abonnement Unibet Coolblue
pi_44125294
Ik heb een renault Clio 1.2
Terwijl de motor wel goed warm wordt krijg ik maar geen echte warmte uit de kachel.
Waarschijnlijk is de kachel verstopt o.i.d.
Weet iemand hoe ik dat kan fixen want ik heb geen zin om het hele dashboard te verwijderen.
ik las ooit eens iets over water met soda in het koelsysteem gooien en daar een uurtje mee rijden. Iemand een tip wat ik het beste kan doen om het toch weer heet te krijgen in de auto?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  maandag 4 december 2006 @ 10:35:56 #2
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44125395
Hoe ziet je koelvloeistof eruit? En je temperatuurmeter, wat zegt die?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44125599
Motortemperatuur is helemaal goed.....
Voor de zekerheid een nieuwe termostaat geplaatst....
Dus motortemp. is uitstekend.....alleen kachel is erg lauw.....
Koelvloeistof ziet er ook prima uit........
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_44125709
Komt het misschien omdat het een renault is ??
pi_44125774
quote:
Op maandag 4 december 2006 10:51 schreef firecow het volgende:
Komt het misschien omdat het een renault is ??
Get a life.....!
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  maandag 4 december 2006 @ 11:03:02 #6
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44125940
quote:
Op maandag 4 december 2006 10:46 schreef sloopkogel het volgende:
Koelvloeistof ziet er ook prima uit........
Borrelt ook niet als de motor draait?

Verstopping in "de verwarming" is meestal wat lastig, omdat dat in veel gevallen rechtstreeks op je koelsysteem aangesloten is...

Knop en kleppen doen ook normaal?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 4 december 2006 @ 11:15:08 #7
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44126194
hmmzz.... misschien is het de klep?

Bij koude lucht staat er een klep dicht zodat de warmte van je interieurkachel niet in je auto komt, maar zodra je je knop op warme lucht zet gaat die klep open zodat de lucht van buiten langs de interieurkachel gaat en je dus warme lucht krijgt. Maar als de klep niet goed werkt, of er een kabeltje los zit, dan kan ik me voorstellen dat je lauwe lucht krijgt?
  maandag 4 december 2006 @ 12:55:56 #8
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_44128803
Bij de meeste renault's zitten er hier en daar ontluchtingsnippels op bijv. het thermostaathuis en wat waterslangen, het is belangrijk dat je de motor/kachelradiator hiermee goed ontlucht.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_44134197
idd, koelsysteem ontluchten kan helpen. Al is het natuurlijk wel verdacht dat er lucht in het koelsysteem komt, want dan lekt er iets..
  maandag 4 december 2006 @ 17:10:52 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_44137471
Sorry, maar deze moet gemaakt worden
  maandag 4 december 2006 @ 21:46:35 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44147006
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:10 schreef Bob-B het volgende:
Sorry, maar deze moet gemaakt worden
[afbeelding]
Nou... Het voegt inderdaad een heleboel toe...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44151607
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:10 schreef Bob-B het volgende:
Sorry, maar deze moet gemaakt worden
[afbeelding]
Nee hoor.
Je mag gewoon weer fijn opbokken naar [ONZ]

pi_44154034
Je thermostaat heb je voor niets vervangen Die bepaalt wanneer je radiator mee gaat doen en heeft niets te maken met je verwarming. Hooguit dat je koelvloeistof langer koud blijft als hij stuk is en open blijft staan.

Je moet het inderdaad in je dash zoeken. Er zit daar een kleine radiator met een ventilator er achter. Als je de verwarming aanzet, gaat die blazen en komt er warme lucht naar binnen. Een opstopping gebeurt niet zo snel in je dash, dus waarschijnlijk is die ventilator stuk of komt er geen koelvloeistof in die kleine radiator (te veel lucht?).
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 5 december 2006 @ 07:47:10 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_44154467
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 05:05 schreef StefanP het volgende:
Je thermostaat heb je voor niets vervangen Die bepaalt wanneer je radiator mee gaat doen en heeft niets te maken met je verwarming. Hooguit dat je koelvloeistof langer koud blijft als hij stuk is en open blijft staan.

Je moet het inderdaad in je dash zoeken. Er zit daar een kleine radiator met een ventilator er achter. Als je de verwarming aanzet, gaat die blazen en komt er warme lucht naar binnen. Een opstopping gebeurt niet zo snel in je dash, dus waarschijnlijk is die ventilator stuk of komt er geen koelvloeistof in die kleine radiator (te veel lucht?).
Volgens mij heb je meer verstand van bananen buigen dan van auto's..

