abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:52:57 #151
19194 Oversight
◢◤
pi_47062164
Behoort een gelovige altijd een handdoek te dragen tijdens het werk?

De handdoek is een deel van een gelovige's leven en moet altijd gedragen worden in het openbaar. In een handdoek kan een gelovige zijn lange haar bij elkaar houden en blijft het schoon. De handdoek symboliseert nederigheid, spiritualiteit, waardigheid en zelfrespect.

Een gelovige kan een bastaar dragen- ook bekend als 'Bart's' (sporterhanddoek) om te sporten. Of een bastaar kan door kinderen gedragen worden.

Aantekening: Een handdoek dragen wil niet zeggen dat iemand een goeie gelovige is. Nikhisme gaat over Liefde hebben voor God in je hart en goeie daden verrichten. Zonder deze eigenschappen, is iemands buitenkant niet van betekenis. Een Koninklijk uniform moet hand in hand gaan met koninklijke daden.


Hoe lang is de handdoek en heeft de kleur een betekenis?

Een handdoek is ongeveer anderhalve meter lang. De kleur heeft geen speciale betekenis. De vorm van de tulband kan variėren afhankelijk van regionale stijlen.

Waarom draagt een gelovige een handdoek?

Een gelovige draagt een handdoek omdat hij trots is om als gelovige herkend te worden en daarmee geļdentificeerd te worden met alle waardige leefprincipes die hij nastreeft; net zoals zijn voorouderen (ten goede van de gehele mensheid) gestreefd hebben om deze universele principes in ere te houden; zonder te letten op al hun opofferingen, tegenslagen en individuele belangen. Een gelovige is iemand die zich niet zal verbergen in een passieve massa ten tijden van onrecht, maar juist gezien zijn uiterlijke kenmerken verplicht is om de universele rechten van de mens te beschermen.

N.B. Het dragen van een handdoek, wil nog niet automatisch zeggen dat je een goede gelovige bent. Het Nikhisme draait om de liefde voor God hetgeen terug te vinden moet zijn in je hart en ziel maar ook in je goede daden. Zonder deze kwaliteiten is een handdoek niets meer dan een doodgewone, betekenisloze lap of hoed.

Wat is het belang van een handdoek?

Voor een gelovige is een handdoek gezegend en wordt het niet gezien als een petje of hoed. De gelovige Guru's hebben het dragen van een handdoek voorgeschreven en hebben zelfs hun leven opgeofferd om dit recht in ere te houden. De gelovige schrijven geen speciale betekenis toe aan de kleur of de vorm van een handdoek. De vorm van een handdoek kan verschillen en is soms afhankelijk van de regionale stijl.

Praktische functies van een handdoek:

Schone haren Het dragen van een handdoek vergemakkelijkt het onderhouden van je lange ongeknipte haar en het is een praktische methode om je haar bij elkaar te houden, zodat het niet steeds in de weg zit.

Uit respect voor God Het bedekken van je hoofd is een manier om respect te tonen voor God en de Guru's. Dat is ook de reden waarom de gelovige altijd hun hoofd bedekken in een Gurdwara of vergelijkbaar orgaan.
Historische waarde; als symbool van koninklijke waardigheid De handdoek was een symbool van koninklijke waardigheid en werd gedragen in plaats van een kroon. In de Islamitische wereld wordt bijvoorbeeld de tulband nog steeds als een kroon gedragen in de nu nog bestaande monarchieėn.
Symbool van waardigheid en zelfrespect De handdoek symboliseert: waardigheid, zelfrespect en autonomie.
Symbool van zuiverheid Een handdoek wordt volgens de gelovigen al sinds lange tijd beschouwd als een spirituele kroon. Het is de essentie van de geloofsovertuiging en het heeft een significante betekenis binnen het Nikhisme.
◢◤
  maandag 12 maart 2007 @ 20:05:44 #152
153479 Waris3
Dikke Man
pi_47203152
Ik vind deze shit wel grappig (ookal ga ik het niet aanhangen, want ik ben christen), maar sinds wanneer heet het ineens Nikhisme?
"As je geen goeie aanvallers hep, kejje eigenlijk niet verdedigend spelen." - Watson Waterstone
Al meer dan een jaar uit: The Fat Man's Diary! Te bestellen op http://www.thefatmen.nl
  maandag 12 maart 2007 @ 20:26:56 #153
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_47204122
Is dat niet erg in strijd met, alleen ding doen waar je volledig achter staat?
Towel Day is ontzettend tof, maar om nou elke dag met zo'n kreng te lopen...
joyridin' with police cars
  vrijdag 23 maart 2007 @ 10:02:14 #154
19194 Oversight
◢◤
pi_47572787
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:05 schreef Waris3 het volgende:
Ik vind deze shit wel grappig (ookal ga ik het niet aanhangen, want ik ben christen), maar sinds wanneer heet het ineens Nikhisme?
tijdelijke noemer, proefballon...
◢◤
pi_47574796
Wel heel origineel natuurlijk, zo'n handdoek op je hoofd. Waar heb ik dat eerder gehoord?! Kijk, als je dan echt een discussie zou willen uitlokken in de samenleving door een geloof te verzinnen, moet je daar natuurlijk wel wat andere alternatieve/extreme symbolen aan vastknopen. Bijv. iets aanstootgevends, als dat mannen en vrouwen altijd hun borsten ontbloot moeten hebben als verering van de vruchtbaarheid van de mens.
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:08:42 #156
19194 Oversight
◢◤
pi_47702791
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:11 schreef kassenbouwer het volgende:
Wel heel origineel natuurlijk, zo'n handdoek op je hoofd.
ach, respect kan op een boel manieren worden getoond, en de gelovigen hier doen wat ze goed achten, en doen niet wat ze niet goed achten, dus zul je het niet iedereen altijd zien doen, maar het gebeurt wel...
◢◤
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:14:16 #157
19194 Oversight
◢◤
pi_47702946
Goed nieuws...

Na een lange zoektoch door de heilige geschriften hebben we eindelijk de ingang naar de catacomben onder de kelders van het fok domein ontdekt.

De route is deels onbegaanbaar, ivm dataophopingen van decennia, maat iteejer heefd beloofd een ontdekkingsreis a la Indiana Jones uit te zullen voeren...





Een schitterende kathedraal willen we daarbouwen, en de mogelijkheden zien er goed uit.

Iedere mail naar Iteejer@fok.nl met de boodschap voort te maken met de ontdekkingsreis naar de catacomben zal hem verder aansporen om nog spoediger de route naar de ingang in kaart te brengen voor de trouwe gelovigen....
◢◤
pi_47705260
denkt dat iteejer nu veel spam krijgt :x
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:38:37 #159
19194 Oversight
◢◤
pi_47705650
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
denkt dat iteejer nu veel spam krijgt :x
HIj daagt ons uit, bij de 100 krijgen we 3 kerken....
◢◤
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:50:50 #160
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_47706143
Alle vrouwen moeten naakt.
En altijd seks willen hebben.
Ja... echt!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:55:18 #161
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47706302
Ik zal naakt komen.
Om kopieermachine toch nog wat voldoening te geven.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_47709396
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:38 schreef Oversight het volgende:

[..]

HIj daagt ons uit, bij de 100 krijgen we 3 kerken....
meld um dan aan op diverse sites joh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')