abonnement Unibet Coolblue
pi_43564136
Aangewezen zijn op het openbaar veroer is natuurlijk al bagger, maar al helemaal als je in een dorpje opstapt (Vierlingsbeek) waar verdomme maar 1 f*cking trein in het uur komt. En dan ook nog het lef hebben te laat te komen. Toch maar elke dag naar Boxmeer fietsen om nog op tijd te kunnen komen op school. Even wat geschiedenis:

December vorig jaar:
De NS voert zijn nieuwe dienstregeling in. Voor de Maaslijn betekent dit dat er simpelweg een trein geschrapt is. Voorheen gingen er vanuit Boxmeer drie treinen in het uur. Een sneltrein 5 minuten voor het hele uur, die rechtstreeks van Boxmeer naar Nijmegen ging, wat eigenlijk bijna altijd goed ging. Daar deed je ongeveer 17 minuten over. 5 minuten later (op het hele uur) vertrok er een stoptrein. Deze stopte dus ook in Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Ongeveer een half uur later kwam er nog een stoptrein. Dit was natuurlijk een geweldig systeem. Het waren twee lange treinen die vrij kort achter elkaar vertrokken waardoor het nooit écht stampvol zat. Wel druk natuurlijk, maar praktisch altijd een zitplek. En er kwamen twee treinen in het uur in Vierlingsbeek.

Nieuwe dienstregeling:
De eerste dag van de nieuwe dienstregeling.. Blijkbaar had de NS die dag niet over het feit nagedacht dat als je van 2 redelijk volle lange trienen, naar 1 zo KORT mogelijke trein gaat, het natuurlijk niet allemaal past. Opstoppingen bij elke ingang van de trein. Mensen pasten er gewoon simpelweg niet bij. En dat een paar dagen lang. Toen hadden ze eindelijk door dat ze de trein langer moesten maken. De trein van 8 uur zit elke dag weer stampvol. Bovendien moeten alle treinen elkaar nu passeren op het station. Hiervoor is planning voor nodig, wil het goed verlopen. Plannen + NS = een dodelijke combinatie. Ofterwijl, het werkt voor geen ene fuck Het staat om de haverklap vast in Cuijk en Boxmeer omdat er gewacht moeten worden op de tegentrein. Verder komt ie vaker te laat dan op tijd. Vooral de trein van 23 over vanuit boxmeer. Praktisch elke dag: "Dames en heren, de sneltrein naar..." je kent het wel :'(

Nog een verslechtering: De NS is "punctueler" geworden. Dit houdt in dat aansluitende treinen niet meer wachten op een vertraagde trein uit de andere richting. Voorbeeld. Ik kom aan in Nijmegen en zie dat ik me moet haasten om m'n aansluiting richting Boxmeer te halen. Moet je ook nog het hele station over om bij je trein te komen. Vanwege lichamelijke problemen kon ik een tijd lang niet rennen en alleen rennend zou je de trein halen. Zeer klantvriendelijk Zeker tegenover oudere mensen. En nu maar in hun reclames zeggen dat ze als 3e van de wereld staan. De rapportcijfertjes van de NS zijn belangrijker dan de tevredenheid van de klant

De toekomst..?
Een andere maatschapij (Veolia volgens mij) gaat de Maaslijn overnemen van de NS. Het klonk echt geweldig toen ik het voor het eerst las:
- 4 treinen in het uur in de ochtendspits (ook vanuit Vierlingsbeek)
- Nieuwe, luxere treinen met meer zitplek
- Airco!

Al had ik wel gelijk twijfels over 4 treinen in het uur. Als het met 2 treinen in het uur al fout gaat, hoe moet het dan lukken met 4 in het uur? Komen we dan ooit nog op onze eindbestemming? Maargoed: met de juiste planning, zou het mischien wel moeten lukken, dacht ik. Laatst bleek dat de geweldige treinstellen die beloofd werden nog gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk niet lukken voor 2008. De NS wil de treinen die er nu rijden ergens anders inzetten. Ofterwijl: Binnen krap een maand moeten er zodanig veel treinstellen komen dat er in de ochtend- en avond- spits 4 treinen in het uur gaan rijden. M'n verwachtingen zijn al niet al te hoog meer als ze me eerst lekker maken met betere treinen en vervolgens blijkt dat ze eigenlijk niet eens treinen hebben

