abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48192149
Na een eerste beluistering vind ik het best een mooi album. Over het algemeen heeft het wel een laidback gevoel, de 2 "rockers" vind ik dan ook meteen de minste nummers. Maar zoals thecrook al schreef: het is een echte groeiplaat, vol met allerhande geluidseffecten. Zeker geen tegenvaller!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_48343805
Somewhere Else krijgt slechte kritieken in de Nieuwe Revue, vooral qua teksten ligt "H" onder vuur: de moralist wint het van de poeët valt er o.a. te lezen. Zit wat in, maar mij gaat het om de muziek en die moet nog steeds "rijpen", ook na tientallen luisterbeurten.

Kleine troost, Somewhere Else staat wel op 74 in de top 100 van meest verkochte albums bij Bol.com, al weet ik niet hoeveel albums daar verkocht voor moeten worden hoor.
  zondag 15 april 2007 @ 12:29:35 #54
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_48344628
De oor is dan weer wel positief :
quote:
[.....] Steve Hogarth, die opnieuw zijn hele ziel en zaligheid legt in het zingen van de indringende teksten en de band die zich schikt in een begeleidende rol, maar wel de overgebrachte emotie van Hogarth op gevoelvolle wijze weet te ondersteunen.

Over de opgekropte emotie in de stem van Hogarth zou je een boek kunnen schrijven : met iedere Marillion-cd lijkt hij beter te aan zingen , en wie het tijdens de afsluitende akoestische ballad Faith droog weet te houden, moet een hart van steen hebben.

Daar staan uptempo rockers als The Other Half, Most Toys en The Wound tegenover, waarop Rothery, Kelly, Trewavas en Mosley schitteren en bewijzen dat ze niet voor niets al meer dan twintig jaar samenspelen. [......]
Waar zijn de tijden gebleven dan iedere Marillion cd door de Oor werd afgekraakt

[ Bericht 0% gewijzigd door fripper op 15-04-2007 14:49:51 ]
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_48390266
Somewhere Else komt vandaag als hoogste nieuwe binnen op nummer 18 in de Album Top 100, da's hoger dan Marbles ooit kwam. Daarnaast is het de mannen meer dan gegund na al het harde werken en het nemen van diverse grote risico's van de afgelopen jaren.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:57:00 #56
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_48432367
Sinds vorige week ken ik Marillion pas. Ik als groot metal/industrial/electro liefhebber, werd in 1 klap betoverd. Eerst Marbles geluisterd, waar vooral het nummer Genie mij diep raakt, en nu ben ik bezig met Misplaced Childhood. En allemachtig, wat een schitterende cd. Jammer,jammer,jammer dat ik ze nu pas leer kennen. *benieuwd of nieuwe cd net zo mooi word als Marbles*

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferdie88 op 17-04-2007 21:03:08 ]
Hallowed be my name
pi_48433006
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:57 schreef Ferdie88 het volgende:
Sinds vorige week ken ik Marillion pas. Ik als groot metal/industrial/electro liefhebber, werd in 1 klap betovererd. Eerst Marbles geluisterd, waar vooral het nummer Genie mij diep raakt, en nu ben ik bezig met Misplaced Childhood. En allemachtig, wat een schitterende cd. Jammer,jammer,jammer dat ik ze nu pas leer kennen. *benieuwd of nieuwe cd net zo mooi word als Marbles*
Leuk om te horen dat er nog nieuwe fans bijkomen en Marillion het niet alleen maar moet hebben van de oude garde fans zoals zo veel mensen denken

Somewhere Else is zeker geen Marbles, maar er staan een aantal puike tracks op. De band heeft zoveel materiaal geschreven en opgenomen dat volgend jaar Somewhere Else deel 2 uitkomt. Volgens insiders is Somewhere Else pas een opwarmertje en is het album dat volgend jaar uitkomt een stuk beter, maar dat moeten altijd maar even afwachten.
pi_48809417
Marillion speelt op 11 augustus op Pinkpop Classic. Beetje vreemd voor een band die A) springlevend is en B) steeds verder afstand neemt van het verleden met Fish.

Onze Schotse alcohol verslindende vriend had in het kader van Return to Childhood misschien niet misstaan op dit festival.
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_48811492
Ik heb het nieuwe album nu een paar keer beluisterd. Ik kan helaas niet al te positief zijn. Ik vind het een matig album. Teveel songs zijn te slecht. 'Most Toys' en 'Last Century for Man' zijn te slecht voor woorden.
Gelukkig is niet alles slecht. 'Thank you, whoever you are' en 'Faith' zijn hele mooie nummers. Matig marillion album.
pi_48811554
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:28 schreef Beaker het volgende:
Marillion speelt op 11 augustus op Pinkpop Classic. Beetje vreemd voor een band die A) springlevend is en B) steeds verder afstand neemt van het verleden met Fish.

