

1. Pete Murray, 23 november in het Paard van Troje, Den Haag
Ik ben verliefd. Ik kan er niets aan doen. Die armen, die stem en hoe het hem lukt om een zaal ruim een uur te boeien terwijl hij een acoustisch optreden doet! Geweldig!
En dan was hij, ontzettend schattig, ook nog eens oprecht verbaasd dat hij in de grote zaal stond in plaats van de kleine zaal, dat die grote zaal ook nog eens nagenoeg uitverkocht was en dat iedereen de teksten van zijn nieuwe cd leek te kennen, terwijl die cd nog niet eens uit is in Nederland! Zo leuk gewoon!
Komt ook nog eens bij dat hij echt hele mooie liedjes heeft gemaakt en dat hij na het optreden ook nog eens ruimschoots de tijd nam om te signeren!
Het was dat hij net 6 weken getrouwd was, anders had ik me aan hem opgedrongen!

2. Depeche Mode, 26 maart in Ahoy, Rotterdam.
Ahoy is een sporthal en dat komt de sfeer meestal niet ten goede, maar Depeche Mode was geweldig, ondanks de sporthal. Als echte barbaar kende ik eigenlijk niet zo veel van het oudere werk van de heren (wees niet bang, ik heb de schade redelijk ingehaald de afgelopen maanden), maar wat een geweldig concert! Mooi decor met grote bol met teksten en 2 videoscreens op de achtergrond, toffe outfit van Martin en Dave die driekwart van het concert met ontbloot bovenlijf heeft staan zingen.
Playing the angel vind ik nog steeds een geweldig album, en ondanks dat ik niet zo van grote zalen hou, heb ik echt staan genieten in Ahoy! Ik zou zo nog een keer gaan!

3. The Nits, 9 november in het Patronaat, Haarlem.
Ook van de Nits kende ik natuurlijk alleen wat van de bekende nummers zoals Dutch Mountains, Nescio en JOS days. Maar alleen al die 3 nummers waren voor mij genoeg reden om een keer mee te gaan naar een optreden van de Nits. En wat een optreden was het! Het begon met een bijzonder aangenaam voorprogramma in de vorm van Mist en dat is ook wel het vermelden waard. Daarna begonnen de heren nog eens als hun eigen voorprogramma in een huiskamersetting. Omdat we ook op zo'n anderhalve meter van het podium stonden, was het ook echt een huiskamerconcert voor ons. Als we hadden gewild, dan hadden we de neusharen van Henk kunnen tellen, maar gelukkig wilden we dat niet, dus dat hebben we ook niet gedaan.
Wat hadden die mannen veel plezier in het muziek maken. Wat was het een heerlijk ontspannen sfeer, zowel op het podium als in de zaal waar er helemaal niet geduwd werd ofzo, je had gewoon alle ruimte om te bewegen. Het eerste deel van het concert was bijzonder tof en het 2e deel van het concert (waarbij het echte drumstel werd gepakt en er een groter keyboard tevoorschijn kwam) was al net zo tof.
Ik heb echt staan genieten van het optreden. Het was zo leuk, dat ik het niet eens erg vond dat ik alle fatsoenlijke treinen richting Den Haag had gemist en we uiteindelijk in een stoptrein belandden!
Patronaat is overigens ook wel een prettige zaal!
Het paradiso concert van deze tournee is terug te zien op FabChannel.

4. Bettie Serveert, 22 december in het Paard van Troje, Den Haag.
Hij ligt nog bijzonder vers in het geheugen, maar ook dit optreden begon met een leuk voorprogramma in de vorm van Swelter. Leuk bandje! Maar natuurlijk haalt het voorprogramma het niet bij Bettie Serveert. Het was de tournee voor hun 15e verjaardag en ze hadden er zin in! De zaal ook. Het was dan wel om onduidelijke redenen de kleine zaal van het Paard (was wel uitverkocht) en dus was het ook afgeladen vol. Maar dat maakt het concert niet minder tof! Van Bettie ken ik wel wat meer nummers en het optreden leek wat zwak te beginnen, maar ze hadden er zin in en het werd al snel een bijzonder tof optreden waarbij al hun "hits" (mag je het wel hits noemen als ze niet in de top 40 hebben gestaan??) voorbij kwamen. Bijzonder leuk optreden en ik wil net zulke mooie benen als Carol van Dijk!
Als je de kans hebt, ga ze nog een keer bekijken tijdens deze tournee! Anders is FabChannel je vriendje.

