abonnement Unibet Coolblue
pi_44190866
Gister van de sint een boekje gehad met Thaise recepten . Ziet er allemaal reuze lekker uit, erg piitig zo te zien ook. Nu staan er echter ingrediënten in waar ik amper van gehoord heb, dus ik vroeg me af: zijn die ergens te krijgen?

Het gaat onder andere om: Geelwortel, Galangawortel, Korianderwortels(??), heilig basilicum, thais basilicum, limoengras.

Zijn dit dingen die je doorgaans bij de gewone toko kan kopen? Er zit bij mij helaas geen toko om de hoek helaas, dus voel er weinig voor om voor jan met de korte achternaam een eind te rijden ervoor...
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_44191322
Koreanderwortels = inderdaad de wortels van koreander. Als je koreander bij de toko koopt gebruik je dus het onderste witte want dat zijn de wortels. Als je toch bij de toko bent: Koop voor 1.29 euro een halve kilo koreanderzaad en zaai dat vanaf komende lente uit. Je plukt het als het nog geen bloemen heeft en je zaait het af en toe (1/2 maanden) opnieuw zodat je altijd koreander zonder bloemen kunt plukken.

Thaise basilicum: Bij de toko. Paarsbruine takjes met 2-3 cm grote blaadjes eraan. De blaadjes kneuzen gemakkelijk en geuren erg sterk. Persoonlijk vind ik het niet lekker, maar smaken verschillen. Deze takjes kun je trouwens schuin afsnijden, de helft tot 2/3 van het blad verwijderen en planten; gaat vaak goed.
Limoengras: ziet er uit als riet, vezelachtig, lekker en noodzakelijk in de Thaise keuken. Niet opeten, is alleen voor de smaak.
pi_44192708
Dankjewel mgerben, voor je antwoord. Denk dat ik dus inderdaad eens langs de toko ga dan.

Kan je koreander ook binnen planten? Woon namelijk in een flat, zonder balkon
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_44194636
Koreander is net onkruid.
Gooi af en toe eens een handvol op plaatsen waar niet al te hard gemaaid wordt en je plukt het er anderhalve maand later gratis weer weg.
Achter glas zal ook wel gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')