Onze Schotse alcohol verslindende vriend had in het kader van Return to Childhood misschien niet misstaan op dit festival.
Ik denk dat heel veel fans van het eerste uur wachten op een reunie tour van Fish en Marillion. Ik ben bij Fish' 'Return to Childhood' geweest, maar mistte de band Marillion toch wel. De muzikanten in Fish' soloband zijn domweg niet zo goed.
  zondag 29 april 2007 @ 11:35:59 #61
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_48827867
een enorme groeiplaat. ik was eerst ook teleurgesteld maar heb 2 weken vakantie ook gebruikt om het album heel vaak te draaien. somewhere else, het titelnummer, is echt een van de beste nummers die ze ook gemaakt hebben. Thank you en The Wound vind ik ook prachtig.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 29 april 2007 @ 11:37:30 #62
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_48827912
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:08 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel fans van het eerste uur wachten op een reunie tour van Fish en Marillion. Ik ben bij Fish' 'Return to Childhood' geweest, maar mistte de band Marillion toch wel. De muzikanten in Fish' soloband zijn domweg niet zo goed.
absoluut niet! Fish is geweest, zijn stem is inmiddels dramatisch slecht. marilliion ontwikkelt zich nog steeds en is echt vernieuwend bezig en blijft niet hangen in het verleden.
pi_48828048
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:37 schreef evert het volgende:

[..]

absoluut niet! Fish is geweest, zijn stem is inmiddels dramatisch slecht. marilliion ontwikkelt zich nog steeds en is echt vernieuwend bezig en blijft niet hangen in het verleden.
Dat valt mee en ik kan het weten. Heb em gezien op de 'Return to Childhood' tour. Hij kan de hoge tonen niet meer halen, maar zo 'dramatisch slecht', zoals jij het noemt is hij niet.
Maar ik denk dat een reunie tour best naast het huidige Marillion kan, zonder dat Fish en Hogart elkaar in het vaarwater zitten.
pi_48837162
Kijken jullie nog even in mijn openingspost?
pi_48842575
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:51 schreef thecrook het volgende:
Is je pistool al geladen?
  maandag 30 april 2007 @ 20:29:37 #66
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_48870168
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:43 schreef kriele het volgende:

[..]

Dat valt mee en ik kan het weten. Heb em gezien op de 'Return to Childhood' tour. Hij kan de hoge tonen niet meer halen, maar zo 'dramatisch slecht', zoals jij het noemt is hij niet.
Maar ik denk dat een reunie tour best naast het huidige Marillion kan, zonder dat Fish en Hogart elkaar in het vaarwater zitten.
Dan had hij bij de opnames zeker een slechte avond. Ik hoorde laatst op Arrow de versie van "Fugazi" van de "Return to Childhood"-CD. Niet om aan te horen. Laat hem maar een brave huisvader worden nu hij gaat trouwen met de mooiste vrouw van deze planeet.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  maandag 30 april 2007 @ 20:30:04 #67
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_48870193
enne, ik vind zowel "Somewhere else" als "Marbles" uitstekende platen.
(Marillion - Neverland)
pi_48872365
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:29 schreef Relayer het volgende:

Laat hem maar een brave huisvader worden nu hij gaat trouwen met de mooiste vrouw van deze planeet.
Met wie gaat ie trouwen dan?
  maandag 30 april 2007 @ 22:47:35 #69
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_48874753
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:40 schreef thecrook het volgende:

[..]

Met wie gaat ie trouwen dan?
Heather Findlay, de zangeres van Mostly Autumn.
(Marillion - Neverland)
pi_48881320
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:06 schreef kriele het volgende:
Teveel songs zijn te slecht. 'Most Toys' en 'Last Century for Man' zijn te slecht voor woorden.
Bullshit, JIJ vind ze niet goed. Beide nummers zijn ook niet mijn favorieten op dit album, maar muzikaal zitten de nummers prima in elkaar.
pi_48891612
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:50 schreef thecrook het volgende:

[..]

Bullshit, JIJ vind ze niet goed. Beide nummers zijn ook niet mijn favorieten op dit album, maar muzikaal zitten de nummers prima in elkaar.
Tja, een 'echte' fan zeker
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:51:48 #72
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_48896010
Ik vind Most Toys ook een draak van een nummer, het past eigenlijk helemaal niet in de sfeer van het album. The Last Century For Man vind dan wel weer goed te pruimen.
  donderdag 3 mei 2007 @ 01:52:43 #73
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_48951153
last century for man vind ik qua tekst dan wel weer erg goed
  donderdag 3 mei 2007 @ 01:54:00 #74
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_48951177
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:51 schreef thecrook het volgende:
ik ben niet begonnen....
  donderdag 3 mei 2007 @ 02:21:15 #75
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_48951521
Owgod, die bestaan ook nog ja

Na Radiation ben ik ECHT opgehouden met luisteren. This Strange Engine was nog ok, maar wat erna kwam?

Oh ja, marillion.com vond ik ook nog okee, maar help, de rest, dat geforceerde 'kijk ons vernieuwen' doen
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')