abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:24:36 #1
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43203196
Hallo Fokkers,

Een vraag, net UWV gebeld en ik word er niet vrolijk van, geen antwoord op mijn vraag gehad...
Ik denk dat mensen die een loonspecificatie wel eens gezien hebben het misschien weten. Misschien is dat bij jullie ook zo??

De feiten
- Over mijn eerste perdiode van 6 dagen heb ik bruto 277,64 (6 dagen omdat ik over het andere gedeelte van de periode nog niet werkloos was).
- Over mijn tweede periode van 20 dagen krijg ik bruto 756,60
Dit zijn de bedragen die in het eerste hokje staan (1), bij uitkering.

Bij een werkgever krijg je meestal per maand betaald, bij UWV gaat het in termijnen van 4 weken, dus 20 werkdagen. Dit is dus vergelijkbaar met een maandsalaris. Bij UWV krijg je dus meer dan 12 periodes uitbetaald eigenlijk.

Hele simpele rekensom. Als ik over 6 dagen 277 krijg en over 20 dagen 756, klopt dit qua verhouding niet. Deze bedragen zijn bruto en ook nog zonder allerlei loonheffingen, premies, toeslagen. Het is dus het basisbedrag en zou als je het dagbedrag wilt weten volgens mij op hetzelfde neer moeten komen.

Wie heeft hier een antwoord op? Werk voor me zou het beste antwoord zijn
KISSSSSSSSSSS
pi_43205692
Als ik het me goed herinner, rekent het UWV met een bepaald bedrag per dag, en tellen weekeinden ook mee. Je moet die 756 dus door 28 delen en niet door 20. Het kan dus zijn dat je bij die zes dagen nog een of twee weekeinden moet optellen.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:59:22 #3
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43205767
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:56 schreef Berkery het volgende:
Als ik het me goed herinner, rekent het UWV met een bepaald bedrag per dag, en tellen weekeinden ook mee. Je moet die 756 dus door 28 delen en niet door 20. Het kan dus zijn dat je bij die zes dagen nog een of twee weekeinden moet optellen.
Die 20 dagen kloppen wel, ten minste dat zeiden ze net wel. Dat heb ik specifiek gevraagd, want als dat niet klopt dat kan dat van jou inderdaad kloppen en is het een simpele andere berekening. Ik zal het eens nakijken. Bedankt in elk geval.

Met 28 en 8 dagen, de weekenden meegerekend, klopt het nog steeds niet.
KISSSSSSSSSSS
pi_43206203
En als je zo rekent:

Stel, de eerste periode liep van 2-29 oktober. Je eerste werkloze dag was vrijdag 20 oktober.

Dan heb je geld gekregen over de periode 20-29 oktober, waarvan zes werkdagen en twee weekends, dus 10 dagen.

Dan klopt het ongeveer.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  vrijdag 3 november 2006 @ 15:29:52 #5
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43206642
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:14 schreef Berkery het volgende:
En als je zo rekent:

Stel, de eerste periode liep van 2-29 oktober. Je eerste werkloze dag was vrijdag 20 oktober.

Dan heb je geld gekregen over de periode 20-29 oktober, waarvan zes werkdagen en twee weekends, dus 10 dagen.

Dan klopt het ongeveer.
Maar de periodes zijn

Periode 1: 28-08-06 t/m 10-09-06 (ik ben per 01-09-06 werkloos en krijg het dus per die datum, dat er 28 staat heeft te maken met de periodes waarmee UWV rekent. Ik werkte t/m 31-08-06 gewoon nog, dus het telt pas mee vanaf de 1e van september.
2 weekenden, dus dan inderdaad 10 dagen

Periode 2: 11-09-06 t/m 08-10-07
2 weekenden dus 28 dagen

Dat zou kunnen. Het verbaasd me dan wel dat UWV al 3x heeft beweerd dat ze met 20 dagen rekenen, zo'n simpele vraag moet toch gewoon te beantwoorden zijn.

Het klopt dan wel beter, het scheelt niet meer dan 50 cent per dag, maar dat zou hem kunnen zitten in dat je misschien nog een percentage van het weekend krijgt.

Het zou ook kunnen kloppen aangezien die mevrouw van UWV het ook niet begreep maar alleen in het systeem kon zien dat in mijn eerste perdiode de uitbetaling van mijn eerste dag WW 80 euro was, wat totaal niet klopt met de rest. De rest is allemaal minder, maar dat zou dan te wijten kunnen zijn aan dat ene weekend, dus dat de eerste dag 3 dagen zijn. angezien het met bovenstande berekening 27 euro per dag is, klopt het met die 80 euro van haar ook.

Raar dat er dan nergens staat dat het om 28 dagen gaat en ze telefonisch echt 3x 20 dagen hebben gezegd, maarja het UWV blijft lastig.

Effe googlelen op aantal dagen.
KISSSSSSSSSSS
  vrijdag 3 november 2006 @ 15:50:16 #6
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43207319
Kan niets over aantal dagen vinden alleen onderstaande:

WW en vakantie

Hoe lang mag ik met een WW-uitkering op vakantie?
Ook als u een WW-uitkering hebt, wilt u misschien wel eens met vakantie. En net als een werknemer in loondienst moet u als uitkeringsgerechtigde vakantiedagen opnemen.
U mag per kalenderjaar maximaal twintig dagen (vier weken) met vakantie met behoud van uw WW-uitkering. Die vier weken mag u achter elkaar opnemen, maar ook verdelen over kortere perioden.
U krijgt minder vakantiedagen als u niet per 1 januari, maar pas later in het kalenderjaar werkloos wordt. Het aantal vakantiedagen wordt dan evenredig verminderd.

Weet het nog steeds niet zeker, maar hier spreken ze ook over 20 dagen = 4 weken...
KISSSSSSSSSSS
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')