De laatste stand van zaken: er komt een nieuw pakket! Dat is fijn, ware het niet dat de zware last op mijn schouders rust het nieuwe pakket uit te zoeken. Ik wil dit best doen, maar heb hier op kantoor niet echt een sparringsparnter om sites door te spitten en door te spreken hoe en wat. Ze zijn hier niet te beroerd om ere ook geld aan uit te geven, maar uiteraard wil ik dan wel vrij zeker zijn van mijn zaak mbt het nieuwe pakket.
Daarom zoek ik hier advies, tips, sparringspartners
![]()
Wat doen wij?
We ontwikkelen en beleggen, in vastgoed. Dat wil zeggen dat wij panden kopen, soms alleen voor de verhuur, soms om te renoveren (vernieuwbouw) en verkopen. Op dit moment zit de meeste verhuur in beheer, maar dit willen we meer zelf gaan doen. Incassomogelijkheden en goed debiteurenbeheer/aanmaningen zijn dus nodig.
Ieder pand moet als project worden geadministreerd. Urenregistratie doen we niet aan, facturatie ook niet, want verkopen gebeuren via de makelaar. Per pand (project) willen we begrotingen/budgetten mbt aanneemsommen kunnen vastleggen, hoeveel termijnen reeds zijn gefactureerd en of de kosten niet te hoog worden.
Daarnaast zijn er voor diverse projecten ook verschillende samenwerkingsverbanden met anderen. Voor deze samenwerkingsverbanden zijn ook verschillende administraties nodig. En uiteraard vinden er nogal wat rekening-couranttransacties plaats. Er zijn pakketten binnen welke de rc-transacties automatisch worden doorgeboekt naar de juiste tegenrekening in de andere administratie; dat wil ik dus!
Als laatste belangrijke punt: consolidatie! Hierbij is het belangrijk dat je het aandeel per bv kunt aangeven. Deelnemingen kunnen voor verschillende percentages zijn, de ene bv 50%, de andere 33% en weer een andere 66,7%...noem maar wat, bij ons is het mogelijk
Wie o wie kan mij adviseren? Wellicht ervaring met een pakket dat al deze dingen kan? Wellicht zelf onlangs dit traject doorlopen op zoek naar het juiste pakket en de gouden tip om het gemakkelijk te maken, vergelijkingstooltje ofzo?
Ow ja, ook niet onbelangrijk: we willen er zsm mee starten en 2007 in dit nieuwe pakket gaan doen!
Mijn dank is groot!