abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:23:38 #26
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_42867641
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:09 schreef -Rebelle het volgende:
Want ik dacht altijd dat je in een winkel het minimumloon verdient, in een supermarkt iig wel en dat vind ik te weinig.
Een supermarkt betaalt níet het minimumloon, ietsje erboven, kijk maar in de VGL-CAO. Minimumjeugdloon voor 15 en 16 jaar is resp. ¤2,22 en ¤2,52. De supermarkt-CAO betaalt resp. ¤2,74 en ¤3,16 (na een jaar of misschien zelfs iets minder wordt dat ¤3,86)

BTW, de Hema heeft geloof ik haar eigen CAO. Moet je ff googlen, is vast wel te vinden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_42881788
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En jouw punt is?
Volgens mij was dat duidelijk. Voor jou misschien niet, maar dat verklaart waarschijnlijk waarom je bij de Bruna werken een uitdagende baan vindt.
Sanity is (not) statistical
pi_42881839
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:23 schreef Andromache het volgende:

[..]

Een supermarkt betaalt níet het minimumloon, ietsje erboven, kijk maar in de VGL-CAO. Minimumjeugdloon voor 15 en 16 jaar is resp. ¤2,22 en ¤2,52. De supermarkt-CAO betaalt resp. ¤2,74 en ¤3,16 (na een jaar of misschien zelfs iets minder wordt dat ¤3,86)

BTW, de Hema heeft geloof ik haar eigen CAO. Moet je ff googlen, is vast wel te vinden.
Hema betaalt in ieder geval gruwelijk kut. Toen ik 18 was kwam ik bij Bas vd Heijden vandaan met 5,85 (werkte er al een jaar, dan kreeg je wat meer; nu is dat afgeschaft, leve de prijzenoorlog) en bij de Hema kreeg ik toen 3,85. En bij Bas krijg je inwerken, overwerken, reiskosten ed. netjes vergoed. Bij de Hema kon ik mooi de kolere krijgen, want ik had een OV, dus ik kreeg geen reiskosten (ook al had ik week-OV en werkte ik in het weekend).

Bij C1000 vulploeg:

15: 2,74
16: 3,16

C1000 kassa:
16: 3,86

[ Bericht 23% gewijzigd door Maeghan op 22-10-2006 12:46:23 ]
Sanity is (not) statistical
pi_42882477
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:29 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Volgens mij was dat duidelijk. Voor jou misschien niet, maar dat verklaart waarschijnlijk waarom je bij de Bruna werken een uitdagende baan vindt.
Als bijbaan.. ik moet nog een jaar naar school en dan kan ik aan het echte werk beginnen.
Maar als ik kan kiezen tussen zo'n bejaardentehuis of de bruna dan wist ik het wel.

Tis kortzichtig om te denken dat ik de godganse dag daar achter de kassa sta want dat is niet zo. Ik denk dat je zelf de uitdaging moet opzoeken. Liever dit werk dan kassameisje bij de AH waarbij er 100 klanten per uur voorbij komen vliegen en waaraan je iedere keer moet vragen: Spaart u airmiles of zegeltjes?

Magoed.. denk dat je me pas zult geloven als je ooit zelf daar ozu komen te werken waar ik werk. Tis echt niet werk wat ik voor de rest van mijn leven ga doen want a) de uitdaging houdt ooit en keer op en b) verdien abnormaal weinig. MAar ik kan slechtere bijbaantjes verzinnen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')