Nee, dat willen ze niet. Helaas, maar waarquote:Op maandag 11 december 2006 11:15 schreef daNpy het volgende:
De hele automobiel industrie wil toch wel een superzuinig stadswagentje
Nou...volgens mij willen ze ergens wel (of anders willen tenminste bepaalde mensen binnen ieder merk dat wel) maar ze zijn zo uitgegroeid dat ze bijna alleen wagens kunnen bouwen die per honderdduizenden verkocht worden. De markt voor dat soort wagens is nu eenmaal niet zo groot.quote:Op maandag 11 december 2006 17:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Nee, dat willen ze niet. Helaas, maar waar![]()
Je hebt volledig gelijk. Ik doe met dit project ook niets nieuws eigenlijk, ik maak alleen wat andere ontwerpkeuzes dan de gemiddelde autofabrikant. Maar technologisch zal er weinig nieuws onder de zon zijnquote:Op maandag 11 december 2006 19:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ik weet niet waarom (heb wel een vermoeden), maar als ze willen kunnen ze zo zuinigere mainstream auto's maken.
Als je een beetje na gaat zijn de auto's het zuinigst in de begin jaren '90. Toen de benzineinjectie net inkwam.
Een zuinige benzine nam toen 1 op de 20, een zuinige diesel 1 op 25, en dan heb ik over gewone golfs en astra's. En kijk nu, nu heb je een computer op wielen nodig (prius) om een zogenaamd 'laag' verbruik te halen. Ik weet dat verbruik niet alles is, het gaat ook om co2 blablabla, maar 20 jaar geleden reden de normaalste auto's al even zuinig als de modernste van nu. Maar we dwalen af volgens mij![]()
Alleen nu wegen de auto's minstens 1,5 keer zoveel... (vanwege de veiligheid bijv)quote:Op maandag 11 december 2006 19:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ik weet niet waarom (heb wel een vermoeden), maar als ze willen kunnen ze zo zuinigere mainstream auto's maken.
Als je een beetje na gaat zijn de auto's het zuinigst in de begin jaren '90. Toen de benzineinjectie net inkwam.
Een zuinige benzine nam toen 1 op de 20, een zuinige diesel 1 op 25, en dan heb ik over gewone golfs en astra's. En kijk nu, nu heb je een computer op wielen nodig (prius) om een zogenaamd 'laag' verbruik te halen. Ik weet dat verbruik niet alles is, het gaat ook om co2 blablabla, maar 20 jaar geleden reden de normaalste auto's al even zuinig als de modernste van nu. Maar we dwalen af volgens mij![]()
En de grootte...zo ongeveer elk automodel wordt bij introductie van een nieuwe jaargang steeds ietsje groter, luxer en zwaarder.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alleen nu wegen de auto's minstens 1,5 keer zoveel... (vanwege de veiligheid bijv)
Maar wat je doet is wel (vrij) uniek! Mijn post was trouwens niet bedoelt om te melden dat je niks nieuws deed, louter om te reageren op de post dat de autoindustrie staat te wachten op een zuinige autoquote:Op woensdag 27 december 2006 14:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Je hebt volledig gelijk. Ik doe met dit project ook niets nieuws eigenlijk, ik maak alleen wat andere ontwerpkeuzes dan de gemiddelde autofabrikant. Maar technologisch zal er weinig nieuws onder de zon zijn
Geen idee, maar wel genoeg om bosjes mensen zo'n ding te laten kopenquote:Op donderdag 28 december 2006 19:33 schreef daNpy het volgende:
En hoeveel euroncap sterren heeft die Cuore?
Hij is niet getestquote:Op vrijdag 29 december 2006 09:34 schreef TR08 het volgende:
[..]
Geen idee, maar wel genoeg om bosjes mensen zo'n ding te laten kopen
maar een boom is nog steeds zwaarder dan een autoquote:Op donderdag 28 december 2006 22:22 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Veiligheid zorgt voor meer gewicht moet zijn gewicht zorgt voor meer veiligheid. Zo proberen automobielindustrien (en eigenlijk ook consumenten) elkaar continu af te troeven door de veiligste auto (dus zwaartse) te maken, terwijl het gewoon valsspelen is.Het enige middel om voor verbeterde veiligheid en milieu te zorgen is gewichtsrestricities. Een miniem verschil van gewicht is het veiligst mijn inziens.
[..]
Maar wat je doet is wel (vrij) uniek! Mijn post was trouwens niet bedoelt om te melden dat je niks nieuws deed, louter om te reageren op de post dat de autoindustrie staat te wachten op een zuinige auto![]()
EN de RDW baan in Lelystad?quote:Op maandag 5 februari 2007 13:46 schreef TR08 het volgende:
En nog maar een update: Ik krijg zojuist een mail dat de wielerbaan in Almelo in overleg gebruikt kan worden voor testrijden
Helaas is het wel een klinkerbaan, dus erg hard rijden zal niet kunnen, maar het is wel een mooie test om te zien of alles trilbestendig is. Mogelijk kan rijden op snelheid nog op Vliegveld Twente gedaan worden.
is dat niet in wo2 al in britse jachtvliegtuigen gebruikt?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:25 schreef TR08 het volgende:
Erg lawaaierig naar het schijnt, degene die het het eerst met een diesel blokje probeerde moest zijn plafond opnieuw laten doen omdat de verf eraf bladerde
Ja...mogelijk wel, vooral als ik ze vertel dat mijn vorige ontwerp auto hun IKS site siertquote:Op maandag 5 februari 2007 15:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
EN de RDW baan in Lelystad?
Misschien valt daar nog wel wat te regelen?
Dan moeten we eerst eens kijken of er iets te regelen valtquote:Op maandag 5 februari 2007 16:01 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ja...mogelijk wel, vooral als ik ze vertel dat mijn vorige ontwerp auto hun IKS site siert
Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat daar een flinke zak geld voor neergelegd moet (ik dacht 1800 euro/dag oid?). Bij Vliegveld Twente heb ik via mijn vader wat connecties en dan kan ik vast wel wat over de taxibanen e.d. heen en weer scheuren
Ok ok ... ik zal ze tzt vragenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan moeten we eerst eens kijken of er iets te regelen valt
Zo ziet het er wel uit, maar het is het volgens mij niet. Er zijn meer auto's waarbij de demper aan de bovenste wishbone bevestigd wordt. De reden dat ik dit doe is dat ik in de knel kom met de buis waar de bovenste wishbones aan zitten als ik alles onderaan vast maak. Ik had het eerst ook onderin zitten maar dat was erg krap. Bovendien had ik haast geen ruimte om de zuigers voor het kantelen nog binnen de body te houden. Dat lukt nu welquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:47 schreef MikeyMan het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik zou het kantelmechanisme aan de onderste buis van de wielophanging maken... Dit ziet er nogal fragiel uit zo...
Daar heb ik aan gedacht, ik heb dat ook getekend. Maar ik loop er dan tegenaan dat ik de body ergens moet gaan delen om de niet-meedraaiende opstelling nog ergens in een voldoende gestroomlijnde setup te krijgen. Dat werd erg lelijk. Bovendien kan ik met motorbanden kleinere wielen krijgen waar nog steeds standaard remschijven en zo in passen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:58 schreef Autoreply het volgende:
Waarom kantelen de wielen mee? Het is vaak met motorfietsen ook een probleem omdat je "vierkante" banden krijgt. What about verticale wielen die verticaal blijven? (Of past dat niet gezien de plaats eronder?)
Waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 07:49 schreef TR08 het volgende:
[..]
Bovendien had ik haast geen ruimte om de zuigers voor het kantelen nog binnen de body te houden. Dat lukt nu wel
[..]
Door middelpuntsvliedende kracht komt er enorm veel kracht op de zijkant van de banden en velgen te staan als je de bocht in/om gaat. Dit betekent bij het verticaal houden van de wielen, dat de banden en velgen enorme krachten moeten kunnen weerstaan.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:58 schreef Autoreply het volgende:
Waarom kantelen de wielen mee? Het is vaak met motorfietsen ook een probleem omdat je "vierkante" banden krijgt. What about verticale wielen die verticaal blijven? (Of past dat niet gezien de plaats eronder?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |