abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 maart 2008 @ 22:15:40 #126
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_57403247
Geniale actie. Wel terecht overigens, Aad is over het mandekken al een heel seizoen bezig met Megrelishvili.

Overigens wel grappig, toen hij studiogast was bij Anderlecht - Fenerbahce begon de presentator over Roberto Carlos, nog steeds een van de betere linksbacks van de wereld. Aad ging daar wat over door en kwam toen inene met het feit dat hij zelf ook een hele goede linksback had lopen. Megrelishvili idd.
pi_57447151
quote:
„DIRECTIE VITESSE LIJKT HEM WEG TE PESTEN”

Kolk breekt lans voor De Mos


Van onze Telesportredactie

ARNHEM, dinsdag
Het broeit bij Vitesse. Het resultaat van de verloren uitwedstrijd bij FC Twente (4-3) was nog niet eens zozeer het onderwerp dat de gemoederen bezighield. Een aantal opvallende situaties rondom de wedstrijd zorgde voor de meeste gespreksstof. Santi Kolk, de gelegenheidsaanvoerder van Vitesse, reageerde geïrriteerd op de suggestie dat de spelersgroep is uitgekeken op trainer Aad de Mos. „Bullshit . Het heeft er alleen alle schijn van dat de directie de trainer ondanks zijn tot 2009 lopende contract wil wegpesten.”

Kolk heeft zijn buik vol van de loslippigheid van zijn medespelers. „Ik heb bij veel clubs gevoetbald en overal waren net zo veel problemen tussen spelers en trainer. Alleen kwam niet alles op straat te liggen.” De Hagenaar vindt dat de club keihard moet optreden tegen de spelers die na elk ’wissewasje’ de pers zoeken. „Wij hebben met z’n allen de afspraak gemaakt dat bepaalde zaken intern worden besproken. Als de club tolereert dat dit niet gebeurt en nu niet ingrijpt, zetten ze De Mos al dan niet bewust in zijn hemd.”

De gebeurtenissen volgden elkaar de afgelopen twee weken in ras tempo op. Zo was er zaterdag de onverwachte rentree van Theo Janssen. Die was eerder witheet naar huis gegaan, nadat hij van De Mos te horen had gekregen dat hij niet zou starten in het uitduel met Excelsior. De middenvelder zou daarom wegens een disciplinaire schorsing niet bij de selectie voor het duel met FC Twente zitten. Een afmelding van de zieke aanvoerder Remco van der Schaaf noopte De Mos ertoe toch weer een beroep te doen op Janssen, die zelfs in de basis mocht beginnen.

Het feit dat Santi Kolk de aanvoerdersband droeg, was minstens zo vreemd. Normaal gesproken is Civard Sprockel na Van der Schaaf de tweede man in de hiërarchie, maar tegen Twente ging de band aan de verdediger voorbij. Een en ander zou te maken hebben gehad met een aanvaring die speler en trainer op de laatste training voor het duel van zaterdag hadden. In zijn reactie na de wedstrijd nam Sprockel het op voor zijn ploeggenoot Haim Megrelishvili. De Israëlier werd al na zes minuten gewisseld, toen hij Romano Denneboom alle vrijheid gaf om de openingstreffer binnen te schieten. De linksback liep vol ongeloof het veld af toen hij een minuut na het doelpunt het bord met zijn rugnummer de lucht in zag gaan.

„Ik heb Haim er op trainingen al vele keren op gewezen dat Denneboom graag naar binnen gaat”, aldus De Mos. „Na zo’n goal houdt het dan op.” Technisch directeur Marc van Hintum was niet voor commentaar bereikbaar.

De Telegraaf
quote:
Aad de Mos gaat de strijd aan
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ARNHEM - De Arnhemse gemeenteraad stemde maandagavond in met een financieel reddingsplan voor Vitesse. Aad de Mos moet de club nu sportief verder op de rails krijgen. Maar FC Hollywood aan de Rijn zit vol intriges en conflicten. Een aantal spelers ondermijnt zijn gezag. De Mos gaat de strijd aan met de gevestigde orde en heeft keihard ingegrepen.

Met Theo Janssen had hij deze maand een keiharde confrontatie. Met Civard Sprockel botste het op het trainingsveld. Paul Verhaegh durfde hem ten overstaan van de groep aan te vallen. Het zijn geen tekenen van verbroedering of een basis voor een succesvolle slotfase van het seizoen 2007-2008.

