abonnement Unibet Coolblue
pi_44220240
Wat zijn dan de beste opties? Ik zit in een studentenhuis en ja daar is veel lawaai en ik heb niet zo maar de keuze om ergens anders te gaan wonen op dit moment. Allicht kan er overlegd worden met huisgenoten dat ze het stiller aan moeten doen, maar dat is niet het issue. Ik hoor op mijn kamer gewoon weg te veel geluiden die niet tot hinder gerekend kunnen worden maar waarvan ik wel veel last heb. Mijn kamer aangrenst namelijk aan de gang, tevens is mijn deur naar de gang een soort van bezemkast deur, naar mijn gevoel dus niet echt super, wel dik maar niet echt een isolerende deur. verder neem ik aan dat mijn muren ook niet al te dik zijn.

De geluiden waar ik zoal last van heb zijn gewoon pratende mensen op de gang, loop geluiden, zacht vrolijk gefluit, en de deur naar de toilet toe, ook het toilet aangrenst namelijk aan mijn kamer.

Wat zijn de eerste doe hetzelf klussen waardoor ik mijn kamer meer kan isoleren tegen geluid?
pi_44223402
iemand een idee?
pi_44226679
Simpel en niet al te duur is een voorzetwandje van gipsplaten maken met daar achter geluidsisoleerende "matten".
Dit is wel wat werk (niet al te moeilijk) en zal je kamer helaas ook kleiner maken...
Nog simpeler en goedkoper (maar niet mooier) zijn eierdozen tegen de muur en dan eventueel daar een doek overheen ofzo..
  donderdag 7 december 2006 @ 16:48:08 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_44227450
als het geluid alleen via de deur komt zou je dat eens kunnen testen door er een dik gordijn voor te hangen, scheelt dat dan zou je eens verder moeten gaan kijken.
je zou er stom gezegt de deurkunnen bekleden met b.v. tapijt, en eventueel tochtstrips aanbrengen
ik ben alleen bang dat je ook nogal wat contactgeluid hebt en dat is veel moeilijker te isoleren
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_44232028
Eierdozen helpen dus echt niets. Voor zware geluiden zoals loop geluiden, luide bass van muziek is er maar 1 manier van dempen. Massa. Dus een 2e of zelfs derde laag gipsplaten tegen het plafond, tussenliggende lagen goed afkitten. Voorzetwanden maken, dubbel gips ertegen. Zorg dat je staanders geen contact maken met omliggende wanden, vloer en plafond. Dus rubberstrips ertussen.

Voor spraakgeluiden is het voldoende om goed te isoleren met geluidsisolatiematten die in de bouwmarkt liggen ('Vlokkenplaten) of met glaswol. Verder kun je alles kier dicht maken, een valdorpel in de deur en de kieren rondom je deur afdichten met rubberstrips.
pi_44233293
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:50 schreef Marsepein het volgende:
Eierdozen helpen dus echt niets. Voor zware geluiden zoals loop geluiden, luide bass van muziek is er maar 1 manier van dempen. Massa. Dus een 2e of zelfs derde laag gipsplaten tegen het plafond, tussenliggende lagen goed afkitten. Voorzetwanden maken, dubbel gips ertegen. Zorg dat je staanders geen contact maken met omliggende wanden, vloer en plafond. Dus rubberstrips ertussen.

Voor spraakgeluiden is het voldoende om goed te isoleren met geluidsisolatiematten die in de bouwmarkt liggen ('Vlokkenplaten) of met glaswol. Verder kun je alles kier dicht maken, een valdorpel in de deur en de kieren rondom je deur afdichten met rubberstrips.
Ho ho Pino. Denk je ook een beetje aan de studietoelage van onze student.

Zijn er geen goedkopere oplossingen?
Waar komt het geluid naar binnen?
Bijvoorbeeld eerst de deur isoleren.
Een dik gordijn voor de deur.Tochtstrips
  donderdag 7 december 2006 @ 23:30:49 #7
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_44237471
Marepein heeft de goede tips.

Voor vloeren zijn Estrich platen heel goed.

