abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44441626
Ik werk sinds een aantal maanden bij een bedrijf dat de financiele administratie in Cash (for Windows) voert. Ik weet niet of er mensen hier bekend zijn met dat pakket, maar ik ben er niet zo heel enthousiast over. Het is heel basic, eendimensionaal en ik vind het niet heel gebruikersvriendelijk. voor de eenvoudige administratie die men daar tot dan toe voerde, voldeed het wel, maar nu ze wat meer eisen gaan stellen en zaken anders willen inrichten, vind ik het niet veel.

Gedeeltelijk komt dit omdat ik met kunst en vliegwerk probeer een soort van projectadministratie in een basispakket te proppen. Er is wel een module Projecten en daarvoor komt er binnenkort iemand langs om te demonstreren hoe het werkt en te kijken of het voor ons een meerwaarde kan hebben.

Ik heb imiddels ook een demo gezien van Informant; dit vond ik wel een fancy pakket met beduidend meer mogelijkheden dan Cash. De aanschaf van dit pakket loopt natuurlijk nogal in de papieren.

Ik ben nu verder aan het inventariseren wat er voor andere mogelijkheden zijn.

Dus: met wat voor pakket werk je? Voer je een projectadministratie en zo ja, hoe?

Ik ken Multivers, Exact, Acto, Glovia, maar heb daar niet echt een projectadministratie in gevoerd, dus dat kan ik zelf niet zo goed vergelijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_44444802
Ik werk met soccergokker 1.0
pi_44448087
Grappig.

Maar verder geen mensen hier die met financiele software werken en hun ervaringen willen delen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 15 december 2006 @ 09:22:45 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44448121
Ik heb geen flauw idee, maar ook Exact kan aardig in de papieren gaan lopen kwa aanschaf en support.
En dat het een drama is om het client-server based te installeren...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_44448193
Exact ken ik ook, en daar wil ik zeker niet aan. Ik vroeg me juist af of er mensen zijn die met iets anders werken dat ik nog niet ken.
pi_44448205
Het kleine broertje van Exact ken ik ook: Grote Beer voor Windows. Ook uitgegeven door Exact en meer geschikt voor het MKB.

Cash heb ik idd ook wel zien draaien bij mensen en het zag er idd nogal vrij simpel uit.

Eigenlijk zijn Exact en GBvW wel _de_ pakketten die ik voornamelijk heb zien draaien bij klanten.

Ik ben zelf network administrator, dus inhoudelijke vragen kan ik niet beantwoorden, maar ik weet wel wat ik voornamelijk bij klanten heb zien draaien :-)
Yes, I eat pussy.... cats
  vrijdag 15 december 2006 @ 09:37:14 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44448402
Ik werk met zowel Exact als Snelstart. De grotere BV's in Exact en de kleinere in Snelstart.

Snelstart is gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en compleet. Je kunt het in modules aanschaffen. Bv. basispakket + projectgedeelte+facturatiegedeelte. Upgraden? Alleen verschil bijbetalen.

Exact is een goed pakket, maar dan moet je er wel in willen investeren.

Overigens gaan wij ver op SAP of custom made pakket.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:05:46 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_44449009
Werk zelf veel met Exact en dan de diverse versies maar niet zo zeer de module voor projectadministraties. In vergelijking met andere pakketten die ik heb meegemaakt (Davilex, Navision, AccountView) is het een relatief dure investering maar wel één met veel mogelijkheden.
Voor iets minder geld zou je kunnen kijken naar AccountView. Maar hoe het daar met projectadministraties is geregeld durf ik zo niet te zeggen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:20:30 #9
65960 sanger
pi_44449410
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:05 schreef ManAtWork het volgende:
Werk zelf veel met Exact en dan de diverse versies maar niet zo zeer de module voor projectadministraties. In vergelijking met andere pakketten die ik heb meegemaakt (Davilex, Navision, AccountView) is het een relatief dure investering maar wel één met veel mogelijkheden.
Voor iets minder geld zou je kunnen kijken naar AccountView. Maar hoe het daar met projectadministraties is geregeld durf ik zo niet te zeggen.
AccountView ben ik weer niet zo een fan van als ik eerlijk moet zijn.
pi_44450982
Snelstart ken ik niet, zal eens kijken of ik info kan vinden op internet. Heb je daarin met projectadministratie gewerkt, sanger?

Projectadministratie in Navison, is dat iets?

Exact ken ik wel, maar dat wil ik niet. Sowieso is dat onnodig duur voor dit bedrijf.

Accountview ken ik ook niet; waarom ben je daar gen fan van, sanger?
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:30:50 #11
65960 sanger
pi_44451353
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:18 schreef miss_sly het volgende:
Snelstart ken ik niet, zal eens kijken of ik info kan vinden op internet. Heb je daarin met projectadministratie gewerkt, sanger?

Projectadministratie in Navison, is dat iets?

Exact ken ik wel, maar dat wil ik niet. Sowieso is dat onnodig duur voor dit bedrijf.

Accountview ken ik ook niet; waarom ben je daar gen fan van, sanger?
Snelstart heeft de mogelijkheden daarvoor ervaring ermee heb ik niet. Het pakket is echter speciaal ontwikkeld om inzichtelijk te zijn/blijven ook voor diegene die geen sjoege hebben van boekhouden.

Navison ken ik niet.

Accountview vindt ik niet prettig werken. Neemt niet weg dat het een prima pakket is. Alleen het is niet mijn favoriete pakket.
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:14:14 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_44460418
Navision is nog duurder dan Exact en met name gericht op de US-markt. Vond het aboluut geen gebruikersvriendelijk pakket als je de 'normale' pakketten (Exact e.d.) gewend bent.
Maar da's mijn mening,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_44480142
Uiteraard heb ik wel een redelijke sjoege van boekhouden
Maar geheel zelfstandig heb ik nog niet eerder een projectadministratie ingericht en mee gewerkt. Bovendien moet het ook duidelijke overzichten genereren die ook voor de directie en collega's te snappen zijn. Aangezien wij een vrij specifiek product hebben en de eisen die de directie stelt aan de boekhouding niet alledaags zijn, ben ik echt op zoek naar iets waar ik veel kanten mee uit kan, maar dat ook gebruikersvriendelijk is. Men is zeker geneigd te investeren in een ander pakket, als ik daarop aandring, maar ik wil dat niet zomaar doen, zonder echt zelf iig overtuigd te zijn dat ik er mee kan wat zij willen.

jammer dat je niet van al die pakketten een demo kunt downloaden om eens mee te oefenen.
pi_44480296
Wat is er eigenlijk mis dan met Exact? Is het te groot voor jullie situatie en waarom zou in een kleinere bedrijfsomgeving Grote Beer voor Windows (ja ja, het klinkt als een nieuw pakketje van Duplo ofzo) niet voldoende zijn? Het is ten eerste goedkoper dan Exact, meer op MKB gericht en het is een "uitgeklede" versie van Exact... wel gemaakt door de guys van Exact etc... dus zelfde vertrouwde omgeving als Exact, voor zover ik het tot nu toe heb gezien vond ik het best een mooi pakket.

[ Bericht 19% gewijzigd door Alf op 16-12-2006 13:29:23 ]
Yes, I eat pussy.... cats
pi_44480349
Wij gebruiken SAP. Werkt op zich niet zo slecht. Maar vond Exact toch beter werken.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_44481075
Ik zeg niet dat er echt iets mis is met Exact, maar ik was er niet echt kapot van en ik vind het gewoon veel te duur. Ik denk dat een ander, goedkoper, pakket voor ons bedrijf al voldoende is. Onze adminstraties zijn niet groot, maar wat de directie wil zien en aan mogelijkheden wil hebben liggen misschien net iets lastiger dan ik tot nu toe heb meegemaakt. Feit is dat de basis versie van Cash niet voldoende is en we moeten sowieso iets met een projectmodule hebben.

NIemand hier ooit gewerkt met Informant? Het is voor de vastgoedmarkt ontwikkeld, maar ook geschikt voor andere branches.
pi_44481092
Ik ken Grote Beer niet, maar daar zou ik wel eens naar kunnen kijken.
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:58:30 #18
65960 sanger
pi_44486704
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:14 schreef miss_sly het volgende:
jammer dat je niet van al die pakketten een demo kunt downloaden om eens mee te oefenen.
Bij Snelstart kan dat wel, of een online demo. Bij Exact ook overigens.

Ik weet niet hoeveel vrijheid je krijgt van je leidinggevenden, maar als je echt interesse hebt kun je altijd eens debedrijven bellen die het leveren. Ze komen dan een demo doen op locatie.
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:59:43 #19
65960 sanger
pi_44486736
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:24 schreef marcb1974 het volgende:
Wij gebruiken SAP. Werkt op zich niet zo slecht. Maar vond Exact toch beter werken.
Mag ik vragen wat jij prettiger vind aan Exact dan aan SAP???
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:01:48 #20
65960 sanger
pi_44486804
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik zeg niet dat er echt iets mis is met Exact, maar ik was er niet echt kapot van en ik vind het gewoon veel te duur. Ik denk dat een ander, goedkoper, pakket voor ons bedrijf al voldoende is. Onze adminstraties zijn niet groot, maar wat de directie wil zien en aan mogelijkheden wil hebben liggen misschien net iets lastiger dan ik tot nu toe heb meegemaakt. Feit is dat de basis versie van Cash niet voldoende is en we moeten sowieso iets met een projectmodule hebben.

NIemand hier ooit gewerkt met Informant? Het is voor de vastgoedmarkt ontwikkeld, maar ook geschikt voor andere branches.
Misschien kun je ook aangeven wat ze precies willen zien. Dan kan ik in Snelstart & Exact eens kijken of dat allemaal mogelijk is.
pi_44505222
Exact met SAP vergelijken . Hebben we het hier over de versie voor het MKB van Sap of zo, anders lijkt het me nogal appels met peren vergelijken.
SnelStart is een toppakket en wordt veel gebruikt .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 17 december 2006 @ 17:39:41 #22
65960 sanger
pi_44512698
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Exact met SAP vergelijken . Hebben we het hier over de versie voor het MKB van Sap of zo, anders lijkt het me nogal appels met peren vergelijken.
SnelStart is een toppakket en wordt veel gebruikt .
Dan nog is er geen vergelijking te maken tussen Exact en SAP. Maar je kunt wel kijken wat je van welk pakket het makkelijkst vindt.
  Moderator dinsdag 16 januari 2007 @ 14:23:01 #23
5428 crew  miss_sly
pi_45405180
De laatste stand van zaken: er komt een nieuw pakket! Dat is fijn, ware het niet dat de zware last op mijn schouders rust het nieuwe pakket uit te zoeken. Ik wil dit best doen, maar heb hier op kantoor niet echt een sparringsparnter om sites door te spitten en door te spreken hoe en wat. Ze zijn hier niet te beroerd om ere ook geld aan uit te geven, maar uiteraard wil ik dan wel vrij zeker zijn van mijn zaak mbt het nieuwe pakket.

Daarom zoek ik hier advies, tips, sparringspartners

Wat doen wij?
We ontwikkelen en beleggen, in vastgoed. Dat wil zeggen dat wij panden kopen, soms alleen voor de verhuur, soms om te renoveren (vernieuwbouw) en verkopen. Op dit moment zit de meeste verhuur in beheer, maar dit willen we meer zelf gaan doen. Incassomogelijkheden en goed debiteurenbeheer/aanmaningen zijn dus nodig.

Ieder pand moet als project worden geadministreerd. Urenregistratie doen we niet aan, facturatie ook niet, want verkopen gebeuren via de makelaar. Per pand (project) willen we begrotingen/budgetten mbt aanneemsommen kunnen vastleggen, hoeveel termijnen reeds zijn gefactureerd en of de kosten niet te hoog worden.

Daarnaast zijn er voor diverse projecten ook verschillende samenwerkingsverbanden met anderen. Voor deze samenwerkingsverbanden zijn ook verschillende administraties nodig. En uiteraard vinden er nogal wat rekening-couranttransacties plaats. Er zijn pakketten binnen welke de rc-transacties automatisch worden doorgeboekt naar de juiste tegenrekening in de andere administratie; dat wil ik dus!

Als laatste belangrijke punt: consolidatie! Hierbij is het belangrijk dat je het aandeel per bv kunt aangeven. Deelnemingen kunnen voor verschillende percentages zijn, de ene bv 50%, de andere 33% en weer een andere 66,7%...noem maar wat, bij ons is het mogelijk 

Wie o wie kan mij adviseren? Wellicht ervaring met een pakket dat al deze dingen kan? Wellicht zelf onlangs dit traject doorlopen op zoek naar het juiste pakket en de gouden tip om het gemakkelijk te maken, vergelijkingstooltje ofzo?

Ow ja, ook niet onbelangrijk: we willen er zsm mee starten en 2007 in dit nieuwe pakket gaan doen!

Mijn dank is groot!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:31:13 #24
65960 sanger
pi_45405451
Gezien wat je allemaal wilt, denk ik dat Snelstart iets te eenvoudig van opzet is. Anders moet je de demo op de site van Snelstart eens proberen!

Kijk eens bij Exact. iets groter en completer pakket.

Overigens zijn er ook adviesbureaus die ondernemers hierin bijstaan.
  Moderator dinsdag 16 januari 2007 @ 14:37:05 #25
5428 crew  miss_sly
pi_45405656
Het mag best wat kosten, maar ik heb het idee (wellicht onterecht, maar toch) dat Exact wel de duurdere keus is en dat het ook goedkoper kan en je dezelfde functionaliteit hebt...

Ik zal eens kijken naar zo'n adviesbureau...heb je een tip toevallig>?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')