Get a life.....!quote:Op maandag 4 december 2006 10:51 schreef firecow het volgende:
Komt het misschien omdat het een renault is ??
Borrelt ook niet als de motor draait?quote:Op maandag 4 december 2006 10:46 schreef sloopkogel het volgende:
Koelvloeistof ziet er ook prima uit........
Nou... Het voegt inderdaad een heleboel toe...quote:Op maandag 4 december 2006 17:10 schreef Bob-B het volgende:
Sorry, maar deze moet gemaakt worden
[afbeelding]
Nee hoor.quote:Op maandag 4 december 2006 17:10 schreef Bob-B het volgende:
Sorry, maar deze moet gemaakt worden
[afbeelding]
Volgens mij heb je meer verstand van bananen buigen dan van auto's..quote:Op dinsdag 5 december 2006 05:05 schreef StefanP het volgende:
Je thermostaat heb je voor niets vervangen Die bepaalt wanneer je radiator mee gaat doen en heeft niets te maken met je verwarming. Hooguit dat je koelvloeistof langer koud blijft als hij stuk is en open blijft staan.
Je moet het inderdaad in je dash zoeken. Er zit daar een kleine radiator met een ventilator er achter. Als je de verwarming aanzet, gaat die blazen en komt er warme lucht naar binnen. Een opstopping gebeurt niet zo snel in je dash, dus waarschijnlijk is die ventilator stuk of komt er geen koelvloeistof in die kleine radiator (te veel lucht?).
Je thermostaat houd juidt je koelvloeistof op temperatuur, maw als je thermostaat open blijft staan, dan komt je auto nooit op bedrijfstemp met dit weer. Met dit weer en een kapotte thermostaat lukt het je dus niet of nauwelijks om je koelwater warm genoeg te krijgen voor de verhitting van je kachelradiateur. Koud koelwater = koude kachel.quote:Op dinsdag 5 december 2006 07:54 schreef StefanP het volgende:
Dat snap ik niet echt? Als je "auto eenmaal op temperatuur is" (koelvloeistof dus) dan maakt het voor de verwarming toch weinig uit of je thermostaat wel of niet open gaat? Het is toch niet zo dat met je radiator er bij je koelvloeistof ineens vreselijk veel koeler wordt, hij blijft altijd warm genoeg om voor verwarming van je interieur dienst te doen. Of niet? Je weet er vast meer van dan mij en ik hoor het graag
Heel hard op de radiator zuigen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:21 schreef sloopkogel het volgende:
Ik zie helemaal geen ontluchtingsnippels op de slangen of op het termostaathuis......
Hoe moet ik dan in Godsnaam het systeem ontluchten?????
Meestal(!) zit er bij renault een ontluchtingsnippel op 1 van de slangen die naar de kachelradiator gaan (richting binnenkant auto).Het is een verdikking op de waterslang met daarop een zwart wieltje van je open kunt draaien. Bij de thermostaathuis zit vaan een soort ventieldopje, of een imbusbout in een pijpje, dit zijn dan je ontluchtingsnippels.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:21 schreef sloopkogel het volgende:
Ik zie helemaal geen ontluchtingsnippels op de slangen of op het termostaathuis......
Hoe moet ik dan in Godsnaam het systeem ontluchten?????
Koelvloeistof is prima.....quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:55 schreef BadEend19 het volgende:
Zit er wel genoeg koelvloeistof in, als dat niet zo is word de kachel namelijk ook niet warm!
quote:
Niet gelukt?quote:
Even iemand erbij halen die er verstand van heeft dusssssssssss.......quote:Op zaterdag 9 december 2006 11:54 schreef sloopkogel het volgende:
Nee....niet gelukt......koelwater is ok maar de kachel blijft lauw.....en ik vind nergens een ontluchtingsnippel.......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |