abonnement Unibet Coolblue
pi_42953428
Ik ben er niet zo happig om aangiftes te gaan maken. Kost toch altijd meer tijd en energie dan je vooraf denkt. Voor die paar familieleden voor wie ik het doe, doe ik het gratis. Als een willekeurige vreemde het aan me vraagt wil daar toch minimaal ¤ 30-40 voor hebben. Vergeleken met de prijs van een aangifte hier op mijn werk scheelt dat toch minimaal ¤ 80,--. Overigens ga ik altijd langs. Haal de spullen op en maak thuis de aangifte.
Zu hause ist alles besser
pi_42970739
Er zijn zat instanties die hem gratis en voor niks invullen. Je zou wel gek zijn om voor een eenvoudige aangifte zoveel geld neer te leggen.
pi_42980089
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:31 schreef Sense het volgende:
Er zijn zat instanties die hem gratis en voor niks invullen. Je zou wel gek zijn om voor een eenvoudige aangifte zoveel geld neer te leggen.
Maar er zijn ook particuliere aangiften die toch knap lastig kunnen worden en waarvoor je de situatie beter moet kennen (verkoop en aankoop van een eigen woning, waardoor men te maken heeft met de bijleenregeling en er nadien ook verbeteringen zijn aangebracht in de nieuwe woning, om maar iets te noemen).
pi_42982939
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:58 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Maar er zijn ook particuliere aangiften die toch knap lastig kunnen worden en waarvoor je de situatie beter moet kennen (verkoop en aankoop van een eigen woning, waardoor men te maken heeft met de bijleenregeling en er nadien ook verbeteringen zijn aangebracht in de nieuwe woning, om maar iets te noemen).
Das duidelijk, maar TS wil een paar kopietjes en daar wil hij dan een aangifte van brouwen, en een paar tientjes in zijn zak steken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_42991984
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Das duidelijk, maar TS wil een paar kopietjes en daar wil hij dan een aangifte van brouwen, en een paar tientjes in zijn zak steken.
Knap van je dat jij weet wat ik wil, terwijl ik het zelf nog niet een weet
pi_43005433
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Knap van je dat jij weet wat ik wil, terwijl ik het zelf nog niet een weet
De bedoeling blijkt toch wel uit je OP. Je wilt eenvoudige aangiftes in elkaar draaien, verderop in 1 van de reacties zeg je dat het niet jouw bedoeling is bij de mensen langs te gaan. Mensen moeten maar kopietjes opsturen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_43011545
Een zeer eenvoudige aangifte professioneel laten invullen: ik denk niet dat DAAR een grote markt voor is. Als iemand alleen loon (en evt. een huis) heeft dan kan hij/zij dat echt wel zelf, tenzij je bejaarden zonder pc als doelgroep neemt.

Het wordt -voor de belastingbetaler- pas interessant om hulp in te schakelen als de aangifte moeilijk wordt. Dus met meerdere woningen, partnerinkomen, beleggingen, etc. En DAT kun je echt niet per post even afhandelen.

Al met al: leuke poging, maar ik denk dat er geen markt voor goedkope/snelle professionele aangifte-invullers is. My 2 cents.
pi_43018422
Ik vind de genoemde 50 euro nogal veel voor een simpele aangifte.
Voor vrienden doe ik het altijd gratis, het gaat dan ook altijd om recht-toe-recht-aan aangiftes (hooguit een koophuis of een lijfrente, maar daar blijft het dan wel bij).
Verder doe ik altijd voor een stuk of 10 bejaarden de aangifte. Die zitten bij zo'n knutselclubje en daar ben ik via-via eens binnengerold
Dit zijn ook altijd standaard dingen, meestal wel een koophuis en/of ziektekosten, maar verder weinig bijzonders.
Als ze hun papieren bij elkaar geraapt hebben dan is het in 10 minuten gepiept, kleine moeite.
Bejaarden help ik trouwens altijd voor nop. De meesten hebben het niet al te breed en ik vind het van de zotte dat ze daar 50 euro (hier in de buurt trouwens meestal 65 euro!) voor moeten dokken.
Als dank krijg ik dan een zelfgebakken cake
pi_43018605
Alles tussen de 20 en 60 euro is naar mijn idee redelijk voor een prive aangifte, hoe duurder hoe meer nazorg je zou mogen verwachten bij eventuele vragen vanuit de belastingdienst.

Heb je een laag inkomen dan kun je je aangifte ook bij de belastingdient in laten vullen.

Je er even in verdiepen en het programma zelf invullen is natuurlijk het slimste, eventueel met de hulp van een belatingalmanak die je voor twee tientjes koopt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')