--------------------------------------------------------------------------
Estrich vloeren
Redenen voor de grote populariteit van Estrich droogstort vloeren zijn o.a.:

Thermisch en geluidsisolerend
Brandwerend >90 minuten
Snel te leggen
Direct na het leggen te belopen
Robuust, kunnen tegen een stootje
De vloerelementen zijn verkrijgbaar in vele uitvoeringen. Zo zijn er elementen die bekleed zijn met minerale wol of met een houtvezel-isolatieplaat. Door deze verscheidenheid kunt u elk vloerrenovatie-probleem oplossen. Of het nu gaat om een op maat gesneden warmte-isolatie, een effectieve contactgeluidsisolatie of het vernieuwen van een vloer die niet te zwaar mag worden en toch aan allerlei eisen moet voldoen.

Onderling worden de Estrich vloerelementen verbonden door liplasverbindingen, dus zonder opstaande naden. Het eindresultaat is een altijd strakke vloer met een maximale stabiliteit gedurende de gehele levensduur van het betreffende gebouw.

Oneffen ondergrond? Geen probleem!
Met de volkomen strakke en starre Estrich vloerelementen zijn scheve of oneffen vloeren toch uitstekend te beleggen. Als eerste legt J.J. Afbouw op een dergelijke vloer een laag onderpapier om weglekken van de droge korrels tussen de vloerdelen te voorkomen. Daarover wordt een bed van speciale egalisatiekorrels uitgespreid, waarna het geheel met laser en speciale rijen geëgaliseerd wordt (speciaal uitvallen). Door de hoekige vorm van de korrels grijpen deze als het ware in elkaar. Zo wordt een altijd stabiel bed gevormd voor de Estrich vloerelementen.
  donderdag 7 december 2006 @ 23:36:34 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44237617
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:54 schreef Solingjan het volgende:
Zijn er geen goedkopere oplossingen?
Ja. Verhuizen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44237694
Om een betaalbaar en vooral redelijk alternatief te bieden: wen er aan.
Het isoleren van geluid is een kunst. In dit topic staan een paar relatief simpele, kundig onderbouwde voorstellen. Die het redelijke te buiten gaan voor een simpele studentenkamer.
Het antwoord is: massa. geluid is trilling. Massa is moeilijk in beweging te krijgen door trilling/geluid. Om echt een verschil te maken zul je inderdaad dubbele wanden moeten maken. Je voorzetwand/plafin/vloer isoleren van de ondergrond/achterwand. Middels rubbers of beter nog speciale vilt-soorten in combinatie met rubbers.

Alle genoemde alternatieven in de zin van eierdozen hebben alleen zin als je last hebt van echo. Hol klinkende kamer.

Ik zou zeggen: gewoon even doorbijten. Je went er vanzelf aan. ik heb in vrijwel alle situaties gewoond. Van doodstil tussen de weiland tot midden in een stad, midden in een uitgaanscentrum, boven een café en nu in een doodstil dorp, naast een supermarkt met de bijbehorende leveranciers in de vroege ochtend. Het went vanzelf.
pi_44237695
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja. Verhuizen.
Dat was een optie maar die wilde ik in deze fase nog niet naar voren brengen
  donderdag 7 december 2006 @ 23:44:37 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44237802
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:40 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Dat was een optie maar die wilde ik in deze fase nog niet naar voren brengen
't is wel de beste optie. De rest blijft toch behelpen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44240781
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:44 schreef gronk het volgende:

[..]

't is wel de beste optie. De rest blijft toch behelpen.
Niet helemaal mee eens, als er voldoende budget is, dan is er een hoop te doen. Zelf woon ik in een huis wat door Progis is aangepakt. En eerlijk is eerlijk, 90% van het vliegtuig lawaai is weg.

En ik denk dat met de tips die ik TS gaf voor de deur er al 50% minder overlast is. Wat wel een probleem kan zijn is dat andere geluiden nu als hinderlijk ervaren kunnen worden. Omdat die nu hoorbaar worden, terwijl die normaal overstemd werden.
pi_44244283
De vraag is natuurlijk ook of de kamer direct VOLLEDIG geluidsdicht hoeft te zijn...ik denk dat 1 a 2 extra lagen met gipsplaten - wat niet al te veel kost en ook niet moeilijk verwerken is - het probleem wellicht al wat draaglijker maakt....
pi_44247985
draaglijker maken is waar het mij allemaal om gaat. een geluids dichte studio zal nooit lukken inderdaad, maar dat verlang ik ook niet.
pi_44248149
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:01 schreef Apekoek het volgende:
draaglijker maken is waar het mij allemaal om gaat. een geluids dichte studio zal nooit lukken inderdaad, maar dat verlang ik ook niet.
Begin dan met alles kierdicht te maken, met name rond de deur. Rubberstrips op het kozijn om daar de lekken te dichten en een valdorpel in de deur om het geluid aan de onderkant van de deur tegen te houden. Eventueel de deur vervangen voor een zwaarder exemplaar (Multiplex oid)
pi_44328383


en dit spul? zou dat helpen als ik dat aan de buiten kant van de deur doe? deze wil ik dan met grafitie wit verven om niet helemaal buiten de boot te vallen kwa kleuren in het huis,.
  maandag 11 december 2006 @ 16:57:44 #17
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44330159
Nope. Keiduur en helpt geen zier.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44332515
Als je nu bij de bouwmarkt gewoon zo'n kierafdichtingsstrip koopt. Dat kan je de kop niet kosten. Vervolgens leg je (Om het eens te testen) een opgerolde handdoek voor je deur. Als het dan acceptabel is, dan maak je een valdorpeltje of misschien gewoon een borstel.
pi_44384713
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:12 schreef Marsepein het volgende:
Als je nu bij de bouwmarkt gewoon zo'n kierafdichtingsstrip koopt. Dat kan je de kop niet kosten. Vervolgens leg je (Om het eens te testen) een opgerolde handdoek voor je deur. Als het dan acceptabel is, dan maak je een valdorpeltje of misschien gewoon een borstel.
danke voor de tip, dit is het eerste wat ik ga doen.
pi_44384728
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:57 schreef gronk het volgende:
Nope. Keiduur en helpt geen zier.
ik heb het gezien inderdaad, erg duur. maar als het niet helpt ,waarom wordt het dan verkocht? helpt het ook niet een beetje?
  woensdag 13 december 2006 @ 13:19:52 #21
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44389621
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:13 schreef Apekoek het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
en dit spul? zou dat helpen als ik dat aan de buiten kant van de deur doe? deze wil ik dan met grafitie wit verven om niet helemaal buiten de boot te vallen kwa kleuren in het huis,.
als je dit verft is het dempende effect weg....
pi_44389797
* Keiichi zet z'n muziek aan op een manier dat ik niets meer van andere hoor

Maar ik geloof niet dat dat een echte oplossing is en het wellicht van kwaad tot erger maakt.
pi_44420140
quote:
Op woensdag 13 december 2006 13:24 schreef Keiichi het volgende:
* Keiichi zet z'n muziek aan op een manier dat ik niets meer van andere hoor

Maar ik geloof niet dat dat een echte oplossing is en het wellicht van kwaad tot erger maakt.
jep dat doe ik ook wel eens, maar je hebt niet altijd zin in harde muziek
pi_44420167
quote:
Op woensdag 13 december 2006 13:19 schreef gateway het volgende:

[..]

als je dit verft is het dempende effect weg....
zo iets vermoede ik al. waarom? omdat het dan hard wordt en daardoor weer trillingen beter door kan laten?
pi_44433222
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:57 schreef gronk het volgende:
Nope. Keiduur en helpt geen zier.
Het is ook geen geluidsdempend materiaal. Het enige dat het spul doet is zorgen dat het geluid niet zo goed weerkaatst tegen de achtergrond. Oftewel: het maakt hol-klinkende ruimten dof.

Geluid is trilling. En de enige manier om geluid te dempen is het voorkomen dat de trilling ergens doorheen kan. Massa dus. Hoe lager de trilling, hoe meer massa) Hoge pieptonen zijn met een dun wandje wel weg. Lage geluiden trillen overal doorheen.
Het menselijk oor is gebouwd om spraak optimaal te kunnen waarnemen.
Wil je echt iets serieus het geluidsniveau terugdringen, dan zul je moeten bekijken welk geluid het meest hinderlijk is. En daarop je isolatie richten. Er is genoeg over te vinden op het internet
  donderdag 14 december 2006 @ 18:55:56 #26
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44433477
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

zo iets vermoede ik al. waarom? omdat het dan hard wordt en daardoor weer trillingen beter door kan laten?
ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')