Wordt het ooit nog iets met de Maaslijn of zal de klant de dupe blijven van slechte planning, lekkermakertjes en slechte organisatie? Is er nog hoop voor de Maaslijn? Een klasgenoot zei dat ze mischien wel bussen in gingen zetten. "Wat moeten ze anders als ze geen treinen hebben." Hopen dat het niet zover komt. Dit zou namelijk een verdrie- of verviervoudiging van de reistijd betekenen waardoor ik om 5 uur op zou moeten staan om rond half 9 op school te zijn

Waar ik me nog wel het meeste aan erger is dat de dienstregeling voor december 2005 prima werktte en dat één of ander randdebiel het dan in z'n kop haalt een goed systeem compleet te verneuken Mocht iemand nog informatie hebben over de toekomst van de Maaslijn, zet het maar hier.
Klaag ook gerust over jou traject!
  woensdag 15 november 2006 @ 00:08:50 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_43564183
TYFUS NS !

Je OP is zeer netjes, maar het is topic zoveel over de NS.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_43564519
En weer open, na overleg.

Mijn trajecten zijn overigens nagenoeg perfect.

Amersfoort - Zwolle gaat een goede 4 keer per uur, en alleen op zondag worden er standaard complete stations overhoop gehaald, waardoor je een uurtje met de bus moet, om in een of ander afgelegen weiland gedropt te worden, wat door moet gaan voor een station.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_43564627
Mooi dat ie toch weer heropend is. Bijna al die tekst voor niks ingetypt Vanaf Amersfoort is het inderdaad te doen. M'n opa en oma wonen daar en met de trein gaat dat wel redelijk. Het is wel trager dan met de auto. Maar als bijna 18-jarige zonder rijbewijs en pappie en mammie weg van huis was de auto even geen optie
pi_43564867
Wij wachten hier ook op de hanzelijn. Het schijnt dat die discussie al loopt sinds ik geboren ben....
pi_43565041
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:33 schreef Urvin het volgende:
Wij wachten hier ook op de hanzelijn. Het schijnt dat die discussie al loopt sinds ik geboren ben....
quote:
In 2006 zal een begin worden gemaakt met de aanleg van de Hanzelijn. Een spoorweg verbinding tussen Lelystad en Zwolle die in 2012 voor het eerst bereden zal worden.
Dude 2012, wtf
pi_43565128
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:40 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]


[..]

Dude 2012, wtf
Ik bedoel maar
pi_43565171
Net zo hopeloos als een treinmaatschapij zonder treinen
pi_43565239
Ik wist niet eens dat de naam Maaslijn bestond.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_43565369

Station Boxmeer

en dit soort treinen rijden er:

de hel op wielen
pi_43565439
Heet zo die kut verbinding tussen Nijmgen en Venray???? :-O
Nooit geweten hehehe
Trouwens van mij mogen zij dat Vierlingsbeek wel overslaan, kost alleen maar onnodig veel tijd om daar te stoppen :S
pi_43565464
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[afbeelding]
Station Boxmeer

en dit soort treinen rijden er:
[afbeelding]
de hel op wielen
De 1e klas is daar best relaxt (A), niets mis mee.
Verder rijden ze prettiger dan die oude barrels.
pi_43565476
Eigenlijk zouden ze het spoor daar gewoon moeten verdubbelen. Via die route reizen staat nu nameljk garant voor vertragingen.
pi_43565556
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:54 schreef DJJoris het volgende:
Heet zo die kut verbinding tussen Nijmgen en Venray???? :-O
Nooit geweten hehehe
Trouwens van mij mogen zij dat Vierlingsbeek wel overslaan, kost alleen maar onnodig veel tijd om daar te stoppen :S
Gedeeltelijk met je eens: of het hele station weg, dus minder oponthoud. Of gewoon meerdere treinen in het uur laten stoppen en goed plannen. 1 in het uur heb je niks aan. Hoorde van m'n pa trouwens dat iemand had bedacht om een tweede station in Boxmeer te bouwen bij de Maasbroekse blokken. Weet niet of m'n pa uit z'n nek lult, of dat het echt in de krant heeft gestaan. Maar hoe dan ook, zoiets bedenk je toch niet
pi_43565594
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:55 schreef DJJoris het volgende:

[..]