Maar Aad de Mos zegt voor hetere vuren te hebben gestaan. Hij is allerminst onder de indruk van het gesputter in zijn spelersgroep. Op vrijdag, nog vóór de tumultueuze wedstrijd tegen FC Twente (waarin hij Haim na vijf minuten wisselt en Sprockel de aanvoerdersband afneemt), kondigt hij aan dat hij de hiërarchie in de selectie van Vitesse gaat doorbreken.

,,Als er rebellie uitbreekt, gebeurt dat meestal onder aanvoering van een paar man. Die proberen de rest mee te krijgen. Dan moet je even in actie komen en daarna zitten alle schapen weer in het hok,’’ zegt De Mos.

,,Ze vergeten dat ze zelf nog helemaal niks hebben gepresteerd in hun voetbalcarrière,’’ doelt hij op de dwarsliggers.

Zelf is De Mos goed voor drie landstitels en een beker bij Ajax, een beker, een landstitel, een Europa Cup en een Europese Super Cup bij KV Mechelen, een beker bij Al-Hilal en een landstitel bij Anderlecht. Waar Sprockel, Verhaegh en Janssen het recht vandaan halen om hem ‘te kakken’ te zetten, begrijpt hij daarom niet.

,,Hoe durft iemand tegen mij te zeggen: ‘Wie ben jij dan?’ Ja, ik ben zelf ook heel direct naar spelers toe. Dat geef ik toe. Confronterend ook. Maar ik houd me bij voetbalzaken, waarmee ik ze beter wil maken. Ik spreek van prof tot prof. Met sommigen heb ik het idee dat ik van prof tot amateur spreek. Die moeten anderen niet gaan beïnvloeden.’’

Hij wijst op de Braziliaan Claudemir, net nieuw in de groep en volgens scouts en makelaars in Brazilië een diamantje. ,,Wat weet zon jongen van de verhoudingen? Die wil gewoon voetballen en op het veld bepalend zijn voor Vitesse.

,,Hetzelfde geldt voor gasten als Velthuizen, Kolk, Pryor en Lorca. Grote talenten die straks samen met de aanstormende jeugd het gezicht van Vitesse bepalen. Niet de zogenaamde leiders van nu.’’

Echte leiders, vindt hij, staan op als het elftal het moeilijk heeft. Na de heroïsche wedstrijd tegen Ajax (2-2 in het Gelredome) proefde De Mos een verkeerde euforie onder sommige spelers. ,,Als je een leider bent, sta je er ook tegen Heerenveen (7-0 verlies, red.). Maar toen zag ik die mannen niet.’’

Hij verwijst naar het proces bij Ajax dat hij als trainer ooit in gang zette met de generatie Rijkaard, Van Basten en Silooy. Jonge groeibriljanten kregen van hem ruim baan. ,,Dat karwei heb ik bij deze club ook op me genomen.’’

Hij zegt niet uit te zijn op persoonlijke eer. ,,Ik handel in het belang van Vitesse, niet in het belang van mijzelf.’’ Ondanks diverse conflicten houdt hij van de mens Theo Janssen en heeft hij de Arnhemmer niet opgegeven. ,,Theo wil maar een ding. Hij wil voetballen met passie. Als hij dat doet is hij in de laatste vijf wedstrijden van dit seizoenwellicht de beste in het veld.’’

De Mos roemt ook de Deen Mads Junker. ,,Misschien wel de meest intelligente speler in mijn hele spelersgroep. Die laat zich niet gek maken door anderen. Het is zo belangrijk dat hij gauw terug is in het elftal.’’ Remco van der Schaaf is een echte prof. ,,Die snuift het op, heeft alles door wat er gebeurt omdat hij als enige al in de top heeft gespeeld.’’

Waarom is Santi Kolk aanvoerder geworden?
,,Omdat hij een enorm hoog rendement heeft. Dat zit bijna op gelijke hoogte met Ibrahim Afellay. Maar ook omdat Kolk de taal van de jongeren en de buitenlandse spelers spreekt en met een enorme passie speelt. Hij stimuleert en communiceert. Dat is een kenmerk van een leider.’’

Is het waar dat de nieuwe technisch directeur, Marc van Hintum, een andere koers wil varen dan u?
,,Onzin. Marc en ik hebben elke week overleg. We zitten op een lijn, ook ten aanzien van buitenlandse versterkingen. Het liefst kijk ik in onze eigen toko rond. Dat doen we al door de lancering van Buttner, Wolfswinkel, Van Diermen, Kuiper, enzovoort. Allemaal jeugdinternationals, die wellicht gaan doorbreken. Lukt het niet intern een speler te vinden, dan kijken we pas verder.’’

U ziet nog steeds perspectief in Arnhem?

,,Ik heb groot vertrouwen in de spelers die ik net heb genoemd. Met die gasten wil ik verder. Onder deze jongens heerst namelijk wél teamspirit. Als ik tegen hen zeg dat ze met het shirt drijfnat van het veld moeten komen, gebeurt dat ook. Vitesse kan nog zomaar Europees voetbal halen. Zeker nu de kleedkamer weer zuiver is.’’

Het AD
  zondag 30 maart 2008 @ 14:50:34 #128
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_57715121
Idiote beslissing vandaag weer om Megrelishvili na een kwartier naar de kant te halen. Wilt Aad soms een afkoopsom? Dit kan je toch niet meer serieus nemen. Zoekt zelf al die conflicten op.
  zondag 30 maart 2008 @ 14:55:14 #129
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57715227
Haha, die De Mos !

Die Israeli was er niet blij mee.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 30 maart 2008 @ 14:57:39 #130
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_57715269
Echt een zak die de Mos. Dit kan je echt niet maken. Megreshvilli kan best aardig voetballen. Als je het niet in iemand ziet zitten dat kan maar ga niet elke week die jongen wisselen na een kwartier. Belachelijk.
#FreeHat
pi_57715329
De Mos wat een manier van werken zeg, walgelijk

fouten worden constant gemaakt, waarom dan meteen wisselen? en dan nu voor de 2de keer!~
lekker signaal voor de overige spelers ook.. 1 foutje en je kan de lul zijn. dat AZ daarna op voorsprong komt is niet meer dan logisch.
pi_57715422
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:00 schreef DJ_Ryow het volgende:
1 foutje en je kan de lul zijn. dat AZ daarna op voorsprong komt is niet meer dan logisch.
Dat Janssen daarna de assist maakt voor de 1-1 zeker ook niet
  zondag 30 maart 2008 @ 15:12:33 #133
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_57715553
Janssen is een goede voetballer en ook niet raar als hij in de basis zou staan. Maar de Mos weet wat voor voetballers het allebei zijn. Ga dan niet na een paar minuten wisselen. Trouwens hadden Janssen en van der Schaaf vorige week ook allebei behoorlijke fouten.
#FreeHat
pi_57715595
Ik vond het ook veel te hard. Gewoon Janssen vanaf het begin opstellen dan.
Don't think twice, it's all right.
pi_57715778
Het is ook hard. Maar De Mos doet het niet zonder reden. Paar keer knullig en gevaarlijk balverlies, direct resulterend in kansen voor AZ. Plus dat hij waarschijnlijk vooraf gekregen opdrachten niet goed uitvoerd. Ja, het blijft hard en ik vind het ook niet tof om te zien voor Megrelishvili, maar dit is geen persoonlijke vete ofzo. Eerder deze week voorspelde De Mos hem nog een glorieuze toekomst als voetballer, hoe zuur.
  zondag 30 maart 2008 @ 15:25:05 #136
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_57715817
Ik zou De Mos een stomp op z'n grote neus gegeven hebben, wat een tyfusmongool zeg
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_57716171
Als je weet dat ie fouten gaat maken, stel 'm dan niet op. Of geef 'm vertrouwen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zondag 30 maart 2008 @ 16:41:30 #138
82589 S-Two
barba macacu
pi_57717340
Als ik die Israeli was zou ik iig niet meer onder De Mos willen voetballen.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_57717599
Die persconferentie .

