abonnement Unibet Coolblue
pi_42810865
He!

Hoe bak je witlof? (ja, in een pan ) Doe je daar nog iets bij, of heeft het zo genoeg smaak?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_42810890
Ik zie niet in waarom je witlof wil bakken.
pi_42811144
Heb het lang geleden ergens gezien en ben eigenlijk best benieuwd
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_42811234
Er staan veel recepten voor gebakken witlof op internet.

Hier eentje:
quote:
Maak de struikjes witlof schoon en snijd ze in de lengte in vieren. Verwarm de margarine in een (hapjes)pan met een grote bodem. Leg het witlof erin en strooi de poedersuiker er over. Bak het witlof aan alle kanten bruin. Doe een deksel op de pan en stoof de groente in 5-10 minuten gaar. Maak het witlof op smaak met wat zout.
pi_42811339
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 17:51 schreef pussydeluxe het volgende:
Er staan veel recepten voor gebakken witlof op internet.

Hier eentje:
[..]
Thanks

Dat dacht ik al hoor, maar ik hoop eigenlijk op recepten die mensen hier zelf al een keer hebben gemaakt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:55:52 #6
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42811365
Ik zag het gister nog bij "Herman Helpt". Hij deed er ook honing bij dacht ik. En voor de rest gewoon kapot bakken.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_42811379
Witlof moet niet zoet zijn.
pi_42811403
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 17:55 schreef LaZZ het volgende:
Ik zag het gister nog bij "Herman Helpt".
http://www.rtl.nl/huistui(...)t_uitzending_1_3.xml
pi_42811440
Ok! zal eens gaan kijken, thanks!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:17:10 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42813536
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 17:56 schreef skiczukie het volgende:
Witlof moet niet zoet zijn.
Maar erg bitter is hij vaak ook niet echt lekker
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42814819
quote:
Jaaaaaaaa, lijkt me heerlijk
Als je witlof op de juiste manier schoonmaakt, dan is het absoluut niet bitter trouwens.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:05:17 #12
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_42822667
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar erg bitter is hij vaak ook niet echt lekker
Echt bittere witlof bestaat dan ook niet meer.
pi_42830566
Ik roerbak de witlof regelmatig en doe er dan blokjes ham en wat creme fraîche bij door
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:20:15 #15
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_42833251
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik roerbak de witlof regelmatig en doe er dan blokjes ham en wat creme fraîche bij door
Klinkt wel lekker Alhoewel ik nooit de witlof heb gebakken !
pi_42833407
Ik heb het wel eens gedaan met stukjes appel erbij, en dan een paar eetlepels appelstroop erdoorheen.....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_42833671
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik roerbak de witlof regelmatig en doe er dan blokjes ham en wat creme fraîche bij door
jaaaaa of wat je dan ook in huis hebt... champignonnetjes, spekkies..... paprika... spercieboontjes, knoflooke etc etc... (ja ik gooi vaak verschillende groenten bij elkaar)

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_42833751
Roerbakken.
Gehakt rullen.
Witlof in stukjes snijden. Halve appel in stukjes snijden. De boel wat roerbakken en afblussen met wat water. Daaraan een handvol tauge toevoegen en honing naar smaak.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_42886287
Roerbakken met balsamicoazijn...
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:34:07 #20
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_42897654
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:37 schreef crohntje het volgende:
Roerbakken met balsamicoazijn...
Idd!

Mijn broer is kok en hij heeft het eens voor me gemaakt: witlof in grove repen, beetje olijfolie, witlof op hoog vuur roerbakken met een schepje bruine basterdsuiker en afblussen met aceto balsamico. Op smaak maken met zout en peper..

Zelf vind ik het ook lekker als ik de witlof in grove repen roerbak in wat margarine. Schep crème fraîche erdoor, wat zout en lekker wat (grof) gemalen zwarte peper..
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  zondag 22 oktober 2006 @ 23:20:13 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_42903937
Ongeveer als Nokwanda.

Gehakt rul bakken, gesneden witlof erbij bakken, zout, peper erbij en dat gewoon over gekookte aardappels gooien. Te simpel en lekker.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 22 oktober 2006 @ 23:21:25 #22
97348 Matness
Matt about you
pi_42903974
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:34 schreef Zij-en-Hij het volgende:

[..]

Idd!

Mijn broer is kok en hij heeft het eens voor me gemaakt: witlof in grove repen, beetje olijfolie, witlof op hoog vuur roerbakken met een schepje bruine basterdsuiker en afblussen met aceto balsamico. Op smaak maken met zout en peper..

Zelf vind ik het ook lekker als ik de witlof in grove repen roerbak in wat margarine. Schep crème fraîche erdoor, wat zout en lekker wat (grof) gemalen zwarte peper..
ik ben echt anti witlof, maar dit klinkt toch wel lekker..
pi_42904178
Vanavond dat recept van hermanhelpt geprobeerd en ik moet zeggen het viel me niet tegen, bitter en zoet tegelijk en je proefde de tijm of rozemarijn ook ( even teveel )
Nu ben ik geen fan van olijfolie dus ik heb arachide olie gebruikt, volgende keer met boter proberen.
pi_42919387
Ok, ik zal het vanavond ook eens gaan proberen dan!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:14:53 #25
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42919574
Wirlof kan je prima bakken met kaas en ham erbij, net zoiets als uit de oven, maar het is wat sneller en makkelijker.
KISSSSSSSSSSS
pi_42973383
effe roerbakken daarna bruine basterd suiker erover effe laten carameliseren...en daarna afblussen met aceto balsamico azijn...... en klaar is het....echt heerlijk....
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
pi_42973440
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:59 schreef GrotePier het volgende:
effe roerbakken daarna bruine basterd suiker erover effe laten carameliseren...en daarna afblussen met aceto balsamico azijn...... en klaar is het....echt heerlijk....
Wij gaan het dus zéker proberen dit weekend

Net bij die topkoks zag ik witlof in piccalily, brrrrr, lijkt me niks.
pi_42975760
Witlof in de lengte in vieren snijden. Uiteinde laten zitten, zodat het niet uit elkaar valt. In wat boter een paar minuten op middelhoog vuur bakken, tot de witlof wat kleur krijgt. Intussen een sinaaasappel/grapefruit persen en de boel daarmee afblussen. Alles in een ovenschaal doen en nog een kwartiertje in de oven laten nagaren op 180 graden.

Geen geklooi met suiker alsjeblieft, dat is voor desserts. Typisch zo'n Allerhande-trend om alles "eetbaar" en "lekker" mee te maken.
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_43236479
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 17:56 schreef skiczukie het volgende:
Witlof moet niet zoet zijn.
Dat is juist erg lekker. Witlof aanbakken op hoog vuur, goed gaar stoven en daarna een beetje suiker erover strooien en laten karameliseren. Gisteren nog gehad, heerlijk!

Eerst proberen voordat je kotsicoontjes gebruikt. Eten is weten!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_43236536
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 07:18 schreef Safari het volgende:
Geen geklooi met suiker alsjeblieft, dat is voor desserts. Typisch zo'n Allerhande-trend om alles "eetbaar" en "lekker" mee te maken.
Is geen Allerhande-trend, dat deed mijn oma veertig jaren geleden al en die kan een aardig potje koken.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_43236950
Het is heerlijk, bruine basterd-suiker erover met roerbakken, en afblussen met balsamico-azijn, als tegenhanger van de zoete suiker.
pi_43283825
Ja wij aten het ook vorige week.
Ik deed het met honing.
Erg lekker maar het was nog een beetje te rauw.
Volgende keer iets langer laten smoren voordat ik ga caramelliseren.
Zeker voor herhaling vatbaar en erg lekker bij wild denk ik.
  maandag 6 november 2006 @ 19:38:29 #33
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43300884
Heb het gisteren geprobeerd. Had hem alleen net iets te lang laten smoren.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')