De Thermostaat heeft alles te maken met je verwarming, een thermostaat die niet meer dicht gaat zal met dit weer zeer weinig tot absoluut geen warme kachel meer geven. Maar dit moet dan samengaan met een temperatuurmeter die niet uit het blauwe deel/hoek komt.

Maar eerst moet er eens goed ontlucht worden, dan heeft TS zwaar kans dat het weer warm word daar binnen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_44154515
Dat snap ik niet echt? Als je "auto eenmaal op temperatuur is" (koelvloeistof dus) dan maakt het voor de verwarming toch weinig uit of je thermostaat wel of niet open gaat? Het is toch niet zo dat met je radiator er bij je koelvloeistof ineens vreselijk veel koeler wordt, hij blijft altijd warm genoeg om voor verwarming van je interieur dienst te doen. Of niet? Je weet er vast meer van dan mij en ik hoor het graag
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:01:31 #16
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_44154558
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 07:54 schreef StefanP het volgende:
Dat snap ik niet echt? Als je "auto eenmaal op temperatuur is" (koelvloeistof dus) dan maakt het voor de verwarming toch weinig uit of je thermostaat wel of niet open gaat? Het is toch niet zo dat met je radiator er bij je koelvloeistof ineens vreselijk veel koeler wordt, hij blijft altijd warm genoeg om voor verwarming van je interieur dienst te doen. Of niet? Je weet er vast meer van dan mij en ik hoor het graag
Je thermostaat houd juidt je koelvloeistof op temperatuur, maw als je thermostaat open blijft staan, dan komt je auto nooit op bedrijfstemp met dit weer. Met dit weer en een kapotte thermostaat lukt het je dus niet of nauwelijks om je koelwater warm genoeg te krijgen voor de verhitting van je kachelradiateur. Koud koelwater = koude kachel.

Zonder de thermostaat zouden maar weinig mensen een warme auto hebben in de winter, en zelfs ritjes van 30 km maken dan weinig indruk op de bedrijfstemperatuur.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_44158999
Ik zie helemaal geen ontluchtingsnippels op de slangen of op het termostaathuis......
Hoe moet ik dan in Godsnaam het systeem ontluchten?????
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:26:13 #18
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44159120
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:21 schreef sloopkogel het volgende:
Ik zie helemaal geen ontluchtingsnippels op de slangen of op het termostaathuis......
Hoe moet ik dan in Godsnaam het systeem ontluchten?????
Heel hard op de radiator zuigen?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:34:41 #19
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_44159342
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:21 schreef sloopkogel het volgende:
Ik zie helemaal geen ontluchtingsnippels op de slangen of op het termostaathuis......
Hoe moet ik dan in Godsnaam het systeem ontluchten?????
Meestal(!) zit er bij renault een ontluchtingsnippel op 1 van de slangen die naar de kachelradiator gaan (richting binnenkant auto).Het is een verdikking op de waterslang met daarop een zwart wieltje van je open kunt draaien. Bij de thermostaathuis zit vaan een soort ventieldopje, of een imbusbout in een pijpje, dit zijn dan je ontluchtingsnippels.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_44181121
Zit er wel genoeg koelvloeistof in, als dat niet zo is word de kachel namelijk ook niet warm!
pi_44216995
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:55 schreef BadEend19 het volgende:
Zit er wel genoeg koelvloeistof in, als dat niet zo is word de kachel namelijk ook niet warm!
Koelvloeistof is prima.....
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_44217015
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:26 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Heel hard op de radiator zuigen?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  donderdag 7 december 2006 @ 11:45:08 #23
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44218161
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:55 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Niet gelukt?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44272137
Nee....niet gelukt......koelwater is ok maar de kachel blijft lauw.....en ik vind nergens een ontluchtingsnippel.......
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_44272207
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 11:54 schreef sloopkogel het volgende:
Nee....niet gelukt......koelwater is ok maar de kachel blijft lauw.....en ik vind nergens een ontluchtingsnippel.......
Even iemand erbij halen die er verstand van heeft dusssssssssss.......
Die nippels zitten er echt wel, tenzij iemand de slangen ooit een keer vervangen heeft met niet orginele...dan blijf je zoeken...
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')