"Ik zal het wel even voorrekenen. We gaan volgend weekend de 31e speelronde in.." .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 30 maart 2008 @ 19:57:38 #140
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_57721212
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:43 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Als je weet dat ie fouten gaat maken, stel 'm dan niet op. Of geef 'm vertrouwen.
Inderdaad, met zo'n wissel geeft De Mos gewoon aan dat hij zelf incapabel is als trainer. Als je iemand na 5 of 15 minuten moet wisselen, heb je dus een fout gemaakt bij het maken van de opstelling. Voor één fout iemand wisselen slaat nergens op, als hij dat meerdere malen doet had je van tevoren moeten weten dat dat zou kunnen gebeuren. Weet je dat niet, dan ben je niet geschikt als trainer.

Daarnaast is dit geen manier om met mensen om te gaan, maar dat zijn we gewend van Aad
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  zondag 30 maart 2008 @ 19:59:27 #141
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57721258
Wat een verschrikkelijke knuppel is die Aad de Mos, zeg!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57721361
Volgende vraag.
standaarddrinker
pi_57730813
Geniaaaaaaaaaaal en een stuk vermakelijker dan van Gaal.
  maandag 31 maart 2008 @ 09:22:10 #144
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57731469
quote:
Aad de Mos schuift maandag bij de directie van Vitesse aan om over zijn toekomst te praten, zo meldt De Telegraaf. Volgens de ochtendkrant wordt zijn tot medio 2009 doorlopende contract na deze voetbaljaargang ontbonden.

Het zijn onrustige weken in Arnhem. Diverse spelers deden kritische uitlatingen jegens de trainer, die op zijn beurt niet schuwde om met de harde hand te regeren. Zo liet hij Theo Janssen van de ene op de andere dag buiten de basiself en mocht Haim Megrelishvili twee keer in een vroegtijdig stadium zijn trainingspak weer aan trekken.

De resultaten onder De Mos vallen dit seizoen tegen. Het is onzeker of de doelstelling, de play-offs om UEFA cup, wordt gehaald. De Gelderse club haalde de laatste vijf duels slechts vier punten.

De Mos was voor zijn aanstelling in Arnhem, in de zomer van 2006, actief als coach in Saudi-Arabië bij Al-Hilal. Bij die club werd hij ontslagen en sindsdien zat de Hagenaar zonder club. De Mos kreeg bekendheid toen hij coach werd bij Ajax en KV Mechelen.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_57731897
FC Hollywood aan de Rijn.

Er is trouwens iedere maandag technisch overleg, dus wedden dat de Telegraaf weer gewoon iets roept.
Don't think twice, it's all right.
pi_57732806
Ja de kans is aanwezig want 2 geleden stond er op 2 weken geleden stond er op Omroep Gelderland dat ie gewoon zijn contract zou uitdienen.

Maar ja wat je al zegt het is hier altijd gezellig aan de rijn
pi_57743370
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:25 schreef Zapper het volgende:
Ik zou De Mos een stomp op z'n grote neus gegeven hebben, wat een tyfusmongool zeg
Dat dus, gewoon iemand voor de 2e keer vernederen voor heel Nederland. Onmenselijk.
pi_57744111
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:33 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dat dus, gewoon iemand voor de 2e keer vernederen voor heel Nederland. Onmenselijk.
Voor het salaris dat die gozer krijgt zou ik ook wel twee keer publiekelijk vernederd willen worden.
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:43:59 #149
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57767697
Aad is en blijft een held! Wat een quotes, wat een acties, wát een huppeltjes!
pi_57862159
Vanavond weer met goede teksten hoor .
quote:
,,Iedereen moet naar De Mos luisteren’’

ARNHEM - Als iedereen luistert naar Aad de Mos, dan komt het wel goed met Vitesse. Met die uitspraak sloot de flamboyante trainer zaterdagavond in het Gelredome de persconferentie af na het duel tegen Sparta (3-0).

Tegen Sparta zag ik dat mijn betere spelers moeite hebben met de tactische discipline na balverlies. Dat zal ik ze komende week nog eens duidelijk maken en uitleggen,’’ stelde De Mos.

Volgens de coach moeten de duels tegen Sparta, NEC en PSV zeven punten opleveren om bij de eerste negen (play-offs UEFA-beker) te kunnen eindigen. ,,Tegen Sparta wonnen we de kwartfinale, tegen NEC wacht de halve finale en tegen PSV de finale. Iedereen moet nu naar Aad de Mos luisteren en dan komt het wel goed.’’ (ANP)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')