5. Zuco 103, 3 juni, sport en cultuurfestival TU Delft, Delft
Wat wilde ik graag Zuco 103 nog een keer live zien en in juni stonden ze dus ergens op een festivalletje in Delft! Het was mooi weer, de muziek was zonnig en het swingde als een gek. Het jammere aan festivaloptredens vind ik meestal dat het vrij korte optredens zijn en dat ging al helemaal op voor Zuco! Wat stralen ze een plezier uit en wat word je gewoon ontzettend blij van die muziek! Ontzettend leuk optreden waar ik helemaal lyrisch van werd en dringend een topic over moest openen: Zuco 103
Ik wil nog steeds een keer naar een optreden toe waar Zuco gewoon avondvullend staat, want dat moet nog meer een feestje te zijn dan op zo'n sfeerloos festival op het sportterrein van de TU Delft! Zuco is tof!

6. zZz, 3 juni, Sport en cultuurfestival TU Delft, Delft
zZz stond ook al een tijdje op mijn lijstje van bandjes die bezocht moesten worden en het kwam dus erg handig uit dat ze op hetzelfde festival stonden geprogrammeerd als Zuco 103. zZz is vaag, 2 mannen op een podium, 1 drumt, de ander ragt wat op orgeltjes en zo maken zij hun muziek. Maar wat een toffe muziek. Ok, je moet er van houden, want eigenlijk is het gewoon een bak met herrie, maar het was echt heel erg leuk! Met een grote grijns op mijn gezicht een uur lang staan swingen en staan genieten van de popmende beats die deze mannen op het podium wisten te creëren! Tof! Ga ook een keer kijken en genieten! Of kijk natuurlijk gewoon op FabChannel.

7. The Levellers, 18 november in het Paard van Troje, Den Haag.
Jeugdsentiment was de reden dat ik naar dit concert toe wilde. Ik werd nog gewaarschuwd dat het niet verstandig was om na 15 jaar nog een keer naar The Levellers te gaan, want het waren oude lullen geworden. Nou, dat laatste viel wel mee gelukkig. De heren waren nog net zo energiek als ik me kon herinneren, het was alleen jammer dat ze het een optreden een beetje routinematig afwerkte en dat ik maar 2 van de gespeelde liedjes kende!
Gelukkig was de man met de didgeridoo present en dat maakt zo'n optreden toch nog bijzonder tof!
Leuk om nog een keer te zien, maar de volgende keer blijf ik lekker thuis of ga ik naar iets wat ik nog niet eerder heb gezien.

8. The Pipettes, 10 oktober in Rotown, Rotterdam.
Rotown is een waardeloze zaal. Dat om te beginnen. De zaal is heel lang en het podium is laag en dan staan er ook nog eens een paar gigantische pilaren halverwege de zaal die je ook nog eens het zicht ontnemen. Je moet dus vooraan staan, want anders zie je niets. Wij stonden niet vooraan en er was dus niet zo veel te zien. De muziek is ultra-vrolijk en het was wel leuk, maar het maakte niet echt een diepe indruk.
Gelukkig was het concert de volgende dag in Paradiso live te bekijken via FabChannel en daar is het concert nog steeds terug te vinden.

Buiten mededinging:
Spinvis en Simon Vinkenoog in Nighttown Rotterdam op 17 maart. Slechts 5 minuten van het optreden gezien omdat we een trein moesten halen.

Patroon in sommige van de de door mij bezochte optredens lijkt te zijn dat ik het allemaal leuke bands/artiesten vind, maar dat ik bijna geen liedjes ken van de optredens waar ik naar toe ga! Volgens jaar misschien maar wat vaker van tevoren een cd'tje van de bewuste artiest aanzetten voor ik naar een optreden ga!

[ Bericht 10% gewijzigd door Liejannuh op 25-12-2006 10:04:40 (Ik was Zuco 103 en zZz vergeten!) ]
  zondag 24 december 2006 @ 22:12:01 #12
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_44719612
1. Sufjan Stevens @ Paradiso
2. Zita Swoon @ Nighttown
3. Yo La Tengo @ Ekko
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_44732194
Een top-5:

1. Iggy & The Stooges (Lowlands)
2. Morrissey (HMH)
3. Ministry (Lowlands)
4. Bauhaus (Tivoli)
5. The Raconteurs (Lowlands)
pi_44732782
Ik wil verhalen erbij horen! Waarom was het zo leuk? Ben je verliefd op de zanger/zangeres geworden, hoe was het decor etc!
pi_44733231
1. Radiohead, 28 augustus 2006, Heineken Music Hall in Amsterdam

Het vorige optreden heb ik moeten missen wegens privé omstandigheden maar wat was dit een heerlijke avond zeg. De band was goed op dreef en ze hadden een goede setlist.

2. Morrissey, 20 december 2006, Heineken Music Hall in Amsterdam

Morrissey , geen verdere toelichting nodig lijkt mij.

3. Joan As Police Woman, 20 augustus 2006, Lowlands

Voor Lowlands had ik haar cd al gekocht en dat viel me op het eerste gehoor wat tegen, gelukkig heb ik me laten overhalen om de tent te betreden, het was het lange wachten waard.

4. Massive Attack, 19 augustus 2006, Lowlands

Opzwepend.

5. Bromheads Jacket, 25 november 2006, London Calling

Maf, energiek.

Net buiten de top 5 in willekeurige volgorde:
Muse, 20 augustus 2006, Lowlands
Placebo, 18 augustus 2006, Lowlands
Golden Earring, 16 december 2006, Heineken Music Hall in Amsterdam
The Rifles, 24 november 2006, London Calling
Milburn, 24 november 2006, London Calling
pi_44733796
Best moeilijk, want het is soms niet te vergelijken, heb best brede smaak.

1. Thom Yorke & Jonny Greenwood, 1 mei 2006, Koko London
2. Roger Waters, 10 juni 2006, Arrow Rock
3. Radiohead, 28 augustus 2006, HMH Amsterdam
4. Muse, 19 december 2006, Sportpaleis Antwerpen
5. Sarah Bettens, 21 december 2006, AchterOlmen Maaseik
6. Sigur Ros, 1 juli 2006, Rock Werchter
7. Radiohead, 9 mei 2006, HMH Amsterdam
8. Sufjan Stevens, 11 november 2006, Paradiso Amsterdam
9. The Decemberists, 18 mei 2006, Paradiso Amsterdam
10. Acda & De Munnik, 13 maart 2006, Muziekcentrum Eindhoven
pi_44734286
Hmmm, wordt inderdaad tijd dat ik ook es zo'n lijstje ga maken.
Is altijd zo verdomd moeilijk..

TVP
pi_44734798
1. Belle & Sebastian - Paradiso
2. Josh Ritter - Paradiso

Enige 2 concerten, dit jaar
pi_44737389
Misschien een beetje eenzijdig

1 Bruce Springsteen, Wembley Arena, London 12/11/06
2 Bruce Springsteen, Sportpaleis, Antwerpen 7/11/06
3 Bruce Springsteen, Wembley Arena, London 11/11/06
4 Bruce Springsteen, Ahoy, Rotterdam, 13/10/06
5 Bruce Springsteen, Kolnarena, Keulen, 6/11/06
6 Bruce Springsteen, HMH, Amsterdam, 12/5/06
7 Bruce Springsteen, Festhalle, Frankfurt, 13/5/06
  maandag 25 december 2006 @ 21:04:18 #20
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44749815
Over de nr. 1 was ik zo uitgedacht. Dat is Adrian Belew. Met dikke stip.
De rest was echter lang peinzen. Heb deze zomer 6 festivals bezocht, dus genoeg moois om uit te kiezen

1. Adrian Belew (op Zappanale)
2. Roger Waters (op Arrow)
3. Zappa Plays Zappa (in HMH)
4. The Soft Machine (op Zappanale)
5. David Gilmour (in HMH)
6. Flaming Lips (op PinkPop)
7. Belle And Sebastian (op Pukkelpop)
8. Radiohead (op Sziget)
9. Sting (op Bospop)
10. Joan As Police Woman (Pukkelpop)
11. DeUS (op Sziget)
12. Paul Weller (op PinkPop)
13. Joe Jackson (op BosPop)
14. Robert Plant (op Sziget)
15. Living Colour (op Sziget)
(16. Admiral Freebee op PinkPop)
pi_44751232
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:08 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Misschien een beetje eenzijdig

1 Bruce Springsteen, Wembley Arena, London 12/11/06
2 Bruce Springsteen, Sportpaleis, Antwerpen 7/11/06
3 Bruce Springsteen, Wembley Arena, London 11/11/06
4 Bruce Springsteen, Ahoy, Rotterdam, 13/10/06
5 Bruce Springsteen, Kolnarena, Keulen, 6/11/06
6 Bruce Springsteen, HMH, Amsterdam, 12/5/06
7 Bruce Springsteen, Festhalle, Frankfurt, 13/5/06
Wat ik mij dan afvraag: wat maakt het ene concert van Bruce nou beter dan het andere concert van Bruce? Is dat alleen de entourge van de lokatie of is het laatste concert het leukste omdat je eindelijk eens je volle aandacht kon richten op de verrichtingen van de briljante bassist?
pi_44753234
Ik dacht dat ik dit jaar voor mijn doen veel concerten had bijgewoond, maar dat valt toch tegen. Ik doe mee met een top 5:

1) The Killers - Paradiso
Een concert waar ik maanden naar heb uitgekeken, en het viel me compleet mee. Ik dacht dat ze live niet zo goed waren, maar in het relatief kleine Paradiso zorgde de band voor een strak optreden, met af en toe interactie en publiek wat helemaal uit hun dak ging van begin tot eind. Kippenvel.

