abonnement Unibet Coolblue
pi_43190335
hahahah
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43190449
Edit --Onzin is een paar deuren verder--

[ Bericht 49% gewijzigd door Marsepein op 03-11-2006 08:35:55 ]
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_43190660
hEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

kan zo'n klep opeen slosschieten en dat de boel gaat werken ?

cv staat nu vol te blazen boven, tikken is weg en radiator beneden beginnen te komen ??

durf nog niet te juichen maar...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43191535
yep, dat kan.
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:15:35 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43196847
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:14 schreef Gompy58 het volgende:
hEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

kan zo'n klep opeen slosschieten en dat de boel gaat werken ?

cv staat nu vol te blazen boven, tikken is weg en radiator beneden beginnen te komen ??

durf nog niet te juichen maar...
juich maar Gompy!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43196972


heeft me een kuub of 5-6 gekost om die boel aan de gang te kjrijgen.

Best maf om naast de gas meter te zitten en die flink te zien draaien..

Alsof je na een avondje stappen in de taxi zit en je afvraagtof die meter nog eens tot rust komt

Daarnaast ik heb daadwerkelijk geeeeeeeeeeeen idee wat nu veel of weinig kuubjes zijn.

Heb overigens wel een monteur geboekt voor vandaag ter controle.
Wat ik namelijk niet begrijp is dat een radiator helemaal beneden bij de voordeur totaal niet warm is geworden.

[ Bericht 56% gewijzigd door Gompy58 op 03-11-2006 09:48:31 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43197088
Gelukkig maar, bij mij was het vanochtend ook flink koud voor ik de cv aanzette. Zou wel de servicemonteur even laten langskomen voor een onderhoudsintervalletje.
pi_43200511
Nou de vrolijkheid is de kop in gedrukt.

Servicemonteur is langsgeweest. Wat een gigantische ^&*(&^*(&^Ik werd letterlijk recht in me gezicht uitgelachen....

Volgens hem was het een ontluchtingsprobleem en krijg ik du seen rekening want dat zit niet in het service contract... MAAAAARRRR maandag komt hij terug want dan moet de 3wegklep vervangen worden.... kosten 50-80 euro ... volgens hem...

dus er is niets stuk en het is mijn fout maar er is wel iets stuk en dat moet vervangen worden... ja ja..

Zijn reactie, bijna letterlijk:

hij: meneer, 6 maanden geleden was ik hier en toen vroeg u hoe u moest afsluiten en daarna opnieuw opstarten. Wie niet wil luisteren moet maar voelen.....

ik: neem me niet kwalijk maar toen wilde u me geen antwoord op mijn vraag geven u vond dat dat zo lastig was uit te leggen dat u het sneller zelf kon doen...

hij : oh ja...ja idd, maar u krijgt toch een rekening voor het ontluchten nu... U heeft het wel goed gedana maar ik hoor toch nog lucht....


Wat een zak hooi zeg!! Ik hoorde NERGENS water in de radiatoren lopen, ( als teken van lucht) elke ventiel dat ik opendraaide leverde direct water op. Nu liet hij nog een heeeel klein beetje lucht ontsnappen uit een klein buisje dat naast het expansie vat omhoog liep en gewoon afgedopt was.

Ik heb het donkerbruine gevoel dat ik zwaar in de maling genomen word. Hij heeft de stand van de die 3weg klep veranderd. Vroeg of ik in het weekeinde warm water nodig had.... JA natuurlijk! oh dan zet ik 'm in het midden dan is het niet heet maar wel warm... en dan vervang ik dat ding maandag. Klep met spindel had hij het over..

Heb iig eens ff met z'n baas gebeld. Die gaf aan dat dat niet de normale gang van zaken was maar dat het wel druk was. Hij zou er in duiken en komt er op terug. Volgens hem was standje "9" geen storing. Ja en? als ik het meld dat dat aan de hand is en ik laat hun gewoon aangeven wanneer ze tijd hebben om langs te komen, dan is het toch aan hun ??

mafketels
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:16:35 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43201286
Gompy doe eens rustig man! Hij komt nog een keer terug! Zet de CV onder stroom joh!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43201627
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:16 schreef sanger het volgende:
Gompy doe eens rustig man! Hij komt nog een keer terug! Zet de CV onder stroom joh!
Ik ben rustig hoor, wees niet bang. Die cv heb ik ook niet meer van de stroom afgehaald. Sinds ik de boel gisteren heb opgestart.

Als ik tegen jou zeg dat je kosten krijgt die het service contract niet dekt omdat er niets kapot is en vervolgens zeg ik ook tegen je dat er wel iets kapot is en dat dat maandag vervangen gaat worden... Dan zou ik best jou reactie eens willen zien. Vooral als je dat wordt vertelt door een monteur je recht in je gezicht uitlacht en zegt dat je maar moet voelen.

Daarbij hoe moet ik al sonkundig consument weten wat een storing is en wat niet. ik meld aan wat de kuren zijn en de code die de cv aangeeft. dan kunnen zij dat toch bij het aanmelden clasificeren als wel of geen storing.

Ik maak me er echt niet zo druk om hoor, shit happens en komt wel goed, maar in de maling worden genomen is nie leuk zeke rniet als dat geld kost.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43208313
zo, die baas heeft me gebeld en hij is het met me eens.

Hij vind het ook normaal dat als je zegt er is niets kapot maar dat onderdeel moet vervangen worden dat de klant uitleg krijgt WAAROM dat zo is.

Andere monteur komt van de week langs, die checkt het en indien nodig vervangt hij het en ook waarom. Het bezoek van vandaag levert me geen rekening op.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43216798
Zo werken die goedkope bedrijven, als je niet om uitleg vraagt dan betaal je dus gewoon de onterechte rekening.
Een all-inn contract voor 65 eurie kan natuurlijk niet, het moet dus uit de lengte of de breedte komen.
Dat kleine beetje lucht is echt de oorzaak niet.
Zeer waarschijnlijk dus toch je driewegklep.
Je had het erover dat je de pomp een zetje moest geven, zat deze vast dan?
Als een pomp eenmaal een keer vast gezeten heeft, dan kan deze weer vast gaan zitten.
in ieder geval zal deze zeer waarschijnlijk een stuk trager lopen door inwendige vervuiling en misschien op korte termijn ook vervangen moeten worden.

De code 9 geeft het anti pendel programma aan, dit duid niet op een storing maar vraagt wel controle van het toestel.
Het anti pendel programma voorkomt dat de ketel continue in en uit schakelt.
Aangezien je dus regelmatig code 9 heb, probeert het toestel dus wel om iedere keer in en uit te schakelen (binnen 3 minuten) vandaar dat deze actief word.
Code 9 duid dus op blijvende warmtevraag maar geen warmte-afname.
Oorzaken hiervan kunnen zijn: 1) lucht, echter je heb ontlucht dus uitgesloten.
2) defecte en of slecht functionerende driewegklep, dit had je installateur ook al opgemerkt.
3) slecht functionerende pomp, waaier los op as- inwendige vervuiling- zwaarlopend.
deze heb je al een zetje moeten geven dus houd dit in de gaten.
pi_43219360
Ha Klipper. Je bent nog iets vergeten te schrijven voor Grompy 58.
Als hij dat schroefje van de pomp los kan draaien, dan kan hij ook...

Dadelijk als het weer voorjaar is eventueel pomp vernieuwen. Is makkelijk zelf te doen. Toch
Twee ringmoeren losdraaien , pomp uitnemen. Nieuwe pakkingringen nieuwepomp en twee ringmoeren weer vastdraaien.
pi_43221069
hiervoor heeft hij dan de grundfos UP 25-40 met een inbouwhoogte van 130mm nodig.
kostprijs ongeveer 109 euro.
Zie hiervoor: http://www.warmteservice.nl/website/shoppingcart.do?action=add&productID=470140

De driewegklep compleet kost zo'n 100 euro zie: http://www.warmteservice.nl/website/product.do?groupID=121&productID=118340

Alleen de klepmotor kost zo'n 48 euro

en alleen het binnenwerk van de driewegklep kost zo'n 32 euro.
  maandag 6 november 2006 @ 13:37:51 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43289560
En is ie al geweest?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43289739
Die andere monteur komt de 14e. Die gaat eerst eea controleren, heeft wel de klep bij zich dan. Echter pas indien ik accoord ga gaat de boel ook vervangen worden.

Momenteel heb ik echter mijn twijfels of dat nog nodig is. CV en WW voorziening werkt normaal. Enige radiator die niet warm wordt is die naastr de voordeur helemaal op de begane grond... Erg vindt ik dat niet maar het moet wel werken indien nodig. Dus dat wacht ik nog ff af.

Ergen sheb ik het idee dat ze die klep uit voorzorg willen vervangen. Er zijn redelijk wat topics te vinden waar die klep als zwakke plek wordt aangewezen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43306865
Maar staat dat schakelaartje nu nog steeds in het midden?
Als je nu de warmtevraag van je thermostaat uitzet, blijf je ketel dan nog door verwarmen (continue op warm water)?
pi_43339322
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:44 schreef Gompy58 het volgende:
Die andere monteur komt de 14e. Die gaat eerst eea controleren, heeft wel de klep bij zich dan. Echter pas indien ik accoord ga gaat de boel ook vervangen worden.

Momenteel heb ik echter mijn twijfels of dat nog nodig is. CV en WW voorziening werkt normaal. Enige radiator die niet warm wordt is die naastr de voordeur helemaal op de begane grond... Erg vindt ik dat niet maar het moet wel werken indien nodig. Dus dat wacht ik nog ff af.

Ergen sheb ik het idee dat ze die klep uit voorzorg willen vervangen. Er zijn redelijk wat topics te vinden waar die klep als zwakke plek wordt aangewezen.
dus het werkt nu gewoon allemaal normaal behalve 1 radiator?
dan kan je even proberen alle radiatoren dicht te draaien behalve die ene die het niet doet,dat wil nog wel eens helpen om lastige lucht er uit te krijgen
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')