De 1e klas is daar best relaxt (A), niets mis mee.
Verder rijden ze prettiger dan die oude barrels.
Als student zit ik bijna nooi 1e klas. Soms als het ÉCHT veel te druk is, aangezien ze dan toch niet controleren. Heb het laatst wel 1 keer meegemaakt. Conducteur perst zich door massa's mensen heen om kaartjes te controlere Geluk dat ik toen niet 1e klas zat.
pi_43567789
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama , altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
pi_43567873
Misschien krijgen jullie wel wadlopers, die hier nu voor Arriva rijden
  woensdag 15 november 2006 @ 07:23:44 #18
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43567955
quote:
Op woensdag 15 november 2006 06:23 schreef Remzz het volgende:
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama , altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
IK heb er vrij weinig moeite mee, op zich prima treinen

En voor de reizigers op de Maaslijn: sterkte, vanaf volgend jaar zul je erg, heel erg, terug verlangen naar NS, aangezien Veolia met de afgeschreven Wadlopers van Arriva/NoordNed gaat rijden

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 november 2006 @ 07:34:15 #19
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43568007
quote:
Op woensdag 15 november 2006 06:58 schreef Wadloper het volgende:
Misschien krijgen jullie wel wadlopers, die hier nu voor Arriva rijden
Er zijn ook materieelreeksen voor plan U gereserveerd


"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43571841
quote:
Op woensdag 15 november 2006 06:23 schreef Remzz het volgende:
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama , altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.

Trouwens, ik hoop dat we deze treinen krijgen:


Lekker ruim
pi_43572917
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.

Trouwens, ik hoop dat we deze treinen krijgen:
[afbeelding]

Lekker ruim
Gaat lekker makkelijk zonder electriciteitkabels op dat traject er rijden niet voor niets dieseltreinen ;-)
pi_43573476
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:01 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Gaat lekker makkelijk zonder electriciteitkabels op dat traject er rijden niet voor niets dieseltreinen ;-)
Good point Dan leggen ze maar electriciteitskabels aan. Of ze motoriseren die dingen
quote:

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Vanaf 10 december zal dit Franse bedrijf de treindienst gaan onderhouden tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade. Hiervoor zal in eerste instantie materieel gehuurd moeten worden, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met het huidige materieel gereden zal gaan worden, namelijk de DM'90, DH1/2 en Mat'64. Veolia is op dit moment in Nederland actief met haar dochterondernemingen BBA (busvervoer in oa. Noord-Brabant en op de Veluwe, alsmede enkele vaarverbindingen), Limex en SBM in Maastricht. Veolia heette voorheen Connex.
Vanaf december 2007 wil Veolia gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:
Dit is afkomstig van Het treinpics, -nieuws en praattopic dl.38 (klote 300-grens)
Treintjes zien er wel grappig uit. Vind het minder dat ze pas eind 2007 er waarschijnlijk mee gaan rijden Ben benieuwd of het nog wat wordt met het zeer beperkte materiaal dat momenteel op onze rails rijdt

[ Bericht 1% gewijzigd door Xbox_360 op 15-11-2006 12:58:23 (spellingsfout :\')) ]
pi_43574003
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:25 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Good point Dan leggen ze maar electriciteitskabels aan. Of ze motoriseren die dingen
Hoe dacht je dat die treinen nu rijden, dat de machinist 2 trappers heeft ofzo?

Ohja en rails is het meervoud van rail. Railsen is dus wat overdreven
pi_43574179
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:49 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Hoe dacht je dat die treinen nu rijden, dat de machinist 2 trappers heeft ofzo?

Ohja en rails is het meervoud van rail. Railsen is dus wat overdreven
Dude Ik bedoel dieselmotoren. Maar goed, ik vind hoe dan ook dat er meer dubbeldekkers moeten rijden. Veel meer plek. Is wel nodig met het aantal reizigers dat jaarlijks toeneemt.

Mijn Nederlands is niet perfect
pi_43575189
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:56 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Dude Ik bedoel dieselmotoren. Maar goed, ik vind hoe dan ook dat er meer dubbeldekkers moeten rijden. Veel meer plek. Is wel nodig met het aantal reizigers dat jaarlijks toeneemt.

Mijn Nederlands is niet perfect
Of mensen moeten gewoon niet in zo'n kutgat gaan wonen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')