2) Foo Fighters - HMH
Vond de Foo's leuke muziek maken, maar fan was ik niet. Maar wat een super goed concert. Strak gespeeld, goede show, leuke interactie en zo'n grote zaal helemaal los krijgen. Echt genoten en na afloopt gesloopt.

3) Robbie Williams - Koning Boudewijnstadion, Brussel
Ik had nog nooit zo naar een concert uitgekeken als deze. En eigenlijk kan het dan alleen maar tegenvallen. Het concert was leuk, maar viel toch ergens een beetje tegen. De man als entertainer is gaaf en het blijft mooi een vol stadion alles mee te horen zingen. Maar ik had iets beter verwacht.

4) Bon Jovi - Goffertpark
Dat ik deze op vier zet zegt genoeg over naar hoeveel ik geweest ben, want normaal is het niet mijn ding. Het viel me echter achteraf zeker mee, mede door het feit dat de show goed was en ik met mijn toenmalige vriendin was. Hierdoor werd het toch wel speciaal.

5) Kaiser Chiefs - HMH
Vooraf de cd grijs gedraaid. Veel goede dingen over gehoord live. Toch viel het me tegen, al was het niet slecht. Beetje zouteloos. Tijdens de singles dikke pret, maar daartussen in kakte het nogal in. Interactie was er wel, maar toch viel me dat ook ietwat tegen in vergelijking met wat ik eerder van de band gehoord had.

Achteraf gezien dus beetje weinig gezien, dacht dat het er meer waren. Buiten deze nog wel een paar, maar die waren minder. Nu heb ik voor volgend jaar al bijna meer op de planning staan dan ik dit jaar heb gehad, dus hopelijk volgend jaar een top tien.
pi_44753887
1. Ray Davies - Vredenburg, Utrecht
2. Sean Lennon - Handelsbeurs, Gent
3. Urban Dance Squad - Lowlands
4. Morrissey - Pinkpop
5. Editors - Pinkpop
6. The Veils - Doornroosje, Nijmegen

En dan natuurlijk nog veel meer optredens die geweldig waren, maar dan wordt de lijst veel te lang.
Dan is het niet echt een top-zoveel lijst meer hé .
pi_44758158
1. Guns N’ Roses – Nijmegen
Jaja, vergane glorie, Axl die na 3 nummers aan het zuurstof moet, nog maar 2,5 origineel lid maar het was in 1 woord geweldig. Zo strak, zo goed en zo enthousiast waren ze niet in hun hoogtijdagen.

2. Alice In Chains – Nijmegen
Zonder Layne had ik er een heel hard hoofd in, maar mijn gereserveerdheid liet ik snel varen. Als je je ogen dichtdeed was het net of Layne er gewoon stond. Superoptreden.

3. Burst – Waterfront
Origo was mijn plaat van het jaar 2005 dus was ik erg benieuwd naar hoe ze het live ervanaf brachten. In het voorprogramma van Opeth kampten ze een beetje met een matig geluid en een wat onwennige podiumpresentatie, een maandje of 2 latern in Waterfront speelden ze de pannen van het dak.

4. Obituary – Zoetermeer
Wederom een stelletje oude lullen die een reunie moesten doen, gelukkig pakken ze het goed aan. Een prima plaat vorig jaar werd opgevolgd door een geweldig optreden in de kleine (en hete!) zaal van 013. Begin van het jaar in Zoetermeer deden ze er nog een schepje bovenop. Geweldige live band.

5. Suffocation – Baroeg
Live zijn het de koningen van de deathmetal. Op cd wordt het mi. steeds minder en minder boeiend, maar op het podium zijn er maar weinig bands die strakker zijn dan deze gasten.

6. Buried Inside – Nighttown
In het cafe van Nighttown, een unieke setting waar je om de band heen kon lopen. Hard, bruut en lomp. Super.

7. Spinvis – Waterpop
Dronken, zeiknat geregend en iedereen om mijn heen die het een saaie kutband vond, mooie combinatie dus. Bleek verrassend genoeg prima te werken op een openluchtfestival. Hopelijk zie ik ze volgende maand weer in het Paard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')