Er zijn ook veel mensen die de douanetarieven gelegaliseerde diefstal noemen.quote:Op zondag 19 november 2006 22:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Zie douane.nl voor alle tarieven ... Als je het niet op de juiste manier aangeeft, komt er een boete overheen. Dat heet geen "gedonder", maar is simpelweg het volgen van de regels. Het is in de VS trouwens strafbaar om iets anders op het pakketje te zetten dan het daadwerkelijk is ("gift", "lagere waarde", dat soort dingen). Fraude heet dat. Hier trouwens ook...
de boete voor het verkeerd aangeven komt voor rekening van de verzender...quote:Op zondag 19 november 2006 22:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Zie douane.nl voor alle tarieven ... Als je het niet op de juiste manier aangeeft, komt er een boete overheen. Dat heet geen "gedonder", maar is simpelweg het volgen van de regels. Het is in de VS trouwens strafbaar om iets anders op het pakketje te zetten dan het daadwerkelijk is ("gift", "lagere waarde", dat soort dingen). Fraude heet dat. Hier trouwens ook...
Precies. En niet alleen is het diefstal, het kost ook nog eens tijd. Mijn pa heeft zijn bestellingen wel eens weken te laat ontvangen! Als het te veel risico is laat ik een Amerikaan het wel even voor me bestellen en naar me opsturen.quote:Op zondag 19 november 2006 23:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die de douanetarieven gelegaliseerde diefstal noemen.Misschien heeft TS hier iets aan Invoerrechten, hoogte? .
Dat is nou net het hele idee van bestellen in het buitenlandquote:Als het te veel risico is laat ik een Amerikaan het wel even voor me bestellen en naar me opsturen.
Is dit nou werkelijk nodig?quote:Op maandag 27 november 2006 16:36 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik heb net even de douane honden mensen gebeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |