Hier moet ik nog even over nadenken, want dit is uiteraard wel een essentieel punt. Controle op basis van periodieke steekproeven gaat niet werken vrees ik.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:22 schreef Seneca het volgende:
Hoe wil je dat gaan controleren?
Gele ster ligt wat gevoelig. Maak er maar een oranje ster van. Voor de zekerheid, zeg maar.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:26 schreef LXIV het volgende:
Wanneer iedereen in Nederland die gebruikt maakt van sociale voorzieningen gemerkt wordt met een gele ster op buitenjas of hoed mogen van mij de uitkeringen met 4,3% omhoog. (Bruto)
Wel zo vaderlandslievend ja. Goed, een oranje ster dan.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:26 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Gele ster ligt wat gevoelig. Maak er maar een oranje ster van. Voor de zekerheid, zeg maar.
doen we dat nu ook niet? ik verbaas me altijd over het grote aantal mensen dat in de stad loopt terwijl ik werk..quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:22 schreef FuifDuif het volgende:
Want ja, wie gaat er nu prettig inkopen doen in de supermarkt, terwijl anderen je aankijken in de wetenschap dat jij van hun geld loopt te shoppen?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:42 schreef SpecialK het volgende:
Beter idee:
Iedereen die een uitkering trekt mag geen luxegoederen meer aanschaffen. Alle winkels vragen je bij elke aankoop om je paspoort en een centraal systeem bepaalt wat je wel en niet mag meenemen.
Daarna kunnen we altijd nog besluiten of we deze mensen willen afvoeren naar concen.... happy camps... waar ze leren productief te worden enzo.
Een geel bankpasje waarmee iedereen kan pinnen vanaf zijn staats-bankrekening waarop de uitkering wordt gestort. Ook mooi om in de gaten te houden overigens.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:26 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Gele ster ligt wat gevoelig. Maak er maar een oranje ster van. Voor de zekerheid, zeg maar.
Lijkt mij ethisch gezien een slecht en dus niet aanvaarbaar idee. Er zijn genoeg andere middelen om mensen te stimuleren om te gaan werken. Als je de uitkeringsgerechtigden zou dwingen om op een dergelijke manier verplicht te stigmatiseren of erger nog: de schandpaal, dan kan dat zelfs tot psychische schade leiden. Dan is de maatschappelijke schade nog veel groter.....Niet bij stilgestaan??quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:22 schreef FuifDuif het volgende:
Links zegt: de uitkeringen moeten omhoog, zodat mensen met een uitkering meer kunnen besteden. Het tegenargument is, terecht: dan stimuleer je die mensen om een uitkering te blijven trekken, omdat werken niet meer loont.
Er is een hele eenvoudige oplossing te bedenken voor dit probleem, zodat twee vliegen in één klap kunnen worden gevangen. We kunnen de uitkeringen verhogen èn uitkeringstrekkers stimuleren om zo snel mogelijk weer aan de slag te gaan. En dat doen we door uitkeringstrekkers te markeren middels een symbool op hun kleding, welke duidelijk zichtbaar dient te zijn voor de buitenwereld.
Dit bewerkstelligt een stigmatiserende werking, zodat uitkeringstrekkers het liefst zo snel mogelijk weer aan de slag gaan. Want ja, wie gaat er nu prettig inkopen doen in de supermarkt, terwijl anderen je aankijken in de wetenschap dat jij van hun geld loopt te shoppen?
Dat zou wel een goede oplossing zijn tervoorkoming van schulden en alle gevolgen daar rondom heen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:42 schreef SpecialK het volgende:
Iedereen die een uitkering trekt mag geen luxegoederen meer aanschaffen. Alle winkels vragen je bij elke aankoop om je paspoort en een centraal systeem bepaalt wat je wel en niet mag meenemen.
Ik snap je verhaal, maar niet je conclusie. Je zegt zelf dat je een kleine armoedeval had toen je ging werken. Dat is toch alleen maar een argument om de uitkeringen niet te verhogen?quote:Op zondag 19 november 2006 16:36 schreef hothead het volgende:
Wat een kortzichtige kijk weer op de uitkeringtrekkers![]()
Ik heb de afgelopen maanden een ww uitkering gehad voor 34 uur en had daarmee een mini inkomen van 800 euro.
Nu werk ik 20 uur en word ik voor 14 uur aangevuld met ww en kom ik op een mini inkomen van...jawel.......780 euro ! dit omdat ik m'n eigen reiskosten moet betalen (tramkaarten)...werken loont dus niet in dit geval...maar het zegt niet dat ik daarom maar thuis achter de geraniums blijf zitten![]()
Daarom ben ik voor hoge uitkeringen= meer koopkracht, maar ik ben er ook voor dat mensen met een hogere uitkering verplicht worden gesteld om nuttig vrijwilligerswerk te doen ( in bv jeugdwerk/verpleeghuizen/daklozenhuizen etc)
Twee vliegen in 1 klap : ook uitkeringtrekkers werken en dragen bij aan de maatschappij en de koopkracht gaat omhoog![]()
Ja ? werk jij ook minimaal 55 uur per week voor een hongerloontje dan ?quote:Op zondag 19 november 2006 16:41 schreef densmee het volgende:
en dat vrijwilligerswerk zou dan minimaal een 55 uur per week moeten omvatten
Mijn conclusie is dat er te kortzichtig word gekeken naar uitkeringtrekkers....de armoede val zou er niet zijn wanneer er gewoon werd aangevuld tot het gewone uitkeringsniveau,maar bij de ww tellen ze de uren dat je werkt en kijken ze niet naar het salaris dat je verdient...dus als je onder het uurloon zit word er niet aangevuld en dat zouden ze wel mogen veranderen.quote:Op zondag 19 november 2006 16:44 schreef budha het volgende:
[..]
Ik snap je verhaal, maar niet je conclusie. Je zegt zelf dat je een kleine armoedeval had toen je ging werken. Dat is toch alleen maar een argument om de uitkeringen niet te verhogen?
Het feit dat je bent gaan werken tegen minimumloon is neem ik aan slechts een opzetje naar een beter salaris en meer uren? Als jij je volledig inzet zal een hoger salaris echt niet uitblijven.
Met de huidige uitkeringen kunnen bijstandstrekkers in ieder geval geen 'marktconforme' huren betalen.quote:Op zondag 19 november 2006 16:39 schreef PJORourke het volgende:
De uitkeringen zijn al veel te hoog. Ze moeten juist omlaag.
Ik zou een bruine ster of een roze driehoekje voorstellen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:26 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |