abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43700774
Ik zit er over na te denken om uit de VS een Creative Zen Vision:M van 60GB te bestellen. Een 60GB versie daar, kost net zo veel als een 30GB versie hier!

Nu maak ik me alleen een beetje zorgen over de heren en dames van de duane. Mijn vader heeft al meerdere malen gedonder gehad met CD'tjes die hij besteld had waar hij vervolgens ook nog eens importrechten en zo moest betalen!

Ik heb al eens vaker spullen uit de VS besteld (geluidsdragers) en daar zijn die nare platpetten toen wel van af gebleven. Toen heb ik op het pakket laten zetten dat het ging om een gift!

Heeft iemand enig idee hoeveel mij het gaat kosten, mochten ze dat mooie speetje vinden?
Als ik dan het verschil als nog moet betalen is het natuurlijk een beetje zonde van mijn geld!
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
  zondag 19 november 2006 @ 22:47:03 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43701810
Zie douane.nl voor alle tarieven ... Als je het niet op de juiste manier aangeeft, komt er een boete overheen. Dat heet geen "gedonder", maar is simpelweg het volgen van de regels. Het is in de VS trouwens strafbaar om iets anders op het pakketje te zetten dan het daadwerkelijk is ("gift", "lagere waarde", dat soort dingen). Fraude heet dat. Hier trouwens ook...
censuur :O
pi_43702009
Ik heb een keer een uitlaat voor mijn motor besteld in de VS. Hier 600 euro bestellen van uit de VS en hiernaar toe laten komen 320 Euro. De zaak heeft er toen opgezet Used motor part waardoor er geen heffing meer nodig was
pi_43702518
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Zie douane.nl voor alle tarieven ... Als je het niet op de juiste manier aangeeft, komt er een boete overheen. Dat heet geen "gedonder", maar is simpelweg het volgen van de regels. Het is in de VS trouwens strafbaar om iets anders op het pakketje te zetten dan het daadwerkelijk is ("gift", "lagere waarde", dat soort dingen). Fraude heet dat. Hier trouwens ook...
Er zijn ook veel mensen die de douanetarieven gelegaliseerde diefstal noemen. Misschien heeft TS hier iets aan Invoerrechten, hoogte? .

[ Bericht 8% gewijzigd door rutger05 op 19-11-2006 23:09:22 ]
pi_43702765
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:47 schreef RemcoDelft het volgende:
de boete voor het verkeerd aangeven komt voor rekening van de verzender...
en je wilt niet weten hoe vaak ik lager geprijsde spullen uit us hier heb gekregen (op pakje stond $12 wat eigenlijk $25 was, en daardoor fietste hij hier door de douane heen en heeft het me nooit wat extra gekost, slim bestellen heet dat)
pi_43704823
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die de douanetarieven gelegaliseerde diefstal noemen. Misschien heeft TS hier iets aan Invoerrechten, hoogte? .
Precies. En niet alleen is het diefstal, het kost ook nog eens tijd. Mijn pa heeft zijn bestellingen wel eens weken te laat ontvangen! Als het te veel risico is laat ik een Amerikaan het wel even voor me bestellen en naar me opsturen.

Van de site uit dat topic word ik echter niet veel wijzer...
What a wonderful world!
  maandag 20 november 2006 @ 07:55:37 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43708260
quote:
Als het te veel risico is laat ik een Amerikaan het wel even voor me bestellen en naar me opsturen.
Dat is nou net het hele idee van bestellen in het buitenland
pi_43719017
Hahaha, ik bedoel dat diegene het dan als gift op stuurt.
What a wonderful world!
pi_43932481
Ik heb net even de douane honden gebeld.
Je betaald 2% importkosten. Dus prijs, verzendkosten, evt verzekeringskosten, etc. maal 1,02.
Dan komt er nog 19% BTW over. Dus 102% * 1,19.

Dus als je iets van 100 euro koopt betaal je: 100 x 1,02 = 102 x 1,19 = 121,38 euro!

Ik stel trouwens voor om accentloos personeel in te huren voor overheidsdiensten. Deze Limburger was niet te verstaan.
What a wonderful world!
  maandag 27 november 2006 @ 17:31:39 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43934187
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:36 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik heb net even de douane honden mensen gebeld.
Is dit nou werkelijk nodig?
pi_43938094
als je iemand kent in amerika (famillie, vrienden enz) die kunnen het voor je kopen en opsturen met als bijschrift dat het om een gift gaat, daarnaast stuur jij hen dan geld als een gift, eigenlijk volkomen legaal, al zit er wel een limiet van rond de 2000 euro per jaar aan wat je als gift kan versturen naar iemand in het buitenland geloof ik.
maar vooral rond de kerst is t wel te doen, doet er een briefje bij alsof t van je opa en oma uit amerika komt als kerstkado ofzo
klaaar
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')