Je benen worden langer en eleganter en je houding is anders ten opzichte van sneakers. Dus wel degelijk een verschil.quote:Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef -Rebelle het volgende:
alsof je als vrouw meer aandacht krijgt als je hoge hakken draagt ipv sneakers![]()
Het is een prevalerend modebeeld in onze maatschappij, komt door de reclames, tv, films en wat nog meer. Maakt niet uit waar het vandaan komt trouwens, ik vind het wel sexy om een dame in hakken te zien lopen, dan hebben ze net dat ene dingetje extra en komen hun benen mooi uit. als ze dan ook nog open schoenen dragen en mooie voeten hebben kan je me al helemaal wegdragenquote:Op maandag 4 december 2006 16:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jij niet, ik wel. En wat is er elegant aan een vrouw op hakken? Laat staan een vrouw van 1.80 op hakken?
Natuurlijk wel! Je zegt het zelf al: je doet het om er begeerlijk en vruchtbaar uit te zien. Maar wat heeft dat voor zin? Makeup maakt je niet opeens vruchtbaar hoor. Dus het is een schijnwerkelijkheid die je voorhoudt en waarom? Omdat je onzeker bent over het idee dat de werkelijkheid wellicht niet aantrekkelijk genoeg is voor de andere sekse.quote:Op maandag 4 december 2006 17:01 schreef nikky het volgende:
Heeft niets met onzekerheid te maken.
Make up heeft een hele andere functie namelijk. Het lokken van de andere sekse. Er begeerlijk en vruchtbaar uitzien.
Wij gebruiken make up zoals wij dat kennen en je ziet bij de meer primitievelingen lichaamsschilderingen, maar het heeft dezelfde functie. Puur om je lijf te verfraaien.
Heeft niets met het verhullen van je onzekerheid te maken.
Okay, dan vind jij het niet elegant. dat is dan toch niet haar zogenaamde onzekerheid die jou parten speelt?quote:Op maandag 4 december 2006 17:01 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, dan IS ze niet elegant. Jij VINDT haar dan elegant en wellicht de meerderheid, maar ook dan geldt niet dat de meerderheid gelijk heeft. Ik vind het dus niet elegant, maar het oog onzeker, zoals ik al zei.
quote:Op maandag 4 december 2006 17:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Je benen worden langer en eleganter en je houding is anders ten opzichte van sneakers. Dus wel degelijk een verschil.
Nu kan ik ook niet op hakken lopen en draag ik over het algemeen ook sneakers.
Er is ook wel een verschil in houdingquote:Op maandag 4 december 2006 17:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Je benen worden langer en eleganter en je houding is anders ten opzichte van sneakers. Dus wel degelijk een verschil.
En wat is er zo bijzonder aan langere vrouwenbenen? Leg mij dat eens uit? Kun je dan sneller lopen als je de trein moet halen, wat interessant kan zijn voor de toekomst met schoolgaande kinderen die per openbaar vervoer naar school moeten?quote:Op maandag 4 december 2006 17:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat is weer wat anders. Wat ik wel en niet elegant vind staat los van waarom vrouwen hoge hakken dragen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:04 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Okay, dan vind jij het niet elegant. dat is dan toch niet haar zogenaamde onzekerheid die jou parten speelt?
Dat gespeculeer van sommige mannen altijd over wat vrouwen denken, zitten er meestal ook kilometers naastquote:Op maandag 4 december 2006 16:48 schreef FuifDuif het volgende:
Dit topic volgt uit een zijdiscussie welke begin deze middag was ontstaan in een ander topic. Daarin betoogde onder andere ik, dat wanneer vrouwen bijvoorbeeld make-up gebruiken of hoge hakken dragen, zij dit doen ter compensatie van hun onzekerheid. Het is niet mijn bedoeling om dit af te kraken en ik beoog ook geen gedragsverandering bij de vrouwen, maar het is puur een onderzoekende vraag.
Stelling:
Vrouwen die gebruik maken van bijvoorbeeld make-up en hoge hakken (kortom: gebruik maken van hulpmiddelen die het uiterlijk aanpassen) doen dat uit onzekerheid.
Ga praten met de makers van Discovery Channel. Die hebben het dan volgens jou volledig bij het verkeerde eind gehad.quote:Op maandag 4 december 2006 17:04 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Je zegt het zelf al: je doet het om er begeerlijk en vruchtbaar uit te zien. Maar wat heeft dat voor zin? Makeup maakt je niet opeens vruchtbaar hoor. Dus het is een schijnwerkelijkheid die je voorhoudt en waarom? Omdat je onzeker bent over het idee dat de werkelijkheid wellicht niet aantrekkelijk genoeg is voor de andere sekse.
Ja hoor, vooral ik ben weer een mafkees. Ik zeg wat veel heren denken. Ik vind het daarom ook pijnlijk om te zien dat sommige heren zich tegen mij keren, terwijl ze in feite precies hetzelfde uitgangspunt onderstrepen. Jammer is dat.quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef jaoka het volgende:
[..]
Dat gespeculeer van sommige mannen altijd over wat vrouwen denken, zitten er meestal ook kilometers naastVooral jij bent een beetje geobsedeerd. Te lang niet geneukt en beetje bitter daarover?
Ga iets nuttigs doen, je haar in de wax gooien of met je nieuwe horloge patsen.
Waarom vrouwen hoge hakken dragen, staat 99 van de 100 X ook los van onzekerheid. Vandaag draag ik sneakers, morgen laarzen met een hoge hak en overmorgen misschien pumps met een iets kleiner hakje. Elke dag zou ik in jouw redenatie dus een andere mate van onzekerheid hebben. I think not.quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is weer wat anders. Wat ik wel en niet elegant vind staat los van waarom vrouwen hoge hakken dragen.
Bron?quote:
Zijn inderdaad allemaal voorbeelden van hetzelfde principe, maar er zijn wel gradaties. Zo is het in je pyjama naar je werk gaan tactisch gezien geen goed idee, want dan dreigt in de meeste gevallen ontslag enzovoort.quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef Liewec het volgende:
[..]
Onzin, het gaat om 'extra's' om iemands uiterlijk verzorgder/leuker/aantrekkelijker te maken. Als je met deze redenering make-up onzin vindt, is naar de kapper gaan ook onzin, of bepaalde kleren kopen, of in de zon liggen om bruin te worden... Waarom zou je niet in je pyjama naar je werk gaan zonder je haar te kammen, tanden te poetsen of te douchen?
Of je hebt het gewoon bij het foute eind en bekijkt het te zwart-wit. Zou in principe ook kunnen. Je bewering is niet per definitie onwaar voor een deel van de vrouwen op deze aardbol maar het geldt zeker niet voor allemaal. Sommige vinden het leuk om zich mooi te kleden maar gaan net zo goed in hun lekker zittende kloffie de straat op om even boodschappen te doen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja hoor, vooral ik ben weer een mafkees. Ik zeg wat veel heren denken. Ik vind het daarom ook pijnlijk om te zien dat sommige heren zich tegen mij keren, terwijl ze in feite precies hetzelfde uitgangspunt onderstrepen. Jammer is dat.
Stel jezelf de vraag: zou je make-up dragen als je alleen woonde op een onbewoond eiland? Dat laatste is namelijk grote kul.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef nikky het volgende:
[..]
Ga praten met de makers van Discovery Channel. Die hebben het dan volgens jou volledig bij het verkeerde eind gehad.
( Ow en je mag "je" uit je posts richting mij wel weglaten hoor, de keren dat ik makup gebruik is zelden. Ik ben ook totaal niet onzeker. Als ik mij opmaak is dat omdat ik dat mooi vind en niet wat een ander vind)
Ja hoor, dat is niet onwaarschijnlijk. Soms word ik wakker en voel ik mij kiplekker en zeker van mijzelf en soms heb ik slecht geslapen en ben ik meer onzeker. Ook kan het afhangen van hetgeen ik zoal heb meegemaakt zo'n dag.quote:Op maandag 4 december 2006 17:08 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Waarom vrouwen hoge hakken dragen, staat 99 van de 100 X ook los van onzekerheid. Vandaag draag ik sneakers, morgen laarzen met een hoge hak en overmorgen misschien pumps met een iets kleiner hakje. Elke dag zou ik in jouw redenatie dus een andere mate van onzekerheid hebben. I think not.
quote:Op maandag 4 december 2006 17:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En wat is er zo bijzonder aan langere vrouwenbenen? Leg mij dat eens uit? Kun je dan sneller lopen als je de trein moet halen, wat interessant kan zijn voor de toekomst met schoolgaande kinderen die per openbaar vervoer naar school moeten?
quote:Op maandag 4 december 2006 17:13 schreef nikky het volgende:
[..].
Voordat je een topic opent zou het handig zijn als je al een beetje research hebt gedaan. Heb je ooit naar programma;s gekeken wat een houding doet bij een ander?
Als een meisje een jongen leuk vind en ze zegt zelf van niet. Dan kun je uit haar houding opmaken of dit juist is. Bijvoorbeeld. Man en vrouw staan tegenover elkaar en vinden elkaar leuk. Dan zul je zien dat de polsen naar voren wijzen. Als dit niet het geval is en de polsen naar achteren/zijdelijngs worden gedraait dan vinden ze elkaar niets. En dit is lichaamstaal waraover je geen controle hebt tenzij je er aldoor van bewust bent je handen strak langs je lijf te houden.
Onzin, je kan even niet lekker in je vel zitten maar dat zou dus betekenen dat alle mensen met een zelfverzekerdheidsdip zichzelf juist beter gaan kleden terwijl het tegenovergestelde vaak het geval is.quote:Op maandag 4 december 2006 17:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is niet onwaarschijnlijk. Soms word ik wakker en voel ik mij kiplekker en zeker van mijzelf en soms heb ik slecht geslapen en ben ik meer onzeker. Ook kan het afhangen van hetgeen ik zoal heb meegemaakt zo'n dag.
1. Ik vind het niet mooi.quote:Op maandag 4 december 2006 17:13 schreef nikky het volgende:
Hetzelfde met lange benen. Je houding gaat zo staan dan mannen dat soort benen mooier vinden dan benen die aan het einde sneakers dragen.
De korte samenvatting van het menselijk paringsritueelquote:Op maandag 4 december 2006 17:11 schreef FuifDuif het volgende:
het is in feite oplichting van de andere sekse.
Ja waarom zou ik dat niet doen? En ik denk niet dat jij voor mij kan beslissen of iets dikke kul is.quote:Op maandag 4 december 2006 17:11 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Stel jezelf de vraag: zou je make-up dragen als je alleen woonde op een onbewoond eiland? Dat laatste is namelijk grote kul.
En ik zeg toch niet dat make-up niet die functie van meer begeerlijk en vruchtbaar ogen heeft? Dat geloof ik best. Echter is dat vreemd, want je oogt slechts vruchtbaarder, maar dat ben je dan niet, dus het is in feite oplichting van de andere sekse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |