abonnement Unibet Coolblue
pi_43872518
quote:
De Franse autoriteiten overwegen na de rellen van gisteravond scherpe maatregelen tegen de hooligans van de voetbalclub Paris Saint Germain. Na de UEFA-cupwedstrijd tegen Hapoel Tel Aviv schoot een zwarte politieman een fan dood, toen die hem met andere supporters aanviel en uitschold voor vieze neger.

De politieman werd doelwit toen hij een Israëlische supporter wilde beschermen die door de Fransen werd bedreigd. Zo'n 100 Fransen schreeuwden antisemitische leuzen en vielen de Hapoelfan aan.

President Chirac, minister Sarkozy en andere politici spraken vandaag schande van het supportersgedrag.
Raar dat hier nog niets verder over bekent is. Op internet kan ik er weinig over vinden, alleen een klein stukje op het NOS nieuws.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_43872570
Ja, ik wilde er net een topic over openen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 03:46:29 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_43872598
Bizar dit. Hopen dat dit geen rellen worden. Lijkt op gevalletje noodweer, maar dat zal door veel mensen anders geintepreteerd worden.
Confidence through competence
pi_43872616
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 03:46 schreef Stereotomy het volgende:
Bizar dit. Hopen dat dit geen rellen worden. Lijkt op gevalletje noodweer, maar dat zal door veel mensen anders geintepreteerd worden.
Het was gewoon noodweer. Hij werd inelkaar geschopt en heeft z'n wapen getrokken. Bizar dat dit soort problemen nog kunnen bestaan na tig jaar voetbal geweld.
pi_43872834
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_43873042
quote:
Zwarte agent schiet extreemrechtse supporter dood in Parijs

Van onze correspondent Fokke Obbema

Volgens justitie reageerde de agent waarschijnlijk uit zelfverdediging. Hij kwam een joodse fan van Hapoel Tel-Aviv te hulp, na een ‘racistische en antisemitische’ aanval door zo’n 150 hooligans.

De 32-jarige Antoine Granomort, die als agent in burger verantwoordelijk was voor het bewaken van politieauto’s, zag, hoe na afloop van de door PSG verloren wedstrijd een grote groep fans het op een joodse Fransman had voorzien.

Granomort kwam de man te hulp met een traangasgranaat in zijn hand en riep de man hem toe zich achter hem te verschuilen. De beledigingen waren niet van de lucht (‘vuile jood’, Hitlergroeten, ‘vuile neger’, apengeluiden), terwijl het tweetal zich uit de voeten probeerde te maken.

Granomort werd tegen de grond gewerkt, in zijn buik en in zijn gezicht geschopt en trok vervolgens zijn dienstwapen, zo luidt de lezing van justitie. Zijn kogel doorboorde de long van een allochtone supporter, de 26-jarige Mounir Bouchaer, en kwam vervolgens terecht in het hart van de 25-jarige Julien Quemener, een lid van de extreem- rechtse supportersvereniging Boulogne Boys. Daarna wisten de zwarte agent en de joodse Fransman zich in een belendende McDonald’s te verschansen. De ordepolitie, CRS, ddie lang afwezig was, wist hen uiteindelijk aaruit te ontzetten. Vijf hooligans werden gearresteerd.

President Chirac veroordeelde vrijdag ‘met de grootst mogelijke fermheid’ de racistische taal, die ten grondslag lag aan het incident, maar liet in het midden of er sprake was van gerechtvaardigde zelfverdediging: ‘Het onderzoek is in gang gezet.’ De president werd zelf in 2002 bijna het slachtoffer van een lid van de Boulogne Boys. Op de nationale feestdag van dat jaar zag de mislukte de aanslag van neonazi Maxime Brunerie. zijn aanslag op de president mislukken.

De Boulogne Boys en aanverwante supportersgroepen brengen voetbalclub PSG al tijden in verlegenheid. Zo zijn er diverse, heftige gevechten op de tribunes geweest tegen de multiculturele supportersvereniging van PSG, Tigris Mystic. Die heeft zich deze zomer ontbonden. Zwarte spelers voelen zich niet veilig in het stadion, waar de geregeld oerwoudgeluiden geregeld weerklinken. Daardoor verklaarde voetbalinternational Patrick Vieira onlangs dat hij zich nog wel zou bedenken voordat hij opnieuw in het stadion zal spelen. ‘Het is onverdraaglijk dat supporters van PSG voetbalwedstrijden regelmatig gebruiken als bijeenkomsten voor haat en racisme’, luidde vrijdag het commentaar van dagblad Le Monde.
volkskrant .

Zo te zien aan de laatste 3 alinea's zijn journalist en redactie nog niet helemaal wakker..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 25 november 2006 @ 06:28:35 #7
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43873058
Wat een beesten.
pi_43873088
Fransen... net zo erg als Nederlanders. Hier in de US kun je tenminste fatsoenlijk naar een game toe.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_43873092
quote:
Babelfish maakt er dit van:
quote:
Na afloop van de incidenten buiten de match PSG - Hapoël Tel-Aviv waar een gevonden Parijse fan aan de dood en een ander per kogel door een politieagent werd verwond, verzoeken wij iedere aanwezige persoon op de plaatsen en getuige van de scène om zijn getuigenis aan het commissariaat van het 16eme arrondissement te komen neerzetten, teneinde feiten op te helderen die momenteel in de pers slechts in één opzicht worden verteld en dat de rechtvaardigheid wordt gedaan. Attérés door deze gebeurtenis, en aan de rust noemend, richten wij natuurlijk heel onze steun aan de verwanten van het slachtoffer, en in het bijzonder aan zijn ouders, en wensen een vlug herstel de gewonde; verzoekend om met ons contact op te nemen indien noodzakelijk.

BERICHT VAN het BUREAU BOULOGNE BOYS Ter attentie van ALLE PARIJS. Gisteren avond, is een Parijse fan Deur van Saint-Cloud, voor "een woordenwisseling" keerzijdes van de tegengestelde fans gestorven. Aan de journalisten de pseudo-politieke palavers over laten... Wij hebben belangrijker om te doen. Een jonge fan van PSG is toch gisteren!!! gestorven en een ander is nog aan het ziekenhuis in een ernstige stand. Wij vragen u, u iedereen die u getroffen en de verontwaardiging gewekt voelt door wie hij is gebeurd om u voor de zetel van het Park Prinsen terug te geven, in een niet- heftig doel om 18 uur. Julien, Herplaatsen in vrede! U kunt hem een laatste bericht richten, alsmede aan zijn verwanten door deze band te volgen. Boulogne Boys 1985
Die vervelende eenzijdige media ook altijd.
  zaterdag 25 november 2006 @ 07:34:36 #10
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_43873144
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 07:01 schreef Vampier het volgende:
Fransen... net zo erg als Nederlanders. Hier in de US kun je tenminste fatsoenlijk naar een game toe.
jammer dat je dan weer niet bepaalde wijken in kan he?
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_43873164
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 07:34 schreef __________ het volgende:

[..]

jammer dat je dan weer niet bepaalde wijken in kan he?
Mwah - volgens mij is dat net zoiets als dat je hier niet fatsoenlijk naar een voetbalwedstrijd zou kunnen.

Als je per se in de problemen wil komen kan je die daar gemakkelijk vinden, maar voor normale mensen zijn zowel Amerikaanse wijken als Europese voetbalwedstrijden zonder gevaar voor eigen leven te bezoeken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:06:58 #12
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43873226
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 07:34 schreef __________ het volgende:

[..]

jammer dat je dan weer niet bepaalde wijken in kan he?
Ja, in de VS is het bijna net zo erg als in Frankrijk.

http://i.ville.gouv.fr/divbib/doc/chercherZUS.htm
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:13:33 #13
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_43873242
- knip -

[ Bericht 87% gewijzigd door sp3c op 25-11-2006 11:54:45 ]
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:14:56 #14
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_43873245
Mijn bedoeling was om duidelijk te maken dat ze daar ook dat gezeur hebben. Het zijn een soort mensen die dat doen en hebben een excuus nodig. Hier is dat voetbal daar is dat gangs enzo tegen elkaar. Dat we hier dat gang gebeuren OOK nog eens copie-eren is des te erger.

Overigens is dat hooligan gedoe alleen bij voetbal. Andere sporten hebben er geen last van. Het is meer een maatschappelijk probleem dan een voetbal probleem. Mij lijkt dat je gewoon als voetbal club moet kunnen voetballen zonder zorgen over het randgebeuren.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:18:50 #15
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43873258
In de VS bestaan zeker Ghetto War Zones zoals in Frankrijk. Het voordeel van de VS is dat deze door het economische model controleerbaar blijven en die in Frankrijk alleen in aantal zullen toenemen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:23:26 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43873271
Politie uitgerust met eerlijk blank Japans staal dat moeten we doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:29:23 #17
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43873288
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
In de VS bestaan zeker Ghetto War Zones zoals in Frankrijk. Het voordeel van de VS is dat deze door het economische model controleerbaar blijven en die in Frankrijk alleen in aantal zullen toenemen.
Maar Frankrijk heeft er eentje, die heet Parijs. Hoeveel heeft de VS er en hoeveel jaar zijn ze al "controleerbaar"?
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:33:19 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43873304
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:29 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Maar Frankrijk heeft er eentje, die heet Parijs. Hoeveel heeft de VS er en hoeveel jaar zijn ze al "controleerbaar"?
Er zijn wijken waar de politie niet meer durft te komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:50:34 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43873386
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn wijken waar de politie niet meer durft te komen.
Dat weet ik, maar die in de US zijn "controleerbaar" en in Europa is het altijd erger .
pi_43873414
De politici zijn weer eens geschokt en ondertussen mogen alle voetbalclubs lekker doorvoetballen.
Het kost kapitalen aan politie inzet (die wij als burgers door de week weer moeten missen) en het is een ondermijning van het veiligheidgevoel van de burgers maar niemand mag aan het heilige voetbal komen.
Ik zou het heel anders aanpakken, na een rel van "supporters" gaat de betrokken voetbalclub de rest van het jaar dicht.
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:59:03 #21
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_43873423
Het lijkt erop dat Frankrijk niet alleen een probleem heeft met Mocro jeugd...
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:59:24 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43873426
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:50 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar die in de US zijn "controleerbaar" en in Europa is het altijd erger .
Controleerbaar dus het beperkt gebruik van atoomwapens in woonwijken wordt dus door de VS ook al overwogen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43873485
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:57 schreef Colnago het volgende:
De politici zijn weer eens geschokt en ondertussen mogen alle voetbalclubs lekker doorvoetballen.
Het kost kapitalen aan politie inzet (die wij als burgers door de week weer moeten missen) en het is een ondermijning van het veiligheidgevoel van de burgers maar niemand mag aan het heilige voetbal komen.
Ik zou het heel anders aanpakken, na een rel van "supporters" gaat de betrokken voetbalclub de rest van het jaar dicht.
Vandaalorganisaties hebben al lang uitgesproken in dat geval 'gewoon' te verhuizen naar een andere sport. Ik geloof dat honkbal ze wel wat leek.

Je kan voetbalcompetitie wel verbieden, maar die vandalen voetballen niet..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43873613
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 09:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Vandaalorganisaties hebben al lang uitgesproken in dat geval 'gewoon' te verhuizen naar een andere sport. Ik geloof dat honkbal ze wel wat leek.

Je kan voetbalcompetitie wel verbieden, maar die vandalen voetballen niet..
Als dat zo zou zijn dan moet dat te merken zijn tijdens de winterstop of in de zomer denk ik.
Ik denk zelf dat er een situatie is ontstaan waarin hooligans de ruimte wordt geboden om rellen te veroorzaken en dat is te gek voor woorden natuurlijk.
Als er bij (risico) wedstrijden al bij voorbaat een grote politiemacht op de been is omdat ze grote onlusten verwachten dan heb je al geaccepteerd dat die onlusten kunnen ontstaan en dat weten de hooligans ook, die vinden dat prachtig.
Als er vervolgens onlusten ontstaan waarbij er vernield, mishandeld en geplunderd wordt is de politie alleen maar bezig met het zo rustig mogelijk houden van de groep en daarom mogen mensen die een trein slopen gewoon naar huis want stel je voor dat de boel verder ontploft.
Ook dit weten ze in die domme hooligankoppen en daarom is het elke keer weer hetzelfde liedje.
Audaces fortuna juvat
pi_43873757
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 09:36 schreef Colnago het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn dan moet dat te merken zijn tijdens de winterstop of in de zomer denk ik.
Och, dat hoort volgens mij nu bij de vandaaltraditie, dankzij de koppeling aan voetbal hebben ook vandalen zomer- en winterstop.
quote:
Ik denk zelf dat er een situatie is ontstaan waarin hooligans de ruimte wordt geboden om rellen te veroorzaken en dat is te gek voor woorden natuurlijk.
Als er bij (risico) wedstrijden al bij voorbaat een grote politiemacht op de been is omdat ze grote onlusten verwachten dan heb je al geaccepteerd dat die onlusten kunnen ontstaan en dat weten de hooligans ook, die vinden dat prachtig.
Als er vervolgens onlusten ontstaan waarbij er vernield, mishandeld en geplunderd wordt is de politie alleen maar bezig met het zo rustig mogelijk houden van de groep en daarom mogen mensen die een trein slopen gewoon naar huis want stel je voor dat de boel verder ontploft.
Ook dit weten ze in die domme hooligankoppen en daarom is het elke keer weer hetzelfde liedje.
Dat ben ik met je eens. Punt is dat die echte organisatie van vandalen, met organisatiestructuur en tradities en al inmiddels staat als een huis, en ook zonder voetbal doordraait.

De échte aanpak zou dan ook moeten komen van aanpak van precies dat: de organisaties, de structuur, de tradities. Maar blijkbaar vinden we dat teveel gedoe. Of misschien is het een kwestie van brood & spelen. Als de boze jonge mannen niet op zondag lekker wat op elkaar inbeuken zwermen ze misschien wel uit, en beuken ze op willekeurige dagen op nietsvermoedende omstanders of zo. Dan is dit wel lekker overzichtelijk gekanaliseerd. Het kost een paar centen maar je hebt er relatief weinig last van omdat je weet wat waar en wanneer de aggressie gaat worden botgevierd, en op wie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43873813
Hebben ze geen videobeelden van die hele groep?
pi_43873886
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 09:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Och, dat hoort volgens mij nu bij de vandaaltraditie, dankzij de koppeling aan voetbal hebben ook vandalen zomer- en winterstop.
Dat is ook een mogelijkheid omdat ze weten dat het maar voor een paar maanden is.
quote:
Dat ben ik met je eens. Punt is dat die echte organisatie van vandalen, met organisatiestructuur en tradities en al inmiddels staat als een huis, en ook zonder voetbal doordraait.

De échte aanpak zou dan ook moeten komen van aanpak van precies dat: de organisaties, de structuur, de tradities. Maar blijkbaar vinden we dat teveel gedoe. Of misschien is het een kwestie van brood & spelen. Als de boze jonge mannen niet op zondag lekker wat op elkaar inbeuken zwermen ze misschien wel uit, en beuken ze op willekeurige dagen op nietsvermoedende omstanders of zo. Dan is dit wel lekker overzichtelijk gekanaliseerd. Het kost een paar centen maar je hebt er relatief weinig last van omdat je weet wat waar en wanneer de aggressie gaat worden botgevierd, en op wie.
Hier kun je gelijk hebben maar het kan ook zo zijn dat je boze jonge mannen kweekt door ze een kweekvijver te geven.
Zonder wekelijkse rellen en vechtpartijen waar het hele land naar kijkt is het helemaal niet zo interresant meer om bij een groep te willen horen die geweldadig is.
Audaces fortuna juvat
pi_43873951
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 07:01 schreef Vampier het volgende:
Fransen... net zo erg als Nederlanders. Hier in de US kun je tenminste fatsoenlijk naar een game toe.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_43873977
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 10:12 schreef Colnago het volgende:

Hier kun je gelijk hebben maar het kan ook zo zijn dat je boze jonge mannen kweekt door ze een kweekvijver te geven.
Zonder wekelijkse rellen en vechtpartijen waar het hele land naar kijkt is het helemaal niet zo interresant meer om bij een groep te willen horen die geweldadig is.
Volgens mij is er altijd een groep die het aangenaam vindt om juist met een groep op strooptocht te gaan. Goed mogelijk dat de harde kern kleiner is dan de totale groep nu, maar ik denk niet dat je het probleem van veel testosteron (gecombineerd met weinig hersens?) kan laten verdwijnen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43874295
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 10:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij is er altijd een groep die het aangenaam vindt om juist met een groep op strooptocht te gaan. Goed mogelijk dat de harde kern kleiner is dan de totale groep nu, maar ik denk niet dat je het probleem van veel testosteron (gecombineerd met weinig hersens?) kan laten verdwijnen.
Dat ben ik met je eens en daarom moet iedereen die dingen doet die buiten de wet staan aangepakt worden.
Dat is goed omdat de daders meteen geen dader meer zijn en dat is goed als signaal aan potentiele daders.
Nu is het beeld dat je nergens mag rellen behalve bij voetbalwedstrijden want daar kun je veel verder gaan dan in de rest van de maatschappij.
Maar voetbal levert miljarden op en voetbal is een mooie gelegenheid om zaken te doen voor het bedrijfsleven en politici dus ik vrees dat de kosten en de andere gevolgen voor de burger gewoon blijven bestaan.
Audaces fortuna juvat
pi_43874739
Tsja, dat hoort bij zo ongeveer de achterlijkste en simpelste sport ter wereld.
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:29:19 #32
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43879659
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, dat hoort bij zo ongeveer de achterlijkste en simpelste sport ter wereld.
Hoe zeggen de Britten het ook al weer?

Rugby is een sport voor boeren die wordt bedreven door heren,
voetbal is een sport voor heren maar wordt helaas bedreven door boeren.

Zoiets.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43880587
De politieagent in kwestie was een Antilliaan, dat verklaart natuurlijk wel een hoop.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_43885543
begrijpelijke actie van die agent
Jammer dat het wapen niet op "automatic" stond, waren er nog wat meer van die idioten van deze aardkloot verdwenen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:42:56 #36
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43885600
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:29 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Maar Frankrijk heeft er eentje, die heet Parijs. Hoeveel heeft de VS er en hoeveel jaar zijn ze al "controleerbaar"?
Eentje?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_43886938
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:29 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Maar Frankrijk heeft er eentje, die heet Parijs. Hoeveel heeft de VS er en hoeveel jaar zijn ze al "controleerbaar"?
Wel eens in Lyon geweest ? Of Marseille ? Of Toulouse ? En ik kan er nog wel een paar noemen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_43894013
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wel eens in Lyon geweest ?
<-

Welke bus moet ik nemen naar de oncontroleerbare gebieden?
pi_43894054
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:40 schreef Het_hupt het volgende:
begrijpelijke actie van die agent
Jammer dat het wapen niet op "automatic" stond, waren er nog wat meer van die idioten van deze aardkloot verdwenen.
"Automatique!"
  FOK!fotograaf zondag 26 november 2006 @ 01:20:47 #40
73911 ultra_ivo
pi_43894729
Er zijn een aantal voetbalclubs waar de 'supporters' al jarenlang erg hechte banden met ultra-rechts en andere suspecte groepen hebben. Waar dat uiteindelijk toe kan leiden hebben we wel op de Balkan gezien, militie's die enorme oorlogsmisdaden begaan en die ontstaan zijn uit zo'n 'supportersgroepen'.
  FOK!fotograaf zondag 26 november 2006 @ 01:33:19 #41
73911 ultra_ivo
pi_43894967
Stukje over deze rellen in l'Équipe:

http://www.lequipe.fr/Football/20061124_001402Dev.html
quote:
Un supporter du PSG tué par un policier
Un supporter du Paris-SG a été tué par un policier, jeudi soir aux abords du Parc des princes, après la rencontre de Coupe de l'UEFA opposant le club parisien à l'Hapoël Tel-Aviv (2-4). La victime, Julien Quemener, était âgée de vingt-quatre ans. Elle était connue pour être habituée de la tribune Boulogne du Parc des princes. Un autre supporter, Mounir Bouchaer (26 ans), a également été grièvement blessé au poumon. Vendredi, il était toujours hospitalisé mais ses jours ne seraient «plus en danger», selon la préfecture de police.



D'après les premiers témoignages, le policier, Antoine Granomort (affecté au Service régional de la police des transports parisiens), était en train de porter secours à un supporter israëlien, Yanniv Hazout, agressé par un groupe d'environ cent-cinquante personnes, aux abords du stade. Le fonctionnaire, d'origine antillaise, était vêtu en civil, seul sur les lieux et ne portait pas de brassard de police. A son tour pris à partie, il a d'abord fait usage de sa bombe lacrymogène puis a tiré sur ses assaillants, avant de se réfugier dans le McDonald's situé sur l'esplanade de la Porte de Saint-Cloud. Ces derniers ont alors tenté de pénétrer à l'intérieur de l'établissement, brisant plusieurs vitres.

Un journaliste témoin du drame
Philippe Broussard, rédacteur en chef du service société de l'Express et ancien journaliste sportif et spécialiste du milieu hooligan, était sur place jeudi soir. Sur le site internet de l'hebdomadaire, il raconte qu'à la fin du match «quelques centaines de Parisiens, pour la plupart très jeunes» cherchaient «à s'en prendre, ici ou là, à des supporteurs adverses». Selon lui, il y avait peu de policiers présents sur l'esplanade de la Porte de Saint-Cloud. Puis il a vu un homme, «un Noir d'une trentaine d'années, assez grand, vêtu d'un pull en laine beige. Il a en main une grosse bombe de gaz lacrymogènes et tente de faire face à une foule de plus en plus hostile. A l'évidence, il cherche à protéger quelqu'un, situé près de lui». «Reste derrière moi ! Reste derrière moi !» entend le journaliste alors que «plusieurs personnes crient : il a un flingue ! Puis un coup de feu claque». Le policier se réfugie ensuite dans le Mc Donald's. «A l'intérieur, l'homme sort une arme. (...) Puis un talkie-walkie. Alors, seulement, je comprends qu'il s'agit d'un policier.» Certains assaillants découvrent également la fonction de l'homme qui a tiré, alors que d'autres continuent d'hurler «sale nègre» ou «Bleu, Blanc, Rouge, la France aux Français». Puis Philippe Broussard décrit les minutes qui suivent «d'une extrême violence», le policier «l'arme au poing, braque son arme sur les agresseurs de plus en plus nombreux» devant le McDonald's. «Comme les renforts tardent, il cherche à se réfugier à l'étage avec les clients.» Vers 23h30, les forces de l'ordre ont repris le contrôle du quartier. Notre confrère de l'Express a toutefois constaté que la police avait mis «une bonne dizaine de minutes à intervenir.» «Les pompiers et le SAMU» ont également mis «plusieurs minutes avant d'arriver».

Propos racistes et antisémites, saluts nazis
Dans la matinée de vendredi, Jean-Claude Marin, le procureur de la République de Paris, a donné de nouveaux détails sur le déroulement de la soirée : «M. Granomort était préposé à la garde des véhicules de police. Il était en service et semble-t-il ne portait pas de brassard. (...) Yanniv Hazout a essayé de guider le policier en le tirant par le pull vers le McDonald's. Ils essuient alors des jets de projectile et des assaillants retirent leurs ceintures. Par un tacle ou une chute accidentelle, M. Granomort se retrouve au sol. Des coups lui sont portés au ventre, d'autres à la figure. La foule est proche et menaçante. M. Granomort explique qu'il sort son arme de service et qu'il tire à un angle de soixante degrés plutôt en l'air en direction de quelqu'un qui se situe entre cinquante centimètres et un mètre. L'hypothèse la plus probable, selon l'immense majorité des témoins, est qu'un seul coup de feu a été tiré et que la balle a atteint le poumon de l'homme blessé et a ensuite atteint le coeur de l'homme décédé. Ce dernier, au crâne rasé, est un supporter des Boulogne Boys.» Jean-Claude Marin a précisé que, tout au long de son repli vers le McDonald's, le policier avait mentionné plusieurs fois sa fonction. Il a également annoncé que des propos de nature raciste et antisémite avaient été proférés par une centaine de personnes contre MM. Granomort et Hazout. «Des saluts nazis ont été effectués et plusieurs personnes ont crié « Le Pen président» », a ajouté Jean-Claude Marin.

L'Inspection générale des services a été aussitôt chargée de l'enquête. Le policier a été placé en garde à vue. Cinq autres personnes ont été également placées en garde à vue pour injures racistes et antisémites. «L'enquête confiée à l'IGS est ouverte pour homicide volontaire mais pourrait être transformée en coups ayant entraîné la mort sans intention de la donner. Se pose la question de la légitime défense», a conclu le procureur de la République de Paris.
pi_43897661
Gewoon stoppen met die sport. Hooligans zijn geen mensen. Het zijn zielige beestjes uit een zielig milieu met 2 hersencellen die ook nog alleen maar geprogrammeerd staan om te rellen.
Wat een zielige emotie bij die gasten. Het is een sport, geen manier van leven!
pi_43897777
Stoppen met die sport? Alsof dat alle agressie uit de wereld helpt..
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 26 november 2006 @ 09:03:08 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43897786
Raar dat toch de nadruk op de zwarte politieman ligt.

En wat de VS in dit topic doet is me een raadsel trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!fotograaf zondag 26 november 2006 @ 09:05:00 #45
73911 ultra_ivo
pi_43897796
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:03 schreef popolon het volgende:
Raar dat toch de nadruk op de zwarte politieman ligt.
In dit geval niet. Tenminste een deel van de betrokken supporters was openlijk racistisch. Zij keerden zich tegen de politieman, nog voordat ze wisten dat het een agent was, omdat hij zwart is.
  zondag 26 november 2006 @ 09:12:41 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43897838
Makes sense.

Got it.

Roger.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43898049
onder het mom 'heej een neger... ff vragen ofdat hij snoepgoed heeft' ? Nederlanders zijn racisten met hun gebruiken.... dat zal nog erg lang zo blijven.
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 26 november 2006 @ 12:28:36 #48
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_43900486
quote:
Op zondag 26 november 2006 00:50 schreef Xith het volgende:

[..]

"Automatique!"
scherp
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 26 november 2006 @ 12:29:37 #49
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43900512
Het was twee of drie dagen geleden al op het journaal.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43902827
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:55 schreef Vampier het volgende:
onder het mom 'heej een neger... ff vragen ofdat hij snoepgoed heeft' ? Nederlanders zijn racisten met hun gebruiken.... dat zal nog erg lang zo blijven.
sinterklaar is ouder dan de VS
pi_43903509
quote:
Op zondag 26 november 2006 08:26 schreef draaijer het volgende:
Gewoon stoppen met die sport. Hooligans zijn geen mensen. Het zijn zielige beestjes uit een zielig milieu met 2 hersencellen die ook nog alleen maar geprogrammeerd staan om te rellen.
Wat een zielige emotie bij die gasten. Het is een sport, geen manier van leven!
Ik heb je toch gezegd dat je van die rooie pilletjes af moet blijven, alleen die blauwe mag je nemen, luister gotverdomme dan es een keer.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 27 november 2006 @ 09:31:11 #52
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_43921572
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 07:01 schreef Vampier het volgende:
Fransen... net zo erg als Nederlanders. Hier in de US kun je tenminste fatsoenlijk naar een game toe.
In Amerika heb je dan ook geen echte aanleiding nodig voor een schietpartij..

Boze menigte New York eist opheldering schietpartij
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_43922158
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 07:01 schreef Vampier het volgende:
Fransen... net zo erg als Nederlanders. Hier in de US kun je tenminste fatsoenlijk naar een game toe.
Niet te vergelijken. En in NL kun je ook prima naar een wedstrijd toe. En ja, ook in de VS gebeurt wel eens wat.

Nog meer 13-in-een-dozijn, voorgekauwde, vooringenomen, ik-heb-de-klok-wel-horen-luiden reacties?
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:57 schreef Colnago het volgende:
De politici zijn weer eens geschokt en ondertussen mogen alle voetbalclubs lekker doorvoetballen.
Het kost kapitalen aan politie inzet (die wij als burgers door de week weer moeten missen) en het is een ondermijning van het veiligheidgevoel van de burgers maar niemand mag aan het heilige voetbal komen.
Ik zou het heel anders aanpakken, na een rel van "supporters" gaat de betrokken voetbalclub de rest van het jaar dicht.
Waarna de club naar de rechter stapt. Wettelijk gezien is dit vooralsnog absoluut onmogelijk. Altijd genieten, dit soort topics. Iedereen die nog nooit in een stadion is geweest draagt z'n eigen drolletje bij

Overigens heb ik niets op met extreem rechts. Dus gauw begraven en dan een lekker kopje koffie.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_72478904
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
In de VS bestaan zeker Ghetto War Zones zoals in Frankrijk. Het voordeel van de VS is dat deze door het economische model controleerbaar blijven en die in Frankrijk alleen in aantal zullen toenemen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 6 september 2009 @ 05:45:55 #55
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72478967
Zeker on PCP? Een kick van 3 jaar
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72482283
quote:
Op zondag 6 september 2009 05:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]


Thread-necromancy van de bovenste plank.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')